FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.04.2024 klo 11:48:58 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 6 [7]
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliiga sosiaalisessa mediassa - Tunkkaista puuhastelua  (Luettu 39618 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
parkthebus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat, Helmarit


Vastaus #150 : 12.03.2022 klo 22:25:22

Möisikö intohimoinen TikTokkailu ja Instailu joka toinen viikko puolen vuoden ajan kyseisen hallin noihin lukemiin? Vaatisi melkoisen pohjatyön niin Veikkauliigan pelaajilta, kuin myös toimistoltakin, saada lapset ja nuoret sitoutumaan pelaajiin somessa niin kovalla kiimalla että haluaisivat joka toinen viikko saapua näitä fanittamaan futiskatsomoon.
Tuskinpa sentään möisi, vaikka muuten tuntuukin, että ko. medioissa influensserit voivat myydä seuraajilleen vaikka turvetta kultana. Mutta harvoinpa tuollaisia yleisömääriä nähdään perinteisissä "julkkisotteluissa" ja muissa hassutteluissa, vaikka kuinka olisi staroja kentällä ja vaikka ilmaista sisäänpääsyä tarjolla. Pointtina lähinnä oli, että ko. medioiden ja influensseroinnin voimaa on turha vähätellä, vaikka me boomerit emme aihetta koskaan ymmärtäisikään tai ammattikuntaa korkealle arvostaisikaan. Mediakenttä muuttuu, ja jos katsomoihin tahdotaan nuoria kasvoja, kannattaa markkinoinnin muuttua sen mukana. Tuolla influensserimaailmassa monelle riittää ostopäätökseen se, että joku vaikuttaja kertoo asian olevan "cool". Jos Veikkausliigapelaajissa ei ruuhkaksi asti ole sellaisia staroja, joita (vielä) kiimalla seurattaisiin, niin kuvittelisi vaikuttajakentässä kuitenkin toimivan sellaisia alan ammattilaisia, jotka ovat myös intohimoisia futisfaneja. Voisi kai näkyvyyttä tuolla luoda näidenkin kanssa "kaupallisessa yhteistyössä". Julkaisisivat julkaisuita, kun ovat itse katsomossa, ja toteaisivat, että Veikkausliiga on hyvää viihdettä ja kehottaisivat käymään paikallisen futisjengin pelissä jne.
Kim Suomisen ponnari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #151 : 12.03.2022 klo 22:39:29

Tuskinpa sentään möisi, vaikka muuten tuntuukin, että ko. medioissa influensserit voivat myydä seuraajilleen vaikka turvetta kultana. Mutta harvoinpa tuollaisia yleisömääriä nähdään perinteisissä "julkkisotteluissa" ja muissa hassutteluissa, vaikka kuinka olisi staroja kentällä ja vaikka ilmaista sisäänpääsyä tarjolla. Pointtina lähinnä oli, että ko. medioiden ja influensseroinnin voimaa on turha vähätellä, vaikka me boomerit emme aihetta koskaan ymmärtäisikään tai ammattikuntaa korkealle arvostaisikaan. Mediakenttä muuttuu, ja jos katsomoihin tahdotaan nuoria kasvoja, kannattaa markkinoinnin muuttua sen mukana. Tuolla influensserimaailmassa monelle riittää ostopäätökseen se, että joku vaikuttaja kertoo asian olevan "cool". Jos Veikkausliigapelaajissa ei ruuhkaksi asti ole sellaisia staroja, joita (vielä) kiimalla seurattaisiin, niin kuvittelisi vaikuttajakentässä kuitenkin toimivan sellaisia alan ammattilaisia, jotka ovat myös intohimoisia futisfaneja. Voisi kai näkyvyyttä tuolla luoda näidenkin kanssa "kaupallisessa yhteistyössä". Julkaisisivat julkaisuita, kun ovat itse katsomossa, ja toteaisivat, että Veikkausliiga on hyvää viihdettä ja kehottaisivat käymään paikallisen futisjengin pelissä jne.

Tätä kokeiltiin jo ihan itse mainostettavaan asiaan hyvinkin vahvasti kytköksissä olevan Ilaripron kanssa ja ei se nyt ihan jokaista Veikkausliigan ottelua myynyt loppuun vaikka janarilla runsaasti seuraajia futisaiheisessa somessaan onkin.

Vaikuttajamarkkinointi on siitä vähän kinkkinen alue että kuluttajat ovat alkaneet jo haistamaan ns. mainonnan läpi. Se että joku Sara Sieppi (joka ei siis ole eläessään varmaan ikinä maininnut futista sanallakaan someissaan) nyt yhtäkkiä ilmoittaisi somepostauksessaan olevansa HIFK:n naisia ja ottaisi vähän selfietä HIFK-SJK -pelissä, ei todellakaan tarkoita sitä että HIFK:lle tulisi yhden ainoaa uutta kausariostajaa, saatikka edes irtolipun ostajaa, seuraavaan kotipeliin. Mainostettavan sisällön pitää jotenkin liittyä itse somettajaan ja sitä toistoa pitää olla niin maan helvetin paljon että se seuraaja edes innostuu klikkaamaan somepostauksessa mainostettavan asian verkkosivuille vievää linkkiä. Jotkut ruokabloggaajat omaavat henkilöstä ja aihealueesta kiinnostuneen yleisön, että jos ne kehuvat jotain uusia jauhoja uudessa reseptibloggauksessaan, tulee kauppaa varmasti. Jotkut lifestyle-sisältöä tekevät kun kehaisevat torin kulmalle auennutta uutta kahvilaa niin saavat aiheesta ja persoonasta kiinnostuneet seuraajansa varmasti käymään kyseisessä kahvilassa tjms. Se että joku Twitchissä päivittäin Fortnitea pelaava jonne, tai elektroniikkatuotteiden arvosteluja Youtubeen tekevä sankari alkaisi mainostamaan Veikkausliigaa omissa kanavissaan, veisi aika helvetin kauan aikaa että se poikisi yhtään mitään. Sen pitäisi olla joko urheiluun, tai mielellään jopa futikseen keskittyvä sometähti, jonka seuraajien pitäisi olla aidosti sitoutuneita kyseiseen sometähteen.
Jänkhäkoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #152 : 04.04.2022 klo 09:50:49

https://twitter.com/veikkausliiga/status/1510677002679894019

Taas mennään.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2022 klo 10:36:07 kirjoittanut Jänkhäkoira »
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #153 : 04.04.2022 klo 09:52:35

Poistettu. Mitä sinne oli lipsahtanut?

edit: yhä
Uutinen
Hmm... tätä sivua ei ole olemassa. Kokeile muulla haulla.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2022 klo 10:37:57 kirjoittanut Elmo »
Jänkhäkoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #154 : 04.04.2022 klo 10:36:26

Poistettu. Mitä sinne oli lipsahtanut?

E. On poistettu joten tilanne sittenkin ohi.



« Viimeksi muokattu: 04.04.2022 klo 10:39:48 kirjoittanut Jänkhäkoira »
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #155 : 04.04.2022 klo 10:37:27

Käsipalloliiton tulosuutinen tjsp.
Hundijalan Piski

Poissa Poissa


Vastaus #156 : 05.05.2022 klo 21:52:19

Ei ole liiga viitsinyt postata kuukauden joukkuetta someen (IG).
MiestenK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Espoolaisseurat ja suomalaiset ulkomailla


Vastaus #157 : 05.05.2022 klo 22:16:00

Ei ole liiga viitsinyt postata kuukauden joukkuetta someen (IG).
Veikkauksella taitaa olla etuoikeus postata nuo päivää aiemmin. Eiköhän huomenna löydy liigan joka kanavasta.
Nahtegal

Poissa Poissa


Vastaus #158 : 05.08.2022 klo 12:25:34

Tällainen twiitti herätti ajatuksia somen voimasta. Hyviä lisäkommentteja twiiteissä.

” Suomen kolmanneksi seuratuin jalkapallojoukkue Instagramissa on tällä päivällä Aston Gilla. Ai mikä?

Toukokuun lopulla ensimmäisen kerran päivittäneellä tilillä on 13,7 tuhatta seuraaja, 0,7 tuhatta vähemmän kuin toisena majailevalla KuPsilla.”

https://mobile.twitter.com/JohanSuominen/status/1555424461968523264
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #159 : 05.08.2022 klo 22:22:22

Onhan tuo tiedossa, mutta syystä X seurat eivät somea osaa tai viitsi hyödyntää. Ikävä homma.
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #160 : 05.08.2022 klo 22:42:00

Onhan tuo tiedossa, mutta syystä X seurat eivät somea osaa tai viitsi hyödyntää. Ikävä homma.

Itselleni väärän ikäpolven ihmisenä on jäänyt epäselväksi, kuinka pysyviä hyötyjä mm. näiden some-influencerien kautta voisi lopulta saavuttaa, vai puhutaanko vain kertaluontoisista rykäisyistä niinkuin Valavuoren Bisons-kamppisten aikaan. Ei siinä, etteikö niistäkin olisi siis iloa.

Onko näistä jotain onnistuineita esimerkkejä muista lajeista, joissa rahaa vasten tai muuten vaan, on joku yksittäinen somen taho saanut jotain pysyvää hyötyä aikaiseksi? Vai puhutaanko lopulta vain kertavaikutuksesta, ja influencerin seuraajat lähtee mukana heti kun fokus siirtyy johonkin toiseen aihepiiriin?

Keravan faija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PKKU & Jippo


Vastaus #161 : 06.08.2022 klo 08:23:12

Itse ajattelen että influencerit ovat media siinä missä vaikka maakuntalehti, mutta toimivat paremmin nuoremman kohdeyleisön saavuttamiseen. Toki heidän kanssaan pystyy tekemään tiettyjä juttuja, mihin perinteiset mediat eivät taivu.

Jos oma tuote on kunnossa, niin peliin tullaan uudestaankin ja aletaan seuraamaan somessa yms.
weissberg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sinimusta raivohullu


Vastaus #162 : 06.08.2022 klo 12:46:27

Itse ajattelen että influencerit ovat media siinä missä vaikka maakuntalehti, mutta toimivat paremmin nuoremman kohdeyleisön saavuttamiseen.

About näin.
Toki vaikuttajamarkkinointia voi yrittää tehdä kertaluontoisena kikkailuina, ”koodilla xxxx alennusta lipuista!” Mutta ehkä se pitäisi nähdä nimenomaan vaikuttamisena, josta seuraa jotain positiivista pidemmällä tähtäimellä. Kotimaisessa futiksessa tällaista (ns. brändilähettiläitä) ei juuri taida olla käytetty, paitsi Huuhkajien osalta.

Ottelutapahtumien markkinoinnin sijaan influencerit voisivat sopia hyvin mm. junnutoiminnan esille nostamisessa (kunhan lapsia ei käytetä hyväksi).
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #163 : 06.08.2022 klo 14:21:08

Itselleni väärän ikäpolven ihmisenä on jäänyt epäselväksi, kuinka pysyviä hyötyjä mm. näiden some-influencerien kautta voisi lopulta saavuttaa, vai puhutaanko vain kertaluontoisista rykäisyistä niinkuin Valavuoren Bisons-kamppisten aikaan. Ei siinä, etteikö niistäkin olisi siis iloa.
En itse näe noilla kertarykäisyillä olevan paljoakaan hyötyä. Tärkeintä on mielenkiintoisen materiaalin säännöllinen pukkaaminen eetteriin, mikä johtaa siihen, että joukkue pysyy ihmisten mielissä ja tavoittaa myös uusia potentiaalisia faneja tai katsojia.

E. Toki esim kauden tärkeimpään matsiin pitää laittaa enemmän paukkuja kuin tiistai-illan perusotteluun, mutta jos päivität somea kerran vuodessa niin orgaaninen näkyvyytesi on todella huonoa. Eli ne peruspostaukset kasvattavat näiden tärkeimpien postausten potentiaalista kattavuutta.

RonaldoR9Finland

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK,Suomen maajoukkue,Real Madrid


Vastaus #164 : 06.08.2022 klo 17:58:36

Onhan tuo tiedossa, mutta syystä X seurat eivät somea osaa tai viitsi hyödyntää. Ikävä homma.
Tähän pitäisi saada iso parannus
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #165 : 07.08.2022 klo 23:02:16

En itse näe noilla kertarykäisyillä olevan paljoakaan hyötyä. Tärkeintä on mielenkiintoisen materiaalin säännöllinen pukkaaminen eetteriin, mikä johtaa siihen, että joukkue pysyy ihmisten mielissä ja tavoittaa myös uusia potentiaalisia faneja tai katsojia.

E. Toki esim kauden tärkeimpään matsiin pitää laittaa enemmän paukkuja kuin tiistai-illan perusotteluun, mutta jos päivität somea kerran vuodessa niin orgaaninen näkyvyytesi on todella huonoa. Eli ne peruspostaukset kasvattavat näiden tärkeimpien postausten potentiaalista kattavuutta.



Boldattuun, ei ole vain VL ongelma, vaan tätä ei olla täällä suomalaisessa urheilukulttuurissa ymmärretty.

Nopea vertaus:

-Valioliiga on tehnyt ig:ssä 30 päivitystä ensimmäisen kierroksen aikana (vielä pelaamatta yksi ottelu)

-Veikkausliiga on tehnyt ig:ssä neljä päivitystä käynnissä olevan kierroksen aikana (vielä pelaamatta yksi ottelu)

Toki joo, Valioliigassa pelataan yhtenä päivänä yhtä monta ottelua kuin meillä pelataan koko kierroksella, mutta ei se silti estä tekemästä päivityksiä. Mitä tapahtuu kierrosten välissä? Joka päivä pitäisi tulla vähintään useampi päivitys ja niistö jokainen omalle segmentille kohdennettu. Siitä se hype syntyy.
Sirkus Lakeus 2.0

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Poppius


Vastaus #166 : 02.11.2023 klo 11:55:19

Keskiympyrän You Tube kanavalla hyvä haastattelu Takkulasta. En ymmärrä kuinka näillä videoilla voi olla vain 40-500 katselukertaa per video
MaikkulanMessi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Huuhkajat


Vastaus #167 : 02.11.2023 klo 12:05:22

Keskiympyrän You Tube kanavalla hyvä haastattelu Takkulasta. En ymmärrä kuinka näillä videoilla voi olla vain 40-500 katselukertaa per video
Varmaan siksi että valtaosa kuluttaa nämä keskiympyrän jaksot joko Spotifyssä tai Twitchissä?
kylmäkärkkäri

Poissa Poissa


Vastaus #168 : 02.11.2023 klo 12:25:46

Varmaan siksi että valtaosa kuluttaa nämä keskiympyrän jaksot joko Spotifyssä tai Twitchissä?

Ja varmaan myös siksi, että ei seurojen omatkaan videot somessa kerää sen enempää katselukertoja. Esim. HJK:n videot YouTubessa kerää sen 500 - 5000 katselukertaa
Kim Suomisen ponnari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #169 : 02.11.2023 klo 12:35:59

Keskiympyrän You Tube kanavalla hyvä haastattelu Takkulasta. En ymmärrä kuinka näillä videoilla voi olla vain 40-500 katselukertaa per video

Jaoitko videon linkin tänne tai somekanaviisi tai kavereillesi?

Siinä vastaus tuohon lainauksessa esitettyyn kysymykseen. Sitoutuneisuus on se avainsana, ei yksittäinen rykäisy.

 
Sivuja: 1 ... 6 [7]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa