armandos
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #425 : 28.12.2020 klo 09:02:34 |
|
Sichuan Airlines ei aio maksaa tai hyvittää mitään Köpiksen lennoista. Kymmenen kuukautta piti sitäkin tietoa odottaa. Takkiin tullut 480e. Sen sietää, jos kisat pelataan.
|
|
|
|
John Matrix
Poissa
|
|
Vastaus #426 : 28.12.2020 klo 10:34:49 |
|
Sichuan Airlines ei aio maksaa tai hyvittää mitään Köpiksen lennoista.
Mistä tämä tieto?
|
|
|
|
armandos
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #427 : 28.12.2020 klo 13:25:40 |
|
Siis minulle ei Sichuan maksa, mikä tarkennettakoon. Toiv. edes joillekin.
Ulkoistin kesällä peruutetutlennot.fi firman lakimiehineen hoitamaan asiaani. Samalla pommitin firmoja itsekin (sichuan, travel2ve ja travelgenio, joka omistaa travel2be:n).
Aamulla tuli peruutetutlennot.fi yhteyshenkilöltä ilmoitus, että lentoyhtiö on hylännyt kaikki korvaus- ja takaisinmaksuvaatimukset, joita he ovat puolen vuoden aikana tehneet.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #428 : 28.12.2020 klo 23:40:14 |
|
Siis minulle ei Sichuan maksa, mikä tarkennettakoon. Toiv. edes joillekin.
Ulkoistin kesällä peruutetutlennot.fi firman lakimiehineen hoitamaan asiaani. Samalla pommitin firmoja itsekin (sichuan, travel2ve ja travelgenio, joka omistaa travel2be:n).
Aamulla tuli peruutetutlennot.fi yhteyshenkilöltä ilmoitus, että lentoyhtiö on hylännyt kaikki korvaus- ja takaisinmaksuvaatimukset, joita he ovat puolen vuoden aikana tehneet.
Kävikö tuossa siis niin, että lentoyhtiö peruutti lennon, muttei silti palauttanut maksua? Miten ratkaisua perusteltiin vai perusteltiinko mitenkään?
|
|
|
|
armandos
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #429 : 29.12.2020 klo 11:40:04 |
|
Perustelua ei ollut, miksi rahoja ei palauteta. Sichuan tosiaan peruutti kesän lennot (Euroopan sisällä) jo huhti-toukokuussa, eikä edes ilmoittanut siitä asiakkaille. Tieto löytyi omien sivujen alalinkkejä klikkailemalla toukokuussa.
Otin eilen yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Eivät voi auttaa, koska on Aasialainen lentoyhtiö.
Tänä aamuna soitin Euroopan kuluttajakeskuksen (ecc.fi) suomenkieliseen aspaan, missä sanottiin, että millään Eurooppalaisella instansilla ei yllä valtuudet EU:n ulkopuolisiin yhtiöihin. Jos/kun rahat ehtivät mennä travel2be:ltä Sichuanille, ei niitä takaisin kannata odottaa.
Kuluttajariitalautakuntaa peruutetutlennot.fi vielä puolestani yrittää, mutta sama juttu tiedossa. Aasialaista lentoyhtiötä ei voi haastaa, eikä Eurooppalaisilla välitysfirmoilla ole takaisinmaksuvelvollisuutta, jos/kun maksu on siirtynyt jo Kiinaan. Kuluttajariitalautakunnan kautta tehtyjen valitusten käsittelyaika on 2-4 vuotta, joten sieltä voi hakea vain tuleville vuosille "yllätysrahaa", mikä on epätodennäköinen yllätys sekin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.12.2020 klo 11:42:29 kirjoittanut armandos »
|
|
|
|
|
romulus
Poissa
|
|
Vastaus #430 : 09.01.2021 klo 12:17:20 |
|
Jippii! Vihdoin OP (tai luottokunta) maksoi rahat peruuntuneista Köpiksen lennoista. Ostin lennot, niin kuin vissiin aika moni muukin, Kiwi.comin kautta. Sieltähän ei tietenkään palautusta ole kuulunut, mutta onneksi OP hoiti homman. Reklamaation laitoin liikkeelle lokakuussa ja marraskuussa sitä piti täydentää, ja tällä viikolla tuli rahat takaisin luottokortille. Tappiot siis viime vuoden osalta 0 euroa.
|
|
|
|
kobra
Poissa
|
|
Vastaus #431 : 09.01.2021 klo 23:58:55 |
|
Olin ilmeisesti onnekas saadessani takaisin yhden kevään Sichuanin lennoista takaisin luottokortille, tosin ei liittynyt sinänsä EM-kisoihin mitenkään ajankohtansa vuoksi ja oli melko edullinen yhdensuuntainen Hki-Köpis lento. Oli varattu Supersaverin kautta.
Paras opetus näissä on olla enää ikinä varaamatta mistään muualta lentoja kuin suoraan lentoyhtiön kautta. Varsinkin Travelgenio/Travel2be on sen luokan kusipulju, että toivottavasti menee konkkaan koko paska. Yhden EM-kisoihin liittyvän peruutetun lennon summan sain takaisin todella nopeasti omalta pankilta normaalin luottokorttireklamaation kautta. Tämän samaisen lennon osalta huomasin ettei lentoyhtiö tai välittäjä olleet tosin ilmoittaneet peruutuksesta ollenkaan, joten kaivettuani todisteet tästä laitoin vittuillakseni vielä vakiokorvaushakemuksen vetämään Airhelpin kautta. Kuulemma 95% mahis mennä läpi jonain kauniina päivänä. Summa on sinänsä vain reilun satasen ja bonusta, mutta tässähän jäädään mahdollisesti voitolle.
|
|
|
|
armandos
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #432 : 10.01.2021 klo 13:31:21 |
|
Edelliseen sama, että Sichuan/Travel2b/Travelgenio-kombo on sellainen, että rahoja on turha odottaa takaisin, kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut.
Käytän airhelpin kilpailijaa peruutetutlennot.fi-firmaa, jolla onnistumisprosentti on 99 %. Yli 400000 onnistunutta keissiä.
Omat lentoni kuuluvat valitettavasti siihen yhteen prosenttiin eli rahoja ei kannata odotella, mistä sain vihdoinkin viestiä joulukuussa 10 kk odottelun jälkeen. Eikä asiasta edes minulle ilmoitettu vaan peruutetutlennot.fi:lle, joten se hyöty ulkoistamisesta oli, että saivat edes jonkin kontaktin Sichuaniin ja noihin "välittäjiin".
Voin nyt rauhassa ostaa uudet lennot kesäksi, kun tiedän, että edes voucheria tai lennonsiirtoa minulle ei tulla tarjoamaan.
Lakimiehet (ja minä) ovat olleet yhteyksissä EEC:n (Euroopan kuluttajakeskus), kuluttajalautakuntaan ja kuluttajavirastoon, mutta mikään ei ole asiaa edistänyt.
Sichuan Airlines ei tosiaan minullekaan edes ilmoittanut viime keväänä, että ovat peruttaneet kesän lennot. Tieto piti itse kaivaa.
Välttäkää siis Sichuania, travel2be:ta/travelgeniota, jos keväällä tulee tarve saada EM-kisoihin nopeasti suoria lentoja. Kinkit haalivat rahat nopeasti Aasiaan, eivätkä palauta niitä välitysfirmoille tai asiakkaille, jos kisojen kanssa tulee häikkää. Ja nämä välitysfirmat eivät vastaa satoihinkaan kirjallisiin yhteydenottoihin tai soittoihin.
|
|
|
|
Isoveivi
Poissa
|
|
Vastaus #433 : 10.01.2021 klo 14:31:54 |
|
Varmaan se sit vaatii tosiaan että on kyllin iso toimija välikätenä jos haluaa noiden kinkkien kanssa toimia. Omat Sichuan-massit tuli jo mainitusti back elokuussa kun oli Kilroy hoitamassa asiaa.
|
|
|
|
Micky Lee
Poissa
|
|
Vastaus #434 : 11.01.2021 klo 20:13:53 |
|
Jännä, että joillekin OP noita Sichuanin lentoja korvaillut. Mulle vastasivat, että ois pitänyt tehdä reklamaatio aiemmin. Tai sit tein sen jotenkin väärin?
|
|
|
|
Nuori Werther
Poissa
|
|
Vastaus #435 : 22.01.2021 klo 20:19:55 |
|
Ryanair (LaudaAir) ilmoitti maksaneensa (237€) peruutetut lennot Helsinki-Wien-Helsinki (josta piti jatkaa kumipyöräkyydillä Budaan ja Pestiin).
No, eipä sellaista maksusuoritusta tilillä näy. Eikun reklamaatiota tekemään.
|
|
|
|
Aarhus
Poissa
Suosikkijoukkue: Im nobody,nobody is perfect,therefore Im perfect
|
|
Vastaus #436 : 26.01.2021 klo 09:30:33 |
|
SAS Travel Voucher taisi olla aika moka ottaa, koska nyt ei keväällä tuskin pääse lentämään.Varaus pitäisi tehdä viimeistään toukokuussa 2021.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #437 : 26.01.2021 klo 19:03:35 |
|
SAS Travel Voucher taisi olla aika moka ottaa, koska nyt ei keväällä tuskin pääse lentämään.Varaus pitäisi tehdä viimeistään toukokuussa 2021.
Saitko voucherin hyvityksenä SAS:n koronan takia peruuttamasta lennosta? Jos sait niin siitä on luvattu hyvittää käyttämättä jäänyt saldo rahana. The SAS Voucher and SAS Travel Voucher are non-refundable, except for the voucher received as a refund for flights canceled due to COVID-19, which is refundable after 12 months.Can I return a SAS Gift Card or SAS Voucher and get money back?
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.01.2021 klo 19:10:07 kirjoittanut blackhawk »
|
|
|
|
|
Aarhus
Poissa
Suosikkijoukkue: Im nobody,nobody is perfect,therefore Im perfect
|
|
Vastaus #438 : 27.01.2021 klo 08:01:41 |
|
Saitko voucherin hyvityksenä SAS:n koronan takia peruuttamasta lennosta? Jos sait niin siitä on luvattu hyvittää käyttämättä jäänyt saldo rahana. The SAS Voucher and SAS Travel Voucher are non-refundable, except for the voucher received as a refund for flights canceled due to COVID-19, which is refundable after 12 months.Can I return a SAS Gift Card or SAS Voucher and get money back?Hyvä kysymys. Mistähän sen tietää peruttiinko lento covidin takia.
|
|
|
|
Aarhus
Poissa
Suosikkijoukkue: Im nobody,nobody is perfect,therefore Im perfect
|
|
Vastaus #439 : 27.01.2021 klo 08:44:38 |
|
Hyvä kysymys. Mistähän sen tietää peruttiinko lento covidin takia.
Vastaan itselleni. Näyttää siltä, että SAS tarjosi 2 viikkoa ennen lentoa EM-kisoja katsomaan (Tanska) voucheria, koska varmaan tiesivät, että eivät lennä ks. ajankohtana Covidin takia. Voucher on siis vapaaehtoinen peruminen ja siksi voimassa vain 12k ja non-refundable. Aika hyvin juoniteltu SASilta. Jos olisin vain odotellut, niin voucher olisi ollut refundable after 12 month... Noh täytyy katsoa löytyykö mitään matkakohteita kevään aikana. Ehkä tuon voucherin voi käyttää nyt ja toivoa, että sekin lento perutaan. Summa summarum...tulen jatkossa boikotoimaan SASin lentoja.
|
|
|
|
Hasselhoff
Poissa
Suosikkijoukkue: HJS, Suomen maajoukkue
|
|
Vastaus #440 : 27.01.2021 klo 11:25:56 |
|
SAS Travel Voucher taisi olla aika moka ottaa, koska nyt ei keväällä tuskin pääse lentämään.Varaus pitäisi tehdä viimeistään toukokuussa 2021.
Tarviiko lennon olla viimeistään toukokuusss vaiko pelkästään varauksen?
|
|
|
|
Aarhus
Poissa
Suosikkijoukkue: Im nobody,nobody is perfect,therefore Im perfect
|
|
Vastaus #441 : 27.01.2021 klo 11:45:03 |
|
Tarviiko lennon olla viimeistään toukokuusss vaiko pelkästään varauksen?
Varaus pitää tehdä 05/2021, mutta matka voi olla 36kk tuosta. Tosin tarjontaa on tosi vähän...
|
|
|
|
Hapen_ottokyky
Poissa
|
|
Vastaus #442 : 31.01.2021 klo 21:24:40 |
|
Itselläni odotuttaa vielä pitkään ennen kuin ratkeaa, tuliko turpaan ja kuinka pahasti. Ehdittiin faijan kanssa varata Elämysmatkojen junapiletit ja hotellit 2020 kisoihin ja varaukset siirtyi nyt tulevalle kesälle. 50% koko roskasta maksettu.
|
|
|
|
QIVASTÖÖ
Poissa
Suosikkijoukkue: Kurvin Vauhti
|
|
Vastaus #443 : 01.02.2021 klo 10:22:12 |
|
Onkohan mitään mahdollisuuksia saada seat24:ltä rahoja takaisin? Lennot ostettu debitillä ja yhtiöinä Norwegian ja Czech Airlines. Kahden viikon välein tulee vaan meili, että asiaa käsitellään ja teemme parhaamme plaaplaa...
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
Suosikkijoukkue: ACK, Kanarialinnut, Packers
|
|
Vastaus #444 : 01.02.2021 klo 11:53:54 |
|
Onkohan mitään mahdollisuuksia saada seat24:ltä rahoja takaisin? Lennot ostettu debitillä ja yhtiöinä Norwegian ja Czech Airlines. Kahden viikon välein tulee vaan meili, että asiaa käsitellään ja teemme parhaamme plaaplaa...
Mulla tais kestää 5 kk tuota meilirumbaa (British Airways) ennen kuin tuli rahat takaisin. Tosin maksoin luottokortilla, en tiedä, onko merkitystä.
|
|
|
|
Ziggemby
Poissa
|
|
Vastaus #445 : 02.02.2021 klo 17:01:33 |
|
Norwegian teki odotetun tempun eli lennot palautettiin tuplapisteinä ja nyt ne jäädytettiin määräajaksi lisäksi käyttöä rajataan jatkossa per lento.
|
|
|
|
kieran
Poissa
|
|
Vastaus #446 : 02.02.2021 klo 23:21:10 |
|
Norwegian teki odotetun tempun eli lennot palautettiin tuplapisteinä ja nyt ne jäädytettiin määräajaksi lisäksi käyttöä rajataan jatkossa per lento.
Ehdin jo varata Norskilta ilmaiset pistelennot ensi kesälle Köpikseen, saa nähdä kuinka käy...
|
|
|
|
QIVASTÖÖ
Poissa
Suosikkijoukkue: Kurvin Vauhti
|
|
Vastaus #447 : 03.02.2021 klo 10:02:11 |
|
Mulla tais kestää 5 kk tuota meilirumbaa (British Airways) ennen kuin tuli rahat takaisin. Tosin maksoin luottokortilla, en tiedä, onko merkitystä.
Rummutitko meileillä siis Seat24 vai suoraan British Airwaysiä? Vai tarkoitatko noita kahden viikon välein tulleita "status updateja"? Just niin vittumaisen pieni suma kyseessä, että en tiedä jaksaako nähdä kauheesti vaivaa, mutta periaatteesta ei huvittais antaa luikureille rahoja
|
|
|
|
trendkiller
Poissa
Suosikkijoukkue: ACK, Kanarialinnut, Packers
|
|
Vastaus #448 : 05.02.2021 klo 00:14:41 |
|
Rummutitko meileillä siis Seat24 vai suoraan British Airwaysiä? Vai tarkoitatko noita kahden viikon välein tulleita "status updateja"? Just niin vittumaisen pieni suma kyseessä, että en tiedä jaksaako nähdä kauheesti vaivaa, mutta periaatteesta ei huvittais antaa luikureille rahoja Siis sieltä tuli updateja viikon välein, oli Opodo välittäjänä. En vastannut mitään ennen kuin tuli refund nappi näkyviin ja muuhun en suostunut.
|
|
|
|
Pikka
Poissa
|
|
Vastaus #449 : 26.02.2021 klo 00:06:47 |
|
Lähes kaikki lentoyhtiöt olivat kyllä kasaa paskaa ja erityisesti erinäiset välitysfirmat + Hotels.com saivat kyllä sapen kiehumaan ihan täysin. Meni 2-3 täyden työpäivän verran aikaa viime vuonna, että sai tapeltua kaiken selväksi (olin ehtinyt varata kisamatkojen lisäksi useampia reissuja myös syksyn karsintapeleihin ym.) Onneksi oli luottokortilla kaikki maksettu ja jostain vajaa parin tonnin varauksista takkin tuli vain 40€~. Jopa BA hylkäsi kaikki refund-pyynnöt eri lennoista, jotka olivat ITSE peruuttaneet. Nämäkin piti toistamiseen viedä luottokorttifirman kautta. Sitten esim. Ryanairilla sai tehdä kaksi reklamaatiota ja kolmannella kerralla luottokorttiyhtiön kautta rahat takaisin (odottamalla olisi ehkä tullut toisella kertaa joskus vuonna 2080), Hotels.com kusetti minkä kerkesi ja monta kierrosta piti käydä läpi ennen kuin sai edes voucherit käteen. Aika helvetin moni firma kyllä lähtee boikottiin (jopa moni sellainen jota pitänyt hyvämaineisena). Ehkä vähän yllättäen AirBaltic ja Easyjet jättivät parhaat fiilikset. VMP
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.02.2021 klo 00:12:44 kirjoittanut Pikka »
|
|
|
|
|
|
|