Pyttipallu
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #2375 : 28.05.2021 klo 08:52:10 |
|
Hyvin on Krista Kiurun, THL:n ja STM:n pelottelupropaganda osunut maaliinsa täälläkin. Tämä. Omalla järjenkäytöllä pääsee pitkälle niin täällä turvallisessa Suomessa kuin myös Pietarissa. Eiköhän suurinosa lähtijöistä ole jo tottunut olemaan varovaisempi kuin ennen eikä se parissa viikossa lähde kenenkään päästä vaikka Pietariin lähtisikin. Samalla tavalla voit saada sen tartunnan Helsingin metrossa kuin Pietarin metrossa ruuhka-aikojen ulkopuolella. Jos on pakko matkustaa ruuhka-aikaan, jokainen voi vetää FFP2/3 maskin päähän ja käyttää käsidesiä metrosta poistumisen jälkeen. Riskejä pitää ottaa jos haluaa kokea jotain ainutlaatuista tänä kesänä eikä sitä kenenkään tarvitse jättää välistä sen takia, että entisaikojen uhkakuvat Venäjästä jyllää päässä ja pelkää, että miliisi vie välittömästi työleirille jos ei pysty viiden paikallisen pienpanimo oluen jälkeen kävelee tikkusuoraa viivaa pitkin. Pietari on hyvin erilainen kaupunki kuin se "muu Venäjä", josta iso osa puhuu vain huonoa. Ymmärrän joidenkin huolen ja jokaisella saa olla oma mielipide, mutta minusta on täysin turhaa tulla tänne jeesustelemaan joidenkin reissusuunnitteluista sen takia, että itse ei halua tai uskalla ottaa hieman isompaa riskiä saada tartunta kun kotisohvalla pelejä katsoessa. Jos näin ajattelisi aina ja varsinkin näiden ainutlaatuisten kisojen kohdalla niin päätyy hyvin todennäköisesti yhdeksi näistä lehdistä tutuksi tulleista ihmisistä, jotka kertovat että eivät ole vuoteen uskaltaneet poistua kotoa koska pelottaa ja nyt voivat huonosti henkisesti. Teksti ei ollut hyökkäys ketään kohtaan. Pelkkä oma mielipide miten itse näen tilanteen tällä hetkellä.
|
|
|
|
Jalitsumies
Poissa
Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni
|
|
Vastaus #2376 : 28.05.2021 klo 09:18:11 |
|
Hyvin on Krista Kiurun, THL:n ja STM:n pelottelupropaganda osunut maaliinsa täälläkin.
Köpiksestä autolla kotio ja siitä suoraan SMJK:n maakuntasiiven hulinabussiin. Koronatesteissä käydään, mitkä pakollisiksi määrätään. Viikko Pietarissa metron kaiteita nuoleskellen ja sitten kolmen päivän mökkikaranteeniin, vaikka molemmat rokotukset ihon alla ovatkin. Juhannuksen ajattelin elellä jo normisti.
Jos - ja kun - tuo jonkun mielestä on edesvastuutonta koronalinkoilua, niin siihen en sano kuin että voi voi.
Tämä ja muutama muu viesti on tainnut viitata tuohon minun viestiini. Ehkä kirjoitin sen hieman liian kärkkäästi ja jeesustelevaan sävyyn. Olen itsekin menossa katsomaan noita pelejä, joten en tosiaan ole mikään marttyyri, joka lukittautuu kotiinsa ja tekee kaikkensa, jotta ei levittäisi pandemiaa. Tarkoituksena on myös pitää karanteenia matkan jälkeen, jotta en tartuta muita. Joka tapauksessa olen edelleen sitä mieltä, että on aivan helvetin typerää tulla Pietarista ja mennä matkalta suoraan häihin. En pysty ymmärtämään henkilöä, joka toimii noin. Toivottavasti kukaan häihin osallistuja ei saa koronaa ja sairastu vakavasti. Luottoa kirjoittajan arviointikykyyn ei valitettavasti nostanut tuo viesti, jossa hän sanoi, että "ei ole mitään epidemiaa."
|
|
|
|
Donttuanttu
Poissa
|
|
Vastaus #2377 : 28.05.2021 klo 09:32:20 |
|
Pitää toivoa, että tuplarokotettuna ei Suomessa joutuisi karanteeniin. Ilmeisesti tuollaista lakimuutosta tässä työstetään, eri asia onko se sitten voimassa tuolloin vai ei.
Noin muuten ei kyllä ihan hirveästi rokotettuna korona Pietarissa pelota, kun vaan muistaa terveen järjen käytön. Ulkona tuo ei tartu, joten ruuhkametroja välttelemällä varmaan pääsee aika pitkälle. Eikö tuolla ytimessä kuitenkin selviä pääasiallisesti kävellen, vaikka iso kaupunki onkin kyseessä?
Täällä myös rokotus saatuna hyvissä ajoin ennen reissua. Entäs pelin jälkeen kun pitäisi palata keskustassa olevaan hotelliin? Stadionilta on Nevskillä olevaan hotellin noin 13km matka. Pelin jälkeen tuhansia ihmisiä liikkeellä samaan suuntaan niin eikö tuo metro ole melkein ainoa mahdollinen kulkutapa keskustaan. Entäs miten niissä riittää tilaa vai varaudunko patikointiin
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.05.2021 klo 09:35:50 kirjoittanut Donttuanttu »
|
|
|
|
|
Kulttuurilasagne
Poissa
Suosikkijoukkue: Endnu ukendt
|
|
Vastaus #2378 : 28.05.2021 klo 09:45:24 |
|
Joka tapauksessa olen edelleen sitä mieltä, että on aivan helvetin typerää tulla Pietarista ja mennä matkalta suoraan häihin. En pysty ymmärtämään henkilöä, joka toimii noin. Toivottavasti kukaan häihin osallistuja ei saa koronaa ja sairastu vakavasti. Luottoa kirjoittajan arviointikykyyn ei valitettavasti nostanut tuo viesti, jossa hän sanoi, että "ei ole mitään epidemiaa."
Tämä kertoo just kaiken oleellisen tästä tulevasta/tulevista reissuista: olen kanssasi samaa mieltä mutta kun näitä sankareita on tiedossa, niin tämä on juuri se syy miksi tällaista reissuilua ei suositella. Toivon että kaikki pystyisi olemaan matkalla ja sen jälkeen mahdollisimman vastuullisesti mutta samalla tiedän että näin ei kuitenkaan tule olemaan ja tämä on raakaa todellisuutta. Samalla kaikkien lähtijöiden pitää myös hyväksyä tuo asia, täysin turvallista reissua tuosta ei saa millään keinolla kenellekään.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #2379 : 28.05.2021 klo 10:03:27 |
|
Tämä. Omalla järjenkäytöllä pääsee pitkälle niin täällä turvallisessa Suomessa kuin myös Pietarissa. Eiköhän suurinosa lähtijöistä ole jo tottunut olemaan varovaisempi kuin ennen eikä se parissa viikossa lähde kenenkään päästä vaikka Pietariin lähtisikin. Samalla tavalla voit saada sen tartunnan Helsingin metrossa kuin Pietarin metrossa ruuhka-aikojen ulkopuolella. Jos on pakko matkustaa ruuhka-aikaan, jokainen voi vetää FFP2/3 maskin päähän ja käyttää käsidesiä metrosta poistumisen jälkeen. Riskejä pitää ottaa jos haluaa kokea jotain ainutlaatuista tänä kesänä eikä sitä kenenkään tarvitse jättää välistä sen takia, että entisaikojen uhkakuvat Venäjästä jyllää päässä ja pelkää, että miliisi vie välittömästi työleirille jos ei pysty viiden paikallisen pienpanimo oluen jälkeen kävelee tikkusuoraa viivaa pitkin. Pietari on hyvin erilainen kaupunki kuin se "muu Venäjä", josta iso osa puhuu vain huonoa.
Ymmärrän joidenkin huolen ja jokaisella saa olla oma mielipide, mutta minusta on täysin turhaa tulla tänne jeesustelemaan joidenkin reissusuunnitteluista sen takia, että itse ei halua tai uskalla ottaa hieman isompaa riskiä saada tartunta kun kotisohvalla pelejä katsoessa. Jos näin ajattelisi aina ja varsinkin näiden ainutlaatuisten kisojen kohdalla niin päätyy hyvin todennäköisesti yhdeksi näistä lehdistä tutuksi tulleista ihmisistä, jotka kertovat että eivät ole vuoteen uskaltaneet poistua kotoa koska pelottaa ja nyt voivat huonosti henkisesti.
Teksti ei ollut hyökkäys ketään kohtaan. Pelkkä oma mielipide miten itse näen tilanteen tällä hetkellä.
Tämä. Pandemia kestää niin pitkään, ettei jokaisen sulkeutuminen vuosiksi omaan bunkkeriinsa ole mielekäs vaihtoehto. Lähikontakteja karsiessa kannattaa myös miettiä mikä itselle on tärkeää ja karsia ainakin niitä vähemmän tärkeitä kontakteja. Sensijaan kaikkien harrastusten ja ihmissuihteiden laittaminen tauolle pandemian ajaksi kuulostaa ylireagoinnilta. Silti kannattaa pyrkiä pienentämään tartuntariskiä niillä realistisilla keinoilla mitä on käytettävissä. Nollariskiä ei ole vaan todennäköisyyksillä tätä peliä pelataan. Ylipäänsä todennäköisyyksien optimointi omaksi eduksi johtaa yleensä parhaaseen mahdolliseen tulokseen kaikessa on sitten kyse jalkapallosta, osakesijoittamisesta tai koronan välttelystä. Mulle tämmöisenä muutenkin hyvin omissa oloissaan viihtyvänä introverttinä on tietysti suhteellisen helppoa, kun tykkään isoista väkijoukoista vain urheilutapahtumissa ja konserteissa. Esimerkiksi kaupassa kävisin hiljaisempana aikana ilman mitään pandemiaakin. Toisaalta se sitten taas harmittaa, ettei kotimaisiin futismatseihin päästetä yleisöä, vaikka ilmanvaihto on taatusti huippuluokkaa näillä kotimaisilla stadioneilla, joista tuuleekin läpi.
|
|
|
|
elstadi
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #2380 : 28.05.2021 klo 10:25:21 |
|
Vittuiluchänttejä Kiurulle 90min!
Itse aloitan jo charterilla. Tervetuloa
|
|
|
|
Herstein
Poissa
Suosikkijoukkue: Heitto
|
|
Vastaus #2381 : 28.05.2021 klo 10:44:40 |
|
Täällä myös rokotus saatuna hyvissä ajoin ennen reissua. Entäs pelin jälkeen kun pitäisi palata keskustassa olevaan hotelliin? Stadionilta on Nevskillä olevaan hotellin noin 13km matka. Pelin jälkeen tuhansia ihmisiä liikkeellä samaan suuntaan niin eikö tuo metro ole melkein ainoa mahdollinen kulkutapa keskustaan. Entäs miten niissä riittää tilaa vai varaudunko patikointiin Eiköhän tuolla porrasteta väkijoukkoa matsin päätyttyä niin, että suurempia ruuhkia ei pääse syntymään. Ehkäpä jopa stadikalta poistutaan katsomonosa kerrallaan.
|
|
|
|
laivakoira
Poissa
Suosikkijoukkue: Joken lompakko
|
|
Vastaus #2382 : 28.05.2021 klo 11:18:38 |
|
Hulibussi varattu, Fan id hallussa (sähkö, oikea on postin kyydissä vielä), kämppä hoidettu, rokote hihassa, Venäjä peliin jopa lippu, olis portaalissa vielä Belgimatsiinkin. Mitäs täs vielä? Koronatodistus kai pitäis hoitaa.
|
|
|
|
Sauron
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Tsingis Khan
|
|
Vastaus #2383 : 28.05.2021 klo 11:29:14 |
|
Tein teille tsygämarssi-meemin:
Muuhun en ota kantaa, mutta facebookin mammoilla tällaiset meemien väärin käyttämiset.
|
|
|
|
Peledinho
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi
|
|
Vastaus #2384 : 28.05.2021 klo 11:37:22 |
|
Toivottavasti kukaan ei tosissaan mieti Kiuruun liittyviä tifoja tai chantteja. Tavattoman surullista olisi, jos porukka keskittyisi aivan muihin asioihin kuin itse kannustamiseen Huuhkajien ollessa ensi kertaa arvokisoissa.
|
|
|
|
Kulttuurilasagne
Poissa
Suosikkijoukkue: Endnu ukendt
|
|
Vastaus #2385 : 28.05.2021 klo 11:41:58 |
|
Muuhun en ota kantaa, mutta facebookin mammoilla tällaiset meemien väärin käyttämiset.
Kiitos palautteesta! Tämä oli ensimmäinen tekemäni meemi ikinä. Taidanpa vetää johtopäätökset ja hakeutua kyseisiin facebook-ryhmiin
|
|
|
|
Turpin
Poissa
|
|
Vastaus #2386 : 28.05.2021 klo 11:42:11 |
|
Toivottavasti kukaan ei tosissaan mieti Kiuruun liittyviä tifoja tai chantteja. Tavattoman surullista olisi, jos porukka keskittyisi aivan muihin asioihin kuin itse kannustamiseen Huuhkajien ollessa ensi kertaa arvokisoissa.
Tottakai mietitään. ”Krista Kiuru haista vittu” kaikuu jokaiselle Suomen terassille ja kotisohvalle YLE:n välittämänä.
|
|
|
|
PIRInen
Poissa
Suosikkijoukkue: Veikkausliiga, Maajoukkueet
|
|
Vastaus #2387 : 28.05.2021 klo 11:44:37 |
|
Tottakai mietitään. ”Krista Kiuru haista vittu” kaikuu jokaiselle Suomen terassille ja kotisohvalle YLE:n välittämänä.
Näillä mennään.
|
|
|
|
Hunaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
|
Vastaus #2388 : 28.05.2021 klo 11:49:55 |
|
Hulibussi varattu, Fan id hallussa (sähkö, oikea on postin kyydissä vielä), kämppä hoidettu, rokote hihassa, Venäjä peliin jopa lippu, olis portaalissa vielä Belgimatsiinkin. Mitäs täs vielä? Koronatodistus kai pitäis hoitaa.
Tämä koronatodistus tässä enää eniten kuumottaa, uskaltaako luottaa siihen, että HUSin elektronisella todistuksella pääsee eteenpäin sekä siihen, että tuo ehtii ajoissa, mikäli esimerkiksi sunnuntaina testissä käy. Tiistaina siis lähtö Pietariin. Noh, eiköhän paras ratkaisu tässä vaiheessa ole laittaa vielä toistaiseksi jäitä hattuun ja luottaa, että mustaa valkoisella tästä kaikesta on vielä tulossa.
|
|
|
|
reduxi
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat ja tuomarit
|
|
Vastaus #2389 : 28.05.2021 klo 11:53:04 |
|
Väärinkannattamistako se on jos arvostelee jotain tahoa eikä vain hyggeile? Itse chänttään aivan varmasti Krista Kiuru haista vittu-chänttiä - uskon etten jää yksin.
|
|
|
|
elstadi
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #2390 : 28.05.2021 klo 11:59:57 |
|
Väärinkannattamistako se on jos arvostelee jotain tahoa eikä vain hyggeile? Itse chänttään aivan varmasti Krista Kiuru haista vittu-chänttiä - uskon etten jää yksin.
Tulee ylittämään volyymissa Craig Bellamy is a homo - huutelut. Kohta mennään!
|
|
|
|
coelb
Poissa
|
|
Vastaus #2391 : 28.05.2021 klo 12:03:15 |
|
Säästäkää nuo huutelut Venäjälle. Kristaahan on kiittäminen siitä, että Tanskaan päästään ilman isompia kommervenkkejä.
|
|
|
|
Peledinho
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi
|
|
Vastaus #2392 : 28.05.2021 klo 12:03:23 |
|
En minä tiedä, mitä se on. Tai no potentiaalisen kannatusajan tuhlausta No ei siinä oikeasti sen kummempaa ole, kunhan nyt suurin osa ajasta laulelot keskittyisivät Huuhkajiin. Itsekin todennäköisesti saatan hieman hymähtää, mikäli Kiuru-huutelu kuuluu kotikatsomoon lähetyksestä.
|
|
|
|
jalmutin
Poissa
|
|
Vastaus #2393 : 28.05.2021 klo 12:06:13 |
|
Säästäkää nuo huutelut Venäjälle. Kristaahan on kiittäminen siitä, että Tanskaan päästään ilman isompia kommervenkkejä.
Mistä sitä Tanskaan matkustaessa pitää kiittää? Ei tuo voi ketään estääkään lähtemästä
|
|
|
|
coelb
Poissa
|
|
Vastaus #2394 : 28.05.2021 klo 12:14:12 |
|
Mistä sitä Tanskaan matkustaessa pitää kiittää? Ei tuo voi ketään estääkään lähtemästä Tanska voi.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #2395 : 28.05.2021 klo 12:16:31 |
|
Mistä sitä Tanskaan matkustaessa pitää kiittää? Ei tuo voi ketään estääkään lähtemästä Olisi helposti voinut hoitamalla koronatilanteen samalla tavalla kuin Ruotsissa. Silloin Suomella asuvilla ei olisi ollut pääsyä Tanskaan.
|
|
|
|
jalmutin
Poissa
|
|
Vastaus #2396 : 28.05.2021 klo 12:22:40 |
|
Tanska voi.
Lisätietoja siitä miten Krista Kiuru säätelee Tanskan rajavalvontaa?
|
|
|
|
MamaLauda
Poissa
|
|
Vastaus #2397 : 28.05.2021 klo 12:23:09 |
|
Voi jeesus. Nyt kun Krista olet linjoilla, niin kerrotko syyt sille miksi torppasit Allegrojen kulkemisen kisojen aikana.
|
|
|
|
das Hund
Poissa
|
|
Vastaus #2398 : 28.05.2021 klo 12:23:48 |
|
Köpiksessä raikaa On meillä sauna, viina ja Kiuru, kun taas Pietarissa Krista Kiuru, haista vittu!
|
|
|
|
Spili
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Tervarit, AC Oulu
|
|
Vastaus #2399 : 28.05.2021 klo 12:37:45 |
|
Venäjällä on kyllä turha kuvitella että ne suomalaisten huudot kuuluvat mihinkään siinä paikallisten aikaansaamassa metelissä. Eiku ai niin, onhan siellä se Belgia-peli...
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.05.2021 klo 12:41:04 kirjoittanut Spili »
|
|
|
|
|
|
|