FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.11.2024 klo 09:26:53 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 26 [27] 28 ... 33

Kirjoittaja Aihe: Fan ID ja siihen liittyvä keskustelu  (Luettu 150659 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #650 : 27.05.2021 klo 00:21:55

Koska yö on pitkällä niin kysyn vain. Mitä alleviivattu tarkoittaa? :D Ylos

Yli viikon matkalla pitää rekisteröidä asuinpaikka. Hotelli yleensä hoitaa.
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.

Vastaus #651 : 27.05.2021 klo 00:55:41

Mikähän vittu siinä on että rajan yli pääsee sähköisellä fan-id.llä mutta stadikalle tarvitaan se perkeleen laminaatti ??? Tiedän kyllä vastauksen ja se alkaa V-kirjaimella.

Onnistuuko sen noutaminen Pietarin päässä valtakirjalla? Perhetuttu asuu jossain Nevskillä ja mutsi voi vaikka kirjoittaa sellaisen mulle venäjäksi ja lähettää sitten sen pikana ja mun passikopion kanssa sinne.

Ei onnistu. Ne tekevät sen paikan päällä ja siihen otetaan myös valokuva.
filippo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kim Lönnholm

Vastaus #652 : 27.05.2021 klo 00:58:41

Yli viikon matkalla pitää rekisteröidä asuinpaikka. Hotelli yleensä hoitaa.

Tähän vielä tarkennuksena, että 7 arkipäivää. Viikonloppuja ei siis tuohon lasketa.
zinedinegintonic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK, Real Madrid C.F. sympatiat: Hertha BSC

Vastaus #653 : 27.05.2021 klo 06:41:30

Aika hankalaa jos Fan ID:n haluaa noutaa maanantaina pelipäivänä (Fan ID pisteet ovat kiinni..?) ja ovatko rajat auki?

Vähän liian jännäksi menee tuommoinen.
Hikuain

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Red Devils, Los Blancos

Vastaus #654 : 27.05.2021 klo 06:46:15

Aika hankalaa jos Fan ID:n haluaa noutaa maanantaina pelipäivänä (Fan ID pisteet ovat kiinni..?) ja ovatko rajat auki?

Vähän liian jännäksi menee tuommoinen.
Joku jo aikaisemmin otti selvää että noutopaikat on auki kisojen aikana myös maanantaisin.
Claudi0

Poissa Poissa

Vastaus #655 : 27.05.2021 klo 06:54:23

Onnistuuko sen noutaminen Pietarin päässä valtakirjalla? Perhetuttu asuu jossain Nevskillä ja mutsi voi vaikka kirjoittaa sellaisen mulle venäjäksi ja lähettää sitten sen pikana ja mun passikopion kanssa sinne.
Onnistuu. Fan ID:n FAQ:sta

Lainaus
Can I collect the FAN ID at a FAN ID Distribution Centre on behalf of my spouse, friend, or relative?
A FAN ID may be collected by an authorized representative subject to him/her providing a copy of the principal’s identity document, a power of attorney certified by a notary public and the representative's identity document

https://www.fan-id.ru/help.html
giro12

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #656 : 27.05.2021 klo 07:06:01

Joku jo aikaisemmin otti selvää että noutopaikat on auki kisojen aikana myös maanantaisin.
Ja ilmeisesti stadionin lähellä myös joku paikka, josta sen saa.
Claudi0

Poissa Poissa

Vastaus #657 : 27.05.2021 klo 07:12:20

Tähän vielä tarkennuksena, että 7 arkipäivää. Viikonloppuja ei siis tuohon lasketa.
...ja vielä lisäyksenä, että esim. maanantai 14.6. on pyhäpäivä (jolloin itse suunnittelin saapuvani), jota ei siis lasketa mukaan.
Mixam

Poissa Poissa

Vastaus #658 : 27.05.2021 klo 08:58:14

Vieläpä sen verran kysyn tietäjiltä, että kun tosiaan ollaan järkkäämässä lippudiiliä yhden vekkulin kanssa.
Nyt tästä on vain niin paljon eri tietoa ja kaanonilaiset siihen päälle, että miten lipunsiirron kanssa oikeasti on(haluaa 110 % varmuuden että kaikki menee ookoo).
Euro2020 apilla voi siirtää siis lipun toisen appiin, mutta siirtyykö tämä lipun "haltijuus" tiedoissa myös samalla? Eli voinko tämän jälkeen hakea fan-id:tä sieltä netistä sillä lipputiedolla? Mitäs jos lipun hommannut jo itse on sen tehnyt(ei käsittääkseni ole)?
Koska uefallahan on ne eri nimet siellä alunperin sille lippunumerolle.

Moi. Selvisikö tämä? Siis mulla sama tilanne. Mulla lippu ja haettu fan id. Fan id ole vielä tullut. Ilmeisesti kun ostan muut liput mun pitää hakee FAN ID:tä uudestaan niille. Vai? -M-
jalmutin

Poissa Poissa

Vastaus #659 : 27.05.2021 klo 08:58:48

Moi. Selvisikö tämä? Siis mulla sama tilanne. Mulla lippu ja haettu fan id. Fan id ole vielä tullut. Ilmeisesti kun ostan muut liput mun pitää hakee FAN ID:tä uudestaan niille. Vai? -M-
Ei tarvi
blackhawk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton

Vastaus #660 : 27.05.2021 klo 09:21:12

FAN ID ei ole lippukohtainen vaan henkilökohtainen.

FAN ID:lle on kaksi käyttötarkoitusta:
- Se mahdollistaa Venäjälle matkustamisen ilman viisumia 29.5.-12.7.
- Se toimii kulkulupana stadionalueelle niissä otteluissa, joihin sivulla on pääsylippu.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni

Vastaus #661 : 27.05.2021 klo 09:31:27

Koska yö on pitkällä niin kysyn vain. Mitä alleviivattu tarkoittaa? :D Ylos
Venäjällä on rekisteröitymisjärjestelmä omille kansalaisille ja turisteille. Kaikkien täytyy rekisteröityä sille alueelle, jonne jäävät vähänkään pidemmäksi aikaa. Kaikilla venäläisillä on siis (ainakin periaatteessa mahdollisuus hankkia) sisäinen ja ulkoinen passi, joiden avulla liikkuminen tapahtuu. Sisäinen on käsittääkseni näitä rekisteröitymisiä varten ja ulkoinen Venäjän rajojen ulkopuolista matkailua varten.

Hienoa tässä on vielä se, että kaikilta alueilta ei voi vapaasti rekisteröityä toisille, vaan joutuu jonoon. Tämä jonotusaika voi olla vuosia ja tarkoittaa sitä, että jos muutat vaikka jostain Tšeljabinskin tapaisesta persereikäkaupungista Moskovaan niin joudut vuosien ajan käymään aina välillä Tšeljabinskissa ja sitten tulemaan takaisin. Nykyään muutto on sentään mahdollista toisin kuin neukkuaikana.

Tämä meni nyt pahasti off-topiciksi, koska alle viikon Venäjällä viettävät eivät joudu miettimään tätä asiaa. Ja valtaosa yöpynee hotellissa tai sellaisessa hostellissa, joka tekee tämän rekisteröitymisen. Mutta kaikki hostellit eivät tätä tee. Varsinkin jos majoituksena on Airbnb tai jokin muu viritys niin rekisteröitymistä ei kukaan tee puolestanne. Eli jos olette Venäjällä yli viikon niin silloin tämä asia täytyy hoitaa itse.
Hog

Poissa Poissa

Vastaus #662 : 27.05.2021 klo 10:05:16

Jos vähän tätäkin ketjua selailee ja jaksaa mennä sivun taaksepäin, niin siellä viimeksi ilmoitettu, että toukokuun lopussa jokaiselle (ainakin vaihtoehdon "nouto"- valinneelle) napsahtaa sähköpostiin tuo sähköinen FAN ID, eli ei huolta.
Näin olen minäkin täältä lukenut. Tosin on se kumma että näinkin tärkeää infoa ei ole (a) FAN ID -sivuilla esimerkiksi FAQ:ssa (tai sitten en vaan osaa etsiä), ja/tai (b) tuossa sähköpostissa jossa kerrotaan "Application XXXXXX for FAN ID XXXXXXXX has been approved". Olisiko se niin vaikea laittaa molempiin että toukokuun lopulla napsahtaa mailiin se sähköinen dokumentti millä pääsee rajan yli? Aivan tiedottamisen perusjuttuja tämmöset.
Gambinamiäs

Poissa Poissa

Vastaus #663 : 27.05.2021 klo 10:14:08

Ei onnistu. Ne tekevät sen paikan päällä ja siihen otetaan myös valokuva.
Niin sitä kuvaa ei voi enää siellä nettisivuilla itse laittaa kuten mm2018 ja ilmeisesti nyt ajoissa hakeneet? Kuva otetaan nyt jossain byroossa ja sitten vasta printtaillaan ja laminoidaan? Perkele, pitää nyt illalla hoitaa tämä.

Onnistuu. Fan ID:n FAQ:sta

https://www.fan-id.ru/help.html
Tämä tosiaan vaihtoehto, tosin noi "power of attorney certified by a notary public" taas lisähommaa jne.

On tämä aivan perseestä taas kun myöhässä yrittää ja päiväreissulla olisi pakko selvitä.
jalmutin

Poissa Poissa

Vastaus #664 : 27.05.2021 klo 10:21:12

Näin olen minäkin täältä lukenut. Tosin on se kumma että näinkin tärkeää infoa ei ole (a) FAN ID -sivuilla esimerkiksi FAQ:ssa (tai sitten en vaan osaa etsiä), ja/tai (b) tuossa sähköpostissa jossa kerrotaan "Application XXXXXX for FAN ID XXXXXXXX has been approved". Olisiko se niin vaikea laittaa molempiin että toukokuun lopulla napsahtaa mailiin se sähköinen dokumentti millä pääsee rajan yli? Aivan tiedottamisen perusjuttuja tämmöset.
Venäjällä kaikki toimii eri tavalla kuin länsimaissa, ja monessakaan asiassa ei meidän silmin ole järkeä. Turha alkaa sotimaan systeemiä vastaan, ja vielä turhempaa miettiä mikä olisi järkevää.
Pastor of Muppets

Poissa Poissa

Vastaus #665 : 27.05.2021 klo 10:44:35

Oma fanid eksyi postiin jo talvella ja nyt meni passikin uusiksi, niin minkälainen prosessi on hankkia uusi? Ei varmaan voi vaan tehdä suoraan uutta hakemusta, kun yksi on jo myönnetty?
blackhawk

Poissa Poissa

Vastaus #666 : 27.05.2021 klo 11:07:25

Oma fanid eksyi postiin jo talvella ja nyt meni passikin uusiksi, niin minkälainen prosessi on hankkia uusi? Ei varmaan voi vaan tehdä suoraan uutta hakemusta, kun yksi on jo myönnetty?

Eli sun tapauksessa number of my identity document on muuttunut? Ohjeet FAN ID -sivuilla (FAN ID: FAQ) sanovat näin:

Uutinen
I have entered incorrect contact information or address in my FAN ID application or uploaded a wrong photo. I need to correct my contact information, delivery type, address, photo, sex, the type, series, number of my identity document or nationality. What should I do?

You can correct your FAN ID application yourself. To make corrections, you need to wait for the results of your application review.

After a decision in respect of the application is made you must fill in the FAN ID application once again specifying the same personal information that you specified in the previous application on the first page.

Then you must enter data that you can correct yourself: delivery type and address (if your FAN ID has not been sent to the previously specified address yet), photo, contact details, sex, the type, series, number of my identity document or nationality. To confirm the corrected data, you will receive a text message and an electronic notification to the email address you specified during your previous registration along with the control code. After entering the control code, your application will be corrected in accordance with the newly entered data. If the control code is not entered or entered incorrectly, the application will not be updated.

If you have no access to the Internet, please contact one of the FAN ID Distribution Centres to correct your application.
nikkari@85

Poissa Poissa

Vastaus #667 : 27.05.2021 klo 12:01:23

Oliko se fan-id  laminaattikortin saanti muuten nyt siis stadikalla? Ja oli auki koko päivän? Onnekis Pietarissa samassa ajassa.
blackhawk

Poissa Poissa

Vastaus #668 : 27.05.2021 klo 12:05:23

Oliko se fan-id  laminaattikortin saanti muuten nyt siis stadikalla? Ja oli auki koko päivän? Onnekis Pietarissa samassa ajassa.

FAN ID: Where to get

Siitä ei ole tietoa, mitkä ovat aukioloajat ottelupäivinä.
Pastor of Muppets

Poissa Poissa

Vastaus #669 : 27.05.2021 klo 12:35:15

Eli sun tapauksessa number of my identity document on muuttunut? Ohjeet FAN ID -sivuilla (FAN ID: FAQ) sanovat näin:

Uutinen
I have entered incorrect contact information or address in my FAN ID application or uploaded a wrong photo. I need to correct my contact information, delivery type, address, photo, sex, the type, series, number of my identity document or nationality. What should I do?

You can correct your FAN ID application yourself. To make corrections, you need to wait for the results of your application review.

After a decision in respect of the application is made you must fill in the FAN ID application once again specifying the same personal information that you specified in the previous application on the first page.

Then you must enter data that you can correct yourself: delivery type and address (if your FAN ID has not been sent to the previously specified address yet), photo, contact details, sex, the type, series, number of my identity document or nationality. To confirm the corrected data, you will receive a text message and an electronic notification to the email address you specified during your previous registration along with the control code. After entering the control code, your application will be corrected in accordance with the newly entered data. If the control code is not entered or entered incorrectly, the application will not be updated.

If you have no access to the Internet, please contact one of the FAN ID Distribution Centres to correct your application.

Eli jos nyt oikein ymmärsin, niin koko hakemus pitää tehdä korjatuilla tiedoilla alusta asti?
Nigel Kugelschfeir

Paikalla Paikalla

Vastaus #670 : 27.05.2021 klo 13:51:50

Nyt tuli sähköinen versio, oikea odottaa postissa niin ei ole tarvetta.
jalmutin

Poissa Poissa

Vastaus #671 : 27.05.2021 klo 13:56:24

Nyt tuli sähköinen versio, oikea odottaa postissa niin ei ole tarvetta.
Sama täällä Tuoppi
Turpin

Poissa Poissa

Vastaus #672 : 27.05.2021 klo 14:01:47

Ite sain kanssa just sähkösen, mutta hyvä olla toi varalle, jos Posti nyt vielä onnistuu hukkaamaan ton matkalla olevan!
Dafo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jauhojengi

Vastaus #673 : 27.05.2021 klo 14:15:44

Oliko tää sähkönen nyt siis semmonen, että jos printtaan sen niin ei tarvii laminoida? Sähköposti on hieman epäselvä
jalmutin

Poissa Poissa

Vastaus #674 : 27.05.2021 klo 14:17:35

Oliko tää sähkönen nyt siis semmonen, että jos printtaan sen niin ei tarvii laminoida? Sähköposti on hieman epäselvä
Joudut kuitenkin hakemaan sen varsinaisen fan-id:n jos matsiin haluat. Eikös tuolla elektronisella pitäisi rajan yli päästä kuitenkin?

Sivuja: 1 ... 26 [27] 28 ... 33

Siirry: