FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 18:08:04 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 ... 33
 
Kirjoittaja Aihe: Fan ID ja siihen liittyvä keskustelu  (Luettu 149849 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lomillé

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


: 26.02.2020 klo 10:45:17

Kyssäriä jo nyt Fan-ID:n hankkineille: tuohon voi varmaan ottaa kuvan ihan kännykällä kunhan se täyttää kuvan vaatimukset? Luin että jollain oli tullut hakemus bumerangina takaisin kuvan takia. Sitten vain uutta, parempaa kuvaa ja uutta hakemusta menemään?
Nigel Kugelschfeir

Paikalla Paikalla


Vastaus #1 : 26.02.2020 klo 10:48:18

Voi ottaa joo, valkoinen tausta vaan tarvii olla ja sellainen valaistus ettei tule varjoja. Sitten kokeilee vaan sinne sivustolle niitä kuvia kunnes menee läpi. Vaikka se järjestelmä sen kuvan hyväksyisi, niin se saattaa pompata vielä jälkikäteen kun tulostavat sieltä niitä. Siitä tulee viesti ja uutta matoa koukkuun vaan.
Hasselhoff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJS, Suomen maajoukkue


Vastaus #2 : 26.02.2020 klo 10:53:10

Kyssäriä jo nyt Fan-ID:n hankkineille: tuohon voi varmaan ottaa kuvan ihan kännykällä kunhan se täyttää kuvan vaatimukset? Luin että jollain oli tullut hakemus bumerangina takaisin kuvan takia. Sitten vain uutta, parempaa kuvaa ja uutta hakemusta menemään?

Voi ottaa. Taustan pitää olla vaan valkoinen eikä kuvassa saa näkyä varjoja eikä mitään ylimääräistä jne.

 Itsellä siis hakemus tuli ekalla kerralla takaisin bumerangina kuvan takia, syytä ei toki kerrottu. Päättelin itse että kuva oli liian iso (saa olla max. 1mb), ja korjasin hakemuksen eli kuvan ohjeiden mukaisesti. Nyt FAN-ID odottelee kesää kaapissa.

FAN-ID sivustolta FAQ-osiosta löytyy kuvalle asetetut vaatimukset.
das Hund

Poissa Poissa


Vastaus #3 : 26.02.2020 klo 12:20:41

Voi ottaa. Taustan pitää olla vaan valkoinen eikä kuvassa saa näkyä varjoja eikä mitään ylimääräistä jne.

 Itsellä siis hakemus tuli ekalla kerralla takaisin bumerangina kuvan takia, syytä ei toki kerrottu. Päättelin itse että kuva oli liian iso (saa olla max. 1mb), ja korjasin hakemuksen eli kuvan ohjeiden mukaisesti. Nyt FAN-ID odottelee kesää kaapissa.

FAN-ID sivustolta FAQ-osiosta löytyy kuvalle asetetut vaatimukset.

Voi olla, että ovat kehittäneet FAN ID-sivustoa sen jälkeen kun olet hakemuksesi tehnyt. Nyt ainakin heti kuvaa ladatessa tulee ilmoitus, jos kuva ei kelpaa ja syykin on kerrottu jo siinä. Aika kauan sai hinkata, että meni kuva läpi. Tuli ilmoituksia liian suuresta tiedostosta, liian tummasta taustasta, väärästä kuvasuhteesta jne. Toki varmasti vielä tarkastavat manuaalisesti nuo kuvat, mutta ilmoittavat kyllä heti hakemusvaiheessa, jos kuva ei täytä tiettyjä kriteereitä.
Hasselhoff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJS, Suomen maajoukkue


Vastaus #4 : 26.02.2020 klo 12:26:11


Hyvä jos näin. Kyllä se mullakin ilmoitteli liian tummasta taustasta jne kunnes hyväksyi. Mutta ei mistään kuvan koosta. Sitten kun tuli hylsynä, niin spostissa ei syytä mainittu. Katselin sitten että minkä kokoista kuvaa tuo etukamera ottaa ja huomasin että aivan liian isoa ja asetukset uusiksi. Toisella kertaa sitten meni läpi.
Kahdenjalanpulkka

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 26.02.2020 klo 14:06:24

Monella ilmeisesti kuva hylätty jälkikäteen, vaikka aluksi näyttäisi menevän kaikki oikein.
Tätä linkkiä suosittelen, mikäli haluaa säästyä vaivalta, maksaa tosin 5€: https://visafoto.com/fan-id-photo
PPartyy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EURO2020


Vastaus #6 : 26.02.2020 klo 14:42:24

Hyvä jos näin. Kyllä se mullakin ilmoitteli liian tummasta taustasta jne kunnes hyväksyi. Mutta ei mistään kuvan koosta. Sitten kun tuli hylsynä, niin spostissa ei syytä mainittu. Katselin sitten että minkä kokoista kuvaa tuo etukamera ottaa ja huomasin että aivan liian isoa ja asetukset uusiksi. Toisella kertaa sitten meni läpi.

Joo mullakin valitti aika, että on liian tumma tausta ja sitten lisäsin valaistusta ja paskalla kännyselfiekameralla otettu kuva meni läpi ja tänään tuli viesti, että on id postissa.
Balazs Dzsudzsak

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 93:20


Vastaus #7 : 26.02.2020 klo 16:23:07

Ei nyt missään nimessä kannata edes vitosta maksaa minnekään. Kännykällä otettu selfie riittää. Enemmän aikaa menee varmaan itse hakemuksen täyttämisessä.
TW

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 26.02.2020 klo 16:30:45

Selfie kännykällä tasaisessa valossa ja taustan värittäminen kuvankäsittelyohjelmassa valkoiseksi on riittänyt 2018 ja 2020.
keke vlk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Haka


Vastaus #9 : 26.02.2020 klo 16:59:16

Selfie kännykällä tasaisessa valossa ja taustan värittäminen kuvankäsittelyohjelmassa valkoiseksi on riittänyt 2018 ja 2020.
Mun postissa jo saapuneessa Fan ID:ssä taustakin on lähinnä lonkeronharmaa, ja räppäisin kuvan keittiön seinää vasten etukameralla selfienä.
mahol

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, FC Inter


Vastaus #10 : 26.02.2020 klo 17:27:25

Menköön kysymys nyt vaikka tämän topikin alle:

Sain ostettua 2 lippua Belgia-matsiin, itselleni ja kaverille. Liput ovat minun nimissä ostettu. Laittaako kaveri fan-id -hakemukseen myös tuon saman lipun order-numberin kuin minä?

Äsken ei tarvinnut täyttää lippujen oston osalta kuin minun omat tiedot. Missä vaiheessa pystyn siirtämään tämän toisen lipun kaverin nimiin? Ilmeisesti sen tulevan uefan lippu-aplikaation kautta?
Labour Blow

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 26.02.2020 klo 17:43:51

Voikohan kuva vielä mennä hylsyyn jos fan id on jo painettu?
Jau

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 26.02.2020 klo 18:46:41

Laitetaas oikeaan paikkaan. Olin epähuomiossa laittanut lipun sukunimen ääkkösillä ja kyriliset eivät noita tue. Eli pitääkö tuo lipun nimi jotenkin vaihtaa vielä, jottei tämä mene ns. vituiksi?
Balazs Dzsudzsak

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 93:20


Vastaus #13 : 26.02.2020 klo 18:53:59

Laitetaas oikeaan paikkaan. Olin epähuomiossa laittanut lipun sukunimen ääkkösillä ja kyriliset eivät noita tue. Eli pitääkö tuo lipun nimi jotenkin vaihtaa vielä, jottei tämä mene ns. vituiksi?

Ei. Ääkköset tulee laittaa FAN ID:hen muodossa AE/OE. Lipussa ei tietääkseni ääkkösillä väliä ole
Hippo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet - FC Ilves - Tampere


Vastaus #14 : 26.02.2020 klo 19:27:23

Ei. Ääkköset tulee laittaa FAN ID:hen muodossa AE/OE. Lipussa ei tietääkseni ääkkösillä väliä ole
Kun FAN-ID-hakemuksen laittaa, niin lopussa se antaa tarkastaa omat tiedot ja siellä on myös tämä koneluettava teksti. Se kannattaa tarkistaa, että on sama kuin passissa.

Mutta kysymys: saapuneessa FAN-ID:ssä on juurikin tässä koneluettavassa kohdassa sukunimen ensimmäisen kirjaimen paikalla kirjainyhdistelmä A6 (tai vastaava, en muista tarkkaan oliko A8), onko tämä normaalia?
Hasselhoff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJS, Suomen maajoukkue


Vastaus #15 : 26.02.2020 klo 20:22:39

Kun FAN-ID-hakemuksen laittaa, niin lopussa se antaa tarkastaa omat tiedot ja siellä on myös tämä koneluettava teksti. Se kannattaa tarkistaa, että on sama kuin passissa.

Mutta kysymys: saapuneessa FAN-ID:ssä on juurikin tässä koneluettavassa kohdassa sukunimen ensimmäisen kirjaimen paikalla kirjainyhdistelmä A6 (tai vastaava, en muista tarkkaan oliko A8), onko tämä normaalia?

On normaalia.
TW

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 26.02.2020 klo 20:31:40

Mun postissa jo saapuneessa Fan ID:ssä taustakin on lähinnä lonkeronharmaa, ja räppäisin kuvan keittiön seinää vasten etukameralla selfienä.
Okei, eli se voi mennä noinkin läpi. Mulla ei meinannut mennä ja sitten hieman värittelin niin heti hyväksyi.
Laitapuoli

Paikalla Paikalla


Vastaus #17 : 26.02.2020 klo 21:06:39

Ymmärsinkö oikein, että tämä fan id painatetaan ja lähetetään postitse? En luota tämänhetkisen kotimaan postiin juuri paskan vertaa, kai tuossa on joku mahdollisuus kuriiripalvelun käyttöön, tai ehkä jopa lähettävät niin joka tapauksessa? Menee kuukausitolkulla kynsiä, jos tuota pitää odotella normipostilla saapuvaksi.

Eikö fan id:tä pysty itse tulostamaan?
masa90

Paikalla Paikalla


Vastaus #18 : 26.02.2020 klo 21:10:19

Ymmärsinkö oikein, että tämä fan id painatetaan ja lähetetään postitse? En luota tämänhetkisen kotimaan postiin juuri paskan vertaa, kai tuossa on joku mahdollisuus kuriiripalvelun käyttöön, tai ehkä jopa lähettävät niin joka tapauksessa? Menee kuukausitolkulla kynsiä, jos tuota pitää odotella normipostilla saapuvaksi.

Eikö fan id:tä pysty itse tulostamaan?

Luottaisitko itse Uefana postiin vai porukoiden omiin tulostuksiin?

Ihan hyvin ja nopeasti se tulee. Seurannalla.
jan2000

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 26.02.2020 klo 21:13:28

Suunnittelen mennä Köpiksen pelistä Kaliningradiin ja sieltä lentämällä Pietariin.
Kai Fan ID:llä pääsee myös Kaliningradiin, ettei tarvitse hankkia Venäjän viisumia?
Hasselhoff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJS, Suomen maajoukkue


Vastaus #20 : 26.02.2020 klo 21:13:49

Ymmärsinkö oikein, että tämä fan id painatetaan ja lähetetään postitse? En luota tämänhetkisen kotimaan postiin juuri paskan vertaa, kai tuossa on joku mahdollisuus kuriiripalvelun käyttöön, tai ehkä jopa lähettävät niin joka tapauksessa? Menee kuukausitolkulla kynsiä, jos tuota pitää odotella normipostilla saapuvaksi.

Eikö fan id:tä pysty itse tulostamaan?

Ei pysty käyttään kuriiripalvelua.

Voit valita toimitustavaksi noudon Pietarista. Tällöin voit tulostaa FAN ID:n itse, mutta se käy vain viisumista. Varsinaisen FAN IDn jolla pääset stadionille noudat siis sitten Pietarista.

Kirjattuna kirjeenä tuo tulee jos postissa tilaat ja saat seurantakoodin jolla pystyt seuraamaan sitä Venäjältä asti.
Laitapuoli

Paikalla Paikalla


Vastaus #21 : 26.02.2020 klo 21:41:04

Ei pysty käyttään kuriiripalvelua.

Voit valita toimitustavaksi noudon Pietarista. Tällöin voit tulostaa FAN ID:n itse, mutta se käy vain viisumista. Varsinaisen FAN IDn jolla pääset stadionille noudat siis sitten Pietarista.

Kirjattuna kirjeenä tuo tulee jos postissa tilaat ja saat seurantakoodin jolla pystyt seuraamaan sitä Venäjältä asti.

Ok. Jos kerran kirjattuna kirjeenä seurannalla lähetetään, niin kai se nopeammin tulee. Suomesta normiposti nimittäin kestää 2-4 kk.

Passikin pitäisi vielä hakemusta ennen uusia.
Kalakalle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MP


Vastaus #22 : 26.02.2020 klo 22:47:58

Kun FAN-ID-hakemuksen laittaa, niin lopussa se antaa tarkastaa omat tiedot ja siellä on myös tämä koneluettava teksti. Se kannattaa tarkistaa, että on sama kuin passissa.

Mutta kysymys: saapuneessa FAN-ID:ssä on juurikin tässä koneluettavassa kohdassa sukunimen ensimmäisen kirjaimen paikalla kirjainyhdistelmä A6 (tai vastaava, en muista tarkkaan oliko A8), onko tämä normaalia?
Mulla ei tuo koneluettavan ylempi teksti täsmää passiin. Nimi on fanid:ssä oikein. Etunimen viimeinen kirjain on myös koneluettavalla rivillä muuttunut y-->i. Nimessä ei ole ääkkösiä.
blackhawk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton


Vastaus #23 : 27.02.2020 klo 00:11:42

Valmiissa FAN ID:ssä oleva koneluettava rivi on tehty nimen kyrillisestä versiosta eikä kannata stressata siitä, jos se poikkeaa passissa olevasta.

Sensijaan hakemuslomakkeella näkyvän koneluettavan rivin on syytä täsmätä oman passin kanssa.
Daewoo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pallo-Iirot


Vastaus #24 : 27.02.2020 klo 15:50:09

Eilen illalla tein hakemuksen ja äsken tuli viestiä, että FanID hyväksytty ja tulee postissa. Yllättävän vaivatonta.

 
Sivuja: [1] 2 ... 33
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa