FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.11.2020 klo 22:09:51 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Joulupata 2020, FF2-kauppa:kauppa.ff2.fi, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Kuinka paljon menetit EM-kisojen siirtyessä vuodella?
Nolla euroa - 407 (55.6%)
1-50 euroa - 53 (7.2%)
51-100 euroa - 51 (7%)
101-500 euroa - 151 (20.6%)
Yli 500 euroa - 70 (9.6%)
Äänestäjiä yhteensä: 730

Sivuja: 1 ... 15 [16] 17
 
Kirjoittaja Aihe: Paljonko tuli takkiin? - Euro2020 —->>Euro2021  (Luettu 83858 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
merihobu

Poissa Poissa


Vastaus #375 : 07.10.2020 klo 15:33:56

Kyllä. Tuo oli paluulentoni Kööpenhaminasta Helsinkiin 15.6.2020.

Kyllähän SAS:in täytyy korvata lennon hinta, kuten Air Helpin sivuillakin lukee. Sen sijaan et ole oikeutettu normaaliin lentojen myöhästymisestä yms. saatavaan kompensaatioon, joiden perimisessä avustamiseen Air Helpit ynnä muut on tarkoitettu.
gulp

Paikalla Paikalla


Vastaus #376 : 07.10.2020 klo 19:19:30

Laitoin tänään reklamaation SAS:n lennoista luottokorttiyhtiön kautta, eiköhän 4 kk ole riittävä aika odottaa.

trendkiller

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACK, Kanarialinnut, Packers


Vastaus #377 : 07.10.2020 klo 20:31:07

Tuo SASin vastaus on täyttä paskaa. Ei muuta kuin valitusta kehiin.
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Borussia Dortmund, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #378 : 07.10.2020 klo 20:37:09

Kyllähän SAS:in täytyy korvata lennon hinta, kuten Air Helpin sivuillakin lukee. Sen sijaan et ole oikeutettu normaaliin lentojen myöhästymisestä yms. saatavaan kompensaatioon, joiden perimisessä avustamiseen Air Helpit ynnä muut on tarkoitettu.

OK. Kunhan huvikseni vain täyttelin tuolla lomakkeen, kun SAS:sta ei kuulu mitään ja ebookersilta tulee parin viikon välein "Valitettavasti emme ole vielä saaneet vastausta lentoyhtiöltä".

No, eipä tässä kiirus ole, hiljaa kalaa tulee.
Velmu

Paikalla Paikalla


Vastaus #379 : 08.10.2020 klo 08:03:15

Laitoin tänään reklamaation SAS:n lennoista luottokorttiyhtiön kautta, eiköhän 4 kk ole riittävä aika odottaa.


Toivotaan että luottoyhtiö ottaa asian käsittelyyn. 3kk heillä on rajana noissa normaalisti ja itselläni jäi ainakin kerran rahat saamatta kun vetosivat tuohon että ennen tuota se reklamaatio pitäisi tehdä.

En ollut itsekään lukenut sopimusehtoja tarpeeksi tarkasti luottokorttia hankkiessa, niin aika puskista tuli tuollainen pykälä.
blackhawk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton


Vastaus #380 : 08.10.2020 klo 11:11:23

Toivotaan että luottoyhtiö ottaa asian käsittelyyn. 3kk heillä on rajana noissa normaalisti ja itselläni jäi ainakin kerran rahat saamatta kun vetosivat tuohon että ennen tuota se reklamaatio pitäisi tehdä.

En ollut itsekään lukenut sopimusehtoja tarpeeksi tarkasti luottokorttia hankkiessa, niin aika puskista tuli tuollainen pykälä.

Mistä päivämäärästä tuon 3kk laskeminen aloitetaan? Siitä kun lentoyhtiö on ilmoittanut lennon peruuttamisesta vai siitä kun on tehnyt lentoyhtiölle rahanpalautushakemuksen vai jostakin muusta?
leeremick26

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ATK Girfriends, ALS Angels


Vastaus #381 : 08.10.2020 klo 13:35:50

Pian seitsemän kuukautta odoteltu palautuksia Air Francelta ja Air Balticilta Edreamsin kautta. KLM tuli mukisematta muutamassa viikossa.

Air Francelta tarjosivat viime viikolla voucheria, sanottiin kiitos ei, nyt rahojen palautus "käsittelyssä, kestää kolmesta kuuteen kuukautta".

Air Balticiin otti HH yhteyttä alkuviikosta, sanoivat sieltä parin päivän odottelun jälkeen, miten "näköjään matkasi välittäjäsi hoitaa asiaa, käsittelyaika noin kuusi kuukautta".

Pieniä eroja näissä ajoissa....

Velmu

Paikalla Paikalla


Vastaus #382 : 08.10.2020 klo 13:54:34

Mistä päivämäärästä tuon 3kk laskeminen aloitetaan? Siitä kun lentoyhtiö on ilmoittanut lennon peruuttamisesta vai siitä kun on tehnyt lentoyhtiölle rahanpalautushakemuksen vai jostakin muusta?
Tämä on hyvä kysymys. Tässä keississä uskoisin että se tosiaan tuosta perumisilmoituksesta on ja muistaakseni minulla se noin silloin tulkittiin joskus kun yhden tuollaisen olen joskus tehnyt. Toki se tässä voi olla myös siitä hetkestä kun tuo rahojen palautuspyyntö on lentoyhtiölle tehty. Tämä koronakeissi on niin poikkeuksellinen ettei oikein voi tietää että miten kukakin tulkitsee sopimusehtoja yms.

Mulla yhdessä tavaran tilauksessa sitä alettiin laskemaan siitä päivästä kun alkuperäisesti tavaran olisi pitänyt saapua. Eikä tuossa auttanut vaikka oli minkälaista sähköpostiviestiä ja lupausta verkkokaupalta lähettää tuota myöhemmin, niin niitä ei mitenkään otettu huomioon lieventävänä seikkana.

Silloin antoivat ohjeeksi että aina kannattaa varuiksi tehdä tuo reklamaatio, koska sen saa kyllä peruttua sitten, mutta jos aikaraja menee yli niin eivät ota enää käsittelyyn.
Durden

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK


Vastaus #383 : 12.10.2020 klo 12:49:57

Nyt sekoitit henkilöt. Durden ei ole saanut vielä penniäkään, vaikka muutamia sähköposteja on SAS:n kanssa vaihdettu. Toinen seurueen jäsen oli saanut puolet omistaan takaisin.

Sassilla näköjään luetaan forkkaa. Kesäkuun jälkeen on ollut pelkkää radiohiljaisuutta, mutta juuri äsken kilahti sähköpostiin viesti, jossa yrittivät vielä tyrkyttää voucheria rahojen palautuksen sijaan.

Todellakin siellä luetaan forkkaa. Scandinavian Airlinesiltä tullut 6.10. takaisin 110€ eli täydet palautukset. Reilua, että nimimerkki mak3mus sai saman hintaisesta lipusta takaisin 60€. :D Ylos
Turkey

Poissa Poissa


Vastaus #384 : 14.10.2020 klo 12:45:14

Onko Finnair palauttanut jo ihmisille rahoja?
gulp

Paikalla Paikalla


Vastaus #385 : 15.10.2020 klo 17:13:55

Mistä päivämäärästä tuon 3kk laskeminen aloitetaan? Siitä kun lentoyhtiö on ilmoittanut lennon peruuttamisesta vai siitä kun on tehnyt lentoyhtiölle rahanpalautushakemuksen vai jostakin muusta?
Luottokorttiyhtiöltä tuli pyyntö lähettää tieto, että SAS yhä käsittelee palautusta. Siihen toki löytyi tuore SAS:n voucher-tarjousmaili, joten asia tulkittiin yhä aukiolevaksi ja luottokorttiyhtiö hyvitti maksun kortille ja hoitaa asiaa nyt SAS:n kanssa. Muuten olisi ollut tuo 3 kk reklamaatioaika. Mukana tosin lause, että jos lopullinen ratkaisu on, että asiasta ei kuuluisikaan saada palautusta, niin luottokorttiyhtiöllä on oikeus vetää palautus takaisin, mutta tuo tuskin tulee lopputulokseksi. Eli nyt näyttää, että takkiin ei tullut tässä vaiheessa.
coelb

Poissa Poissa


Vastaus #386 : 16.10.2020 klo 10:35:15

Danskella eivät suostuneet ottamaan Mastercard-reklamaatiota vastaan, kun yli 60 päivää lennoista kulunut. SAS:lta vastasivat, että "palautetaan kyllä, mutta voi kestää".
10 puukkoa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK


Vastaus #387 : 16.10.2020 klo 13:25:31

Onko Czech Airlinesilta saanut kukaan rahojaan takaisin Köpis-Pietari lennoista? Täällä on tehty palautuspyynnöt kesäkuussa, kuittaukset tuli että rahat palautetaan mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut.
Nade

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, SS Lazio


Vastaus #388 : 16.10.2020 klo 14:11:38

Onko Finnair palauttanut jo ihmisille rahoja?
Ei ollut kisoihin liittyvä lento, mutta 22.4. pistin hyvityspyynnön lennosta ja rahat tuli muistaakseni elokuun puolenvälin tienoilla.
Elba

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MYPA, Huuhkajat


Vastaus #389 : 16.10.2020 klo 19:15:50

30.6 oli Travellink laittanut palautuspyynnön SASille ja Czech Airlinesille, tänään tuli kuittaus että hyvitys on käsitelty ja rahat tulee tilille 5-7 päivän kuluessa.
Ziggemby

Poissa Poissa


Vastaus #390 : 18.10.2020 klo 21:31:45

Norwegian palautellut pisteitä tilille. Liekköhän näitä pääsee koskaan käyttämään.
Mankinen

Poissa Poissa


Vastaus #391 : 19.10.2020 klo 09:40:11

Onko Czech Airlinesilta saanut kukaan rahojaan takaisin Köpis-Pietari lennoista? Täällä on tehty palautuspyynnöt kesäkuussa, kuittaukset tuli että rahat palautetaan mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut.

Mulla oli meno lennot köpikseen tsekki yhtiöltä Seat.24 kautta. Tsekit ilmotti että eivät anna kun voucherin. Onneks oli luotolla ostetut niin luottokunta painii tällä hetkellä seat.24 kanssa. Nordea palauttanut jo rahat mutta ei ole vielä käsittelyä lopetettu että ne saisin pitää, mutta ei pitäs olla syytä mikä ne enään poiskaan veisi.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2020 klo 09:02:58 kirjoittanut krevis »
Elba

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MYPA, Huuhkajat


Vastaus #392 : 19.10.2020 klo 10:48:50

Meillekin taisi tulla rahat vaan SASin lennoista, kun reilun 600€ kokonaissummasta oli palautettu hiukan alle 200€. Travellinkin aspan poika sanoikin kun sinne kesäkuussa soittelin että SAS maksaa kiltisti mutta Czech Airlines tyrkyttää vaan voucheria. Noh, odotellaan... Voucherille tuskin tulee ikinä käyttöä niin siihen ei kyllä olla suostumassa.
Mankinen

Poissa Poissa


Vastaus #393 : 19.10.2020 klo 11:14:54

Onko kellään kokemuksia hotellien palautuksista? Mulla oli köpikseen varattu 2huonetta arvoltaan vajaa tonni.
Huoneet Hotels.comilta ilman peruutusturvaa.
”Hyväntahdon eleenä” jogels.com antoi täys määräsen voucherin kyseiseen hotelliin paskoilla ehdoilla ja varaukseen vain yhtähuonetta kohden. Onko ketään saanut taisteltua kyseistä tilanteesta rahoja takas? Luottokunta ei korvaa. Voisko euroopan kuluttajasuojasta kysellä. Vai pitääkö niellä vaan
« Viimeksi muokattu: 20.10.2020 klo 09:03:45 kirjoittanut krevis »
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #394 : 19.10.2020 klo 11:33:03

Onko kellään kokemuksia hotellien palautuksista? Mulla oli köpikseen varattu 2huonetta arvoltaan vajaa tonni.
Huoneet Hotels.comilta ilman peruutusturvaa.
”Hyväntahdon eleenä” jogels.com antoi täys määräsen voucherin kyseiseen hotelliin paskoilla ehdoilla ja varaukseen vain yhtähuonetta kohden. Onko ketään saanut taisteltua kyseistä tilanteesta rahoja takas? Luottokunta ei korvaa. Voisko euroopan kuluttajasuojasta kysellä Vai pitääkö niellä vaan

Itsen tein diilin suoraan hotellin kanssa, etten perunut varaustani vaan tein ns. no show-tempauksen. Maksoin vain varausfirman maksun hotellille, josta sitten toimitettiin lahjakortti jonka arvo oli täysi hinta ilman varauksesta tullutta lisäkulua. Tuolla lahjakortilla sitten varasin majoituksen ensi kesälle samaan paikkaan maksamatta mitään väliin. Uudessa varauksessa ei luonnollisesti ole mitään peruutusmahdollisuutta.

Katsotaan, miten tuo vielä siirretään jonnekin Itävaltaan...
« Viimeksi muokattu: 20.10.2020 klo 09:04:14 kirjoittanut krevis »
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Borussia Dortmund, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #395 : 20.10.2020 klo 08:42:11

Onko kellään kokemuksia hotellien palautuksista? Mulla oli köpikseen varattu 2huonetta arvoltaan vajaa tonni.
Huoneet Hotels.comilta ilman peruutusturvaa.
”Hyväntahdon eleenä” jogels.com antoi täys määräsen voucherin kyseiseen hotelliin paskoilla ehdoilla ja varaukseen vain yhtähuonetta kohden. Onko ketään saanut taisteltua kyseistä tilanteesta rahoja takas? Luottokunta ei korvaa. Voisko euroopan kuluttajasuojasta kysellä Vai pitääkö niellä vaan

Itselläni oli maaliskuulle bookattu reissu Jenkkeihin. Parille ensimmäiselle viikolle olin hotellit maksanut jo ennakkoon. Tästä tuli keväällä soiteltua Hotels.comiin. Sanoivat, etteivät pysty korvaamaan mitään, mutta voucherin voivat laittaa ja tässä voi kestää jopa muutama viikko, sillä on hieman ruuhkaa. Voucher tuli käyttää 12kk sisällä tuohon samaan kyseiseen hotelliin.

Sanoin tuolloin huhtikuussa ettei tuo ihan hirveästi lohduta, sillä sattuneista syistä Los Angelesiin matkustaminen ei seuraavan 12kk tule oikein kysymykseen. Sanoivat, etteivät pysty tekemään muuta. Vihdoin viime viikolla tuli puolen vuoden jälkeen sähköposti, jossa sanottiin, että olen saanut tuon voucherin, joka tulisi siis käyttää 12kk sisällä tuohon samaan hotelliin. ~1500€ jäi itselläni rahaa kiinni noihin hotelleihin ja erinäiset lennot päälle, joista en myöskään rahoja saanut takaisin. Todennäköisesti siis sama edessä sinullakin. Myöskään luottokunta ei suostu mitään korvaamaan.

EM-kisoihin en sentään hotelleja ehtinyt varaamaan, kun matkaanlähtijöiden nimet ja lukumäärät olivat koronan iskiessä päälle vielä täysin auki. Tällä kertaa hyvä niin.

Kyllähän SAS:in täytyy korvata lennon hinta, kuten Air Helpin sivuillakin lukee. Sen sijaan et ole oikeutettu normaaliin lentojen myöhästymisestä yms. saatavaan kompensaatioon, joiden perimisessä avustamiseen Air Helpit ynnä muut on tarkoitettu.

Eilen sain toisen viestin AirHelpistä, joka koski tällä kertaa paluulentoani, joka olisi ollut Norwegianilla. Tuossa viestissä puolestaan luki, että prosessi etenee ja että minulla on hyvä mahdollisuus korvaukseen. Kun taas SAS:n osalta tuo hylättiin heti seuraavana päivänä. Hetkeäkään en kyllä usko, että tuolta mitään takaisin saisi, mutta tulipa tosiaan ihan ajan kuluksi täyteltyä nuo hakemukset, kun ei ebookersinkaan kautta mitään tunnu tapahtuvan. Noissa ei onneksi ole kiinni kuin pari sataa euroa ja eurokin sieltä takaisin päin olisi pelkkää plussaa, kun koko ajan tässä on asennoitunut siihen, ettei sieltä mitään takaisin ole tulossa.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2020 klo 09:04:25 kirjoittanut krevis »
emilkostadinov

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Pool, HIFK, Hammarby, Gnisu, Mypa..


Vastaus #396 : 20.10.2020 klo 09:20:44

Aeroflot palautti tänään rahat, vaati luottokorttiyhtiön kautta reklamointia jossa piti olla kaikki toimenpiteet mitä olet tehnyt rajojen saamiseksi itse ja kaikki lentojen (4 kpl) peruutustiedot sekä kirjeenvaihto Aeroflotin kanssa. Koko tonni takaisin, otti aikaa 4 kk.
Kratos

Poissa Poissa


Vastaus #397 : 20.10.2020 klo 10:54:29

Sas väittää palauttaneensa 4 lentoa, mutta luottokortilla näkyy 3.

On tämä säätämistä.
Kepola

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AS Roma, Villarreal CF


Vastaus #398 : 20.10.2020 klo 18:27:23

Itselläni oli maaliskuulle bookattu reissu Jenkkeihin. Parille ensimmäiselle viikolle olin hotellit maksanut jo ennakkoon. ~1500€ jäi itselläni rahaa kiinni noihin hotelleihin ja erinäiset lennot päälle, joista en myöskään rahoja saanut takaisin. Todennäköisesti siis sama edessä sinullakin. Myöskään luottokunta ei suostu mitään korvaamaan.

Millä firmalla siulla oli lennot jenkkeihin? Itsellä oli kanssa maaliskuun puolivälissä juuri paskan osuessa reissu tulossa LA-Honolulu-San Diego-LA, mutta ei tosiaan ollut asiaa lähteä. Vähän samanlainen fiilis oli alkuun, että takkiin tulee isosti reissusta, mutta lopulta pienen vääntämisen ja odottelun jälkeen kävi hyvät, kun rahat tuli takaisin niin mantereen välisistä (Finnair/American) lennoista, LA-HNL-LA lennoista (Hawaii + American), kahdesta autovuokrauksesta, kahdesta AirBnB majoituksesta, Anaheimin NHL-pelistä. Lopulta ainoaksi tappioksi taisi jäädä ensimmäisen yön lentokenttähotelli Tukholman Arlandalla, joka oli Agodan kautta. Tuosta 70 eurosta en enää maaliskuun jälkeen jaksanut lähteä taistelemaan, kun eivät silloin heti suostuneet tekemään mitään.

Noista sisäisistäkin lennoista American Airlinesin asiakaspalvelu sanoi, että eivät voi palauttaa rahoja takaisin, mutta sitten juttelin jenkkikaverin kanssa joka totesi niiden olevan pakko lain mukaan palauttaa ne rahat vaikka AA:n aspan hessu muuta väittikin. Lopulta sitten löysin sieltäkin sivuilta jonkun Refund sivun tässä syyskuussa tjsp ja rahat tulivatkin sitten alle 2 viikossa takaisin kortille.

Samoin Hawaiian tarjosi aluksi vaan credittiä tulevia lentoja varten, mutta sinnekin kun syyskuussa sitten laitoin viestiä ettei tässä tilanteessa ole lähitulevaisuudessa toivoakaan tulla sinnepäin niin sieltäkin rahat tulivat alle viikossa takaisin kortille.
Pentti Perusinsinööri

Poissa Poissa


Vastaus #399 : 21.10.2020 klo 17:36:21

SAS palautti rahat täysimääräisenä. 5 kk meni ja 4 kk oli alkuperäinen arvio kun ticket refund pistettiin liikkeelle, mutta enpä valita. Ylos

 
Sivuja: 1 ... 15 [16] 17
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines