FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.03.2024 klo 10:51:19 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Kuinka paljon olet ikävöinyt jalkapalloa?
En ole ikävöinyt jalkapalloa, eikä minulla ole edes tylsyyden pelkoa - 4 (0.6%)
Vähän, mutta voin elää ilmankin - 21 (3.3%)
Olen kaivannut jalkapallon pelaamista - 54 (8.4%)
Olen kaivannut paikallista tai suomalaista futista viihdemuotona - 104 (16.2%)
Olen kaivannut suomalaisen seuran aktiivista kannattajatoimintaa - 64 (10%)
Olen kaivannut telkkarille laulamista - 6 (0.9%)
Olen kaivannut kansainvälistä jalkapalloa viihdemuotona - 68 (10.6%)
Olen kaivannut maaotteluita - 83 (12.9%)
Olen kaivannut muuta urheilua - 47 (7.3%)
EM-kisojen siirtyminen vituttaa - 113 (17.6%)
On vaikea keksiä tekemistä ilman jalkapalloon liittyviä asioita - 35 (5.5%)
Olen kaivannut muuta toimintaa jalkapallon ympärillä, esim. valmennus, huoltajana toimiminen, lasten harrastuksen tukeminen, seuratoiminta yms. - 19 (3%)
Olen höntsäillyt yksin tai porukassa normaaliin tapaan pandemiankin aikana - 11 (1.7%)
Jalkapallo on tulonlähteeni - 12 (1.9%)
Äänestäjiä yhteensä: 150

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon olet ikävöinyt jalkapalloa?  (Luettu 1303 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kokistuoppi

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: #HindenburgtheOligarchy


: 19.05.2020 klo 13:24:02

Korona-aikana futis on ollut kortilla, joskin tilanne on pikku hiljaa muuttumassa. Tehdäänpä galluppia tuntemuksista. Itse olen pohtinut omaa suhtautumista jalkapalloon.

Itse kaipaan lähinnä oman seurani ja maajoukkueen kannattamista sekä seuraamista kotona ja vieraissa, mutta näidenkään puuttuminen ei ole toistaiseksi aiheuttanut mitään levottomuutta. Kenties tilanne olisi toinen, jos kokonainen kausi jäisi pelaamatta, mitä ei onneksi taida käydä. Samoin EM-kisojen peruuntuminen kokonaan aiheuttaisi voimakasta vitutusta, kun taas niiden siirtymisen pystyy vielä hyväksymään, vaikka totta kai olin odottanut juuri tätä kesää suurella innolla, olisinhan ollut paikan päällä.

Muuten jalkapallo on minulle lähinnä viihdemuoto muiden joukossa. Arvokisat ja niiden karsinnat kiinnostavat paljon, ja miesten MM/EM-kisoista katson jokaisen matsin, jos mahdollista. Seurajoukkuefutis - myös kotimainen - kiinnostaa oman suosikkijoukkueeni ulkopuolella huomattavasti vähemmän. Seuraankin sitä vähän samaan tapaan kuin politiikkaa; otsikko- ja tulostasolla, foorumia lukien ja kärryillä pysyen. En juuri koskaan jaksa katsoa minulle neutraalien joukkueiden ottelua kokonaan, ellen ole paikan päällä. Muutaman kerran kaudessa käynkin kyllä muiden joukkueiden liigaotteluissa, joskus toisilla paikkakunnillakin. Innostus tähän on korkeimmillaan alkukaudesta, huhti-toukokuussa. Sen jälkeen kiinnostumiseni keskittyy taas omaan suosikkijoukkueeseeni.

Vähentynyt kiinnostuminen arvokisojen ja suosikkijoukkueideni ulkopuolista jalkapalloa kohtaan voi olla seurausta futisähkystä, runsaudenpulasta. Kaikki sarjat ovat helposti saatavilla, eikä niiden seuraamisessa ole harvinaisuuden eksotiikkaa. Arvokisoja seurasin myös aivan lapsena, joten niissä on vielä mukana nostalgia-aspekti. Jotkut toisethan ovat taas katsoneet lapsena myös niitä kuuluisia Englannin liigan mustavalkolähetyksiä, jolloin heidän siteensä johonkin Liverpooliin voi olla tasolla, jota en vain omista kansallis- ja paikallismielisistä lähtökohdistani pysty ymmärtämään. Toisaalta itse en tunne Tanskan maajoukkuetta kohtaan enää mitään, vaikka 2004 kisoissa jännitin kovasti heidän puolestaan.

Tiivistys: Voin elää ilman jalkapalloa, enkä ole (vielä) kokenut voimakasta ikävää sitä kohtaan korona-aikana. Paikallisen futiksen puuttuminen luo kuitenkin loven ja kaventaa sosiaalista elämääni, koska tunnen paljon ihmisiä sitä kautta.

Vaikka vaihtoehdot ovat jaotellut, tarkoituksena ei ole inspiroida oikeinkannatusvääntöä. Kiinnostaa vain, miten jalkapalloon suhtaudutaan ja mitä siinä kaivataan eniten.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2020 klo 13:26:19 kirjoittanut kokistuoppi »
PeeAa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tupakoivat jalkapalloilijat


Vastaus #1 : 20.05.2020 klo 00:40:33

Vähän, mutta olen yllätyksellisesti voinut elää ilmankin sitä. Itseasiassa en välttämättä edes kaipaa sitä enää elämääni.

Kevät.
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen kokenut kevään sen aidommassa muodossa. Olen käyskennellyt luonnossa ja tutkinut sen elinvoimaa.
Aikaisemmin tää aika vuodesta on aina mennyt kansainvälisen pallon huipentumia seuratessa sekä kotimaisen pallon intensiivisen alkukiiman nosteessa.
Nyt, kun mitään ei ole missään, niin olen tajunnut kuinka tympeässä tynnyrissä olenkaan koko elämäni aikana oikein elänyt.

Ei me tarvita mitään jalkapalloa tänne tellukselle. Ihan samalla tavalla tää pallo pyörii kuten aikaisemminkin. Iloja ja suruja. Vastoinkäymisiä ja...

Jos joskus elinaikanani jalkapallo vielä palaa maan pinnalle sellaisenaan kuin me aiemmin se ollaan koettu, niin varmasti osaisin suhtautua siihen neutraalisti.
Loppupeleissä se on vain peli muiden joukossa.
Peli, johon ihmiset ovat vuosien saatossa keksineet toinen toistaan merkityksettömiä sääntöjä.

BorisC

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MyPa, Purha


Vastaus #2 : 20.05.2020 klo 02:06:34

Onhan tämä ollut aivan vitun paskaa aikaa. Pää menee jumiin kun ei omia pelejä ja harjoituksia ole ollut, eikä mikään lenkkeily auta tähän edes vähää alusta. Korona on saatanasta.
Todo Poderoso

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Allsång på Alpenhaus


Vastaus #3 : 20.05.2020 klo 09:40:10

Oikein ihmetyttää kuinka vähän lopulta on ollut ikävä futista. Noin vuodesta 2000 alkanut "aktiiviura" aikuisten sarjoissa oli tarkoitus paketoida tähän kauteen, joten tietynlainen irrottautuminen oli mielessä jo ennen koronaa. Tällä hetkellä isompia pelihaluja ei ole, mutta eiköhän ne sieltä jostain taas kumpua esiin kun pääsee treenaamaan.

Ylivoimaisesti eniten koko asiassa vituttaa EM-kisojen siirtyminen kun matkat, majapaikat ja lopulta liputkin oli hoidettu valmiiksi.

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa