Toinen kehittämisehdotus voi olla hieman vaikeampi toteuttaa, sillä podcastin luonne nyt on vähän sellainen, että kaveriporukan (johon vieras useimmiten kuuluu) kesken jutellaan menneistä mukavia. Kaipaisin kuitenkin hieman vieraiden haastamista sekä kiperämpiä kysymyksiä. Olen nyt kuunnellut vasta ensimmäisen Mosa-jakson, joten en tiedä mitä toisessa on keskusteltu, mutta siinä olisin kaivannut hieman kriittisempää tarkastelua sen suhteen, että miksi Mosa lähti Jurmalaan (ensimmäisellä kerralla ja varsinkin toisella) ja oliko kasvattajarahojen tietoinen kiertäminen Mosankin tiedossa.
Oon kuunnellut itse nyt ainakin Mosan, Furuholmin, Riveiron ja Aallon haastikset, ja tosiaan varsinkin kahden ensin mainitun kohdalla oli korviinpistävää tuo vieraan kannalta ikävien kysymysten välttely. Mosan kanssa ei puhuttu mistään uran vaikeista jutuista, vaikkapa ulostus Klubista tai jonkun vitun RoPSin penkillä -keissi jätettiin mainitsematta. Eikä edes siitä keskusteltu, että kun kaveri vaikutti jo joskus 2013 (?) ylivertaiselta Lech Poznania vastaan ja maajoukkueuran kannalta näytti pari vuotta sitten tosi lupaavalta, niin mitä hän itse näkee syiksi siihen, että ura kääntyi laskuun. P&P:n kaveripiirimäinen jutustelu on tosiaankin raikas tuulahdus suomalaisessa usein niin virkamiesmäisessä urheilu-/futisjournalismissa enkä tarkoita että pitäisi ruveta kiusaamaan vieraita, vieraista saadaan paljon enemmän irti kun ilmapiiri on noin leppoisa, mutta silti pientä haastamista kaipaisin itsekin.
Toinen asia missä vois mielestäni parantaa olisi meneminen hieman syvemmälle itse pelaamiseen. Esim. tässä Aalto-jaksossa oli siistiä kuulla, miten kaveri puhui hyökkääjien vartalonkäytöstä. Furuholm mainitsi jotain että vanhetessa voi kehittyä enää lähinnä taktisissa asioissa, niin siinä ois ollut oiva paikka kysyä, millaisissa asioissa hän on itse kehittynyt. Itse olen ollut näkevinäni Furuholmilta melko vahvaa target-pelaamista, sitä ois ollut kiva kuulla pureskeltavan atomeiksi. Nämä nyt siis vain yksittäisinä esimerkkeinä.
Ja vaikka kaikissa kuuntelemissani jaksoissa on ollut tämän hetken liigapelaaja/-valmentaja vieraana, niin heidän joukkueidensa pelaamisesta ei ole puhuttu oikeastaan lainkaan. Riveiro-jaksossakin puhe Interin pelistä jäi muistaakseni todella pintapuoliseksi, se jäi mieleen että mies sanoi että yleisön viihdyttäminen on koko homman pointti, ei oikeastaan muuta.
Tollasia kehitysehdotuksia, mutta siis helvetin hyvää settiä kokonaisuudessaan
Wistuban loppukyssärit ansaitsevat erityispeukut, samoin Henri Aallon vastaukset niihin! Blue Is the Warmest Colorin mainintaa en osannut tältä podcastilta odottaa, hyperpeukut tuoppien kera siitä
Perpa näemmä käynyt pyörähtämässä, tätä odotetaan innolla! Eipä sillä, etteikö Josen tuleva juttutuokio kiinnostaisi.
Just mietin että keitähän vieraita tähän toivoisi, ja Perpa on kyllä jotenkin niin kuultu ja ilmiselvä valinta, ettei oikein innosta. Vaikka KuPSista tai Ilveksestä ois mielenkiintoista kuulla jotakuta.