Voisiko joku pliis nyt jo kertoa miksi teille on tärkeää että teille vieraan kaupungin, vieraasta maasta(jonkamaalaisiksi/kaupunkilaisiksi ette itseänne koe/halua kokea) tuleva joukkue jota katselette kotisohvalta tai lähiräkälässä telkkarista voittaa vieraan maan mestaruuden jalkapallossa. Mitä sen on oikeasti väliä? Tätä kysyin aiemmin tuolla toisessa topikissa, mutta ainakaan jipsun vastaus ei minua tyydyttänyt. Kerro vaikka siis toonraider minulle vähän Newcastle Unitedista, ja kerro minulle mitä muuta seura on kuin Newcastlelainen jalkapalloseura. Kerro minulle myös mitä sinulle merkitsee että Newcastle United menestyy, tai mitä merkitsee kun seura ei menesty. Miksi on tärkeää miten seuralla menee?
Miksi sinulle on niin tärkeää todistaa kaikille ulkomaista joukkuetta seuraaville, ettei kyse ole mistään todellisesta kannattamisesta?
Kyllä itse ainakin ymmärrän etten voi koskaan olla samanlainen osa seuraa kuin joku joka asuu seuran suorassa vaikutuspiirissä, mutta ei se haittaa millään tavalla. En väitä olevani seuran kannattaja, fanittaja-status kelpaa hyvin. Ei kaikki ole pöördejä jotka leimaa kropan täyteen seuran värejä ja julistaa oikeutta jonkun kaukana sattuneen onnettomuuden uhreille.
Mitä merkitsee Newcastlen menestys/menestymättömyys minulle? Kun jotain asiaa seuraa pitemmän aikaa johtaa se aina jonkinlaiseen tunnesiteeseen. Uskon että sinussakin Manu herättää vielä jonkinlaisia tunteita.
Mitä sillä on loppupeleissä väliä? Eipä juuri mitään. Sanotaan vaikka että, jalkapallon seuraaminen on mukavampaa kun sen voi tehdä jonkin seuran kautta.
En nyt oikein iedä mitä tähän pitäisi enää selitellä kun en ole mielestäni itseäni miksikään Newcastle superfani-lädiksi julistanutkaan. Seuraan joukkueen tapahtumia ja välillä kirjoittelen mielipiteitäni foorumille koska se on ihan kivaa. :
Mikäs siinä sinua häiritsee?
Noilla sinun "mitä sillä on oikeasti väliä" heitoilla voit kyllä mielestäni kyseenalaistaa minkä vaan seuran fanaattisen kannattamisen.