FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 03:34:29 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 15
 
Kirjoittaja Aihe: IFK Mariehamn 2020 - Nytt lag, ny plan  (Luettu 111207 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #300 : 18.11.2020 klo 12:20:31

Den här veckan skulle ju IFK testa nya spelare på träningarna.
Väldigt tyst om det.
Borde ju bara vara att åka å kolla in kandidaterna...
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #301 : 18.11.2020 klo 15:24:46

Den här veckan skulle ju IFK testa nya spelare på träningarna.
Väldigt tyst om det.
Borde ju bara vara att åka å kolla in kandidaterna...
Sade inte Mattson i någon intervju att de tvingades ställa in det pga Covid-19?
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #302 : 18.11.2020 klo 16:04:25

Sade inte Mattson i någon intervju att de tvingades ställa in det pga Covid-19?

Det var ju bara drygt en vecka sedan han pratade om testspelare på ingång, och att det sku röra sig främst om spelar från Norden.
Men läget i Sverige har ju ändrat de senaste dagaran så, möjligt att det ändå ställdes in.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #303 : 18.11.2020 klo 21:44:14

Intressant, det hade jag missat. Vill man vara NÄRMARE MERA ÖPPNARE så kunde man kanske tänka sig att klubben skulle informera nåt om läget med testspelare dock.
ZZlatan

Poissa Poissa


Vastaus #304 : 19.11.2020 klo 21:41:40

Näin on. Jos Ademi yltää viime kauden ekan puoliskon vireeseensä (jolloin mies toki siirtyisi pois elokuun siirtoikkunassa) ja Osku pitää normaalin tasonsa, on siinä palaset joiden ympärille on hyvä rakentaa liigassa säilymiseen riittävä jengi.

Jos ja kun IFK M haluaa lyödä Ademilla rahoiksi, hänet pitää myydä tammikuussa ulos. Elokuun ikkunassa ei enää euroja ole jaossa, kun sopimus on loppumassa.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #305 : 19.11.2020 klo 23:34:01

Instämmer här, det viktigaste just nu är att sälja Ademi. IFK har just över 2 månader på sig att hitta en köpare. Annars kommer han att lämna gratis efter säsongen (eller möjligtvis för kaffepengar under sommaren).

Så ser man på helheten är det mest kritiskt just nu, för pengarna behövs sannerligen. Man kan alltid hitta spelare att fylla en trupp med, många gånger har vi värvat riktigt bra spelare ett par veckor innan säsongen börjat.
Så spelarrekrytering är det mindre panik med.
Singer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Grönvitt


Vastaus #306 : 21.11.2020 klo 20:33:57

Helt klart lyckat att Oskari fortsätter i mål. Skulle vara bra om Ademi fortsätter också. Så en tränare, som förstår värdet av att inte vara en hårding, utan också psykolog och fadersfigur, med många roliga och överraskande kort i bakfickan (körsång, golfrundor, spa-avkoppling,humor...som spelare behöver), och en bagare som inte bara ser till business och management by perkele...så då kanske  vi får se ett lag som trivs tillsammans och på planen.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #307 : 23.11.2020 klo 12:07:48

Visst skulle det vara roligt att se Ademi ett år till, men kan man mer än rädda ett års budgetunderskott är svaret nog enkelt - Sälj!

Förövrigt hoppas man ju att den här mardrömmen med tjafsandet om NÄRMARE ÖPPNARE MERA kunde få ett slut. Man behöver inte skrika ut detta knasiga mantra, det är bara att berätta lite nu och då, gärna relativt regelbundet, om vad som är på gång.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #308 : 23.11.2020 klo 23:25:33

Har just sett Syberyjskis videon. Så han är här nästa säsongen också. Det är min tolkning av allt han sa i intervjun. Jag har ingen positiva åsikter om detta tyvärr, han är taktiskt "fattig" tränaren, och reagerar för långsamt mitt i matchen.
Drurmun

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi, Huuhkajat


Vastaus #309 : 24.11.2020 klo 10:27:54

Vad trevligt att det nuförtiden finns aktiv svenskspråkig diskussion här om IfkM, ska definitivt följa med tråden! Hälsningar från en finskspråkig HJK supporter som jobbar som svensklärare i Hfors :) Ha det så bra och lycka till med off-season!
« Viimeksi muokattu: 24.11.2020 klo 10:30:16 kirjoittanut Drurmun »
ZZlatan

Poissa Poissa


Vastaus #310 : 24.11.2020 klo 10:37:30

Vad trevligt att det nuförtiden finns aktiv svenskspråkig diskussion här om IfkM, ska definitivt följa med tråden! Hälsningar från en finskspråkig HJK supporter som jobbar som svensklärare i Hfors :) Ha det så bra och lycka till med off-season!

Jag håller med! Det är fantastiskt att supportrar som vet om IFK skriver här.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #311 : 24.11.2020 klo 12:24:01

Har just sett Syberyjskis videon. Så han är här nästa säsongen också. Det är min tolkning av allt han sa i intervjun. Jag har ingen positiva åsikter om detta tyvärr, han är taktiskt "fattig" tränaren, och reagerar för långsamt mitt i matchen.
Min uppfattning är att Syberyjski nog kan vara bra på att utveckla individuella spelare. En aktiv,snabb fotboll tvingar spelarna till utveckling. Men tyvärr tror jag också att lagframgången uteblir. Men med ett smart lagbygge kunde man bygga en grund för 2022 säsongen med ny tränare. Hoppas man lyckas bygga laget lite på sikt så att kontrakt med nyckespelare vore längre än ett år.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #312 : 25.11.2020 klo 13:51:10

Nyt tehdään näköjään ensisijaisesti 1+1 vuotisia sopimuksia kun Nordqvist ja Sumusalo kirjoittaneet jatkot näin. Hieman paremmat edellytykset rakentaa jatkumoa jos ovat seuran optiolla vrt tämä vuosi kun valtosa oli suoria 1 vuotisia (Ademi taidokkaasti 1+1 toki).
« Viimeksi muokattu: 25.11.2020 klo 14:03:05 kirjoittanut OEA »
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #313 : 25.11.2020 klo 14:07:10

Bra att också Sumusalo förlänger, han var nog en av få defensiva spelare som kommer undan med godkänt förra säsongen. Fint också med 1+1, när IFK berättar om optioner är det alltid klubben som har möjlighet att förlänga.

Intervju med Buwalda idag i ena tidningen, dörren är tydligen öppen. Jag är lite tveksam fortsättningsvis. Skulle man veta att han höll en hel säsong, fine. Men är väldigt oroad för att han verkar lida av mycket belastningsskador.  

Nytt kontrakt med Aapo och Backaliden nu då, sen måste man säga att det ser riktigt bra ut för nästa år. Vi ska nog ha otur om de nya spelarna som kommer in är sämre än det vi haft i år.  

Gällande Syberjyski så tyckte jag nog man borde försökt göra något för att väcka laget i slutet i förra året. Jag tycker dock att han kan få en ny chans i år när han känner till ligan på ett annat sätt och även har möjlighet att påverka mer om vilka spelare som ska ingå. Men nu är det nog upp till bevis!  Nu finns det ju mer möjlighet att göra något i sommar eller så när kontraktet börjar lida mot sitt slut, ifall det skulle visa sig gå dåligt. Hoppas ju förstås att han kan få bättre ordning på spelet och framförallt defensiven denna säsong. Han hade ju nog en riktigt svag uppsättning av backar att jobba med.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2020 klo 14:10:00 kirjoittanut ifkerik »
Strongbow

Poissa Poissa


Vastaus #314 : 25.11.2020 klo 14:36:50

Upplever inte att Sumusalo imponerat eller Buwalda. Ketting gjorde Buwalda bra inte Buwalda själv. Inte intresserad av en "lagkapten" som tvekar på fortsättning. IFK behöver 3 nya goda mittbackar som jag ser det för att nästa säsong inte skall bli ytterligare en nästan katastrofsäsong. De enda spelarna av årets lag som skall ha nytt kontrakt är Backaliden, Dmytro och Aapo. Resten behöver vara nyförvärv.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #315 : 25.11.2020 klo 16:22:13

Sumusalo spelade ofta som den vänstra i trebackslinje. Även då uppställningen var 4-4-2 så steg Aapo upp på höger vid anfall så det blev 3-5-2 och Sumusalo blev en av tre mittbackar. Sumusalo kommer inte till sin rätta i trebackslinge, han är en utpräglad kantspelare. I de fall Sumusalo spelade kantspelare i renodlad 4-4-2 eller wingback i 3-5-2 var det ofta Okoye brevid i mitten och det funkade inte heller förtsås.

Lösningen är dock enkel, 3 mittbackar av ligaklass så kan Sumusalo få stanna på kanten där han hör hemma.

Statistiken talar nog starkt för Buwalda om man räknar poäng och insläppta mål med eller utan honom. MVP i IFK denna säsong, men dock säger mycket om de övriga mittbackarna, egentligen skall han inte vara MVP.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #316 : 26.11.2020 klo 15:05:22

Angående Backaliden, har själv lite svårt att se honom i IFK nästa år. Niilo ser klart ut att vara första val som defensiv innermittfältare och tycker det behövs en starkare spelfördelare brevid honom än vad Backaliden (eller Makrillos för den delen är). I år led IFK för mycket av att anfallen enbart gick via Ademi.

Dock ser jag gärna att han stannar pga sin mångsidighet, men om han uttryckligen alltid vill spela innermittfält så har jag väl lite svårt att se att han skulle vara första valet brevid Niilo.
Ia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor


Vastaus #317 : 26.11.2020 klo 16:44:07

Sori mä en ruotsia osaa! Oliko siitä Johannes Laaksosesta mitään hyötyä siellä saarilla?
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #318 : 26.11.2020 klo 17:45:10

Sori mä en ruotsia osaa! Oliko siitä Johannes Laaksosesta mitään hyötyä siellä saarilla?
Ei ollut valitettavasti. Olettaisin että vanhat vaivat vielä vaivasi, sai hyvin vähän peliaikaa, useimmissa peleissä vasta 70min jälkeen kentälle eikä oikein mitään näkyvää saanut aikaiseksi. Joitakin yksittäisiä väläytyksiä, joista näki että on ollut hyväkin pelaaja, mutta tuntui olevan vielä pitkä matka takaisin entiselle tasolle.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #319 : 26.11.2020 klo 20:54:43

Sorry om det här är gammal info, men jag visste inte: Syberyjski har 3 års kontrakt, alltså 2 säsonger kvar. Står på Ålandstidningen idag...

Syberyjskillä siis kolmivuotinen sopimus, joista vasta eka nyt takana.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #320 : 26.11.2020 klo 21:07:32

Intressant. När han signade är jag 100% säker på att det gjordes för två år, stod överallt.

Så antingen fel i tidningen, eller så har kontraktet förlängts. Eller så meddelade man fel från början :D
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #321 : 27.11.2020 klo 12:46:58

Verkar som att vi håller på att sälja Ademi till Schweiz...

https://www.leerosportnews.com/articles/servette-geneve/albion-ademi-le-standard-de-liege-et-le-servette-fc-sont-des-references-en-europe

ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #322 : 29.11.2020 klo 11:05:40

Tittar man runt på den där sidan så känns det lite som rykten om Schweiz är taget från luften? Verkar vara någon som har som hobby att agera journalist och försöker hitta gamla och nya spelare att skriva om. Dock hade ju varit fint med Schweiz annars, de är inte så att de har rykte om sig att ha dåligt med pengar!

Såg att Ketting fortsätter ytterligare en säsong i Inter. Märkligt att han inte lyckas ta sig bort från Finland, trodde han skulle spelat i Allsvenskan eller så redan i år. Kanske går Inter in för Buwalda nu också?

Man blir ju igen dock att ställa frågan, hur kunde vi helt plötsligt lyckas signa Ketting och Buwalda inom några veckor 2019, när vi inte lyckats signa någon etablerad holländare varken före eller efter?
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #323 : 29.11.2020 klo 20:43:30

Gamla länken avslöjar kontraktet: http://www.ifkfotboll.ax/nyheter/lukas-syberyjski-ar-ifk-mariehamns-nya-tranare
"Avtalet mellan IFK Mariehamn och Lukas Syberjyski är över två säsonger."

Öppnare, närmare, lurare, missförståndare... :) Så det kan ha hänt att jag eller ÅT har förstått fel.

Nästa förbättring skulle hända med tidningar, att de skulle våga FRÅGA svåra frågor, också efter matchen osv.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #324 : 30.11.2020 klo 12:19:23

http://www.ifkfotboll.ax/nyheter/riku-forlanger-gronvitt
1+1 Sjöroosille.

 
Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 15
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa