FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 00:55:25 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 14 [15] 16 ... 27
 
Kirjoittaja Aihe: Millä ja miten kisoihin?  (Luettu 143221 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa


Vastaus #350 : 14.01.2020 klo 10:20:13

Olishan se kyllä ainakin muutamalta ihan mielenkiintoista kuulla syy Venäjällä vietetyn ajan minimointin. En usko internetin kaatuvan enkä edes tämän topicin tukkeutuvan moisesta. Jos kyse on duuneista niin sen ymmärtää, mutta muuten on vähän erikoista...

P.S. Itsekin elämän ensi kertaa nyt Pietariin. Moskovassa kyllä kahdesti.

Mitä ne muiden suunnitelmat sulle kuuluu? Eiköhän tuossa ole monella kuten itsellänikin vain koska niin lähellä niin mieluummin menen kotiin nukkumaan. Alkoholia kun ei tule juotua niin ei tarvitse päästä rilluttelemaan koko yötä.

Kun kerta niin paljon tuntuu kiinnostavan niin itsellä tulee ainakin se n. kerta vuodessa käytyä ulkomailla eikä ole kuolemanpelkoa. Pietarissakin nähty ne mitä haluaa nähdä.
Isoveivi

Poissa Poissa


Vastaus #351 : 14.01.2020 klo 11:05:32

On taas vammaista itkua kun kaikki pitäis saada valmiina ja ovelta ovelle täytyy päästä just silloin kun itselle sopii.
Ei varmaan ole SMJK:n duuni vastata jokaiseen toiveeseen, siitä vaan hoitamaan itse kyytejä keskellä yötä taksilla, jollain slobodösällä tai minkä nyt itse kukin onnistuu hommaamaan.
Jos nyt päivää ennen Venäjä-peliä joku dösä lähtisi suoraan Pietariin niin takaisin kyllä pääsee jollain konstilla, viimeistään sitten vaikka viikon päästä.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa


Vastaus #352 : 14.01.2020 klo 11:12:26

On taas vammaista itkua kun kaikki pitäis saada valmiina ja ovelta ovelle täytyy päästä just silloin kun itselle sopii.
Ei varmaan ole SMJK:n duuni vastata jokaiseen toiveeseen, siitä vaan hoitamaan itse kyytejä keskellä yötä taksilla, jollain slobodösällä tai minkä nyt itse kukin onnistuu hommaamaan.
Jos nyt päivää ennen Venäjä-peliä joku dösä lähtisi suoraan Pietariin niin takaisin kyllä pääsee jollain konstilla, viimeistään sitten vaikka viikon päästä.


Kerro nyt vielä kuka täällä on itkenyt? Kukaan ei varmasti ole vaatinut mitään vaan ainoastaan esittänyt toiveita.

Jokainen varmasti hyväksyy sen mikäli tuommoisia busseja ei järjestetä ja muuttaa sitten suunnitelmiaan.

Miksi pitää väkisin ymmärtää väärin? Tai miksi ei pysty ymmärtämään että kaikki eivät ajattele asioista samalla tavalla kuin itse?
Kulttuurilasagne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Endnu ukendt


Vastaus #353 : 14.01.2020 klo 11:38:09

On taas vammaista itkua kun kaikki pitäis saada valmiina ja ovelta ovelle täytyy päästä just silloin kun itselle sopii.
Ei varmaan ole SMJK:n duuni vastata jokaiseen toiveeseen, siitä vaan hoitamaan itse kyytejä keskellä yötä taksilla, jollain slobodösällä tai minkä nyt itse kukin onnistuu hommaamaan.
Jos nyt päivää ennen Venäjä-peliä joku dösä lähtisi suoraan Pietariin niin takaisin kyllä pääsee jollain konstilla, viimeistään sitten vaikka viikon päästä.

Internet on kyllä saatanan raskas paikka. Voimia.
VekkuliPekuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kokoomus, Pori, Liverpool, Värisuora


Vastaus #354 : 14.01.2020 klo 14:30:06

Kerro nyt vielä kuka täällä on itkenyt? Kukaan ei varmasti ole vaatinut mitään vaan ainoastaan esittänyt toiveita.

Jokainen varmasti hyväksyy sen mikäli tuommoisia busseja ei järjestetä ja muuttaa sitten suunnitelmiaan.

Miksi pitää väkisin ymmärtää väärin? Tai miksi ei pysty ymmärtämään että kaikki eivät ajattele asioista samalla tavalla kuin itse?
Niin ja ihan SMJK:n taholta on kerrottu että kysyntään pyritään vastaamaan. Jos kysyntää on jollekin niin oman käsityksen mukaan SMJK pyrkii siihen vastaamaan. Ja en ole Venäjälle menossa ollenkaan koska boikotoin tuota demokratian irvikuvaa.
Esimerkiksi Tukholmasta Köpikseen olisi varmaan parikin bussia täyttynyt suuntaansa. Tsuhnalle helpompaa kun hyppää vaan satamassa bussiin niin ei tarvitse miljoonakaupungissa etsiä rautatieasemaa joka on ties missä evakossa. Mutta täysin ymmärrettävää ettei SMJK kaikkeen veny.
Müllermilch

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HUUUUUUUUUU


Vastaus #355 : 14.01.2020 klo 14:45:20

Tämäkin on ihan hauska ilmiö, että ollaan olevinaan niin suvaitsevaista ja parempaa ihmistä, mutta kun kyseessä onkin paha paha Venäjä, niin omat ennakkoluulot ottavat vallan ja koko maa heti boikottiin! Kannattaisi edes yrittää avartaa tuollaista tunkkaista maailmankuvaa, juntit.
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #356 : 14.01.2020 klo 14:56:39

Mitä ne muiden suunnitelmat sulle kuuluu?

Ei mitään, mutta toki kiinnostaa. Voi jättää vastaamattakin. Mietin vain, että onko näitä "Venäjällä haisee ja kaivonkannet" -russofoobikkoja tosiaan olemassa tässä meidänkin mikrokosmoksessa.

Ainahan SMJK:n porukoissa on ollut näitä, jotka menee vain peliin ja äkkiä sieltä pois. Itsestäni moinen on outoa, kun puoli ruokaa on näissä reissuissa kulttuurimatkailu ja yleinen häröily hyvässä seurassa eksoottisessa paikassa. Pelit nyt näkee telkkaristakin. Mutta jokainen tavallaan.
Thumb

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seuraava Liverpoolin mestaruuteen vievä manageri


Vastaus #357 : 14.01.2020 klo 15:02:42

Tämäkin on ihan hauska ilmiö, että ollaan olevinaan niin suvaitsevaista ja parempaa ihmistä, mutta kun kyseessä onkin paha paha Venäjä, niin omat ennakkoluulot ottavat vallan ja koko maa heti boikottiin! Kannattaisi edes yrittää avartaa tuollaista tunkkaista maailmankuvaa, juntit.
Mitä tämän kaverin muroihin on aamulla kaatunut kun oma fanius on taas niin paljon kaikin puolin parempaa kuin muiden tavat?

Ai niin ja asiasta. Itse ainakin olisin kiinnostunut Pietarin peleihin bussikyydistä, joka palaa Suomeen yötä vasten.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2020 klo 15:15:25 kirjoittanut Thumb »
Weirdo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC PaSa, SMJ(K), Man United


Vastaus #358 : 14.01.2020 klo 15:14:20

Itseänikin kiinnostaa Venäjä-matsiin edestakainen kyyti matsipäivänä. En tiedä miksi edes vaivaudun ilmoittamaan syytä tälle tarpeelle, mutta kerrotaan nyt. Minulla ei ole mahdollisuutta ottaa vapaata töistä tuolle juhannuksen ajalle, joten matsin jälkeisenä päivänä on pakko painaa jo hihnalla kello 7.00.
tylerdurden

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Omonian Veteraanit


Vastaus #359 : 14.01.2020 klo 15:20:05

Tsuhnalle helpompaa kun hyppää vaan satamassa bussiin niin ei tarvitse miljoonakaupungissa etsiä rautatieasemaa joka on ties missä evakossa.

Varmaan parempi jäädä kotisohvalle laulamaan maammelaulua, jos kannettavien mobiililaitteiden ja rajattomien datayhteyksien aikakaudella rautatieaseman etsiminen aiheuttaa harmaita hiuksia.

Minulla ei ole mahdollisuutta ottaa vapaata töistä tuolle juhannuksen ajalle, joten matsin jälkeisenä päivänä on pakko painaa jo hihnalla kello 7.00.

Oletko töissä makkaratehtaalla vai mitä vittua? Viisi kuukautta aikaa järjestää vapaat. Kasvattakaa pallit.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa


Vastaus #360 : 14.01.2020 klo 15:23:14

Ei mitään, mutta toki kiinnostaa. Voi jättää vastaamattakin. Mietin vain, että onko näitä "Venäjällä haisee ja kaivonkannet" -russofoobikkoja tosiaan olemassa tässä meidänkin mikrokosmoksessa.

Ainahan SMJK:n porukoissa on ollut näitä, jotka menee vain peliin ja äkkiä sieltä pois. Itsestäni moinen on outoa, kun puoli ruokaa on näissä reissuissa kulttuurimatkailu ja yleinen häröily hyvässä seurassa eksoottisessa paikassa. Pelit nyt näkee telkkaristakin. Mutta jokainen tavallaan.

Taas tämä. Minä teen näin enkä ymmärrä että joku tekee toisin. Ja tuo viimeinen väite nyt on niin typerä etten jaksa edes aloittaa.
Saa olla minun osaltani tässä, mutta suosittelen vähän avartamaan näkökulmiasi.
tylerdurden

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Omonian Veteraanit


Vastaus #361 : 14.01.2020 klo 15:26:55

suosittelen vähän avartamaan näkökulmiasi.
mieluummin menen kotiin nukkumaan.

:D
Weirdo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC PaSa, SMJ(K), Man United


Vastaus #362 : 14.01.2020 klo 15:35:29


Oletko töissä makkaratehtaalla vai mitä vittua? Viisi kuukautta aikaa järjestää vapaat. Kasvattakaa pallit.

Tervetuloa aikuisten maailmaan. Kuten sanoin, vapaata ei pysty noille päiville saamaan.

E: Belgia-pelin jälkeen jään toki Pietariin yöksi, kun silloin ei ole esteitä.
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #363 : 14.01.2020 klo 15:39:15

Taas tämä. Minä teen näin enkä ymmärrä että joku tekee toisin.

Täh? Jos mä kirjoitan että "jokainen tavallaan", niin eikös se pidä sisällään ajatuksen, että ymmärrän jos joku tekee toisin?

Voi elämä tätä internjetsiä.
KeyserSöze

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: 1612


Vastaus #364 : 14.01.2020 klo 15:39:28

Ois sinänsä mielenkiintoista tietää, että mitä jengi tekee työkseen, kun ei edes puolen vuoden varoitusajalla saa yhtä vapaata.
tylerdurden

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Omonian Veteraanit


Vastaus #365 : 14.01.2020 klo 15:52:00

Tervetuloa aikuisten maailmaan.

Omassa maailmassani vapaiden saaminen kisojen ajaksi vaati kahden sähköpostiviestin lähettämistä esimiehelle.

Mutta kukin kumartakoot mitä lystää.
Metsän poika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, TPV


Vastaus #366 : 14.01.2020 klo 15:58:38

 Tanska on ihan juutti maa. Sieltä haluan äkkiä pois. Eli bussi suoraan pelistä aamulaivaan tilaukseen minulle.
Latvis

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: MP


Vastaus #367 : 14.01.2020 klo 16:00:47

Itse haluaisin 11.6. SMJK:lta kyydin Jyväskylästä suoraan Turun satamaan laivan eteen niin ettei tuossa paikassa tarvitsisi yhtään ylimääräistä aikaa viettää. Parasta olisi toki jos kyyti ajaisi suoraan laivan autokannelle niin ei tarvitsisi edes Turun maaperällä kävellä ja etsiä oikeaa laivaa ties mistä merenrannasta.
euroflex

Poissa Poissa


Vastaus #368 : 14.01.2020 klo 17:15:57

Itse poistun (vapaaehtoisesti) Pietarista vasta 24.06. Eli jos muitakin vastaavia löytyy,niin voimme pitää viskin naukkailu tapahtuman sopivassa Leningradin juottolossa.
VekkuliPekuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kokoomus, Pori, Liverpool, Värisuora


Vastaus #369 : 14.01.2020 klo 17:23:18

Itse haluaisin 11.6. SMJK:lta kyydin Jyväskylästä suoraan Turun satamaan laivan eteen niin ettei tuossa paikassa tarvitsisi yhtään ylimääräistä aikaa viettää. Parasta olisi toki jos kyyti ajaisi suoraan laivan autokannelle niin ei tarvitsisi edes Turun maaperällä kävellä ja etsiä oikeaa laivaa ties mistä merenrannasta.
Ylos
Infamy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KJK, KuPS, Huuhkajat


Vastaus #370 : 14.01.2020 klo 17:29:37

Itse poistun (vapaaehtoisesti) Pietarista vasta 24.06. Eli jos muitakin vastaavia löytyy,niin voimme pitää viskin naukkailu tapahtuman sopivassa Leningradin juottolossa.

Sama suunnitelma itsellä, tosin viskin voi korvata jollain muulla alkoholipitoisella virvokkeella.
hikikuutio

Poissa Poissa


Vastaus #371 : 14.01.2020 klo 20:08:45

Lapsen pitäisi syntyä kesäkuun alussa. Siksi päivämatka. Pallit siis on. Pietarissa olen kyllä käynyt aiemminkin. Tarvittaessa kyllä hoidan taksit ja bussit, mutta helppous olisi aina helppoutta.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #372 : 14.01.2020 klo 20:28:57

Jokainen voisi nyt selvyyden vuoksi listata tähän topiciin seuraavat asiat:

1. Matkan pituus ja onko ennakkoluuloja matkakohteesta

2. Syy matkan pituudelle ja mahdollinen russofobia

3. Lomien saamisen helppous ja työpaikka


Tämä selkeyttäisi keskustelua huomattavasti ja hälventäisi epäilyksiä suuntaan jos toiseenkin.

Itse olen töissä Palloliitossa ja lomat on aina saatu kaveriporukalla sovittua oikein hyvin. Venäjä on suuri maa, johon kannattaa suhtautua järkevästi ja kannattaa ylipäänsä vähän miettiä mitä sanoo, jos meinaa jotain Venäjästä sanoa.

Varaan itselleni oikeuden käyttää vastauksianne Palloliiton tilaisuuksissa.
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.


Vastaus #373 : 14.01.2020 klo 20:34:30

Pakko arvostaa jos on niin periaatteen mies, että jättää elämässään ainutlaatuiset matsit väliin ihan vain sen takia koska Venäjä on ihan perseestä ja venäläiset tyhmiä.
Zazar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dreams can't be buy


Vastaus #374 : 14.01.2020 klo 21:42:18

Jokainen voisi nyt selvyyden vuoksi listata tähän topiciin seuraavat asiat:

1. Matkan pituus ja onko ennakkoluuloja matkakohteesta

Kööpenhaminassa tarkoituksena on viettää yksi yö. Kaupungissa olen kerran jo käynyt ja se on kaikin puolin kiva matkakohde.

11. päivän iltana bröm bröm Satakunnasta Turkuun vanhempien kanssa ja tarkoituksena päästä yölaivalla Tukholmaan.
12. päivä brömistellään hiljakseen Ruotsin läpi jonnekin akselille Halmstad-Helsingborg josta yöpaikka.
13. päivän aamuna sitten Köpikseen ja pikkuhiljaa hulinat päälle. Toivottavasti faija saa matsilipun jostakin.
14. päivästä voi tulla tiukka sillä silloin suoritetaan krapulatilasta riippumatta nopeatempoinen rykäys välillä Kööpenhamina-Tukholma ja tarkoitus ehtiä vielä yölaivaan.
15. päivän aamuna porukat suuntaa töihinsä ja minä joko a) menen mukana levätäkseni illan, jotta voin lähteä 16. päivän aamuna ihan freesinä kohti Hesaa tai b) suuntaan junalla Hesaan suoraan Turusta. Hesasta matka jatkuu soolona kohti pietaria joko a) Allegrolla b) smäikän bussilla c) muulla bussilla tai d) nahkatakki-Igorin laittomalla kimppataksilla. Mihin näistä nyt mukaan sattuu mahtumaankaan ja aikatauluihin sopimaan.

Venäjällä en ole ennen käynyt mutta kesäkuisen Pietarin ennakkoluulen olevan kaunis, monipuolinen ja tarjoavan ihan riittävästi tekemistä siellä vietetyksi noin viikoksi. Museoita ja muita kulttuurikohteita bongaan siellä luultavasti perinteiset pari-kolme, mutta aion kuluttaa tällaisen besserwisseröinnin vastapainoksi myös paikallista ruokaa ja alkoholia aivan asiaankuuluvan määrän, todennäköisesti hyvin junttimaisesti lähinnä muiden jalkapalloa katsomaan tulleiden tsuhnien kanssa sosialisoiden. Jonakin iltana tarkoitus on tosin nähdä myös pietarilainen ystäväni, joka kutsui minut kotiinsa kokeilemaan venäläistä saunaa heti kuultuaan että olen tulossa kaupunkiin. Yhtään ystävääni ja venäläisyyttä tuntien uskon kutsuun sisältyvän myös ne edellämainitut ruoan ja alkoholin.

Aion bongata reissun mittaan myös Viipurin ja varauksella isoisäni syntymäpaikka Räisälän, mutta budjettisyistä jälkimmäisestä kohteesta pitää neuvotella nahkatakki-Igorin kanssa vielä myöhemmin. Pietarissa vietän aikaa 23. tai 24. päivään asti ja sitten suuntaan joko junalla kämpilleni Vaasaan tai vaihtoehtoisesti Riikaan, josta lienee Helsinki-Vantaata edullisempaa jatkaa ilmateitse matkaa siihen kohteeseen, jossa Suomi pelaa neljännesvälieränsä. Matkani jatkuu niin pitkään kun Suomi pelaa kisoissa.

Lainaus
2. Syy matkan pituudelle ja mahdollinen russofobia

Matkustan niin pitkään kun on tarpeen nähdäkseni kaikki Suomen kisoissa pelaamat ottelut. Yksin reissatessa menisin Malmöön tai Köpikseen varmaan päivää-paria aikaisemminkin, mutta vanhempien kanssa matkustaessa pitää tehdä tämä kompromissi, koska he eivät ole riittävän HC-luturisteja soittaakseen pomolle.

Tanskalaisista ei ole muita vahvoja ennakkoluuloja kuin että he ovat kovin iloisia ja tykkäävät juoda olutta. Venäläiset ihmiset ovat keskimäärin hyvin mielenkiintoisia, sekä hyvässä että pahassa. Venäjästä en pidä valtiona ollenkaan, mutta en anna sen kontrolloida matkasuunnitelmaani sillä venäjän valtiosta pitämättömyys ei ole elämässäni suurempi prioriteetti kuin A-maajoukkueen ensimmäisten arvokisojen näkeminen, joten en nakkaa paskaakaan siitä vaikka reissuni loppupeleissä ehkä ropiseekin Putinin laariin.

Lainaus
3. Lomien saamisen helppous ja työpaikka

Olen opiskelija ilman mitään siteitä mihinkään ja siksi halutessani voin töiden tai läksyjen tekemisen sijaan rellestää opintolainalla pitkin Eurooppaa. Ehkä jos Suomi menee tyyliin finaaliin asti niin se alkaa jo kiristää tulevan vuoden budjettia mutta siinä skenaariossa taloudelliset seikat lienevät jo aika toissijaisia ja maksan sen reissun aiheuttamia pikavippivelkoja hymy huulilla vaikka lopun elämääni.

 
Sivuja: 1 ... 14 [15] 16 ... 27
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa