FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.04.2024 klo 19:05:01 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2
 
Kirjoittaja Aihe: Oletko uudismielinen ja konservatiivinen  (Luettu 1682 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kikkara

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään


: 30.04.2007 klo 14:16:58

Mielestäni tämä topic kuuluu tänne joten tein sen Jalkapallokulttuuri osioon.

Otsakkeella tarkoitan sitä, että pidättekö enempi "entisistä" pelaajista vai nykysistä lahjakkuuksista?

Voi olla hankala tajuta tuota kysymystä joten selvennän sitä ja kerron samalla oman kantani:

Itse en oikein perusta näistä nykynuorista esim. C.Ronaldoista ja ihme sankareista. Pidän enempi esim näistä 90 luvun tähdistä jotka kyllä nykyäänkin handlaavat hommansa. Esimerkiksi Rivaldo, Figo, Beckham, Ronaldo, Roberto Carlos, Litmanen,  Kluivert, Davids , Hyypiä, Zidane jne jne jne... kuten tajuatte tämän jonon mitä nyt tässä on.

Tähän tietenkin vaikuttaa se että olen elänyt suurimman osan elämästäni 90 luvulla ja saanut sieltä tähteni ja systeemit!
Elmslie Ender

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 30.04.2007 klo 14:28:27

Lapsuuden ja nuoruuden sankarit piirtyvät ikiajoiksi mieleen. Ne ovat ne ensimmäiset ja ainoat ja oikeat tähdet. Aikuisena ei enää pysty suhtautumaan nykytähtiin samalla ihailulla kuin maagisiin lapsuusajan pelaajiin.
Tonton Zola Moukoko

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 30.04.2007 klo 14:32:23

Samoja ajatuksia kuin ketjun avaajalla, mutta hyväksyn tosiasian, että aika kulkee ja uudet tähtipelaajat valtaavat areenat ja markkinat. He taas ovat tämänhetkisten pikkupoikien suuria staroja, joita he vuorostaan kymmenen vuoden päästä nostalgisoivat ja muistelevat tätä aikaa jne.

Edit:
pidättekö enempi "entisistä" pelaajista vai nykysistä lahjakkuuksista?

Pidän siis tiivistettynä oikein paljon molemmista!
« Viimeksi muokattu: 30.04.2007 klo 14:34:41 kirjoittanut Tonton Zola Moukoko »
Hidegkuti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Real Betis, Nottingham Forest


Vastaus #3 : 30.04.2007 klo 15:27:12

Aika hyvä keskustelunaihe Ylos

Sanomattakin on selvää, että 90-luvun starat uppoavat paremmin kuin nykyajan. Ronaldinho on ehkä poikkeus, vaikka en erityisesti fanitakaan sitä. Samoin C.Ronaldo on erinomainen pelaaja, mutta kyllä 90-luku on piirtynyt selvemmin tajuntaan. Varsinkin '94 MM-kisat olivat pullollaan pelaajia, joita fanitin todella. Baggio, Hagi, Klinsmann jne. jne. - Tuskin enää koskaan pelataan arvokisoja, jota jäisivät yhtä vankasti mieleen Ylos
ozku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka


Vastaus #4 : 30.04.2007 klo 16:06:08

Itse inhoan joitakin nykyjalkapalloilijoita! esim. C.Ronaldo tai Ronaldinho!
Antavat joillekkin niin huonon käsityksen futiksesta >:(
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #5 : 30.04.2007 klo 16:08:10

Itse inhoan joitakin nykyjalkapalloilijoita! esim. C.Ronaldo tai Ronaldinho!
Antavat joillekkin niin huonon käsityksen futiksesta >:(

Sama.

Olisi ollut hienoa olla katsomassa joitain entisajan fudismatseja. Ei oikein sytytä nää nykyajan pellehyppääjät. Mutta onneksi on vielä niitä rehellisiäkin.
Alarcon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Horst Lüning


Vastaus #6 : 30.04.2007 klo 16:10:12

Ensin oli Maradona jonka jälkeen tuli Kuningas-Litmanen.  Ylos
Näiden rinnalle tuskin tulee kukaan nousemaan omalla arvoasteikollani.
furious_

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 30.04.2007 klo 16:12:56

Lapsuuden ja nuoruuden sankarit piirtyvät ikiajoiksi mieleen. Ne ovat ne ensimmäiset ja ainoat ja oikeat tähdet. Aikuisena ei enää pysty suhtautumaan nykytähtiin samalla ihailulla kuin maagisiin lapsuusajan pelaajiin.

Tässä on hyvin kiteytetty koko homma.

Uskaltaisin väittää, että kyllä nämä C.Ronaldot, Messit ja Ronaldinhot olisivat tehneet 10 vuotta sitten vieläkin tuhoisampaa jälkeä. Laji on muuttunut entistä fyysisemmäksi ja taktisemmaksi, joten nykytähdiltä vaaditaan kokonaisvaltaisempaa osaamista. Siksi arvostan nykypäivänä kenttiä dominoivia pelaajia melko korkealle. Toki omatkin "idolit" ovat niitä 90-luvun helmiä, mutta en ole harhakuvitelmassa, että he olisivat parempia pelaajia kuin nykytähdet.
furious_

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 30.04.2007 klo 16:16:40

Sama.

Olisi ollut hienoa olla katsomassa joitain entisajan fudismatseja. Ei oikein sytytä nää nykyajan pellehyppääjät. Mutta onneksi on vielä niitä rehellisiäkin.

Tämä on jotain niin järkyttävää paskaa. Ymmärrän ihmisiä, jotka ovat eläneet näissä "entisajoissa" ja haikailevat niiden perään, mutta sitä en ymmärrä, että miten joku niinä "entisaikoina" vain pilkkeenä isin silmäkulmassa esiintynyt kehtaa kaivata noiden rehellisten aikojen perään.

Lainaus
Kyllä ennen oli ajat paremmat. Ei sillä, että minä niistä mitään tietäisin. Mitä nyt olen kuullut.

 :-[
meanpaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Saludo Hool Brigade Army


Vastaus #9 : 30.04.2007 klo 16:17:42

Joo kyllähän sitä tulee enemmän pidettyä noista vanhemmista pelaajista. Siis juuri noista, joita 90-luvun puolivälin paikkeilla silmät kiiluen tv:stä katsoi.. Bergkamp, Litmanen, Baggio, Köpke :D yms. Ja onhan se vähän vaikea katsoa jotain Fabregasia, Messiä ja muita yhtä ihaillen. Nehän on perkele nuorempia kun minä  :( Alas Ylos

Joo ja ylläolevaan täysin sama. Uhh/uuh näille vanhojen hyvien aikojen "muistelijoille".
« Viimeksi muokattu: 30.04.2007 klo 16:18:51 kirjoittanut meanpaa »
leeremick26

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes


Vastaus #10 : 30.04.2007 klo 16:25:18

Tässä on hyvin kiteytetty koko homma.

Uskaltaisin väittää, että kyllä nämä C.Ronaldot, Messit ja Ronaldinhot olisivat tehneet 10 vuotta sitten vieläkin tuhoisampaa jälkeä. Laji on muuttunut entistä fyysisemmäksi ja taktisemmaksi, joten nykytähdiltä vaaditaan kokonaisvaltaisempaa osaamista. Siksi arvostan nykypäivänä kenttiä dominoivia pelaajia melko korkealle. Toki omatkin "idolit" ovat niitä 90-luvun helmiä, mutta en ole harhakuvitelmassa, että he olisivat parempia pelaajia kuin nykytähdet.

Ja onhan tänä päivänä noiden pelaajien markkinointi median kautta tehokkaampaa, joten pikkupilttien mieleen piirtyvät C. Ronaldon piirteet entistä tarkemmin ja helpommin. Toista se oli Paolo Rossin kanssa.  ::)

Tiedä sitten, tuleeko nykyajan skidille informaatioähky, kun kaikesta voi tietää kaiken parilla napin painalluksella. Itse sai odotella suunnilleen Busteria että josko sieltä löytyisi joku pelaajaesittely.
furious_

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 30.04.2007 klo 16:31:40

En tiedä tuleeko tämän kaiken mediarummutuksen kautta tosiaan tuo informaatioähky. Pelaajista tulee liian arkipäiväisiä. Itselle oli kova juttu, jos jossain Postin lehdessä tai Koululaisessa oli juttu Jari Litmasesta. Futarit eivät ole enää futareita, vaan tusina julkkiksia, samaan tapaan kaikenmaailman idols- ja bb-tähtien kanssa.
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna


Vastaus #12 : 30.04.2007 klo 16:34:05

Lainaus
Kyllä ennen oli ajat paremmat. Ei sillä, että minä niistä mitään tietäisin. Mitä nyt olen kuullut.

Kuullut/lukenut/katsonut videolta.
T. G. Meister

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Gonzalo Higuaín


Vastaus #13 : 30.04.2007 klo 16:51:22

Ennen oli Jari "Kuningas" Litmanen, sitten tuli Jari "Kuningas" Litmanen, sitten Jari "Kuningas" Litmanen, mutta on minulla toinenkin suosikkipelaaja.
Tricky tree

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 30.04.2007 klo 23:51:41

Yksi seikka mikä toisaalta varmasti vaikutta tuohon vanhojen aikojen kaiholla muisteluun on, ainakin omalla kohdallani, juuri tuo iän karttuminen. Lapsenahan karkitkin maistuvat huomattavasti paremmilta, kesät olivat hauskempia, vapaa-ajan toimet antoisempia, mummolassa käynti oikeasti mukavaa puuhaa jne jne jne. Iän myötä kaikki muuttuu.
Kaiholla sitä tosiaan itse muistelee 80-luvun jäkipuoliskoa ja aikaa jolloin ennen saunaa (ja perhanan hyvää saunalimpparia) tuli innostuneena seurattua Englannin liiga pelejä, pelasivat niissä sitten ketkä hyvänsä. Samoin Jukka Pakkasen Serie A-viikko-ohjelmaa tuli innolla odotettua päiviä etukäteen ja harvoin tuli petyttyä.
Lapsena kun sitä ei osaa arvostaa, saatikka edes ymmärtää peliä samalla tavalla kuin aikuisiällä. Eihän 10-vuotias nappula millään muotoa pysty ymmärtämään pelin taktisesta puolesta yhtään mitään vaan huomio tulee kiinnitettyä johonkin aivan muuhun.
Ja kun kerran on johonkin mieltynyt ei sitä kiintymystä aikakaan haurasta. Tästä voipi johtua tietyn ajan/sarjan/joukkueen jne hehkuttaminen omassa alitajunnassa. Jälkikäteenkin kun näkee tuon aikakauden pelejä, muistot palaavat tuohon aikaan jolloin asia on ollut uutta ja ihmeellistä ja asiat on koettu paljon tunteellisemmin. Tähän ns. nollapisteeseen sitten verrataan myöhempiä kokemuksia ja petytään kerta toisensa jälkeen kun samanlaisia säväreitä ei enää saadakaan. Aika kultaa muistot.
Toki peli on muuttunut, sitä tuskin kukaan voi, tai edes yrittääkään kieltää, mutta itse ainakin näkisin ihmisen kasvamisella olevan osansa myös tässä "luulossa".
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 01.05.2007 klo 00:10:52

Olen yhä lapsenmielisen innostunut  :) Ylos
Stig Tøfting

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 01.05.2007 klo 00:45:17

Sama.

Olisi ollut hienoa olla katsomassa joitain entisajan fudismatseja. Ei oikein sytytä nää nykyajan pellehyppääjät. Mutta onneksi on vielä niitä rehellisiäkin.

Syvä UUUUUUHHHH   Alas

Mitähän tällä yritetään sanoa? "Entisaikaan" pelattiin kovempaa ja rehellisesti? Ei jalkapallo ole aikojen saatossa muuttunut yhtään epärehellisemmäksi. Koventunut se on tasollisesti, oli sitten kyse tekniikasta, taktisesta osaamisesta tai fyysisyydestä.
Stig Tøfting

Poissa Poissa


Vastaus #17 : 01.05.2007 klo 00:54:59

Mitä itse aiheeseen tulee, niin itselle aina ne van Bastenit, Zengat, Baggiot, Gullitit, Maradonat, Liukset, Stoitshkovit, Hagit ja Bergkampit on niitä suurimpia nimiä. Johtuu siitä, että lapsena ymmärrys jalkapallosta on vähäisempää ja siitä on helpompi poimia nämä huippunimet. Nykyään ei edes kiinnosta nämä pepsifudaajat vaan mielenkiinnon herättävät persoonalliset ja vähän vähemmän median keskipisteessä esiintyvät pelaajat.
Masiina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oranssinen, timanttinen, nuori mutta ikuinen!


Vastaus #18 : 01.05.2007 klo 01:05:15

R.Carlos, Ronaldo ja Litti on äijiä vielläkin  Tuoppi
muurisen paniikkinappula

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin


Vastaus #19 : 02.05.2007 klo 10:50:15

Andres Escobar ja Tepi Moilanen kovettaa aina 8)
^amoresperros^

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkue & Fútbol Club Barcelona


Vastaus #20 : 02.05.2007 klo 11:40:28

Ei oikein sytytä nää nykyajan pellehyppääjät.
Sama. Gerrardille >:( :keskari:
Blanco

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 02.05.2007 klo 11:52:46

Mitä itse aiheeseen tulee, niin itselle aina ne van Bastenit, Zengat, Baggiot, Gullitit, Maradonat, Liukset, Stoitshkovit, Hagit ja Bergkampit on niitä suurimpia nimiä. Johtuu siitä, että lapsena ymmärrys jalkapallosta on vähäisempää ja siitä on helpompi poimia nämä huippunimet. Nykyään ei edes kiinnosta nämä pepsifudaajat vaan mielenkiinnon herättävät persoonalliset ja vähän vähemmän median keskipisteessä esiintyvät pelaajat.
Sama, paitsi minun entisaikojen (90-luvun) suosikit oli/on edelleen Smeichel, Baggio ja Gazza.
joks11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy


Vastaus #22 : 02.05.2007 klo 12:00:48

Mielestäni tämä topic kuuluu tänne joten tein sen Jalkapallokulttuuri osioon.

Otsakkeella tarkoitan sitä, että pidättekö enempi "entisistä" pelaajista vai nykysistä lahjakkuuksista?

Voi olla hankala tajuta tuota kysymystä joten selvennän sitä ja kerron samalla oman kantani:

Itse en oikein perusta näistä nykynuorista esim. C.Ronaldoista ja ihme sankareista. Pidän enempi esim näistä 90 luvun tähdistä jotka kyllä nykyäänkin handlaavat hommansa. Esimerkiksi Rivaldo, Figo, Beckham, Ronaldo, Roberto Carlos, Litmanen,  Kluivert, Davids , Hyypiä, Zidane jne jne jne... kuten tajuatte tämän jonon mitä nyt tässä on.

Tähän tietenkin vaikuttaa se että olen elänyt suurimman osan elämästäni 90 luvulla ja saanut sieltä tähteni ja systeemit!
Aha.
euroflex

Poissa Poissa


Vastaus #23 : 02.05.2007 klo 12:17:40

Sama. Gerrardille >:( :keskari:

Ja eilisessä Chelsiliverpupphörökorvapallossa...montako kertaa Dirk Kuyt oli kädet levällään itkemässä "oikeutta" kun kontaktipelin seurauksena jäi alakynteen järjestelmällisesti.  Eri otsakkeeseen voisi toki laittaa Arjen Robben idiotismin...no,nyt meni vähän yksittäistapausjuttuihin...mutta pellepelaajia inhoaa hän.
Masiina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oranssinen, timanttinen, nuori mutta ikuinen!


Vastaus #24 : 02.05.2007 klo 13:36:33

Sama. Gerrardille >:( :keskari:
Sama. Ronaldinholle  >:( :keskari:

 
Sivuja: [1] 2
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa