Sauron
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Tsingis Khan
|
|
Vastaus #625 : 26.05.2021 klo 15:04:09 |
|
Mitenkähän nyt kun olen ostamassa lippua ja pitäisi tehdä fan-id.
Ainut vaan, että sanoo lopussa että "invalid" ticket number...
Siis pitää olla jo valmiiksi liput, että voi ostaa lipun? Tä? Miten ton voi tehdä ilman sitä "ticket numberia" ?
Ei voi. Fan ID on viisumi, jonka kisalipun omistaja voi tilata.
|
|
|
|
Nigel Kugelschfeir
Poissa
|
|
Vastaus #626 : 26.05.2021 klo 15:06:02 |
|
Jos ostat kaverilta niin myyjältä saa oikean lippunumeron. Jos yritti jo ja se ei kelpaa niin reissu jää väliin.
|
|
|
|
Rhythm Carp
Poissa
|
|
Vastaus #627 : 26.05.2021 klo 15:24:35 |
|
Ylen parin päivän takaisessa podcastissa muuten Ylen mies Pietarissa esitti (toiseen suuntaan) samaisen virheellisen oletuksen, että se lippu sinänsä olisi se viisumi https://areena.yle.fi/audio/1-50749834
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
|
Vastaus #628 : 26.05.2021 klo 15:33:16 |
|
Ylen parin päivän takaisessa podcastissa muuten Ylen mies Pietarissa esitti (toiseen suuntaan) samaisen virheellisen oletuksen, että se lippu sinänsä olisi se viisumi https://areena.yle.fi/audio/1-50749834Toivottavasti ei ole hirveästi porukkaa lähdössä matkaan väärillä tiedoilla pelkkä lippu kourassa.
|
|
|
|
Säämies
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK & Huuhkajat
|
|
Vastaus #629 : 26.05.2021 klo 16:08:24 |
|
Toivottavasti ei ole hirveästi porukkaa lähdössä matkaan väärillä tiedoilla pelkkä lippu kourassa.
Varmasti löytyy se pari tyyppiä jotka yrittää rajan yli pelkällä matsilipulla tai sitten stadionille viisumilla. Kuitenkin jo tuossa lippusovelluksessa Venäjällä pelattavien matsien kohdalla lukee, että vaaditaan Fan ID.
|
|
|
|
Jalitsumies
Poissa
Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni
|
|
Vastaus #630 : 26.05.2021 klo 16:15:49 |
|
Tuli Fan ID:stä mieleen, että onko kukaan selvittänyt kuinka rekisteröidytään Venäjälle (регистрация), jos hotelli/hostelli ei tee sitä? Muistaakseni yli 3 päivän reissuilla tuo rekisteröityminen on pakko tehdä ja olen joskus tehnyt sen itse viisumin myöntäneen tahon avustuksella.
Nyt kun viisumina toimii FAN-ID, eikä matkatoimistoa ole niin tietääkö kukaan, että missä tuon voi tehdä?
|
|
|
|
jalmutin
Poissa
|
|
Vastaus #631 : 26.05.2021 klo 16:20:07 |
|
Tuli Fan ID:stä mieleen, että onko kukaan selvittänyt kuinka rekisteröidytään Venäjälle (регистрация), jos hotelli/hostelli ei tee sitä? Muistaakseni yli 3 päivän reissuilla tuo rekisteröityminen on pakko tehdä ja olen joskus tehnyt sen itse viisumin myöntäneen tahon avustuksella.
Nyt kun viisumina toimii FAN-ID, eikä matkatoimistoa ole niin tietääkö kukaan, että missä tuon voi tehdä?
Eikös tuossa ole kuitenkin viikko rajana? Muistelisin että kyttiksellä voisi rekisteröityä, näin ainakin oli Serbiassa. En tiedä tarviiko tuota edes fan-id-matkalaisten tehdä
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
|
Vastaus #632 : 26.05.2021 klo 16:21:05 |
|
Seitsemän arkipäivää on nykyään raja, joten ei mitään hätää. Olen aikoinani sen myös tehnyt omatoimisesti postissa ja oli ihan saatanallinen urakka.
|
|
|
|
Jalitsumies
Poissa
Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni
|
|
Vastaus #633 : 26.05.2021 klo 16:44:50 |
|
Seitsemän arkipäivää on nykyään raja, joten ei mitään hätää.
Olen aikoinani sen myös tehnyt omatoimisesti postissa ja oli ihan saatanallinen urakka.
Noniin tämä on hyvä tietää Siitä tulee mukava putkareissu ja selvittely, jos tuon jättää tekemättä ja poliisi kysyy passia.
|
|
|
|
Gambinamiäs
Poissa
|
|
Vastaus #634 : 26.05.2021 klo 16:50:24 |
|
Mikähän vittu siinä on että rajan yli pääsee sähköisellä fan-id.llä mutta stadikalle tarvitaan se perkeleen laminaatti Tiedän kyllä vastauksen ja se alkaa V-kirjaimella. Onnistuuko sen noutaminen Pietarin päässä valtakirjalla? Perhetuttu asuu jossain Nevskillä ja mutsi voi vaikka kirjoittaa sellaisen mulle venäjäksi ja lähettää sitten sen pikana ja mun passikopion kanssa sinne.
|
|
|
|
Chuck
Poissa
Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!
|
|
Vastaus #635 : 26.05.2021 klo 17:13:00 |
|
Tänään se Fan ID sitten oli tiputettu postiluukusta. Postin rennolle meiningille ja kirjatulle kirjeelle
|
|
|
|
nikkari@85
Poissa
|
|
Vastaus #636 : 26.05.2021 klo 18:15:30 |
|
Vieläpä sen verran kysyn tietäjiltä, että kun tosiaan ollaan järkkäämässä lippudiiliä yhden vekkulin kanssa. Nyt tästä on vain niin paljon eri tietoa ja kaanonilaiset siihen päälle, että miten lipunsiirron kanssa oikeasti on(haluaa 110 % varmuuden että kaikki menee ookoo). Euro2020 apilla voi siirtää siis lipun toisen appiin, mutta siirtyykö tämä lipun "haltijuus" tiedoissa myös samalla? Eli voinko tämän jälkeen hakea fan-id:tä sieltä netistä sillä lipputiedolla? Mitäs jos lipun hommannut jo itse on sen tehnyt(ei käsittääkseni ole)? Koska uefallahan on ne eri nimet siellä alunperin sille lippunumerolle.
|
|
|
|
Nigel Kugelschfeir
Poissa
|
|
Vastaus #637 : 26.05.2021 klo 18:16:53 |
|
Ei fan id ja UEFA:n lippuportaali ole mitenkään yhteydessä. Eli kunhan lippunumero on oikea, ei ne sitä tiedä kuka lipun on ostanut.
|
|
|
|
nikkari@85
Poissa
|
|
Vastaus #638 : 26.05.2021 klo 18:33:31 |
|
Ei fan id ja UEFA:n lippuportaali ole mitenkään yhteydessä. Eli kunhan lippunumero on oikea, ei ne sitä tiedä kuka lipun on ostanut.
Mutta. Jos kyseinen henkilö on ehtinyt hakea lipulla fan-id:n jo. Ei kai ne ryssät kahdelle eri ihmiselle myönnä sitä id:tä yhdellä lipulla.
|
|
|
|
landondon
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, STADIN ALASARJAT
|
|
Vastaus #639 : 26.05.2021 klo 18:35:20 |
|
Mutta. Jos kyseinen henkilö on ehtinyt hakea lipulla fan-id:n jo.
Ei kai ne ryssät kahdelle eri ihmiselle myönnä sitä id:tä yhdellä lipulla.
Joo ei, kyllä FSB tietää. Ryssittelyllä ryssiikin sitten jo pitemmän bännin kun OVIR rupeaa selvittelemään hakijan taustoja.
|
|
|
|
nikkari@85
Poissa
|
|
Vastaus #640 : 26.05.2021 klo 18:37:48 |
|
Joo ei, kyllä FSB tietää. Ryssittelyllä ryssiikin sitten jo pitemmän bännin kun OVIR rupeaa selvittelemään hakijan taustoja.
Siksipä olisikin kiva tietää, että miten saa tiedot siirtymään lipun omistajalta toiselle siinä tapauksessa. Tai että onko se edes mahdollista.
|
|
|
|
Nigel Kugelschfeir
Poissa
|
|
Vastaus #641 : 26.05.2021 klo 18:41:18 |
|
Kokeile sitä koodia, kyllä se sivusto herjaa jos ei ole oikein.
Oma läpyskä seilaa ympäri PK-seutua, kai tuon oikeaan paikkaan tuovat jossain vaiheessa.
|
|
|
|
Märkä päiväuni
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK, Huuhkajat, Bolton Wanderers
|
|
Vastaus #642 : 26.05.2021 klo 18:52:04 |
|
Ja siihen voi myös laittaa lippujen tilausnumeron, siinä samassa tilauksessa on voinut olla vaikka kaksisataa lippua, ei ne niitä ala perkaamaan siellä läpi.
|
|
|
|
nikkari@85
Poissa
|
|
Vastaus #643 : 26.05.2021 klo 19:02:18 |
|
Ja siihen voi myös laittaa lippujen tilausnumeron, siinä samassa tilauksessa on voinut olla vaikka kaksisataa lippua, ei ne niitä ala perkaamaan siellä läpi.
Tämä selvä!
|
|
|
|
nikkari@85
Poissa
|
|
Vastaus #644 : 26.05.2021 klo 23:02:17 |
|
Tulipa muuten mieleen vielä, että ilmeisesti lipulla saa oleskella sen 7pv venäjällä, mutta miten toi 7 pv lasketaan. Esim. jos 16.6 on eka suomen peli ja liput 21.6 peliin, niin voiko sitä mennä jo esim. 18.6 perjantaina vartoileen sitä maanantai 21.6 peliä? Jos ymmärrätte mitä tarkoitan, kun onhan se loogista, että ylittää rajaa 21.6 kun on lippukin siihen, mutta jos vaan fan-id niin onko se sama jos mä nyt jo meen ensiviikolla 5 pv ja sit 2 pv 21.6. Jesus aivot tähän aikaan...
|
|
|
|
DAF
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK, Riveluutio, KoiPS
|
|
Vastaus #645 : 26.05.2021 klo 23:06:36 |
|
Tulipa muuten mieleen vielä, että ilmeisesti lipulla saa oleskella sen 7pv venäjällä, mutta miten toi 7 pv lasketaan. Esim. jos 16.6 on eka suomen peli ja liput 21.6 peliin, niin voiko sitä mennä jo esim. 18.6 perjantaina vartoileen sitä maanantai 21.6 peliä? Jos ymmärrätte mitä tarkoitan, kun onhan se loogista, että ylittää rajaa 21.6 kun on lippukin siihen, mutta jos vaan fan-id niin onko se sama jos mä nyt jo meen ensiviikolla 5 pv ja sit 2 pv 21.6. Jesus aivot tähän aikaan...
Mitä tarkoitat lipulla oleskelulla? Jos tarkoitat FAN ID:ta, saat olla vaikka 29.5.-12.7. Venäjällä, kunhan rekisteröidyt asianmukaisesti.
|
|
|
|
nikkari@85
Poissa
|
|
Vastaus #646 : 26.05.2021 klo 23:28:59 |
|
Mitä tarkoitat lipulla oleskelulla? Jos tarkoitat FAN ID:ta, saat olla vaikka 29.5.-12.7. Venäjällä, kunhan rekisteröidyt asianmukaisesti.
niin siis ilman rekisteröitymistä saa olla 7 pv. Mutta mietin tota, että saako tosiaan sen 7 pv olla miten vain, vai pitäskö noiden pelien sijottua siihen aikaan.
|
|
|
|
nikkari@85
Poissa
|
|
Vastaus #647 : 26.05.2021 klo 23:43:01 |
|
Okei tästä selvis... https://www.fan-id.ru/help.html"Foreign spectators can enter Russia multiple times using their FAN IDs and identity documents, that are recognized as such by the Russian Federation (Passport), without a Russian visa during the period starting 14 days before the first UEFA EURO 2020™ match in Saint Petersburg and ending on the date of the last UEFA EURO 2020™ match in Saint Petersburg, i.e. from 00:00 on 29 May 2021 to 23:59 on 2 July 2021 (local Russian time)."
|
|
|
|
DAF
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK, Riveluutio, KoiPS
|
|
Vastaus #648 : 27.05.2021 klo 00:09:54 |
|
niin siis ilman rekisteröitymistä saa olla 7 pv.
Mutta mietin tota, että saako tosiaan sen 7 pv olla miten vain, vai pitäskö noiden pelien sijottua siihen aikaan.
Saat käydä vaikka joka päivä tankkaamassa autoasi sillä FAN ID:lla. Tai olla viikon ja tulla pois ja mennä takas. Rekisteröityminen on aivan eri asia, eikä se liity sinänsä FAN ID:lla rajan ylittämiseen.
|
|
|
|
Coulijoe
Paikalla
Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland
|
|
Vastaus #649 : 27.05.2021 klo 00:19:30 |
|
Koska yö on pitkällä niin kysyn vain. Mitä alleviivattu tarkoittaa?
|
|
|
|
|
|