FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 12:47:47 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 16
 
Kirjoittaja Aihe: Niilo Mäenpää, Warta Poznań  (Luettu 197829 kertaa)
2 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Julkea bulbul

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)


Vastaus #275 : 12.04.2022 klo 12:25:05

Ivanovin Instagram tilin tunnus näemmä muuttunut kun ei enää @ruskisoldat toiminut. Ehkä ei ollut paras mahdollinen tunnus näinä aikoina.

Oli myös melko nopea asian suhteen.

Ivanov on ilmeisesti poistanut ruskisoldat nimeä totelleen instagram-tilinsä. Varmaan ihan hyvä ratkaisu tässä tilanteessa.
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #276 : 16.04.2022 klo 14:54:03

Albin Granlund katsoo penkiltä, kun Robert ja Niilo ovat avauksessa. Stal Mielec-Warta 0-1 64. min.
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus


Vastaus #277 : 16.04.2022 klo 22:05:37

Albin Granlund katsoo penkiltä, kun Robert ja Niilo ovat avauksessa. Stal Mielec-Warta 0-1 64. min.

Näihin lukemiin myös päättyi. Täydet minuutit kaikille suomalaisille - Ivanoville ja Mäenpäälle kentällä, ja Granlundille penkillä.
Minä itse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Minä itse ja muut altavastaajat.


Vastaus #278 : 23.04.2022 klo 23:19:42

Kumpikaan ei ollut tänään kokoonpanossa, kun vieraissa tuli kahden maalin tappio kärkipään Lechia Gdanskille.
Kenelläkään tietoa syystä?

Kotisivujen käännöksen mukaan Robertilla on sairaus ja Niilolla infektio (ehkä siis korona molemmilla).
« Viimeksi muokattu: 24.04.2022 klo 08:11:30 kirjoittanut Minä itse »
Minä itse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Minä itse ja muut altavastaajat.


Vastaus #279 : 07.05.2022 klo 15:19:31

Molemmat suomalaiset ovat palanneet avaukseen tänään.
Säilymiseen riittävät pisteet voivat olla jo kasassa Wartalla, mutta ei kannata sarjapaikan varmistusta 'siirtää' viimeisen kierroksen Wisla-Warta peliin.
ifota

Poissa Poissa


Vastaus #280 : 07.05.2022 klo 22:05:06

Ivanoville täydet minuutit ja Mäenpäällekin 80 minuuttia 0-3 voitossa.
Kausari

Poissa Poissa


Vastaus #281 : 07.05.2022 klo 22:25:57

Aika pian pitäisi Mäenpäänkin päästä kokeilemaan maajoukkueessa pelaamista.
C Less

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool, Atleti


Vastaus #282 : 07.05.2022 klo 22:40:17

Aika pian pitäisi Mäenpäänkin päästä kokeilemaan maajoukkueessa pelaamista.
Alkaa majuun olla jonkin verran tarjolla uutta verta keskikentälle Ylos
Minä itse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Minä itse ja muut altavastaajat.


Vastaus #283 : 14.05.2022 klo 16:22:21

Wartalla on sarjapaikan varmistuttua vapautunut paikka osallistua mestaruustaistoon, kun vastassa on kärkijoukkue Lech kotona- tunnelma paikallisessa lienee kuuma kuitenkin. Robert on avauksessa ja Niilo ei päässyt vaihdosta kentälle, vaikka jo alkuminuuteilla jouduttiin keskikentälle vaihto tekemään.
VeikkausTV:n listasta ottelua en löydä (vaikka jonkun tiedon mukaan pitäisi näkyä).
Hyvässä vireessä oleva Warta siirtyi pilkulta 1-0 johtoon.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2022 klo 16:46:51 kirjoittanut Minä itse »
ifota

Poissa Poissa


Vastaus #284 : 14.05.2022 klo 18:00:34

Mäenpää sisään 61' ja keltainen kortti 82' 1-2 tappiossa. Ivanoville täydet minuutit ja myös kortti 2. puoliajalla.
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #285 : 14.05.2022 klo 18:27:39

Niin se vain Warta 1500 katsojan keskiarvolla piti itsensä pääsarjassa. Kova saavutus. Mikäs jätkien jatkotilanne on?
« Viimeksi muokattu: 14.05.2022 klo 18:30:53 kirjoittanut D mies »
Lihis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honakki, Suomen jalkapallon A-maajoukkue


Vastaus #286 : 14.05.2022 klo 18:31:53

Niin se vain Warta parin tuhannen katsojan keskiarvolla piti itsensä pääsarjassa. Kova saavutus. Mikäs jätkien jatkotilanne on?

Miten katsojakeskiarvo liittyy joukkueen menestymiseen ??? Honka on sensaatiomaisesti ollut jo monta vuotta Veikkausliigassa.
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #287 : 14.05.2022 klo 19:13:19

Noh, jotenkin ajattelisi, että Puolan kaltaisessa lutuurimaassa näillä asioilla olisi isompikin merkitys. Olikos tuolla manibisnesmies taustalla?
ifota

Poissa Poissa


Vastaus #288 : 14.05.2022 klo 20:25:52

Bartłomiej Farjaszewski, joka on ilmeisesti tehnyt rahansa perustamallaan verkkokaupalla.
ifota

Poissa Poissa


Vastaus #289 : 14.05.2022 klo 20:38:06

Niin se vain Warta 1500 katsojan keskiarvolla piti itsensä pääsarjassa. Kova saavutus. Mikäs jätkien jatkotilanne on?

Ivanovilla vissiin optio ensi kaudesta, Mäenpään sopimus kesään 2024 asti.
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #290 : 14.05.2022 klo 22:48:29

Ivanovin sopimuksen optio on käytetty ja sopimus jatkuu 2023 saakka. Mäenpäällä tosiaan 2024 saakka sopimusta.

Farjaszewski osti seuran ilmeisesti muutamalla eurolla ja otti hoitaakseen 400 000 zlotyn eli noin 85 000 euron velat. Taustalla oli melkoisen huonoa johtamista ja hyvin epämääräisen kuuloisia omistuskuvioita, jotka olivat aiheuttaneet myös seuran joutumisen huonoon valoon kaupungin päättäjien silmissä.

Tämän takia seura on pelannut nyt Ekstraklasaan noustuaan kaksi kautta evakossa naapurikunnan puolella ja pikkuhiljaa kaupungin kanssa ovat laittaneet vanhaa stadionia liigastandardien mukaiseksi.

Omistaja ei ole mikään superrikas, vaan melko menestynyt yrittäjä, jolla on n. 25 hengen maahantuontifirma. Ennen koronaa toimittivat ainakin Saksan isoille messuille ja firmoille kaulanauhoja yms. vastaavaa kampetta.

Puolassa liigan televisiorahat alkaa olla jo varsin mukavalla tasolla, joten Wartakin on onnistunut kasvattamaan budjettia tuolla rahalla.

Viime kauden liikevaihto oli tosiaan 15,8 miljoonaa zlotyä eli noin 3,3M€. Tuosta 11,2M zlotyä tuli TV-tuloista ja 4,5M zlotyä yhteistyökumppaneilta. Ovat noissa yhteistyökuvioissa parantaneet jatkuvasti, joten jonkun verran parempia lukuja on todennäköisesti tältä kaudelta tulossa. Yleisökeskiarvo noussee jonkun verran, kun stadionremppa Poznanin puolella on valmis, mutta eipä kaupungin yleisön ykkösseurasta tule siltikään olemaan kilpailua. Lech on suurin ja Warta "uinuva jättiläinen", joka voitti mestaruuksia aikaa sitten.

Kahden peräkkäisen kauden säilymiset sarjassa ovat olleet Wartalle erittäin kova suoritus ja molemmilla kausilla nimenomaan onnistunut kevätkausi on mahdollistanut tämän. Seura on onnistunut hankkimaan lainasopimuksilla ja vastaavilla järjestelyillä varsin kovia pelimiehiä. Siirtomarkkinoillahan ei tuolla budjetilla vielä juhlita, mutta mielenkiintoista on nähdä, siirtyykö esimerkiksi Suomesta vielä lisää pelureita tuonne. Seuralla kun sattuu olemaan selkeä side Suomeen.

« Viimeksi muokattu: 14.05.2022 klo 22:54:40 kirjoittanut Addick »
ifota

Poissa Poissa


Vastaus #291 : 15.05.2022 klo 12:33:00

Oliko niin, että Farjaszewskilla on hallussaan ainoastaan Wartan jalkapallo-osasto? Eikö kyseessä kuitenkin ole monilajiseura?
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #292 : 15.05.2022 klo 13:02:04

Oliko niin, että Farjaszewskilla on hallussaan ainoastaan Wartan jalkapallo-osasto? Eikö kyseessä kuitenkin ole monilajiseura?

Farjaszewskin tultua omistajaksi, jaettiin seura kahteen osioon eli jalkapallojaosto eriytettiin ja muut lajit jäivät omaksi monilajiseurakseen, lajeina ainakin miekkailu, maahockey, melonta, uinti ja tennis.

Futispuolella miesten jengin lisäksi naisten futista, junnupuolta ja amputaatiofutisjengi.

Jossain määrin yhdessä kuitenkin Ogrodekin (stadion)aluetta kehittävät.
Minä itse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Minä itse ja muut altavastaajat.


Vastaus #293 : 15.05.2022 klo 14:14:22

Stadionin valmistuminen ylimmän sarjatason kriteerit täyttäväksi on vielä pahasti vaiheessa näköjään
(http://stadiony.net/stadiony/pol/stadion_warty_ogrodek).
Kaudella 2015/16 Warta näyttää päässeen maalierolla neljänneltä sarjatasolta nousupeleihin nousten (https://www.flashscore.fi/jalkapallo/puola/iii-liga-lohko-ii-2015-2016/) ja sen jälkeen joka toinen vuosi edelleen ylöspäin.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2022 klo 14:40:45 kirjoittanut Minä itse »
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #294 : 22.05.2022 klo 00:01:14

Molemmat herrat olivat tänään avauksessa, kun Warta kohtasi päätöskierroksella vieraskentällä Wisla Krakow'n. Ottelu päättyi Wartan 1-0 voittoon, Mäenpää pelasi tunnin verran ja Ivanov tuttuun tapaan täyden matsin.

Ivanov myös höynäytti pallon kanssa sen verran ankarasti vastustajan pelaajaa, että tämä loukkaantui ja jouduttiin vaihtamaan.

Wartan loppusijoitus sarjassa on 11. ja kaudesta jää jälleen kouraan erinomainen kevätkausi. 10, 15 ja 20 ottelun kuntopuntarissa joukkue on 4., 5. ja 6. sijoilla.

Tuleva kausi on nuorelle päävalmentaja David Szulcekille ensimmäinen täysi kausi Ekstraklasassa ja melko iso askel seuralle. Toiveissa on varmasti, että putoamispeikko selässä ei tarvitsisi painaa kautta näin pitkälle, vaan joukkueen rakentamisessa onnistuminen tulisi jo kesällä.

Joukkueesta lähtijöitä on Rakowiin lainalta palaavat Courtney-Perkins, Szelagowski ja suuremmassa roolissa ollut Miguel Luis, joka onnistui kevätkaudella kolmesti maalinteossakin sekä Lechia Gdanskiin palaava Szczepanski.

Näiden lisäksi keskikentällä sekä topparina kauden aikana pelannut veteraani Lukasz Tralka lopettaa pelaajauransa ja hämmentävällä siirrolla Tiraspolista tullut Castaneda jatkaa ilmeisesti matkaansa Thaimaahan, kuten tiedossa oli jo helmikuussa hänen saapuessaan. (tosin en enää löydä tätä tulevaa siirtoa Transfermarktista...)

Puolustaja Kielbin ja keskikenttäpelaaja Kopczynskin sopimukset loppuvat, mutta isoja minuutteja pelanneille pelaajille yritettäneen tehdä jatkosopimukset. Sopockon sopimus päättyy myös, mutta keskikenttäpelaaja pelasi vain parissa ottelussa kauden aikana.
barbarian

Poissa Poissa


Vastaus #295 : 01.07.2022 klo 10:07:30

Robert Ivanov on eräiden puolalaishuhujen mukaan yksi kolmesta kandidaatista Lech Poznanin uudeksi toppariksi. Pääehdokas on Unkarin liigassa pelaava Romanian maajoukkuemies Adrian Rus, mutta Rusia kohtaan on kiinnostusta myös Espanjan kakkostasolla sekä kuolleiden lasten verellä öljytyssä Putinin kansanmurhaliigassa. Kakkosvaihtoehdoista vahvimmilla olisi Ivanov ja lisäksi mainittuna toinen Romanian maajoukkuemies Ionut Nedelcearu Serie C:hen keväällä valahtaneesta Crotonesta. Ivanovin osalta mainitaan myös mahdollinen siirto ulkomaille, koska ei kuitenkaan ole Lech Poznanin ykköstargettina.

Pari sijaa Wartan taakse päättyneellä kaudella jäänyt Zaglebie Lubin on samojen huhujen mukaan tarjonnut hiljattain Wartalle Ivanovista 100-150 000 euroa, mutta Warta pyytää puolta miljoonaa. Samankaltainen hintalappu olisi Adrian Rusilla, kun taas Nedelcearusta pyydetään ilmeisesti tätäkin enemmän.

https://weszlo.com/2022/06/30/lech-poznan-stoper-obronca-transfer-rus-nedelcearu-ivanov

Tässä viimeviikkoista juttua Zaglebie Lubinin kiinnostuksesta Ivanovia kohtaan. Tämän mukaan Ivanov preferoisi kuitenkin siirtoa pois Puolasta.

https://weszlo.com/2022/06/22/zaglebie-lubin-robert-ivanov-transfer
« Viimeksi muokattu: 01.07.2022 klo 10:10:42 kirjoittanut barbarian »
mosse401

Poissa Poissa


Vastaus #296 : 01.07.2022 klo 14:33:45

Robert Ivanov on eräiden puolalaishuhujen mukaan yksi kolmesta kandidaatista Lech Poznanin uudeksi toppariksi. Pääehdokas on Unkarin liigassa pelaava Romanian maajoukkuemies Adrian Rus, mutta Rusia kohtaan on kiinnostusta myös Espanjan kakkostasolla sekä kuolleiden lasten verellä öljytyssä Putinin kansanmurhaliigassa. Kakkosvaihtoehdoista vahvimmilla olisi Ivanov ja lisäksi mainittuna toinen Romanian maajoukkuemies Ionut Nedelcearu Serie C:hen keväällä valahtaneesta Crotonesta. Ivanovin osalta mainitaan myös mahdollinen siirto ulkomaille, koska ei kuitenkaan ole Lech Poznanin ykköstargettina.

Pari sijaa Wartan taakse päättyneellä kaudella jäänyt Zaglebie Lubin on samojen huhujen mukaan tarjonnut hiljattain Wartalle Ivanovista 100-150 000 euroa, mutta Warta pyytää puolta miljoonaa. Samankaltainen hintalappu olisi Adrian Rusilla, kun taas Nedelcearusta pyydetään ilmeisesti tätäkin enemmän.

https://weszlo.com/2022/06/30/lech-poznan-stoper-obronca-transfer-rus-nedelcearu-ivanov

Tässä viimeviikkoista juttua Zaglebie Lubinin kiinnostuksesta Ivanovia kohtaan. Tämän mukaan Ivanov preferoisi kuitenkin siirtoa pois Puolasta.

https://weszlo.com/2022/06/22/zaglebie-lubin-robert-ivanov-transfer

Siirtyminen Zaglebieen olisi aika älytöntä, kun ei ole millään lailla steppi ylöspäin. Lechiin siirtyminen olisi puolestaan aika hyvä steppi, chämppäri karsinnat jne.
Minä itse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Minä itse ja muut altavastaajat.


Vastaus #297 : 07.07.2022 klo 10:13:57

Kaksikko oli eilen harjoitusmatsissa avauksessa toiselle sarjatasolle noussutta Chojniczanka Chojnicea vastaan. Robertilla oli pehmeä lasku maajoukkuetauolta miehen pelatessa suunnitellusti puolet ensimmäisestä jaksosta. Ennen vaihtoon tuloa Robertille kirjattiin tolpan kautta uponnut 1-1 tasoitus.
Niilo oli 4-2 päättyneessä pelissä vajaat 60 minuuttia kentällä.
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #298 : 07.07.2022 klo 12:09:12

Warta on kesän siirtoikkunassa hankkinut jo kaksi topparia.

Kreikkalainen 25-vuotias Dimitrios Stavropoulos tuli ilmaissiirrolla Regginasta. Takana 39 matsia Serie B:tä ja 51 ottelua Kreikan liigassa.

Toinen hankinta onkin melko mielenkiintoinen 30-vuotias Kamil Koscielny, jolla löytyy 90 matsia Puolan Kakkosesta, 45 Ykkösestä ja 39 Ekstraklasasta. Pari viimeistä seuraa ollut Stal Mielec ja Rakow Czestochowa, mutta viime kevät meni Ykköstä pelatessa.

Toppariosasto toki kaipasikin vahvistusta, kun Lukasz Tralka lopetti uransa ja hänkin joutui topparin tontilla pelaamaan, vaikka aiemmin pääosa minuuteista tuli keskikentän pohjalla.

Seura tarvitsee vielä keskikentälle ja erityisesti hyökkäykseen vahvistusta, koska Zrelak ei yksin pysty koko maalintekovastuuta kantamaan.

Sarja alkaa tosiaan jo 15.7., joten kiirehän tässä tulee. Wartan kaksi viimeisintä Ekstraklasa-kautta nousun jälkeen ovat tosin painottuneet pisteiden osalta sarjan kevätpuoliskolle, joten voi olla, että tammikuun siirtoikkuna on tälläkin kertaa se mielenkiintoisin osa kaudesta kentän ulkopuolella.
MiestenK

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Espoolaisseurat ja suomalaiset ulkomailla


Vastaus #299 : 07.07.2022 klo 15:40:52

Kaksikko oli eilen harjoitusmatsissa avauksessa toiselle sarjatasolle noussutta Chojniczanka Chojnicea vastaan. Robertilla oli pehmeä lasku maajoukkuetauolta miehen pelatessa suunnitellusti puolet ensimmäisestä jaksosta. Ennen vaihtoon tuloa Robertille kirjattiin tolpan kautta uponnut 1-1 tasoitus.
Niilo oli 4-2 päättyneessä pelissä vajaat 60 minuuttia kentällä.
Maali: https://twitter.com/pawel_jonik/status/1544747838579609600?t=I8ef5JpsQTQtNEexv21uWA&s=19

 
Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 16
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa