FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.09.2024 klo 19:42:23 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: VAR Suomeen.
Hyvä juttu - 114 (30%)
Paskaa - 230 (60.5%)
Eos - 36 (9.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 380

Sivuja: 1 ... 29 [30] 31 ... 44
 
Kirjoittaja Aihe: VAR Veikkausliigaan  (Luettu 100932 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor


Vastaus #725 : 29.07.2024 klo 10:01:05

Niiltä kannattajaryhmiltä, jotka vastustavat VAR:ia avoimesti, sopii varmaan myös odottaa erotuomariston kaikkien päätösten kunnioittamista jatkossa
Bubi-huuhkaja

Poissa Poissa


Vastaus #726 : 29.07.2024 klo 10:06:40

Niiltä kannattajaryhmiltä, jotka vastustavat VAR:ia avoimesti, sopii varmaan myös odottaa erotuomariston kaikkien päätösten kunnioittamista jatkossa
???

Samaa itkua se on teki sen päätöksen erotuomari tai videoeditori.
MaikkulanMessi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Huuhkajat


Vastaus #727 : 29.07.2024 klo 10:15:40

Parit VARia vastustavat bandikset nähty kannattajaporukoilta. Ainakin Klubilla Tammelassa ja SJK-kannattajilla eilen Seinäjoella. Toivottavasti muutkin porukat lähtevät tähän mukaan Ylos
Joo pientä kannanottoa on nähtävillä, tykkäsin enemmän tuosta SJKn versiosta. Se onkin jännä nähdä että missä vaiheessa tulee se isompi protesti ja minkä kannattajaporukan toimesta. Nähdäänkö esim. Klubi-faneilta jotain kauko-ohjattavia autoja savulla/soihdulla varustettuna boltilla. Ehkä tämmöisiä sitten  varmaan siinä vaiheessa alkaa tulemaan enemmänkin jos se VAR-keskus tulee ja kaikki pelit siitä lähtien on VAR-pelejä…
Chuck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!


Vastaus #728 : 29.07.2024 klo 10:17:03

Toivon ehdottomasti protesteja varsinkin Klubilta. Näistä saatavilla sakkorahoilla voidaan perustaa VAR-rahasto. 8)
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor


Vastaus #729 : 29.07.2024 klo 10:25:32

???

Samaa itkua se on teki sen päätöksen erotuomari tai videoeditori.

[rautalanka]VAR vähentää isoja tuomarivirheitä merkittävästi. Sitä tuskin intohimoisinkaan VAR:in vastustaja kieltää. Mielestäni olisi siis VAR:in vastustajilta tekopyhää ulista jatkossa sellaisista tuomarivirheistä, jotka olisi VAR:in avulla helppo korjata[/rautalanka]
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #730 : 29.07.2024 klo 10:30:45

[rautalanka]VAR vähentää isoja tuomarivirheitä merkittävästi. Sitä tuskin intohimoisinkaan VAR:in vastustaja kieltää. Mielestäni olisi siis VAR:in vastustajilta tekopyhää ulista jatkossa sellaisista tuomarivirheistä, jotka olisi VAR:in avulla helppo korjata[/rautalanka]
Toisaalta jos tuomarit lopettaisi huolimattomasti tuomaroinnin, niin koko var-hassuttelua ei tarvittaisi ja tuohon uppoavat sadat tuhannet eurot voisi käyttää johonkin hyödylliseen.
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #731 : 29.07.2024 klo 11:09:10

[rautalanka]VAR vähentää isoja tuomarivirheitä merkittävästi. Sitä tuskin intohimoisinkaan VAR:in vastustaja kieltää. Mielestäni olisi siis VAR:in vastustajilta tekopyhää ulista jatkossa sellaisista tuomarivirheistä, jotka olisi VAR:in avulla helppo korjata[/rautalanka]
VAR tekee tuomarivirheistä paljon entistä härskimpiä ja kyynisempiä, kun kuvanauhan katsomisen jälkeenkin tehdään kyseenalainen ratkaisu.

EM-kisoissa näitä nähtiin aivan liikaa.
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #732 : 29.07.2024 klo 11:19:31

[rautalanka]VAR vähentää isoja tuomarivirheitä merkittävästi. Sitä tuskin intohimoisinkaan VAR:in vastustaja kieltää. Mielestäni olisi siis VAR:in vastustajilta tekopyhää ulista jatkossa sellaisista tuomarivirheistä, jotka olisi VAR:in avulla helppo korjata[/rautalanka]

Minähän nimen omaan olen tuomari, ja joudun siksi tekemään näitä tulkintoja kentällä jatkuvasti.

Ymmärrän että erotuomarina olet selkeästi VAR:in puolesta, mutta samalla en ymmärrä mikä ulina sinua vaivaa ja miten kuvittelet että VAR sen lopettaisi? Foorumilla ei ole pakko lukea kaikkia kommentteja, ja matsin aikana "huono tuomari" -huudot tulee kuulumaan, oli siellä sitten VAR tai ei.
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups


Vastaus #733 : 29.07.2024 klo 12:47:49

Vinkkinä "faneille", että VAR-protestit kannattaa tehdä taiten ja pieteetillä.

Fanit ovat mielikuvissa ja vähintäänkin osin todellisuudessa sitä sakkia, joka rähinöi ennen peliä ja jälkeen pelin, soihduttavat vaarallisesti, ovat hippaleikkisillä järkkäreiden kanssa, hajottavat katsomoa ja huutelevat rasistisia huutoja katsomosta kommandopipot päässä.
Ettei käy niin, että teette sen ihan itse ;)


Bubi-huuhkaja

Poissa Poissa


Vastaus #734 : 29.07.2024 klo 13:33:22

Tuomarien perversio videotuomaroinnin puolesta tuntuu tavallaan härskiltä. Vaikeat päätökset on varmaan kivempi jättää itse viheltämättä ja sysätä vastuu ratkaisuista kasvottomalle koulun penkiltä kesäduuniin värvätylle Hiace-miehelle*, mutta samallahan jokainen VAR-päätös vain alleviivaa tuomariston "vääriä vihellyksiä" entistä enemmän ja tekee kaikista tuomarien päätöksistä vain kyseenalaistettavampia niin pelaajille kuin penkille, koska käsien levittelyllä ja mekkalalla ratkaisut "voi viedä videolle" tarkastettavaksi. Siitä nyt ei ole kahta sanaa, että Virtasen punakortti tai Väyrysen hylätty maali asettavat porukan ihan fifty-sixty jatkossakin riippumatta runkataanko noissa minuuttikaupalla nauhoilta, että oliko Bashkirovin prässi todella pysähtynyt ennen Virtasen haltuunottoyritystä vai ei.

Jos videotarkistuksia ja viivojen vetelyä näin kauheasti halutaan, niin voisiko kompromissina toimia jenkkiurheilusta tuttu valmentajan haasto-oikeus paremmin?

*: Tätähän nähdään jo nyt ihan saakelisti. VAR-rankkareita tuomitaan varmaan satakertaisesti verrattuna siihen, minkä verran VAR peruu vihellettyjä rankkareita. Paitsioissa myös parempi jättää liputtamatta, vaikka mikä olisi.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2024 klo 13:36:49 kirjoittanut Bubi-huuhkaja »
Herra Huu!

Poissa Poissa


Vastaus #735 : 29.07.2024 klo 13:40:37

Tiukka ei ei ei Varille

Tämä.
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #736 : 29.07.2024 klo 16:23:27

[rautalanka]VAR vähentää isoja tuomarivirheitä merkittävästi.

Mitä merkittäviä tuomarivirheitä tällä kaudella olisi vältetty VAR:n avulla?
Huupponen
2017

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #737 : 29.07.2024 klo 16:28:18

Mitä merkittäviä tuomarivirheitä tällä kaudella olisi vältetty VAR:n avulla?
EIF voitti rankkarilla missä rike oli alueen ulkopuolella. VAR olisi korjannut vapariksi.
Korkki_auki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RANEn potkut


Vastaus #738 : 29.07.2024 klo 16:45:01

[rautalanka]VAR vähentää isoja tuomarivirheitä merkittävästi. Sitä tuskin intohimoisinkaan VAR:in vastustaja kieltää. Mielestäni olisi siis VAR:in vastustajilta tekopyhää ulista jatkossa sellaisista tuomarivirheistä, jotka olisi VAR:in avulla helppo korjata[/rautalanka]

Tämä nyt on naurettavin väite kun kaikki ovat nähneet että vaikka on videoita kelailtu, niin vituiksi on mennyt.

Jotenkin hellyttävää että nämä insinöörisielut luulevat että peli on jollakin tavalla rikki ja sitä pitää yrittää korjata keinotekoisesti.

Tuomarit olivat tehneet hienoa työtä (ainakin huipputasolla), jota VAR ei ole ole olennaisesti auttanut mitenkään, ennenminkin on menty taaksepäin mm. siinä että miten kaukaa eri tilanteita ja tilanteiden kehittymistä tarkastellaan. Selitykseksi ei käy se että "muttaku tämä on vielä kehitysvaiheessa" koska vitutus nousee ja suosio laskee koko ajan tavan katsojan silmissä. Enkä pidätä hengitystä että ihan heti tulee valmista näillä spekseillä, joten sama olisi kuopata koko vitun kallis roska ja insinöörit takaisin piirustuspöydän ja testilabran ääreen.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #739 : 29.07.2024 klo 16:52:12

EIF voitti rankkarilla missä rike oli alueen ulkopuolella. VAR olisi korjannut vapariksi.

Ja vapari olisi voinut päätyä maaliin. Ja siitä Gnistanin tilanteesta olisi voinut VAR viedä pallon pisteelle. Vai olisiko sitä tilannetta edes tullut, jos Gnistan ei olisi ollut tappiolla?

Pointtina se, että kaikkihan on vain jossittelua. Jos EIF säilyisi juuri parin pisteen turvin liigassa, niin en silti yksittäistä tilannetta nostaisi tikun nokkaan, kun on ollut pitkä kausi tehdä eroja suuntaan tai toiseen.
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #740 : 29.07.2024 klo 19:32:58

En kyllä ihan vilpittömästi muista montaa tilannetta, joissa olisi VARin tsekkaamisen jälkeen mennyt tuomio väärin suhteessa videolta nähtyyn. Paljon enemmän tilanteita, joissa VAR on korjannut väärän tuomion oikeaksi tai vahvistanut oikean tuomion.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #741 : 29.07.2024 klo 22:08:57

En kyllä ihan vilpittömästi muista montaa tilannetta, joissa olisi VARin tsekkaamisen jälkeen mennyt tuomio väärin suhteessa videolta nähtyyn. Paljon enemmän tilanteita, joissa VAR on korjannut väärän tuomion oikeaksi tai vahvistanut oikean tuomion.

Kyllähän hidastuksella jotain pieniä kontakteja kelaillessa moni tilanne näyttää erilaiselta. Tässä tullaan taas siihen clear and obvious -kohtaan. Toivon ettei Suomessa VAR sorru tuohon pitkään kelailuun ja sitten tuomion muuttamiseen. Futishan on täynnä tilanteita, joissa voi samaan aikaan perustella kaksi täysin päinvastaista tuomiota. Jokainen kontakti ei ole rike jne.
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor


Vastaus #742 : 29.07.2024 klo 22:27:04

Tuomarien perversio videotuomaroinnin puolesta tuntuu tavallaan härskiltä.

Tämä johtuu ehkä siitä, että moni maallikko ei tiedä, miten pahalta tuntuu, kun ei tiedä, onko tehnyt ison virheen vai ei. Ja nämä tilanteet vaikuttavat peliin ja pelaajiin tavalla, jota ei vaan voi ymmärtää, ellei sitä koe. Tuomarointi kun on pohjimmiltaan varsin kaoottista hommaa, josta ihmisen on käytännössä mahdotonta suoriutua virheettömästi jatkuvasti. VAR tuo ihan älyttömän paljon varmuuden tunnetta, joka vaikuttaa kentällä paljon muuhunkin kuin yksittäisiin tuomioihin.

Mutta nämä on näitä juttuja, missä kaiken maailman minä, minä, minä, minä-tyypit ja nojatuolituomarit tulevat aina kertomaan, miten asiat todella on. Samahan se on joka asiassa. Somesta löytyy aina parhaat lentäjät, kirurgit, kenraalit, jalkapallovalmentajat joilla riittää kompetenssi yli kaiken maailman dosenttien.

Tietenkään VAR ei poista kaikkia virheitä, mutta kyllä se niitä paljon vähentää. Samoin se on vähentänyt erilaisten koiruuksien ja sikailujen määrää.
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #743 : 30.07.2024 klo 00:03:09

Tämä johtuu ehkä siitä, että moni maallikko ei tiedä, miten pahalta tuntuu, kun ei tiedä, onko tehnyt ison virheen vai ei. Ja nämä tilanteet vaikuttavat peliin ja pelaajiin tavalla, jota ei vaan voi ymmärtää, ellei sitä koe. Tuomarointi kun on pohjimmiltaan varsin kaoottista hommaa, josta ihmisen on käytännössä mahdotonta suoriutua virheettömästi jatkuvasti. VAR tuo ihan älyttömän paljon varmuuden tunnetta, joka vaikuttaa kentällä paljon muuhunkin kuin yksittäisiin tuomioihin.

Mutta nämä on näitä juttuja, missä kaiken maailman minä, minä, minä, minä-tyypit ja nojatuolituomarit tulevat aina kertomaan, miten asiat todella on. Samahan se on joka asiassa. Somesta löytyy aina parhaat lentäjät, kirurgit, kenraalit, jalkapallovalmentajat joilla riittää kompetenssi yli kaiken maailman dosenttien.

Tietenkään VAR ei poista kaikkia virheitä, mutta kyllä se niitä paljon vähentää. Samoin se on vähentänyt erilaisten koiruuksien ja sikailujen määrää.

Aika kallis ratkaisu poistamaan ikäviä tunteita tuomareilta, varsinkin kun raha pitäisi jostain muualta irroittaa. Mutta nämä on näitä juttuja missä ei nähdä omaa napaa pidemmälle ja selitellään kuinka "muut ei vaan ymmärrä meitä".
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #744 : 30.07.2024 klo 00:19:59

Kyllä tätä lajia tosiaan pelataan yleisölle eikä minä, minä, minä, minä -tuomareille.
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #745 : 30.07.2024 klo 00:25:51

EIF voitti rankkarilla missä rike oli alueen ulkopuolella. VAR olisi korjannut vapariksi.

Paitsi, että Ruudun kuvakulmista ei kyllä pystynyt varmaksi tuota sanomaan. Eli tuskinpa olisi VAR kääntänyt tuomiota.
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor


Vastaus #746 : 30.07.2024 klo 00:35:46

Kyllä tätä lajia tosiaan pelataan yleisölle eikä minä, minä, minä, minä -tuomareille.

Aika itsekäs näkökulma, joka jättää pelaajat kokonaan huomiotta. Yritin nimen omaan kädestä pitäen selittää, että VAR vaikuttaa parantuneiden tuomioiden lisäksi peliin kokonaisuutena. Pelin taso nounee, kun tuomarit ja pelaajat voivat luottaa siihen, että tuomiot menevät oikein. Et ole tyhmä. Toisin kuin monet muut täällä, niin sinä ymmärrät kyllä, mitä tarkoitan, jos vaan haluat.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #747 : 30.07.2024 klo 01:20:23

Kyllä tätä lajia tosiaan pelataan yleisölle eikä minä, minä, minä, minä -tuomareille.

Aivan käsittämätön mielipide. Yleisö on pelin kannalta vielä tarpeettomampi kuin tuomarit, joita ei heitäkään teoriassa (erittäin teoriassa) tarvittaisi.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #748 : 30.07.2024 klo 07:28:41

Aivan käsittämätön mielipide. Yleisö on pelin kannalta vielä tarpeettomampi kuin tuomarit, joita ei heitäkään teoriassa (erittäin teoriassa) tarvittaisi.

Ei tämä ole edes mikään mielipide. Yleisö on pelin kannalta tarpeeton ainoastaan harraste-/puulaakijalkapallossa.

Ammattilaisjalkapallossa yleisö taas mahdollistaa koko sirkuksen olemassaolon, ilman yleisöä ei ole ammattilaisfutista eikä tietenkään mitään VARejakaan.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #749 : 30.07.2024 klo 07:39:24

Aika itsekäs näkökulma, joka jättää pelaajat kokonaan huomiotta. Yritin nimen omaan kädestä pitäen selittää, että VAR vaikuttaa parantuneiden tuomioiden lisäksi peliin kokonaisuutena. Pelin taso nounee, kun tuomarit ja pelaajat voivat luottaa siihen, että tuomiot menevät oikein. Et ole tyhmä. Toisin kuin monet muut täällä, niin sinä ymmärrät kyllä, mitä tarkoitan, jos vaan haluat.

Voivat luottaa paremmin, toisaalta taas harmittelevat samalla tavalla kuin katsojatkin, että maaleista ei voi olla varma vaan joutuu odottelemaan. Jotain (ex-)pelaajienkin mielipiteitä löytyy Googlella ja mitään selkeää rintamaa VARin puolesta ei ole nähtävissä.

Ja vaikka pelaajat pitäisivätkin, niin aika itsestäänselvää on että vaikutelma pelistä ei ole parantunut VARin myötä. Eli kun väitteesi on että ”pelin taso on noussut”, niin vaikea tätä on havaita katsojana.

 
Sivuja: 1 ... 29 [30] 31 ... 44
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa