FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.08.2020 klo 11:40:00 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

FF2-kauppa:kauppa.ff2.fi, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Junnujen testaus  (Luettu 3703 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
yugular

Poissa Poissa

: 03.01.2020 klo 17:56:57

Moi!

Löytyykö tätä kautta tietoa erilaisista fysiikkatesteistä yms. mitä voisi junnuille teettä? Millä tavalla? Minkä ikäisenä? jne.
Takatasku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC

Vastaus #1 : 04.01.2020 klo 20:35:55

Riippuu teitysti siitä, mitä tietoa niistä pelaajista halutaan. Viimeset mitä olen testannut, aloitettiin 10 v.
naumanen

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 06.01.2020 klo 22:13:04

Tämmöinen ketju löytyy http://futisforum2.org/index.php?topic=89073.0
yugular

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 08.01.2020 klo 15:11:35

Riippuu teitysti siitä, mitä tietoa niistä pelaajista halutaan. Viimeset mitä olen testannut, aloitettiin 10 v.

Mua ei ikinä futisjunnuna ole testattu niin ei hajuakaan mitä yleensä testaillaan. Siksi täällä huutelen. Olettaisin että joku kiihdytystesti, jalkojen voimantuotto? ketteryys? tasapaino? kimmoisuus? tätä rataa.. Valmennan 2011 syntyneitä poikia.
Takatasku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC

Vastaus #4 : 09.01.2020 klo 11:22:39

Mua ei ikinä futisjunnuna ole testattu niin ei hajuakaan mitä yleensä testaillaan. Siksi täällä huutelen. Olettaisin että joku kiihdytystesti, jalkojen voimantuotto? ketteryys? tasapaino? kimmoisuus? tätä rataa.. Valmennan 2011 syntyneitä poikia.

Lähtönopeus+kiihdytys: 30 m paikaltaan ja siihen päälle 20 m lentävä niin saa maksiminopeudestakin ajan. Eli juostaan 50 m ja otetaan väliaika 30 m kohdalla. Kennot välttämättömyys, käsiajat on aina vähän sinnepäin. Kehitys on kuitenkin luokkaa kymmenyksiä vuodessa niin käsiajalla saattaa helposti heittää suuntaan tai toiseen muutamia kymmenyksiä.

Erilaisia ketteryysratoja löytyy netistä aika paljon. Ottaako sitten käyttöön pelkkää juoksua sisältävän vai semmoisen, jossa on muutakin kuin juoksemista?

Jalkojen voimatuottoa voi mitata vaikka vauhdittomalla pituudella. Kimmoisuutta esimerkiksi 5-loikalla.
Mendes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakastan kaikkia.

Vastaus #5 : 09.01.2020 klo 11:27:37

-11 syntyneille junnuille fyysiset testit?

Ei tarvi.

Nuorille junnuille tärkeimmät testit on ns. terve urheilija-testit, mitä ymmärtääkseni ainakin Eerikkilässä SHA:ssa testataan. Tässä siis testataan mm. polvien linjauksia, nilkan liikkuvuutta, yms.
PaoloRos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oulun Pallo-Veikot

Vastaus #6 : 09.01.2020 klo 12:59:56

Eikö jalkapallossa ole tärkeintä ymmärtää mitä pitää tehdä pallollisena tai ilman palloa. Lukea pelitilanteita, katsoa mihin seuraavaksi laitan pelivälineen, jatkanko itse vai lainaanko sen kaverille. yms. yms. ihan sama juoksenko 30 m 0,2 nopeammin vai hitaammin.

Aikanaan taitokisa lajeista itse pidin lähes ainoana järkevänä kuljetus + laukaus osoita, sehän kertoo mitä osaat pelitilanteessa tehdä vai osaatko tai oletko yksijalkainen vai kaksi.
yugular

Poissa Poissa

Vastaus #7 : 09.01.2020 klo 22:13:26

-11 syntyneille junnuille fyysiset testit?

Ei tarvi.

Joo ei ne varmaan välttämättömät ole! Ajattelin lähinnä että saisivat jo totutella testeihin ja tulisi pidemmältä ajalta dataa.
Mendes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakastan kaikkia.

Vastaus #8 : 10.01.2020 klo 11:32:20

Joo ei ne varmaan välttämättömät ole! Ajattelin lähinnä että saisivat jo totutella testeihin ja tulisi pidemmältä ajalta dataa.

Kyllä niihin testeihin saa totutella aivan tarpeeksi myöhemmin. Keskity vain motorisiin taitoihin ja itse lajitaitoihin. Ei voi mennä vikaan. :)

Sivuja: [1]

Siirry: