Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #225 : 26.05.2020 klo 20:09:04 |
|
Joku saanut Finskin perutuista lennoista masseja takaisin?
3.4. tehty rahojen palautuspyyntö ja noin kuukausi piti olla käsittelyaika.
|
|
|
|
Nade
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #226 : 26.05.2020 klo 20:32:11 |
|
Joku saanut Finskin perutuista lennoista masseja takaisin?
3.4. tehty rahojen palautuspyyntö ja noin kuukausi piti olla käsittelyaika.
Itsellä lukee ainakin omassa 22.4. tehdyssä palautuspyyntövahvistuksessa lukee, että voucherin saa neljässä viikossa ja rahat palautuu kahdeksassa.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #227 : 26.05.2020 klo 20:38:13 |
|
Mun viestissä lukee vain että käsittely aika noin kuukausi
|
|
|
|
Litt45
Poissa
Suosikkijoukkue: Petteri Forsell & Juha Pirinen
|
|
Vastaus #228 : 26.05.2020 klo 20:48:39 |
|
Maaliskuun lopussa tein Finskille hakemuksen ja viime viikolla tuli massit takaisin kortille.
|
|
|
|
osuuskauppa
Poissa
Suosikkijoukkue: Keski-Arvot
|
|
Vastaus #229 : 27.05.2020 klo 01:27:47 |
|
Tein Finnairille 04.04. rahojen palautuspyynnön. Nyt 23.05. sieltä tuli anteeksipyyntö kun kestää tämä rahojen palauttaminen. Saattaapi mennä jopa 12 viikkoa. Ei ole vielä tullut rahoja tilille.
|
|
|
|
Samir
Poissa
|
|
Vastaus #230 : 27.05.2020 klo 09:19:09 |
|
Nyt sain Ebookersiin yhteyden Messengerin kautta ja tekivät hakemuksen rahojen palautuksesta Finnairille. Vinkkinä siis niille jotka ovat ostaneet lennot Ebookersin kautta, että kannattaa ottaa yhteyttä Facebookin Messengerin kautta. Soittamalla ei pääse millään läpi.
|
|
|
|
Nuori Werther
Poissa
|
|
Vastaus #231 : 27.05.2020 klo 10:24:20 |
|
Etusivun kautta jos Travellinkilla yrittää päästä tuonne, niin en ainakaan itse ole löytänyt reittiä. Mutta tästä kun menee: https://www.travellink.fi/mybooking/ niin pääse tuonne peruutussivulle vasemman valikon kautta. Edit: On kyllä todella petollinen se "hyväksy voucher"-nappi, kun se sitä tyrkyttää. Yleensä tuollaiset aina klikataan pois häiritsemästä ilman että luetaan edes tarkasti, mitä se sanoo. Kerran tullut jo sähköpostikin, missä on vain yksi oranssi nappi, että hyväksy voucherit. Sen jälkeen ei varmaan ole mitään tehtävissä rahojen takaisinsaamiseksi. Piipahdin Travellinkin FB-sivuilla ja siellä aspa oli vastannut matkustajien tiedusteluihin, että menkää osoitteeseen https://socialcare.travellink.com/en/support/loginHeitin tuon kautta oman kyselyn ja vastaus tuli vartin (!) päästä, jonka mukaan he tarvitsevat lentoyhtiön mulle lähettämän sähköpostin kesäkuisten lentojen peruuntumisesta, jossa on selvästi oltava näkyvissä refund-summa. No, sellaista sähköpostia ei (vielä) ole Blue Airilta tullut, vaikka eivät kotisivujensa kalenterin mukaan niitä lennä. Sinänsä vähän eri systeemi kuin heinäkuuksi Supersaverilta ostettujen lentojen kanssa, jossa Ss ilmoitti itse, että Air Balticin lennot on peruttu ja "vastaamalla tähän viestiin voit hakea refundia". Nyt Travellink (vähemmän yllättäen) heittää pallon lentoyhtiölle.
|
|
|
|
Tölkkivaari
Poissa
Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä
|
|
Vastaus #232 : 27.05.2020 klo 13:28:17 |
|
air Balticilta on rahat saatu takaisin Pietariin siirtymisestä. Parit hotellit on vielä perumatta, kun ovat ilman peruutussuojaa. Saa nähdä tuleeko vielä ilmaista peruutusta vai mennäänkö vakuutusyhtiön tiskille.
|
|
|
|
Fat Tarzan
Poissa
|
|
Vastaus #233 : 27.05.2020 klo 22:21:09 |
|
Tiedoksi junamatkustajille, Tanskan ja Ruotsin välinen raja on nyt kiinni ainakin 21.6. asti, joten SJ maksaa nyt oikeaa rahaa takaisin lipuista. Aikaisemminhan lippuja sai vain siirrettyä tai rahat otettua kreditiksi tuleviin lippuostoksiin.
SJ:n sivulla kun kävin kokeilemassa omilla lipuillani, ei takaisinmaksu onnistunut, vaan ilmoitti edelleen återbetalningiksi 0 kruunua, mutta asiakaspalvelu hoiti homman. Varmaan lippukauppakin jossain vaiheessa päivitetään, luulisi.
|
|
|
|
Tölkkivaari
Poissa
Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä
|
|
Vastaus #234 : 27.05.2020 klo 22:25:36 |
|
Omat junamatkat on tietenkin vain Malmöööseen asti Mutta Malmön hotelleista kilahti juuri perumisilmoitus ja rahaa alkaa virtaamaan kohta takaisin luottokortille
|
|
|
|
Kuisma
Poissa
Suosikkijoukkue: 261008 | 151119
|
|
Vastaus #235 : 27.05.2020 klo 23:42:00 |
|
Omat junamatkat on tietenkin vain Malmöööseen asti Sama täällä, mutta oma menoni onkin näköjään peruttu joten pitää huomenna olla aspaan yhteydessä palautuksesta.
|
|
|
|
Mököttää ilman syytä
Poissa
|
|
Vastaus #236 : 29.05.2020 klo 08:05:27 |
|
Nyt tuli SAS:lta viesti, että lento olisi siirretty seuraavalle päivälle. Mailissa ei tosin puhuttu rahojen palauttamisesta mitään, mutta SAS:n sivuilla lukee refund jollei halua siirtää, ottaa voucheria.
Sivuilla oli vain nappi request voucher or refund ja painoin sitä, sen jälkeen sanottiin että olet hakenut Voucheria, mailiin lähetetään ohjeet. Olin, että hä... Onneksi mailista löytyi linkki, jossa pystyi tekemään refund ilmoituksen (käytännössä linkistä painaa). Tämä koski kuitenkin vain menomatkaa, mutta josko tulisi samanlainen paluumatkalle...
Jos nämä menee läpi, niin ainoastaa aikaa on palanut lippu f5 showhun ja muiden lähtijöiden kanssa säätämiseen.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #237 : 29.05.2020 klo 08:44:20 |
|
Sivuilla oli vain nappi request voucher or refund ja painoin sitä, sen jälkeen sanottiin että olet hakenut Voucheria, mailiin lähetetään ohjeet. Olin, että hä... Onneksi mailista löytyi linkki, jossa pystyi tekemään refund ilmoituksen (käytännössä linkistä painaa). Tämä koski kuitenkin vain menomatkaa, mutta josko tulisi samanlainen paluumatkalle...
SAS selvästi yritti ohjata ottamaan voucherin. Eilen tuon saman prosessin kävin läpi. Oli varsin hämäävää, että Apply for voucher or refund -nappulaa painamalla tuli ilmoitus voucherin tilaamisesta ilman mitään lisäkysymyksiä. Kyllä siinä jo ehti käpy palaa kun rahojen palautusta oli tarkoitus hakea. Vahvistusmailissa oli sitten tuo Apply for a full refund-linkki ja maininta, että linkki on voimassa viikon. Ilmaus "full refund" ainakin herättää jonkinlaista luottamusta siihen, että koko summa olisi tulossa takaisin kuten lentoyhtiön peruuttaessa lennon pitääkin. Mailissa kerrottiin, että käsittelyaika on "longer than usual", kuten nyt osasi odottaakin.
|
|
|
|
Elba
Poissa
Suosikkijoukkue: MyPa, Huuhkajat
|
|
Vastaus #238 : 29.05.2020 klo 12:21:17 |
|
Milloin teillä nuo SAS:in lennot olisi olleet? Meidän 10.6 päivälento Köpikseen on edelleen perumatta, ollaan odoteltu että se peruttaisiin ennen kuin aletaan vaatimaan Travellinkiltä rahaa takaisin. Sieltä tyrkytetään nyt vaan voucheria tai uudelleenbuukkausta eikä kumpikaan niistä kiinnosta
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #239 : 29.05.2020 klo 13:57:19 |
|
Milloin teillä nuo SAS:in lennot olisi olleet?
Mun tapauksessa kyseessä oli lennot kisoja edeltävään maaotteluun: To 4.6. klo 16.20 Turku-Tukholma Pe 5.6. klo 7.00 Tukholma-Turku Tilanne eteni seuraavasti: Ke 4.3. Varasin lennot SAS:n nettisivuilta. Pe 8.5. SAS peruutti klo 16.20 lähtevän lennon ja siirsi mut klo 13.25 lähtevälle lennolle. Ehtojen mukaan aikataulun muutos alle kolmella tunnilla ei ollut peruste maksun palautukselle kun muutoksesta oli ilmoitettu vähintään kaksi viikkoa ennen matkaa, joten päätin odottaa. Su 17.5. Huomasin, että SAS oli lopettanut lipunmyynnin kesäkuun ensimmäisen viikon Turun lennoille, mitä pidin selvänä merkkinä siitä, ettei SAS:llä ole aikomustakaan lentää. Voucheria oli SAS:n sivustolla tarjottu jo pitkään ja jotenkin tuntui, että halusivat vain antaa matkustajille mahdollisimman paljon aikaa päätyä mihin tahansa muuhun vaihtoehtoon kuin rahojen palautukseen. Edelleen piti vain kärsivällisesti odottaa. Ma 25.5. Sähköpostiin tuli ilmoitus menolennon peruuttamisesta. Paluulento oli samalla lipulla, joten perusteet koko hinnan palautukselle olivat olemassa. Ohjeet olivat sen verran sekavat, että odottelin torstaihin asti ennen kuin hain rahojen palautusta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.05.2020 klo 14:25:55 kirjoittanut blackhawk »
|
|
|
|
|
VaffaJaffa
Poissa
|
|
Vastaus #240 : 29.05.2020 klo 14:30:58 |
|
Noniin, nyt Tanska päättänyt, että turisteja ei sallita ennen 15 kesäkuuta eikä silloinkaan kun vaan saksalaiset, norjalaiset ja islantilaiset ole tervetulleita. Joten nyt sitten reklamaatiota vetämään.
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
|
Vastaus #241 : 29.05.2020 klo 16:13:41 |
|
Noniin, nyt Tanska päättänyt, että turisteja ei sallita ennen 15 kesäkuuta eikä silloinkaan kun vaan saksalaiset, norjalaiset ja islantilaiset ole tervetulleita. Joten nyt sitten reklamaatiota vetämään.
Mutta Ruotsi taitaa sallia turistit? Onko tuo hotellille peruste olla palauttamatta rahoja?
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #242 : 29.05.2020 klo 16:27:25 |
|
Mutta Ruotsi taitaa sallia turistit? Onko tuo hotellille peruste olla palauttamatta rahoja?
Ruotsi sallii ainakin kaikista EU-maista tulevat turistit ja Suomi puolestaan sallii Suomen kansalaisten ja Suomessa asuvien paluun, joten jos Ruotsin puolelta on varannut hotellin ilman peruutusoikeutta, ei oikein voi vedota siihen, että viranomaiset estäisivät matkustamasta. Siinä tapauksessa pitäisi yrittää päästä jonkinlaiseen neuvotteluratkaisuun, jotta saisi edes osan takaisin. Tietysti voi aina uhata, että asian hoituminen vaikuttaa tuleviin hotellivalintoihin. Vaikea tilanne toisaalta hotellillekin kun melkein kaikki peruuttavat.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.05.2020 klo 21:11:58 kirjoittanut blackhawk »
|
|
|
|
|
Labour Blow
Poissa
|
|
Vastaus #243 : 30.05.2020 klo 21:30:51 |
|
Norskilta tuli palautukset tilille. Kiinalaisille
|
|
|
|
Nade
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #244 : 30.05.2020 klo 22:36:00 |
|
Norskilta tuli palautukset tilille. Kiinalaisille Itselle tuli myös ilmoitus että rahat palautetaan, mutta vielä ei ole näkynyt. Yllättävän nopeaa toimintaa kyllä, jos vertaa muihin lentoyhtiöihin.
|
|
|
|
maukka525
Poissa
|
|
Vastaus #245 : 31.05.2020 klo 08:06:56 |
|
Hotels.comilta tuli viestiä. Ei hyvitettävää- varauksesta ei saa rahoja takaisin. Mutta saa varauksen arvoisen kupongin joka käy kyseiseen hotelliin. Ja se pitää käyttää 12kk sisällä. Tämähän käy minulle hyvin(kunhan hotelli ei mene nurin tässä vuoden aikana), ehkä ensivuodelle voi ottaa parempaa huonetta, kun osa on jo maksettu ennakkoon, niin ei tunnu niin pahalta laittaa rahaa parempaa huoneeseen.
Joten tappiot kisojen siirtymisestä 0€.
|
|
|
|
Vihuri
Poissa
Suosikkijoukkue: Academic Club Oulu
|
|
Vastaus #246 : 31.05.2020 klo 08:13:07 |
|
Hotels.comilta tuli viestiä. Ei hyvitettävää- varauksesta ei saa rahoja takaisin. Mutta saa varauksen arvoisen kupongin joka käy kyseiseen hotelliin. Ja se pitää käyttää 12kk sisällä. Tämähän käy minulle hyvin(kunhan hotelli ei mene nurin tässä vuoden aikana), ehkä ensivuodelle voi ottaa parempaa huonetta, kun osa on jo maksettu ennakkoon, niin ei tunnu niin pahalta laittaa rahaa parempaa huoneeseen.
Joten tappiot kisojen siirtymisestä 0€.
Itse sain rahat takaisin molemmista ilman peruutusoikeutta olevista hotelleista takaisin niin, että otin yhteyttä hotelliin ja sieltä peruttiin varaus. Kun hotelli on varauksen perunut, antaa Hotels.com myös fyrkat takaisin. SAS: n lennosta saan nyt Supersaverin kautta rahat takaisin (toki ne ottaa tästäkin operaatiosta palvelumaksun), Czech Airlinesin kohdalla piti tyytyä voucheriin kun en jaksanut alkaa taistelemaan enempää. Mieluummin olisi nuo mennyt toisin päin, mutta alkutilanteeseen nähden pääsin lopulta melko kuivin jaloin rannalle.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #247 : 31.05.2020 klo 08:21:13 |
|
Sen verran että Hotels.com ei hoida mitään rahaliikennettä, joten ne eivät mitään palauttelee. Täysin hotellista kiinni tuo kun suoraan asiakkaalta veloittavat.
Itsellä nyt korttireklamaatio vetämässä kun Pietarissa hotelli veloittanut kortilta EM-kisareissun yöt eivätkä rahoja ole palauttaneet vaikka ilmainen peruutus yms on ollut.
|
|
|
|
Vihuri
Poissa
Suosikkijoukkue: Academic Club Oulu
|
|
Vastaus #248 : 31.05.2020 klo 08:28:03 |
|
Sen verran että Hotels.com ei hoida mitään rahaliikennettä, joten ne eivät mitään palauttelee. Täysin hotellista kiinni tuo kun suoraan asiakkaalta veloittavat.
Itsellä nyt korttireklamaatio vetämässä kun Pietarissa hotelli veloittanut kortilta EM-kisareissun yöt eivätkä rahoja ole palauttaneet vaikka ilmainen peruutus yms on ollut.
Kyllä ne mulle rahat palautti kun ensiksi oli hotelli varauksen perunut. Tuo taitaa kai olla vähän tapauskohtaista, että koska Hotels.com tilittää rahat hotellille, ainakin toinen hotelli sanoi, ettei niitä vielä ollut edes saanut.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #249 : 31.05.2020 klo 09:31:06 |
|
Kyllä ne mulle rahat palautti kun ensiksi oli hotelli varauksen perunut. Tuo taitaa kai olla vähän tapauskohtaista, että koska Hotels.com tilittää rahat hotellille, ainakin toinen hotelli sanoi, ettei niitä vielä ollut edes saanut. Mulla luottokortilta ainakin hotelli ne aina veloittaa suoraan. Ei hotels.com Ja itse heidän aspansa sanoi mulle viime viikolla että he eivät mitää rahaliikennettä hoida tai edes näe onko rahaa liikkunut vai ei. Laskuttavat vain hotelleja sopimusten mukaan.
|
|
|
|
|
|