FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.04.2024 klo 13:26:25 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3]
 
Kirjoittaja Aihe: Vuoden Foorumilainen² Gaala 2019 - TULOKSET  (Luettu 12533 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Cel

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Top 5 forumisti


Vastaus #50 : 07.01.2020 klo 09:47:38

Sija 25 taitaa olla Forum-urani korkein. Samalla linjalla jatketaan joka tapauksessa.
winnie

Poissa Poissa


Vastaus #51 : 07.01.2020 klo 10:43:15

Salmingin kirjoituksia voi verrata esimerkiksi Zonal Marking - sivuston artikkeleihin niin voi aueta paremmin millaista kehitystä tervehtisimme ilolla.
Julkea bulbul

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)


Vastaus #52 : 07.01.2020 klo 10:47:38

Mutta kukahan oli vuosikymmenen foorumisti? iivu, Louhikkokoskettaja, Laitalinkki, Tiksa ja koera varmaan ainakin tyrkyllä.

Odotin, että kaikkien vuosikymmenten iivu olisi glooria silmissään heittänyt hetkessä kyseisen listan hunaja- ja perskärpästen näkyville, mutta kun ei, niin pistetään nyt itse sen verran, mitä jaksoin menestyineitä nimimerkkejä käydä läpi:
NimimerkkiPisteet
...iivu2588
Louhikkokoskettaja2279
Tiksa2279
Maakuntasatraappi2239
Laitalinkki1930
Vastapallo1528
koera1414

Tiksalta ja Louhikkokoskettajalta hieno suoritus päästä täsmälleen samaan lukuun Ylos. iivulle kunnian lisäksi erityismaininta siitä, että nimimerkkejä ehti vuosikymmenellä olla kuusi, mikä on enemmän kuin äitinsäkin unohtaman perusfoorumistin pistesaldo samalta ajanjaksolta.
emilkostadinov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pool, Gnisu, Mypa..


Vastaus #53 : 07.01.2020 klo 11:28:01

Äänestystä voisi kehittää esim valitse 10 järjestyksessä nimilistasta tyyppiseksi ettei joka kerta lähetetä samaa listaa kuin edellisenä vuotena ja saataisiin nykyistä paljon enemmän osallistujia. Tämä muistuttaa enemmän Kalmaveikkaus listaa tällä hetkellä
ihimine

Poissa Poissa


Vastaus #54 : 07.01.2020 klo 11:31:18

Äänestystä voisi kehittää esim valitse 10 järjestyksessä nimilistasta tyyppiseksi ettei joka kerta lähetetä samaa listaa kuin edellisenä vuotena ja saataisiin nykyistä paljon enemmän osallistujia. Tämä muistuttaa enemmän Kalmaveikkaus listaa tällä hetkellä

Jatkoäänestys tuolla tavalla nyt 10 eniten ääniä saaneesta? Järjestys voisi muuttua.
kokistuoppi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #HindenburgtheOligarchy


Vastaus #55 : 07.01.2020 klo 13:51:47

Näinhän se nykyään menee, että kun joku on tarjoillut jotakin ennennäkemätöntä, niin viikko sitä ihastellaan ja sen jälkeen pidetään jo itsestäänselvyytenä, jonka tämä tarjoilija on suorastaan velkaa maailmalle. Mikset Salming tee parempia analyysejä mjötööh?
Metsän poika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, TPV


Vastaus #56 : 07.01.2020 klo 14:14:01

Näinhän se nykyään menee, että kun joku on tarjoillut jotakin ennennäkemätöntä, niin viikko sitä ihastellaan ja sen jälkeen pidetään jo itsestäänselvyytenä, jonka tämä tarjoilija on suorastaan velkaa maailmalle. Mikset Salming tee parempia analyysejä mjötööh?
Kritiikkihän johtaa joko siihen, että nimimerkki ei viitsi noita tehdä tai siihen, että tekee ne niin, että niistä laajempi joukko saa jotain irti. Vittumaisinta minusta olisi kehua ja kannustaa tekemään jotain, vaikka ei itsekään saisi oikeasti tuotoksien lukemisesta mitään irti. Tähän kun vähän viittaa se, että kritisoijat esittävät itse kirjoitusten ongelmia, kun puolustajat lähinnä kritisoivat kritisoijia.
 Toki sen tiivistetymmän analyysin tuosta datasta voi tehdä vaikka kokistuoppi, jolloin tuossa tiimissä molemmilla on tärkeä rooli ja tiimin jaettu ykköspaikka olisi jatkossa kiistaton.
 
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #57 : 07.01.2020 klo 14:18:50

Näinhän se nykyään menee, että kun joku on tarjoillut jotakin ennennäkemätöntä, niin viikko sitä ihastellaan ja sen jälkeen pidetään jo itsestäänselvyytenä, jonka tämä tarjoilija on suorastaan velkaa maailmalle. Mikset Salming tee parempia analyysejä mjötööh?

Lässyn lässyn. Ei tässä kai mitään erityislapsia olla, joille ei voisi osoittaa perusteltua kritiikkiä.
Totta kai myös vastakommenteissa on ollut hyviä pointteja, kuten se, millainen tilanne vallitsi ennen Salmingin kontribuutiota varsinkin tuntemattomampien maiden suhteen.
Lisätietoja vielä tuosta "nykyään"-osastosta - jotain esimerkkejä?
Peledinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi


Vastaus #58 : 07.01.2020 klo 15:17:40

Pitää vissiin alkaa spämmiä yksirivisiä Jordania- ja Kalinka-topiceihin, niin viestit saattavat päätyä myös nimim. Peledinhon silmille?

Kyllä minä viestejäsi olen lukenut runsaasti ja usein ne ovat foorumin paremmasta päästä oli kyse sitten majupuolesta tai yleisestä.

Lainaus
Luulen että ainakin kritisoitu kirjoittaja itse ymmärtää eron kritiikin ja "valittamisen" välillä

Eiköhän suurin osa tuon ymmärrä mukaan lukien itseni kaltainen onelineristi.


Lähinnä pointti oli, ettei Salmingin tekemää taustatyötä esimerkiksi Suomen kohtaamista joukkueista tunnu kukaan muu tekevän ja jos kendo-Salmingin esille tuomat asiat ovat itsestäänselvyyksiä, luulisi jonkun foorumin analyytikoista kykenevän kirjoittavana nopeasti samat asiat lyhyempään ja helpommin luettavaan muotoon. Hirveästi ei vain ole yrityksiä näkynyt, joten tässä topikissa vallinnut kriittinen ilmapiiri tuntuu hieman kohtuuttomalta.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #59 : 07.01.2020 klo 15:21:28

Lähinnä pointti oli, ettei Salmingin tekemää taustatyötä esimerkiksi Suomen kohtaamista joukkueista tunnu kukaan muu tekevän ja jos kendo-Salmingin esille tuomat asiat ovat itsestäänselvyyksiä, luulisi jonkun foorumin analyytikoista kykenevän kirjoittavana nopeasti samat asiat lyhyempään ja helposti luettavampaan muotoon. Hirveästi ei vain ole yrityksiä näkynyt, joten tässä topikissa vallinnut kriittinen ilmapiiri tuntuu hieman kohtuuttomalta.

Se kritiikki yrittää olla rakentavaa, toki hassuttelukonseptin topicissa esitettynä mielummin värikästä.

Metsän poijan viesti oli ihan näkemyksellinen. Salming tuottaa paljon laadukasta dataa, datan tiivistäminen olisi itse asiassa se analyysi.
Peledinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi


Vastaus #60 : 07.01.2020 klo 15:31:22

Se kritiikki yrittää olla rakentavaa, toki hassuttelukonseptin topicissa esitettynä mielummin värikästä.

Varmasti näinkin.

Lainaus
Metsän poijan viesti oli ihan näkemyksellinen. Salming tuottaa paljon laadukasta dataa, datan tiivistäminen olisi itse asiassa se analyysi.

Tähän sama, mutta turha siitä toisaalta on antaa Salmingille risuja.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #61 : 07.01.2020 klo 15:42:40

Jos taustatyö tai työ olisi ainoa kriteeri, niin Piippu-Virtasen pitäisi viedä tämä skaba aina jatkossa.
Isopää

Poissa Poissa


Vastaus #62 : 07.01.2020 klo 15:49:24

Lähinnä pointti oli, ettei Salmingin tekemää taustatyötä esimerkiksi Suomen kohtaamista joukkueista tunnu kukaan muu tekevän ja jos kendo-Salmingin esille tuomat asiat ovat itsestäänselvyyksiä, luulisi jonkun foorumin analyytikoista kykenevän kirjoittavana nopeasti samat asiat lyhyempään ja helpommin luettavaan muotoon. Hirveästi ei vain ole yrityksiä näkynyt, joten tässä topikissa vallinnut kriittinen ilmapiiri tuntuu hieman kohtuuttomalta.

Tämä. Omissa perusteluissani Salmingille antamalleni äänelle mainitsinkin, että alussa ne analyysit lähinnä vituttivat. Kuinka joku kehtaa tuollaisella tekstintuottamistaidolla ja jalkapallon ymmärryksellä kuvitella olevansa kykenevä moiseen? Sitten huomasin jossain vaiheessa käyväni Salmingin tekstit kursorisesti läpi ennen matseja koko ajan löytäen enemmän ja enemmän järkevää sisältöä, jota ei kukaan muu sellaisenaan foorumille tuota.

Edelleenkään tuollaisilla analyyseillä ei saisi kunnollista kuvaa vaikkapa siitä, mitä tapahtui Brasilian ja Saksan välisessä välierämatsissa 2014. Eikä niistä välity ymmärrys esimerkiksi siitä, että taktinen elementti jalkapallon hyökkäyspelissä on ennen kaikkea tarjota aihioita hyökkäyspelin sielujen luovuudelle. On myös totta, että pelaajat ja valmentajat suhtautuvat paljon suurpiirteisemmin moniin asioihin, joihin Salming keskittyy, mutta toisaalta ymmärtävät jalkapalloa sekä analyyttisemmin että intuitiivisemmin.

Siitä huolimatta Salming nyt pienen totuttelun jälkeen tarjoaa oman kapasiteettinsa rajoissa sellaisen tönkköversion siitä, mitä kentällä on tapahtunut, että futiksen katselijan roolissa harvalta onnistuu. Väittäisin myös, että tekstit ovat parantuneet koko ajan, tai sitten oma Salmingin lukutaito on kehittynyt.

Joka tapauksessa kovaa duunia, jonka taso varmasti vain paranee. Sensuroimattomalle Salmingille Ylos
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #63 : 07.01.2020 klo 15:58:45

Jos taustatyö tai työ olisi ainoa kriteeri, niin Piippu-Virtasen pitäisi viedä tämä skaba aina jatkossa.

Eihän Piipun menestys huono ollut nytkään, ja nousua viime vuodesta oli melkoisesti.
Julkea bulbul

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)


Vastaus #64 : 07.01.2020 klo 15:59:35

Antaisin Salmingille myös propsit siitä, että on kuunnellut kritiikkiä ja koittanut kehittää antiaan. Eipä se varmaan hirveästi näy niille, jotka eivät muutenkaan jaksa pläjäyksiään lukea ja tuskin se koskaan johtaa siihen, että täyttäisi kaikkien täällä rakentavaa palautetta antavien toiveet, mutta erottaa nyt ainakin Piippu-Virtasesta.
Obsy

Poissa Poissa


Vastaus #65 : 07.01.2020 klo 16:22:50

Antaisin Salmingille myös propsit siitä, että on kuunnellut kritiikkiä ja koittanut kehittää antiaan. Eipä se varmaan hirveästi näy niille, jotka eivät muutenkaan jaksa pläjäyksiään lukea ja tuskin se koskaan johtaa siihen, että täyttäisi kaikkien täällä rakentavaa palautetta antavien toiveet, mutta erottaa nyt ainakin Piippu-Virtasesta.

Nyt puhutaan keskustelupalstasta, ei toimituksellisesta työstä palkanantajan piikkiin :D

Ilmeisesti Forkka on joillekin lähes elämää suurempi instituutio.
Edmundo

Paikalla Paikalla


Vastaus #66 : 07.01.2020 klo 16:24:56

Ilmeisesti Forkka on joillekin lähes elämää suurempi instituutio.

Lähes? ???
Salming

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Chelsea FC


Vastaus #67 : 07.01.2020 klo 18:57:43

Vaikea nähdä että Salmingin ylivoimaa pysäytetään seuraavassakaan gaalassa, kun mies pääsee tykittämään analyysejaan EM-kisoissa. Vaatisi melkein jonkinlaista sirkustemppua joltakin suunnalta.
Nooh, toivottavasti kesällä on kuitenkin muutakin tekemistä kuin vain ilta toisensa jälkeen istua tietokoneen ääressä, mutta varmasti jotain tulee kisojenkin aikana kirjoiteltua. :) Lisäksi johan tuo voittomarginaalikin pieneni viime kertaan nähden, joten eiköhän äänestyksestä tule tasainen, oli kärjessä sitten keitä tahansa, koska niin monia laadukkaita kirjoittajia keskustelupalstalta löytyy.

Juuri niin. Menestystä tulee tasaiseen tahtiin ja maailman-cup-pisteitä ropisee kaudesta toiseen. Vähän niin kuin asian ilmaiset, kuten Hannu Manninen tai Kaisa Mäkäräinen (sillä erotuksella että näillä se henkilökohtainen maailmanmestaruus osui kerran kohdalle). Kaikki kunnioitus tästä, ansaitut pisteet ja pitkä ja hieno ura. Salming on taas täydellinen vastakohta, enemmän joku Iivo Niskanen. Osallistuu valikoiden harvoihin kisoihin ja voittaa ne suuret mestaruudet.
Samanlaiset vertaukset tulivat minunkin mieleeni, kun katsoin tuota päivittämääsi kaikkien aikojen mitalitilastoa, heh. Niskanen otti henkilökohtaiset arvokisavoittonsa perättäisinä vuosina ja nyt olen toistanut saman, joten saapa nähdä, että onko minullakin edessä seuraavaksi putoaminen himmeämmille mitaleille tai jopa niiden ulkopuolelle.

53 GIFfiä ja 27 kuvaa, johon piirrelty geometrisia kuvioita. Tekstiä, joka kertoo tilanne tilanteelta, mitä Belgia-Venäjä-pelissä tapahtui. Ei näissä ole oikeasti vastausta kysymykseen, miksi Belgia olisi maailman paras tai viihdyttävin maajoukkue.
Myönnän sen, että Belgia-esittelyssä käytin hyvin harvinaisesti suorastaan provokatiivista toteamusta juuri maailman parhaasta ja viihdyttävimmästä maajoukkueesta, joka ei ole minulle tyypillistä. Tein sen suurien Belgia-sympatioideni vuoksi, mutta myös siksi, että ehkä taustalla oli idea jonkinlaisesta "käännytystyöstä", jotta mahdollisimman moni havahtuisi ihannoimaan sen pelaamaa jalkapalloa, vaikka tietysti tällä palstalla on jo niin valveutunut käyttäjäkunta, että monelle on varmasti muutoinkin selvää Belgian viime aikojen menestyminen.

Olin alkuun sitä mieltä, että aika siistiä että joku jaksaa nähdä vaivaa. Nyt alkaa olla väljähtynyt maku: kuin katselisi kymmenettä kertaa videota, jossa joku leipoo maailman suurimman pizzan. Giffitkään eivät tuo hirveästi lisäarvoa, sillä frame rate on sellainen, että jalkapallo ei niistä välity.

Nyt olisi oikeasti tiivistämisen paikka. 53 giffin ja 27 kuvan sijaan vaikka 10 parempilaatuista giffiä, joissa on kaikissa joku oleellinen pointti. Se ei oikeasti kerro mitään kummankaan joukkueen pelisysteemistä, jos joku sooloilee giffissä itsensä kerran johonkin sumppuun. Eikä joku toinen yksittäinen tilanne välttämättä kerro mitään yleisempää laitapakin puolustusominaisuuksista. Tuntuu, että nykyisellään tulee usein tarve nähdä merkityksiä siellä, missä niitä ei välttämättä ole.
Mjoo, GIFit voisivat tietysti olla parempilaatuisia, mutta kun kerran jo opettelin käyttämään yhtä sivustoa sen helppokäyttöisyyden vuoksi, kynnys uuden opetteluun on suurehko, koska kyseessä on edelleen vain harrastus. Toki jos joku osaa vinkata sellaisesta sivustosta/toimintamallista, jolla GIFit saisi käyntiin yksitellen siten, että lukija itse painaisi aina "Play"-nuolta kunkin GIFin kohdalla, olisin kiitollinen, koska siten varsinaiset sivutkin latautuisivat nopeammin, kun kaikki GIFit eivät lähtisi käyntiin yhtä aikaa, vaan yksitellen. Mitä tulee puolestaan tiivistämiseen, olen yhä luonteeltani perfektionisti ja todella huono karsimaan asioita enkä voi sille vain mitään. Sentään nyt tuossa EM-lohkoesittelyssä tärkeimmät ja mielenkiintoisimmat havainnot tummensin muun tekstin seasta, joten jospa siitä olisi edes jatkossa apua. Ja toki sitten jos jotain tietystä yksityiskohdasta olen jo tehnyt kolme kuvakaappausta tai GIFiä, en välttämättä enää nykyään tee neljättä, vaikka materiaalia olisikin kuten esimerkiksi Tanskan ja Venäjän kohdalla olisi ollut EM-kisojen lohkoesittelyssä. Ymmärrän kuitenkin havaintosi siitä, että syyllistyn toisinaan juuri tuohon, että näen mahdollisesti merkityksiä siellä, missä niitä ei ole, mutta siksi olen sanonut, että en tosiaan ole mikään jalkapallon ammattilainen, joten ei minun viestejäni kannata virallisena totuutena ottaa, mutta mahdollisesti niistä voi sentään poimia talteen jotain mielenkiintoisia yksityiskohtia.

Mikään iivun, satraapin tai teidänkään veroinen prosaisti-ajattelija se ei ole, mutta äänestetään sitä kymmeniä muitakin forumisteja ihan siitä hyvästä että jaksavat painaa.
Mjoo, ei tarkoitukseni ole välttämättä saada edes mitään keskustelua aikaan, vaan lähinnä jakaa informaatiota halukkaille, koska en muutoinkaan ole luonteeltani tosiaankaan mikään keskustelijavelho. Jokaisella on vapaus lukea tai olla lukematta.

Nykytilanteessa itsekään en 70 prosenttia Salmingin tekstistä lue koska ne toistavat itseään ja joku erikoistilanteiden millintarkka analysointi liiemmin jaksa kiinnostaa - siksi Salmingin parasta kirjallista antia ovatkin ne lyhemmät "pika"raportit jotka se spämmää junasta heti pelien jälkeen, sillä niistä jotenkin vekkulisti huokuu myös matsien tunnelma kun kaveri ei ole vielä ehtinyt hukuttaa havaintojaan dataan - mutta onneksi isommistakin pläjäyksistä harjaantunut lukija voi sentään halutessaan lukea pelkästään ne 30 prosenttia, jotka itseä kiinnostavat ja jättää loput lukematta.

Giffeistä olen samaa mieltä ja minusta still-kuvat toimivat noissa analyyseissä huomattavasti paremmin kuin tuollaisen frameraten liikkuva kuva.
Tosiaan, tuon tietynlaisen toistamisen kyllä ymmärrän ja siihen viittasinkin ylempänä, että jos samasta aiheesta on jo 2-3 erillistä tilannetta poimittuna ylös, yritän nykyään sentään hillitä itseni ja olla nostamatta esiin sitten enää neljättä erillistä tilannetta samasta asiasta eli sikäli olen hieman oppinut suodattamaan tietoa ja jättämään osan materiaalista vain pöytälaatikon kätköihin (varsinkin erikoistilanteista), vaikkei se välttämättä ulospäin ole näkynyt. Kuvakaappauksia puolestaan en ole hylkäämässä missään nimessä, koska olen havainnut saman, että niiden avulla jotkin tilanteet on paljon mielekkäämpää käydä läpi ja siksi toisinaan yksittäisestä tilanteesta teen ensin GIFin ja sitten kun en osaa tehdä erillisiä muokkauksia itse liikkuvaan GIFiin, poimin GIF-näytteestä kuvakaappauksiksi mielenkiintoisimmat havainnot.

Löytyiskö Las Venturas Golden Nightsin viivalähdöistä maailman kenties parhaassa kiekkoliigassa analyysiä?
Toistaiseksi ei, mutta alkavan vuosikymmenen aikana haluaisin oppia jääkiekostakin pelinä paljon enemmän. Jalkapalloon on ollut kuitenkin toistaiseksi tarjolla paljon parempaa opetusmateriaalia esimerkiksi Youtubessa. Olen moniruokainen penkkiurheilija ja jääkiekko on yksi lajeista, josta pidän yhtä paljon kuin vaikkapa jalkapallosta, talviurheilusta tai olympialajeista. Hulluhan sitä jopa olisi, jos seuraisi vain jalkapalloa. En kuitenkaan kirjoita jääkiekosta tälle keskustelupalstalle, vaan olen tehnyt rajanvedon, että keskityn täällä jalkapalloon. Otan myös huumorilla nuo muutamat kommentit jääkiekkoniiloudesta eivätkä ne minua häiritse, koska ei minulla ole siis tarvetta peitellä sitä, että jääkiekko on yksi muista lajeista, joista pidän ja jopa kirjoittelen jalkapallon ohella.

Pari tekstiä itse olen Salmingilta lukenut tarkasti ajatuksen kanssa. Minustakin noissa ongelma on, että puita kuvaillaan hyvinkin tarkkaan, mutta metsä jää hahmottumatta. Tyyliin 4-4-2, jossa laitapakit nousevat kuvataan useammalla kuvalla/giffillä ja selitetään näissä, kuinka muoto hyökätessä muuttuu 2-4-4:ään jne. Kun kyse on edelleen siitä hyvin yksinkertaisesta 4-4-2:sta nousevilla laitapakeilla.

Se on hienoa, että Salmingilta löytyy intoa katsoa pelejä analyyttisemmällä otteella. Toivottavasti jotain taktiikkakirjallisuutta kertyisi enemmän vyölle, jolloin havainnot voisivat muuttua järjestelmällisemmiksi ja oleellisemmiksi. Dataahan on niin maan perusteellisesti - sen kun vielä informaatioksi saisi muokattua.
Tähän vastasinkin jo hieman ylempänä, että ymmärrän kyllä kritiikin siitä, että välillä otan kuvakaappauksia, joilla ei välttämättä ole sen suurempaa merkitystä, mutta siksi en tosiaan ole ammattilainen. Käytän puolestaan esimerkiksi kirjoitusasua "2-4-4 hyökkäysmalli" lähinnä siksi, että siten mielestäni hahmottuu hyvin se, että esimerkiksi kuinka korkealle laitapuolustajat nousevat vaikkapa avausvaiheessa. Tuossa tapauksessa laitapuolustajat ovat yhtä aikaa keskikentän keskustan pelaajien tasolla, mutta 2-3-5 mallista puhuttaessa hahmotan saman tien sen, että toinen laitapuolustajista on selkeästi ylempänä jo valmiiksi, kun pallo on vasta alhaalla. Olen nähnyt vastaavia numerosarjoja niillä Youtube-tileillä, joista olen yrittänyt oppia jalkapallosta laajemmin, joten sieltä sama tapa on iskostunut minunkin teksteihini, mutta myös esimerkiksi jossain The Athleticin artikkelissa kuvattiin Tottenhamin uutta tapaa hyökätä 3-2-5 muotona, jossa vasen laitapuolustaja Vertonghen jää alas toppareiden seuraksi ja oikea laitapuolustaja Aurier nousee reippaasti ylemmäs, joten sikäli en ole sentään ainoa, joka käyttää ehkä noita vähän kömpelöitä ilmauksia, mutta minusta ne ovat juuri sopivia yksinkertaistuksia ilman, että "tarkkuus" kärsii.

Edelleenkään tuollaisilla analyyseillä ei saisi kunnollista kuvaa vaikkapa siitä, mitä tapahtui Brasilian ja Saksan välisessä välierämatsissa 2014. Eikä niistä välity ymmärrys esimerkiksi siitä, että taktinen elementti jalkapallon hyökkäyspelissä on ennen kaikkea tarjota aihioita hyökkäyspelin sielujen luovuudelle. On myös totta, että pelaajat ja valmentajat suhtautuvat paljon suurpiirteisemmin moniin asioihin, joihin Salming keskittyy, mutta toisaalta ymmärtävät jalkapalloa sekä analyyttisemmin että intuitiivisemmin.

Siitä huolimatta Salming nyt pienen totuttelun jälkeen tarjoaa oman kapasiteettinsa rajoissa sellaisen tönkköversion siitä, mitä kentällä on tapahtunut, että futiksen katselijan roolissa harvalta onnistuu. Väittäisin myös, että tekstit ovat parantuneet koko ajan, tai sitten oma Salmingin lukutaito on kehittynyt.
Tämä on myös ihan hyvin sanottu ja todettu.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #68 : 07.01.2020 klo 19:35:54

Mjoo, GIFit voisivat tietysti olla parempilaatuisia, mutta kun kerran jo opettelin käyttämään yhtä sivustoa sen helppokäyttöisyyden vuoksi, kynnys uuden opetteluun on suurehko, koska kyseessä on edelleen vain harrastus. Toki jos joku osaa vinkata sellaisesta sivustosta/toimintamallista, jolla GIFit saisi käyntiin yksitellen siten, että lukija itse painaisi aina "Play"-nuolta kunkin GIFin kohdalla, olisin kiitollinen, koska siten varsinaiset sivutkin latautuisivat nopeammin, kun kaikki GIFit eivät lähtisi käyntiin yhtä aikaa, vaan yksitellen.

Nykyforkalla ei taida olla mahdollista, että giffi lähtisi pyörimään vasta klikattaessa.

Mikä sulla on workflow tuossa? Pätkitkö klipit ensin jollain editorilla sopivan mittaisiksi ja sitten uppaat koko nivaskan videotiedostoja saitille joka värkkää videoista giffejä?

Miten olisi sellainen, että heittää klipit käyttämäsi giffikoneen sijaan esim. Streamableen, ja värkkää jokaisesta klipistä ikäänkuin "kansikuvan", eli kuvan jossa selkiää videon idea?

Forkalla voi käyttää kuviakin linkkeinä, esim näin:



Jos tuohon "kansikuvaan" vielä lätkäisee play-napin päälle jollain templatella, niin toiminnallisuus on aika lähellä sitä, että video lähtisi tuossa pyörimään klikkaamalla. Tai jos vähän vielä jatkojalostaa, tuo "kansikuva" voisi jo itsessään informatiivinen, omillaan toimeen tuleva kuva kolmioineen ja ympyröineen, ja play-napin, jos sellaisen haluaa, voisi laittaa alareunaan indikoimaan, että kuvasta aukeaa lisäksi video?

Näin fiilispohjalta tuntuisi, että tällainen workflow ei olisi ainakaan hitaampi nykyiseen verrattuna. Lisäksi videoiden laatu paranisi huomattavasti ja sivulatauksetkin nopeutuisivat.
Salming

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Chelsea FC


Vastaus #69 : 07.01.2020 klo 19:50:30

Mikä sulla on workflow tuossa? Pätkitkö klipit ensin jollain editorilla sopivan mittaisiksi ja sitten uppaat koko nivaskan videotiedostoja saitille joka värkkää videoista giffejä?

Miten olisi sellainen, että heittää klipit käyttämäsi giffikoneen sijaan esim. Streamableen, ja värkkää jokaisesta klipistä ikäänkuin "kansikuvan", eli kuvan jossa selkiää videon idea?

Jos tuohon "kansikuvaan" vielä lätkäisee play-napin päälle jollain templatella, niin toiminnallisuus on aika lähellä sitä, että video lähtisi tuossa pyörimään klikkaamalla. Tai jos vähän vielä jatkojalostaa, tuo "kansikuva" voisi jo itsessään informatiivinen, omillaan toimeen tuleva kuva kolmioineen ja ympyröineen, ja play-napin, jos sellaisen haluaa, voisi laittaa alareunaan indikoimaan, että kuvasta aukeaa lisäksi video?
Streamablea olen kyllä joskus pohtinut, mutta tuo informatiivinen kansikuva siihen oheen on hyvä idea, jos tosiaan suoraan keskustelupalstalla GIFfejä ei saa käyntiin klikkaamalla. Nykyään olen tehnyt siis niin, että nauhoitusohjelmalla otan halutun videoklipin pelistä, tallennan koneelle ja sitten lataan sen sivustolle, joka muuntaa videon maksimissaan 15 sekunnin GIFiksi, mutta ensi kerralla kokeilen tuota kansikuvaideaa vertailun vuoksi, koska nyt opin sen, että kuviakin voi käyttää linkkeinä.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2020 klo 19:52:48 kirjoittanut Salming »
Peledinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi


Vastaus #70 : 07.01.2020 klo 20:02:23

Hulluhan sitä jopa olisi, jos seuraisi vain jalkapalloa.

>:(
Lauantai-illan Nostalgia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mummolan puusauna ja Aulis Virtanen


Vastaus #71 : 07.01.2020 klo 20:08:46

>:(

No äläs ny, kyllähän jokainen jalkapallon ohella seuraa ainakin 50 kilometrin hiihtoa perinteisellä hiihtotavalla ja väliaikalähtönä.
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus


Vastaus #72 : 07.01.2020 klo 23:10:20

Metsän poijan viesti oli ihan näkemyksellinen. Salming tuottaa paljon laadukasta dataa, datan tiivistäminen olisi itse asiassa se analyysi.

Tässä olisi oiva mahdollisuus jollekin Batman & Robin tai Jorma Teräs & Julkea bulbul -tyyppiselle parivaljakolle.

Nyt puhutaan keskustelupalstasta, ei toimituksellisesta työstä palkanantajan piikkiin :D

Niin, keskustelupalstalla tosiaan tulee ottaa muutkin keskustelijat huomioon, kuten Salming esimerkiksi ylläolevien viestiensä perusteella selvästi tekee.
Erikeeper20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Atletico Malmi + Akatemia


Vastaus #73 : 08.01.2020 klo 12:53:56

Oikein mainio pistesaalis ja sijoitus päättyneen vuoden forum-kontribuutiooni nähden.

Kiitos äänestäneille! Tuoppi
MiestenK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Espoolaisseurat ja suomalaiset ulkomailla


Vastaus #74 : 08.01.2020 klo 18:46:44

Kiitos äänestäjille myös täältä Tuoppi

 
Sivuja: 1 2 [3]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa