FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 04:08:29 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliiga sosiaalisessa mediassa - Tunkkaista puuhastelua  (Luettu 39625 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hundijalan Piski

Poissa Poissa


Vastaus #125 : 26.02.2021 klo 04:55:21

Tänään tosin hämmensi tuo Instagramissa ollut kuva vuodelta 2004, jossa AC Allianssin Rami Rantanen taistelee pääpallosta. Allianssin peliasun shortseissa näyttäisi olevan Espoon Bluesin silloinen logo ???. Olen liian jonne muistaakseni, mutta miksi ihmeessä Espoolainen jääkiekkoseura olisi sponsoroinut Vantaalaista jalkapallojoukkuetta?
Liittyy Finnforestiin jolla oli yhteistyötä Bluesin kanssa. Finnforest oli siis perustamassa Allianssia ja Myyrmäen stadionkin oli aikanaan Finnforest stadion. Tuolla stadionillakin oli Bluesin logoja esillä.
Calciatore

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ORIGI ! ORIGI ! ORIGI !


Vastaus #126 : 05.03.2021 klo 07:41:17

Hieman off topic, mutta miksi veikkausliiga ei tee sellaista kaikille ilmaista Fantasy Premier League tyylistä peliä? Kenties tällaista joskus yritettykin huonolla menestyksellä?

Itse ainakin pelaisin mielelläni ja laittaisin kavereiden kanssa miniliigan aikaan.

Eikö palloliiton pohjattomasta kassasta riittäisi tällaiseen puuhasteluun (josta meille faneillekin iloa) hieman varoja, kyllä Suomessa osaajia toteuttaa tietotekninen puoli varmasti kuitenkin löytyy?
sääripotku

Poissa Poissa


Vastaus #127 : 05.03.2021 klo 09:53:23

Hieman off topic, mutta miksi veikkausliiga ei tee sellaista kaikille ilmaista Fantasy Premier League tyylistä peliä? Kenties tällaista joskus yritettykin huonolla menestyksellä?

Itse ainakin pelaisin mielelläni ja laittaisin kavereiden kanssa miniliigan aikaan.

Eikö palloliiton pohjattomasta kassasta riittäisi tällaiseen puuhasteluun (josta meille faneillekin iloa) hieman varoja, kyllä Suomessa osaajia toteuttaa tietotekninen puoli varmasti kuitenkin löytyy?
Joskus n. 10 vuotta sitten tuota yritettiin ja lopputulos oli todella heikko.
Calciatore

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ORIGI ! ORIGI ! ORIGI !


Vastaus #128 : 05.03.2021 klo 10:41:55

Joskus n. 10 vuotta sitten tuota yritettiin ja lopputulos oli todella heikko.

Eli nimenomaan sitä tunkkaista puuhastelua :D
Jones

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL


Vastaus #129 : 05.03.2021 klo 11:18:53

Joskus n. 10 vuotta sitten tuota yritettiin ja lopputulos oli todella heikko.

Siitä muistaakseni tehtiin osaksi maksullinen, että lisävaihtoja sai ostaa. Sehän vesittää koko idean heti.

Liigan päättäjät kun eivät tajua kuinka hyvää markkinointia peli olisi. Mutta kun ei niin ei, tunarit.
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.


Vastaus #130 : 05.03.2021 klo 11:41:28

Ensimmäinen yritys taisi olla IS:n kanssa yhteistyössä tehty peli joka toimi samalla pohjalla kuin kendoliigan Liigapörssi, ja tuo oli suht toimiva viritelmä. Joitain vuosia myöhemmin tuli sitten joku uusi itsenäinen yritys, joka oli tosiaan sitä luokkaa että ei sitä jaksanut kovimmatkaan futisniilot ja fantasynörtit pelata kun loogisuus ja toimivuus oli aika ala-arvoista.
Tuollainen olisi kyllä todella kova sillä onnistuessaan nostaisi pelaajien ja joukkueiden tunnettavuutta niin tuulareiden kuin myös suomifutista seuraavien henkilöiden keskuudessa. Lähinnä vain ja ainoastaan Fantasyn takia tulee seurattua jotain Brighton-Burnley pelejä suurella innolla, ja kirottua että mites Brighton nyt tuollaisella taktiikalla pelaa.
luiyikynä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #131 : 05.03.2021 klo 21:22:18

Olisihan tuollainen Fantasy Premier -tyyppinen alusta aivan uskomattoman hieno lisä Veikkausliigan seuraamiseen. Ongelmakohdaksi ensin Futispörssin ja sittemmin LP Futiksen kanssa osoittautui ajoittain kummalliset tilastot ja jopa pelaajat väärillä pelipaikoilla.

Täysin irrallisena tuo ei toimi, vaan sen pitäisi olla osana datan keräämistä muutenkin. Opta kerää Valioliigan viralliset tilastot ja samat tilastot on sitten Fantasy Premier Leaguessa. Veikkausliigan osalta tuo tarkoittaisi sitä, että InStat lähtisi mukaan tarjoten kaiken datan Veikkausliigakiimailijoiden käyttöön.
Durden

Poissa Poissa


Vastaus #132 : 30.10.2021 klo 10:09:34

https://twitter.com/Veikkausliiga/status/1454329599639359490?t=I5YLkRx1vfkv3nDQ_hGvXA&s=19
Uutinen
Huomenna on viimeinen tilaisuus nähdä heidät liigaviheriöillä!

Suurella kunnioituksella kiitämme teitä Henrik, Kari ja Timo kaikesta siitä mitä olette meille näiden vuosien aikana antaneet.

Kiitos!

#veikkausliiga #tunnustaväriä
#kiitos


Kyllä Veikkausliigan some on mennyt eteenpäin, mikä oli tietysti vähimmäistavoite vuoden takaisesta pohjanoteerauksesta. Mutta edelleen riittäisi tekemistä. Monta Veikkausliiga-legendaa lopettaa, jotkut koostevideot uran parhaista paloista olisivat paikallaan. Jonkun pitäisi vain tehdä ne.

Saas nähdä minkälaisen kiitoksen em. pelaajat saavat seurojen somen puolella. Ainakin Furkkaa on jo kiitelty kuvakollaasein.
Kim Suomisen ponnari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #133 : 30.10.2021 klo 10:18:26

https://twitter.com/Veikkausliiga/status/1454329599639359490?t=I5YLkRx1vfkv3nDQ_hGvXA&s=19
Uutinen
Huomenna on viimeinen tilaisuus nähdä heidät liigaviheriöillä!

Suurella kunnioituksella kiitämme teitä Henrik, Kari ja Timo kaikesta siitä mitä olette meille näiden vuosien aikana antaneet.

Kiitos!

#veikkausliiga #tunnustaväriä
#kiitos


Kyllä Veikkausliigan some on mennyt eteenpäin, mikä oli tietysti vähimmäistavoite vuoden takaisesta pohjanoteerauksesta. Mutta edelleen riittäisi tekemistä. Monta Veikkausliiga-legendaa lopettaa, jotkut koostevideot uran parhaista paloista olisivat paikallaan. Jonkun pitäisi vain tehdä ne.

Saas nähdä minkälaisen kiitoksen em. pelaajat saavat seurojen somen puolella. Ainakin Furkkaa on jo kiitelty kuvakollaasein.

Interin Twitterissä oli Moisanderista ja Furuholmista tosiaan todella hienot fiilistelyvideot mutta kuvamateriaali oli "valitettavan" tuoretta (parin viime kauden Ruudun koosteista napsittuja klippejä sekä vähän voitokasta cup-finaalia keväältä 2018) siihen nähden miten pitkän uran molemmat ovat tehneet.

Parempi kuitenkin kuin ei mitään.
Durden

Poissa Poissa


Vastaus #134 : 30.10.2021 klo 10:39:23

No nyt kun katsoin niin Lahen somessa myös Arkikarin parhaita paloja videon muodossa. Ylos Hienoa.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #135 : 30.10.2021 klo 10:43:11

Näitä seurojen hienoja videoita voisi jakaa Veikkausliigan omassa somessakin? Aika moni luultavasti seuraa vain omaa seuraa ja sarjan somea. Ihan vinkkinä. :)
todella nopea

Poissa Poissa


Vastaus #136 : 25.01.2022 klo 21:26:49

Näköjään superpesiksen markkinoinnista ja viestinnästä vastannut janari on irtisanottu tänään YT-neuvotteluiden päätteeksi. Siinä olisi kova tekijä vapailla markkinoilla elvyttämään Veikkausliigan imagoa.
TeukkaS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MEILTÄHÄN TÄMÄ KÄY!


Vastaus #137 : 25.01.2022 klo 21:43:57

Näköjään superpesiksen markkinoinnista ja viestinnästä vastannut janari on irtisanottu tänään YT-neuvotteluiden päätteeksi. Siinä olisi kova tekijä vapailla markkinoilla elvyttämään Veikkausliigan imagoa.

Sama. Suomalaisen palloiluskenen dominoivin someosaaja.
Jänkhäkoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #138 : 26.01.2022 klo 10:40:59

Eikös liiga palkannut juuri (kaksi vuotta sitten?) uuden somehenkilön näiden "hiihtikset hyppytorni" ja "pallo ja tolppa" kohujen jälkeen?
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #139 : 26.01.2022 klo 17:19:59

Eikös liiga palkannut juuri (kaksi vuotta sitten?) uuden somehenkilön näiden "hiihtikset hyppytorni" ja "pallo ja tolppa" kohujen jälkeen?
Ville-Mikko Korkka, joka palkkasi kaverinsa Troot Network firmasta tekemään pari influensserikamppista, ja ainakin omasta mielestä hyvin meni. Oli Ilaripro ja Lakko ja kaikki. Perusmeiningillä tehtiin pari kampanjaa, toki muutaman kuukauden kestäviä ja sitten palattiin siihen mistä lähdettiin, eli lähinnä kokoamaan seurojen tekemiä uutisia.

http://www.veikkausliiga.com/uutiset/2018/06/15/missa-mennaan-veikkausliiga-jo-nyt-voimme-sanoa-etta-tama-on-onnistunut-todella-hyvin

Korkka on näemmä edelleen Veikkausliigalla töissä tittelillä liiketoiminnan kehitysjohtaja, joka kaksi vuotta sitten teki digiloikkaa ja aikoi ottaa Veikkausliigan koneesta kaiken irti. Lopputuloksena oli "efutisliiga"
https://10.fi/veikkausliiga-markkinointi-efutisliiga/

Vaikea uskoa, että Veikkausliigan touhu Marjamaan johdolla muuksi muuttuu,
« Viimeksi muokattu: 26.01.2022 klo 17:25:13 kirjoittanut Spangen »
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #140 : 26.01.2022 klo 17:45:01

Perusmeiningillä tehtiin pari kampanjaa, toki muutaman kuukauden kestäviä ja sitten palattiin siihen mistä lähdettiin, eli lähinnä kokoamaan seurojen tekemiä uutisia.


Vaikea uskoa, että Veikkausliigan touhu Marjamaan johdolla muuksi muuttuu,

Seuraatko siis Veikkausliigaa somessa? Jos seuraat, niin olet varmaan huomannut että sometekeminen muuttui vuosi sitten. Sitä ennenhän Veikkausliigalla ei ollut käytännössä mitään.
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #141 : 26.01.2022 klo 17:56:46

Seuraatko siis Veikkausliigaa somessa? Jos seuraat, niin olet varmaan huomannut että sometekeminen muuttui vuosi sitten. Sitä ennenhän Veikkausliigalla ei ollut käytännössä mitään.
Erittäin laiskasti kyllä, lähinnä Twitterissä. Siellä näyttää olevan sisältö pääasiassa seurojen retweettejä. Mutta kieltämättä melko aktiivisesti ja jonkin verran myös omaa uutistuotantoa. En kuulu kohderyhmään, mutta sen käsityksen olen junnuilta saanut, että juurikaan ei ole ns. läppä-somea, joka lienee nuoremmassa kohderyhmässä se dominoiva sisältötyyppi. Sitä sen sijaan futiksen megabrändien ympärillä pyörii pilvin pimein.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #142 : 26.01.2022 klo 18:09:56

Erittäin laiskasti kyllä, lähinnä Twitterissä. Siellä näyttää olevan sisältö pääasiassa seurojen retweettejä. Mutta kieltämättä melko aktiivisesti ja jonkin verran myös omaa uutistuotantoa. En kuulu kohderyhmään, mutta sen käsityksen olen junnuilta saanut, että juurikaan ei ole ns. läppä-somea, joka lienee nuoremmassa kohderyhmässä se dominoiva sisältötyyppi. Sitä sen sijaan futiksen megabrändien ympärillä pyörii pilvin pimein.

2020 ja aiemmin V-liigan some oli käytännössä kuollut. Annetaan kouluarvosana 4+.

2021 alkaen peruasioita ovat saaneet kuntoon. Logot, fontit, milloin pelataan, ketkä pelaa, miten pelattiin, millaisia maaleja, haastatteluja jne. Ei lähelläkään valmista, mutta perusta on olemassa. Kouluarvosana 7+.

Mitä tulee hassuttelusomeen, niin se pitää ottaa V-liigan somestrategiaksi, jos haluavat ja antaa siunaus sille. Hassuttelun voi myös vetää helposti vituiksi, jos se ei ole luontevaa vaan väkinäistä.

Nuo kotisivujen uutiset on sitten oma osionsa. Tyhmää kopioida ja twitteriin puskea automaatilla, mutta eivät varmaan tiedä että mitä tilalle ja kuka sen tekisi, jos niistä luopuisivat.
Viinipullo
Vastaus #143 : 28.01.2022 klo 16:29:29

http://www.veikkausliiga.com/uutiset/2021/02/09/veikkausliiga-ja-suomen-suurin-jalkapallokulttuuriin-keskittynyt-kannattajakanava-byyri-yhteistyohon

Tämä oli hieno muutos Veikkausliigan some-preesenssissä.
Raffael

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCLK & SMJK


Vastaus #144 : 01.02.2022 klo 11:00:10

Sosiaalisten medioiden uusi kingi - TikTok - jolla tavoittaa lähes koko Suomen(kin) nuorison, on nykyään jalkapallojoukkueiden parhaita markkinointi kanavia. Ainoastaan AC Oululla näyttäisi olevan aktiivinen tili, johon tulee sisältöä.

SM-Liigan puolella 10/14 joukkueista näytti omistavan TikTokin ja julkaisevan sinne säännölisesti. TikTokia ei voi vähätellä markkinoinnissa, sillä kohderyhmä on lähinnä nuoret ja katselukertoja tulee helposti kymmeniätuhansia, jopa sata tuhatta menee rikki heittämällä. Monet Veikkausliigajengit tuntuu postailevan ainoastaan Twitteriin, jossa tykkäyksiä tulee muutamia kymmeniä ja kohderyhmä on pääasiassa vanhemmat ihmiset. Jos olisin Veikkausliigan, tai minkä tahansa joukkueen somesta vastuussa, laittaisin samantien TikTokin pystyyn. Takuuvarma keino saada näkyvyyttä aivan uskomattoman pienellä vaivalla ja rahalla, kunhan löytyy vähän pokkaa hassutella.
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #145 : 02.02.2022 klo 08:46:26

Sosiaalisten medioiden uusi kingi - TikTok - jolla tavoittaa lähes koko Suomen(kin) nuorison, on nykyään jalkapallojoukkueiden parhaita markkinointi kanavia. Ainoastaan AC Oululla näyttäisi olevan aktiivinen tili, johon tulee sisältöä.

SM-Liigan puolella 10/14 joukkueista näytti omistavan TikTokin ja julkaisevan sinne säännölisesti. TikTokia ei voi vähätellä markkinoinnissa, sillä kohderyhmä on lähinnä nuoret ja katselukertoja tulee helposti kymmeniätuhansia, jopa sata tuhatta menee rikki heittämällä. Monet Veikkausliigajengit tuntuu postailevan ainoastaan Twitteriin, jossa tykkäyksiä tulee muutamia kymmeniä ja kohderyhmä on pääasiassa vanhemmat ihmiset. Jos olisin Veikkausliigan, tai minkä tahansa joukkueen somesta vastuussa, laittaisin samantien TikTokin pystyyn. Takuuvarma keino saada näkyvyyttä aivan uskomattoman pienellä vaivalla ja rahalla, kunhan löytyy vähän pokkaa hassutella.


Tämä. Luultavasti sinne tuutattaisiin samat tavarat kuin muihinkin kanaviin, todettaisiin että eihän nää kiinnosta ketään ja homma jäisi siihen.

Seurojen helmasynti kauttaaltaan on juuri tuo saman median tuuttaaminen joka kanavaan, jolloin mikään ei oikein tuota mitään lisä-arvoa, vaan uppoaa harmaaseen massaan. Resursseistahan tämäkin johtuu ja harvalla seuralla on pokkaa palkata mediatiimiä, kun ei siitä exceliin tule suoraan kuin kuluja.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #146 : 02.02.2022 klo 09:55:36

Tämä. Luultavasti sinne tuutattaisiin samat tavarat kuin muihinkin kanaviin, todettaisiin että eihän nää kiinnosta ketään ja homma jäisi siihen.

Seurojen helmasynti kauttaaltaan on juuri tuo saman median tuuttaaminen joka kanavaan, jolloin mikään ei oikein tuota mitään lisä-arvoa, vaan uppoaa harmaaseen massaan. Resursseistahan tämäkin johtuu ja harvalla seuralla on pokkaa palkata mediatiimiä, kun ei siitä exceliin tule suoraan kuin kuluja.

Facebook, Instagram, Twitter ja kotisivut. Voit tuoda tuonne samat asiat, koska on seuraajia jotka käyttävät vain yhtä tai kahta noista. Ei jää ainakaan keltään mikään huomaamatta. Tiktok on ihan eri asia. Sinne ei oikeastaan voi tuoda mitään samalla tavalla. Pitää nähdä vähän vaivaa ja keksiä muuta. Tähän kun otetaan boldattu huomioon, niin siinähän se vastaus on. Vaikka oisit fotarivelho, niin ei sillä ole hirveästi väliä Tiktokissa, kun siellä pitäisi hassutella erilaisilla jutuilla.

Tiktokissa saat joo korkeita näyttökertoja, koska jokainen looppi lasketaan omaksi, mutta olen vähän skeptinen onko tuolla millainen asiakaspotentiaali. Nuorempia tuo tietysti palvelee ja hienoa jos siihen on laittaa resursseja kiekkoseuroilla, mutta voi tietysti kysyä mitä saa vastineeksi.
peled

Poissa Poissa


Vastaus #147 : 14.02.2022 klo 17:24:26

Huomasimpa vaan että Fliigan yhtä videoo TikTokissa on katottu 340K kertaa ja Veikkausliigalla ei edes ole tiliä luotuna.

Edit. Jaa tossa siitä olikin ylempänä höpinää. Ei jaksanu lukea
parkthebus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat, Helmarit


Vastaus #148 : 12.03.2022 klo 21:53:17

Jääkiekon puolella pelattiin Turussa tänään tällainen:
https://www.lippu.fi/artist/hctps/youtube-allstars-3046627/
Lainaus
Gatorade Centerissä pelataan lauantaina 12.3.2022 vuoden suurin Some-spektaakkeli
- NikojaSanttu vs Roni Back lätkämatsi!

Tässä Suomen tunnetuimpien Somettajien ainutlaatuisessa jännitysnäytelmässä kohtaavat kaksi todellista Youtube allstars -joukkuetta. Nimekkäistä vaikuttajista koostetut joukkueet tulevat kamppailemaan areenalla kolmen erän ajan kuin todellisessa ammattijääkiekkopelissä konsanaan ja lopputuloksena saadaan selville kumpi joukkue voittaa itselleen halutun ”Youtube Allstar” -tittelin.

Tule paikalle kannustamaan lempijoukkueesi voittoon!

liput 15€/kpl, AM 7880. Voitte myös varmasti arvata, tapahtuiko tapahtuman markkinointi printtilehden ilmoituspalstalla ja Twitterissä, vai TikTokissa ja Instagramissa. Kyllähän tässä nyt taas yksi hyvä esimerkki saatiin nuorison suosimien somealustoiden voimasta mainonnassa, kun hassuttelupelissä on yhtä monta maksavaa katsojaa, kuin Veikkausliigan mestaruuden ratkaisevassa ottelussa.
Kim Suomisen ponnari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #149 : 12.03.2022 klo 21:58:35

Jääkiekon puolella pelattiin Turussa tänään tällainen:
https://www.lippu.fi/artist/hctps/youtube-allstars-3046627/
liput 15€/kpl, AM 7880. Voitte myös varmasti arvata, tapahtuiko tapahtuman markkinointi printtilehden ilmoituspalstalla ja Twitterissä, vai TikTokissa ja Instagramissa. Kyllähän tässä nyt taas yksi hyvä esimerkki saatiin nuorison suosimien somealustoiden voimasta mainonnassa, kun hassuttelupelissä on yhtä monta maksavaa katsojaa, kuin Veikkausliigan mestaruuden ratkaisevassa ottelussa.

Möisikö intohimoinen TikTokkailu ja Instailu joka toinen viikko puolen vuoden ajan kyseisen hallin noihin lukemiin? Vaatisi melkoisen pohjatyön niin Veikkauliigan pelaajilta, kuin myös toimistoltakin, saada lapset ja nuoret sitoutumaan pelaajiin somessa niin kovalla kiimalla että haluaisivat joka toinen viikko saapua näitä fanittamaan futiskatsomoon.

 
Sivuja: 1 ... 5 [6] 7
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa