Haapinen
Poissa
|
|
Vastaus #300 : 14.06.2020 klo 21:11:55 |
|
Sichuan tässä taitaa olla se murheenkryyni, koska en ole sen lennoista kenenkään kuullut saaneen mitään hyvityksiä, joten jospa syksyllä homma kaikilla hoituu, välitysfirmasta huolimatta.
Luultavasti en ole ainoa.
Ystäväni osti lennot suoraan Sichuanilta ja sai rahat takaisin jo toukokuussa. Itellä ja toisella kaverilla samat lennot Travellinkin kautta, mutta kyseinen pulju on vetänyt täyden radiohiljaisuuden, eikä oikein mistään löydy tietoa rahojen palauttamisesta. Sivuillaan ja sähköpostitse kyllä yrittävät saada painamaan jotain ”hyväksy Siwan alennuskuponkeja” -nappia
|
|
|
|
Isoveivi
Poissa
|
|
Vastaus #301 : 14.06.2020 klo 23:04:56 |
|
On toi saatanan Norwegianin meininki erikoista. Viisi viikkoa sitten laitettu refund-hakemus (jonka vastaanottamisesta tuli ilmoitus) ja nyt tuli meiliä että koska haluun vaan massit back enkä jotain vitun cashpointseja ni täytyy itse uudestaan perua toi lento (joka olis ollut toissapäivänä) ja sit taas ilmeisesti uudestaan käsittelyjonon hännille. Ei vaan vittu jaksais enää säätää näitä. Ja niiltä toisilta kiinalaisiltakaan tuskin heruu mitään takas.
|
|
|
|
armandos
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #302 : 14.06.2020 klo 23:32:52 |
|
Ystäväni osti lennot suoraan Sichuanilta ja sai rahat takaisin jo toukokuussa. Itellä ja toisella kaverilla samat lennot Travellinkin kautta, mutta kyseinen pulju on vetänyt täyden radiohiljaisuuden, eikä oikein mistään löydy tietoa rahojen palauttamisesta. Sivuillaan ja sähköpostitse kyllä yrittävät saada painamaan jotain ”hyväksy Siwan alennuskuponkeja” -nappia
Tuo minun travel2be on siitä kumma pulju, että eivät edes niitä kuponkeja tarjoa. Voisin ökyhintaiset lennot siirtää vuodella, jos rahoja eivät meinaa palautella, mutta kukaan ei vastaa mitään kautta, ja sivuillaan ei ole palautuspyyntö- tai siirtokorvauslinkkejä. Hyvä kuitenkin tietää, että Sichuan on johonkin suuntaan rahoja palauttanut. Toivo elää. Laitoin nyt vkonloppuna tulikivenkatkuista palautetta travel2be:lle, mutta ainoasta meiliosoitteestaan, minkä olen löytänyt, ei ole tullut koskaan edes kuittausta, että käsittelemme asiaa tms. Ehtii ensi kesän lentohinnat nousta, koska ei tässä uskalla mitään ostaa, ennenkuin selviää, tarjoavatko edes voucheria vaikka marraskuussa. Joudun toivomaan, että UEFA ei pidä kiirettä pelipäivien ja aikojen vahvistuksen kanssa. Ehtisi hieman huokeammat lennot ostaa verrattuna tähän vuoteen. Köpiksesta siirryn Pietariin kahteen otteeseen, ja logistiikka mietityttää tämän Köpis-lentoepävarmuuden vuoksi. Suorat lennot, etenkin palatessa, ovat melkein välttämättömiä, että ehtisi kotona käydä kääntymässä ennen maan vaihtoa. Hinnat saattavat pompsahtaa ylös aika nopeasti, kuten kävi talvella tämän kesän lentoja ostaessani.
|
|
|
|
Ia
Poissa
Suosikkijoukkue: KTP, PeKa, Çaykur Rizespor
|
|
Vastaus #303 : 16.06.2020 klo 01:05:05 |
|
Lopulta ei tullut takkiin yhtään. SJ:n rebook ei toiminut, joten he suostuivat maksamaan Tukholma - Köpis menopaluun kokonaan takaisin. Valuuttakurssien takia saattaa mennä muutama euro.
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.06.2020 klo 01:21:28 kirjoittanut Ia »
|
|
|
|
|
Nuori Werther
Poissa
|
|
Vastaus #304 : 16.06.2020 klo 10:37:28 |
|
Jos joku kaipailee (toimivaa) yhteyttä Travellinkin aspaan, niin firman FB-sivujen kommenteista löytyi puhelinnumero 0981710226, joka itselläni vastasi (suomeksi) alkuvalikkonäpyttelyjen (varausnro ym.) lähes heti.
Aspa lähetti sähköpostilla yhteydenottolomakkeen refundia varten, kun BlueAir oli (ilmoittamatta) peruuttanut juhannusaaton paluulennon Bukarest-Helsinki.
Eri asia sitten on, tuleeko reilun 600 euron palautusta koskaan vai kääntyykö vielä vouchereiksi.
|
|
|
|
Bootlegger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.
|
|
Vastaus #305 : 17.06.2020 klo 13:16:09 |
|
Kyllästyin Travellinkin pelleilyyn ja pistin Bank Norwegianille reklamaation eilen. Tänään tuli rahat tilille, tosin vielä on klausuuli, että Visa käsittelee sen reklamaation 3kk sisällä ja jos jostain syystä ei menekään heille läpi, niin ottavat sen rahan vielä takaisin. Mikähän lie todennäköisyys tuolle? Eilen muuten vajaa tunti tuon edellisen viestin lähettämisen jälkeen soitin tuohon numeroon ja antoi jo ilmoitusta, että numero ei ole enää käytössä. Ota yhteys nettisivuilla yms. blaablaata. Hyvä muistutus myös siitä, että miksi aina kannattaa maksaa luottokortilla lennot, majoitukset sun muut tilpehöörit.
|
|
|
|
Nuori Werther
Poissa
|
|
Vastaus #306 : 17.06.2020 klo 14:06:11 |
|
Kyllästyin Travellinkin pelleilyyn ja pistin Bank Norwegianille reklamaation eilen. Tänään tuli rahat tilille, tosin vielä on klausuuli, että Visa käsittelee sen reklamaation 3kk sisällä ja jos jostain syystä ei menekään heille läpi, niin ottavat sen rahan vielä takaisin. Mikähän lie todennäköisyys tuolle? Eilen muuten vajaa tunti tuon edellisen viestin lähettämisen jälkeen soitin tuohon numeroon ja antoi jo ilmoitusta, että numero ei ole enää käytössä. Ota yhteys nettisivuilla yms. blaablaata. Hyvä muistutus myös siitä, että miksi aina kannattaa maksaa luottokortilla lennot, majoitukset sun muut tilpehöörit. Foorumi soitellut Travellinkin aspan numeron tukkoon? BlueAirilta tuli tänään viesti, että "joo, me tiedetään, ettei olla vastattu sun viestiin, mutta meillä on yhä vain 10% henkilökunnasta töissä blaablaablaa, mutta laitetaan refundit maksuun, kun koronapandemia on ohi." Sitä odotellessa.
|
|
|
|
Elba
Poissa
Suosikkijoukkue: MyPa, Huuhkajat
|
|
Vastaus #307 : 17.06.2020 klo 14:48:24 |
|
Mä soitin viime viikolla Travellinkille johonkin 075-alkuiseen numeroon, olin juuri jonottanut pari tuntia oikean ihmisen puheille niiden Facebookissa ja olin henkisesti varautunut kuuntelemaan hissimusiikkia useamman tunnin. Sieltä kuitenkin vastasi joku melkein heti niiden alun liibalaabojen ja varausnumeron näpyttelyn jälkeen. Aspan poika lähetti mulle linkin johonkin lomakkeeseen ja sanoi että jos olen täyttänyt saman jo aiemmin niin ei tartte tehdä muuta kuin odotella. Saa nyt nähdä kauan menee, en pidättele hengitystäni odotellessa.
|
|
|
|
Zdravko Zdravkov
Paikalla
Suosikkijoukkue: ZZ on edelleen top
|
|
Vastaus #308 : 18.06.2020 klo 09:20:13 |
|
Uudet laivamatkat Tanskaa kohti varattu Viking Linelta. Kivasti sai vähän mukavamman hytin lähes samaan hintaan kun oli näin ajoissa liikenteessä.
|
|
|
|
Vesku
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United & Suomi
|
|
Vastaus #309 : 19.06.2020 klo 10:17:30 |
|
Pietarin non-refundablen hotellin sai siirrettyä ensi vuoden päiville, siitä 0€. Supersaver & Croatian Airlines vaikuttaa vähän nihkeältä. Täälläkin mainittuja maileja on tullut, missä linkit refundiin ja rebookkiin erikseen. Molemmat päätyivät samaan rebook-lomakkeeseen. Sen jälkeen sain tällaisen mailin: We are always required to follow the airline rules for the ticket(s) that you have booked through us. In this case, according to the rules set out by the airline it is not possible to get a refund of your booking in case of cancellation.
The airline offers the option to keep the booking open with a voucher for future use. If you are interested in this option, please reply to this email. If you have already requested us to obtain a voucher on your behalf, we are already working on your request with the airlines. Soitto aspaan ei auttanut mitään, nyt mulla on mailissa tuommoinen. Lippusi varausnumerolla XXXX on muutettu avoimiksi lipuiksi ja voit siirtää matkan tiettyyn ajankohtaan 15.01-2021 sisällä lipun varaushetkestä 15.01-2020.
Kun muutat tiettyyn päivämäärään lentoyhtiön sääntöjen mukaan, mahdolliset hintaerot lipun hinnasta tai lentoveroista voi tulla lisäksi.
Käsittelykulumme lisätään.
Pyydämme sinua ystävälliesti olemaan meihin yhteydessä puhelimitse muutosasioissa. Käsittelemme muutokset ainoastaan puhelimitse. Ens kesälle olisi käyttöä vastaavalle lennolle, mutta en nyt oo varma miten tuo pitäisi lukea. Pitää lentää tuohon mennessä vai muuttaa varausta tuohon mennessä? Onkos tässä jo selkeät perusteet pistää Visalle viestiä josko sen kautta saisi rahat takaisin?
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
Suosikkijoukkue: ACK, Kanarialinnut, Packers
|
|
Vastaus #310 : 21.06.2020 klo 14:54:26 |
|
Pari lentoa näyttäs jäävän lennettäväksi eli pitää yrittää täyttää peruutushakemuksia.
|
|
|
|
Axwell
Poissa
|
|
Vastaus #311 : 07.07.2020 klo 04:18:58 |
|
Viikkarilta oli eilen tullu fyrkat. 3kk sitten perunut matkan ja täyttänyt palautuslomakkeen. Ripeää toimintaa " "
|
|
|
|
vasurinho
Poissa
Suosikkijoukkue: Musta/valkotelevisioissa oikealle hyökkäävä Suomi
|
|
Vastaus #312 : 07.07.2020 klo 14:58:08 |
|
Rybyt eivät suostu maksamaan varausmaksua takaisin. Eikö Bookingilla tosiaan ole mitään kunnollista asiakaspalvelua eli chättiä tai sähköpostia?
Rybyt ryppyili myös 2018 mutta puhelitse Bookingilta tavoitettu miellyttävä britti ilmoitti hoitavansa asian välittömästi ja tunnin sisään tuli tieto että hotelli palauttaa sekä pahoittelee.
|
|
|
|
euroflex
Poissa
|
|
Vastaus #313 : 09.07.2020 klo 20:25:36 |
|
Tänään finski palautti lennoista allekirjoittaneelle voucher + rahaa kombinaation.
Ruotsin 2 junalippua jäi käteen,enkä jaksanut edes anoa mahdollista palautusta.
Joten kokonaistappio n.40€. Ja kun finskin voucheriin sai vielä sen +10% , niin hyvinhän tää meni.
|
|
|
|
Maracaia
Poissa
|
|
Vastaus #314 : 18.07.2020 klo 12:44:03 |
|
Norwegian on muuten ainut yhtiö, joka on palauttanut tähän mennessä rahat lennoista. Lisäksi KLM:ltä piti ottaa voucherit (lentoja kun eivät peruneet). Lufthansalta, SAS:ltä ja Finskiltä odottelen vielä palautusta. Lisäksi yksi lennoista oli Kilroyn kautta otettu Norwegianin lento, jonka rahapalautusta niin ikään yhä odotellaan. Kun noista lennoista rahat saadaan takaisin, ei takkiin käytännössä tullut, kun majoituksetkin sai perua ilman maksuja.
En toki ole vielä ensi kesäksi lentoja tai majoituksia varaillut, seurataan nyt ainakin loppuvuosi koronan käänteitä.
|
|
|
|
TheGunner
Poissa
Suosikkijoukkue: Lord Bendtner
|
|
Vastaus #315 : 20.07.2020 klo 03:14:00 |
|
We are happy to inform you that your refund application has been processed by the airline, we will proceed and make the pay out to the credit card originally used when buying the ticket. The money will be available in your account within 3-5 working days, in some cases sooner. Nyt alkaa täällä tapahtua kombolla Kilroy/Sichuan.
|
|
|
|
Zoo
Poissa
|
|
Vastaus #316 : 21.07.2020 klo 08:25:26 |
|
Nyt alkaa täällä tapahtua kombolla Kilroy/Sichuan.
Itsellä näkyy tulleen 17.7 kortille palautus ja kyseessä Kilroy/Sichuan.
|
|
|
|
Bootlegger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.
|
|
Vastaus #317 : 28.07.2020 klo 15:32:26 |
|
Kyllästyin Travellinkin pelleilyyn ja pistin Bank Norwegianille reklamaation eilen. Tänään tuli rahat tilille, tosin vielä on klausuuli, että Visa käsittelee sen reklamaation 3kk sisällä ja jos jostain syystä ei menekään heille läpi, niin ottavat sen rahan vielä takaisin. Mikähän lie todennäköisyys tuolle? Eilen muuten vajaa tunti tuon edellisen viestin lähettämisen jälkeen soitin tuohon numeroon ja antoi jo ilmoitusta, että numero ei ole enää käytössä. Ota yhteys nettisivuilla yms. blaablaata. Hyvä muistutus myös siitä, että miksi aina kannattaa maksaa luottokortilla lennot, majoitukset sun muut tilpehöörit. Loppu hyvin, kaikki hyvin.. Hei.
VISA on käsitellyt reklamaatiosi. Kyseinen tapahtuma on hyvitetty tilillesi.
Näin ollen asian käsittely on loppunut.
Ystävällisin terveisin Bank Norwegian Sassin rahoja ei ole vielä näkynyt.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #318 : 28.07.2020 klo 18:26:24 |
|
Mulla oli SAS:n lennot Turusta Tukholmaan 4.-5.6. treenipeliä varten. Jo ennen lentojen peruuttamista SAS tuputti monen viikon ajan lentolippujen vaihtamista voucheriin, mutta lopulta 25.5. (muistaakseni) SAS peruutti lennot. Laitoin 28.5. rahanpalautushakemuksen sisään.
Nyt kun tuosta tuli kuluneeksi tasan kaksi kuukautta, SAS muisti mua sähköpostilla. Ei siellä tietenkään sitä asiaa ollut mitä odotin. Yritettiinpä taas kerran tarjota voucheria. Nyt tarjottiin lentolippujen hintaa (152,47€) vastaavan voucherin lisäksi toista 35€ voucheria.
En edelleenkään huolinut voucheria kun ei ole hajuakaan milloin sille olisi käyttöä. Iso houkuttelevan näköinen voucher-nappula tuossa mailissa taas oli.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.07.2020 klo 19:22:00 kirjoittanut blackhawk »
|
|
|
|
|
leeremick26
Poissa
Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes
|
|
Vastaus #319 : 28.07.2020 klo 19:25:49 |
|
Maaliskuun puolivälissä laitettu reklamaatiot, KLM:ltä tuli takaisin heti, Air Francea ja Air Balticia vielä odotellaan.
|
|
|
|
keke vlk
Poissa
Suosikkijoukkue: Haka
|
|
Vastaus #320 : 28.07.2020 klo 21:01:10 |
|
Norskilta tuli jo reilu kuukausi sitten mailia, että reklamaatio on käsitelty ja rahat palautetaan takaisin kortille. Eipä ole näkynyt, mutta mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa.
Sitä ennen toki kuukausi pari armotonta "Sinulla on mahdollisuus vaihtaa lentosi Cashpoint-valuutaksi"-pommitusta.
|
|
|
|
Elba
Poissa
Suosikkijoukkue: MyPa, Huuhkajat
|
|
Vastaus #321 : 29.07.2020 klo 08:36:19 |
|
Travellinkilta laittoivat raha-anomuksen SASille ja Czech Airlinesille kesäkuun lopulla, ja sanoivat että jossei kuukauden kuluessa ala rahoja kuulumaan niin kannattaa olla uudelleen yhteydessä. Hetkeäkään en uskonut että kuukaudessa mitään tapahtuisi, ja olin näköjään oikeassa. No, eipä tässä kiire ole.
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
|
Vastaus #322 : 29.07.2020 klo 09:18:20 |
|
Nämä reklamaatiothan kannattaa ehdottomasti tehdä luottokorttiyhtiön kautta. Itse sain ainakin heti rahat luottokorttiyhtiöltä ja he sitte alkoivat perimään rahoja itselleen matkatoimiston ja lentoyhtiön kautta.
|
|
|
|
Palloukko
Poissa
|
|
Vastaus #323 : 29.07.2020 klo 09:39:02 |
|
Itsellä meni ainakin Air Balticin kanssa aika kivuttomasti. Maalis-huhtikuun vaihteessa tuli viestiä, että lennot peruttu. Ensin luonnollisesti tyrkytettiin voucheriä, ei olis vaan voimassaolo riittänyt ensi kesään... Soitto aspaan->jonotus n. 20min->rahojen palautuspyyntö->hoonolla soomella vastaus: kestää n. kolme kuukautta->noin kaksi kuukautta myöhemmin rahat tilillä. Ja ensi kesäksi jo lennot hankittu, tällä kertaa tosin SASilta + hotelli ilmaisella peruutuksella. 1hlö/yht.n.500e (3 yötä)
|
|
|
|
emilkostadinov
Poissa
Suosikkijoukkue: Pool, Gnisu, Mypa..
|
|
Vastaus #324 : 29.07.2020 klo 09:42:09 |
|
Nämä reklamaatiothan kannattaa ehdottomasti tehdä luottokorttiyhtiön kautta. Itse sain ainakin heti rahat luottokorttiyhtiöltä ja he sitte alkoivat perimään rahoja itselleen matkatoimiston ja lentoyhtiön kautta.
Eurocardille laitettu perintään Aeroflotin lennot joista tuli peruutus, toki voucheria tarjoavat. Odotellaan nyt, sanoivat että 6 viikkoa kestää reklamaation käsittely Eurocardilla, kuukausi on kulunut.
|
|
|
|
|
|