Jostain luin mielipiteen että Red Bull- joukkueiden ongelma on se, että niiden kesto ei tule olemaan kuin sen aikaa mitä brändi - Red Bullin tapauksessa käytännössä yksi juoma - on suosittu. Mikäli brändin suosio hiipuu, ajautuu joukkue vaikeuksiin. Esimerkkejä tästä löytynee, mutta myös vastakkaisista tapauksista tulee mieleen PSV joka aloitti seurana Philipsin työntekijöille. PSV:n perustamisvuosi on 1913 ja Philips näkyy edelleen esim. stadionin nimessä.
Ja vaikka nämä urheiluseurat ja sponsoroinnit ovat PR-tempaus eivätkä yhtiön keskeistä liiketoimintaa niin ei niillä tieten tahtoen tappiota haluta tehdä, eli tavoitteena RB:llä varmasti on että seurat pyörisivät lähtökohtaisesti omillaan tai jopa tuottaisivat rahaa.
Ja eikös nuo nyt ole harjoituskeskusta yms pykännytkin pystyyn, eli seura ei kaadu, vaikka RB siitä haluaisi eroon vaan ihan varmasti sille löytyisi uusi ostaja?
Ja tosiaan nyt ei puhuta mistään viimeaikoina markkinoille nousseesta tuotteesta vaan yli 30v sitten lanseeratusta pärinäjuomasta, joka on isossa osassa maailmaa synonyymi energiajuomalle. Mitään pikaista romahdusta ei ole luvassa.