juzzz
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK
|
|
Vastaus #150 : 14.05.2021 klo 10:31:03 |
|
Turhaa vinkumista Lahelta ja Keskolta kyllä tässä. Toisaalta kyllä naurattaa myös tämä Lidlin pitäminen moraalisena jumalana verrattuna K- tai S-mafiaan Samaa paskaa eri paketissa.
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
Suosikkijoukkue: Slavia Sofia
|
|
Vastaus #151 : 14.05.2021 klo 10:47:23 |
|
Väitän silti itse, että Lidlin toiminta ei ole suomalaisen jalkapallon edun mukaista. Tällainen mainonta vaikeuttaa jatkossa Palloliiton kumppanuuksia ja varainhankintaa. Se laskee kumppanuksien arvoa yritysten näkökulmasta, kun mikä tahansa Pertsan Putkirassaus Oy voikin yhtäkkiä kiinnittää itsensä Huuhkajiin ilman kumppanuutta. Miksi yhteistyöstä kannattaisi kenenkään silloin maksaa yhtään mitään? Ei kenenkään ”kannattaisi” maksaa yhteistyöstä mitään ilman Lidlin kampanjaakaan. Paljon paremman suoran vastineen rahalle saisi vaikka Facebook-mainonnasta. Urheilun sponsorointi on meidän markkinoilla enemmänkin hyväntekeväisyyttä kuin voitonhakua sijoitetulle pääomalle. Toki EM-kisat ovat niin iso asia Suomessa, että se ilmiönä jollain tapaa ylittää tällaiset sopimukset ja kumppanuudet. On ihan OK ja ymmärrettävää ja hyväksyttävää että yritykset haluavat kiinnittyä tänä kesänä kisahuumaan ja olla siinä mukana. Sen voi kuitenkin tehdä monella tavalla. Lidl meni mielestäni liian pitkälle ja tämä valittu linja meni todella vahvasti ambush-markkinoinnin ja toki Lidlille tyypillisen tahallisen provosoinnin puolelle.
Ja tämä ei todellakaan ole normaali ja vakiintunut tapa tehdä markkinointia Suomessa, vaan aikamoinen totuttujen herrasmiessääntöjen rikkomus. Se sitten taas on juuri sitä parrakkaiden markkinointihipsterien alan sisäistä kikkelimiekkailua, jonka markkinointiala voi ratkaista keskenään. Maailmalla näitä on nähty paljon, jalkapallon ympäriltä kannattaa googlata esim. Coca-Colan ja Pepsin kamppailut. Miksi Ari Lahden ulostulo, jos mainosala voi ratkoa nämä keskenään? Ja mitä sitten Citymarket-kauppiaiden Ferrareihin tulee, niin olen samaa mieltä. Tosin aika paljon reilummasta nallekarkkijaosta tuossakin on kysymys kuin Lidlin tapauksessa. Lidlissä ne tuottovirrat menevätkin sitten tasan yhdelle ihmiselle, joka onkin koko maailman rikkaimpia ihmisiä. Siinä on Citymarketin parkkipaikalla pönöttävät autot aika kevyttä kamaa kun Dieter Schwarz saapuu kaupunkiin. Tuo on kuitenkin ilmeisesti sitä parempaa rikastumista. Varmasti näin, puhuin nyt mielikuvista. Lidl on taitavalla mainonnalla saanut itsensä näyttämään Suomen kansan vapahtajalta, kun taas Keskon kauppiaat vaikuttavat riistäjiltä. Toki hinnoittelu tukee vahvasti tätä mielikuvaa, mutta Keskolla on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia tässä. Tietysti voi olla Keskon etukin ylläpitää mieliikuvaa kauppaketjusta, jossa köyhät ei pyöri haisemassa. Hyvinhän niillä pyyhkii nytkin,
|
|
|
|
Abate
Poissa
Suosikkijoukkue: Class of 1612
|
|
Vastaus #152 : 14.05.2021 klo 11:04:55 |
|
Moi Keskon markkinointijanari! Hyvähän sen K-kauppiaan on jaella niitä riistohinnoilla kuluttajilta koijjaamiaan rahoja ja pistää sponsoroinnit vielä vähennyksiin. K-kauppias on keskitetyn ruoanjakelun välistävetäjä, jota tässä yhteiskunnassa vielä lihotetaan esim. asumistukien avulla, koska kauppiaan maksama erittäin alhainen palkka ei riitä normaaliin elämiseen tämän maan suurimmissa kaupungeissa. Todellinen hyväntekijä ja Superkauppias MVNT
|
|
|
|
Lunatic Leopard
Poissa
Suosikkijoukkue: Pystyraita hoikentaa
|
|
Vastaus #153 : 14.05.2021 klo 11:23:16 |
|
GlenKamera, käypä nyt sanomassa sille pomollesi ettei ole oikein fresh idea "soluttautua" johonkin keskustelupalstalle, vaan sustakin saataisiin kyllä enemmän irti jos saisit perustaa vaikka jonkun ideariihen markkinointikampanjaan. Yhtäkkiä teillä voisikin olla paremmat meiningit kuin Lidlillä koskaan, eikä tätä keskustelua tarvisi edes käydä.
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
Suosikkijoukkue: Slavia Sofia
|
|
Vastaus #154 : 14.05.2021 klo 13:22:17 |
|
GlenKamera, käypä nyt sanomassa sille pomollesi ettei ole oikein fresh idea "soluttautua" johonkin keskustelupalstalle, vaan sustakin saataisiin kyllä enemmän irti jos saisit perustaa vaikka jonkun ideariihen markkinointikampanjaan. Yhtäkkiä teillä voisikin olla paremmat meiningit kuin Lidlillä koskaan, eikä tätä keskustelua tarvisi edes käydä.
Minusta ihan hyvä idea tulla keskustelemaan. Näin toimii kansalaisyhteiskunta.
|
|
|
|
Jalitsumies
Poissa
Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni
|
|
Vastaus #155 : 14.05.2021 klo 14:05:21 |
|
Minusta ihan hyvä idea tulla keskustelemaan. Näin toimii kansalaisyhteiskunta.
Hyvä idea joo, mutta nimimerkissä tai ainakin viestissä voisi tuoda avoimesti esille, että minkä yrityksen/liiton työntekijänä kirjoittelee. Ei ole hyvä idea kirjoittaa viestejä ilman että tuo selkeästi esille sen, kenen palkkaamana kirjoittelee. Nyt huomio kiinnittyy aivan väärään asiaan, eikä lopputulos ole varmaankaan GlenKameran palkanmaksajan kannalta haluttu.
|
|
|
|
Ryu
Poissa
Suosikkijoukkue: IVFC, Ac Oulu, Arsenal
|
|
Vastaus #156 : 14.05.2021 klo 14:10:24 |
|
Onhan Lahden puolustukseksi pakkoa sanoa, että Lidl on harvinaisen huono ruokakauppa työssäkäyvälle ihmiselle. Offtopic, mutta paskapuhetta. Viereisestä S-kaupasta paketit ja jalapenot ja kaikki muu löytyy maailman parhaaasta.
|
|
|
|
Labour Blow
Poissa
|
|
Vastaus #157 : 14.05.2021 klo 14:39:02 |
|
Nyt kannattaa käydä Lidlistä poistamassa halpoja HUUHKAJAT-fanihuiveja mukaan kisoihin. Nämä ovat seletisti hot kun vaihtelee huiveja muiden maiden fänien kanssa. Vain 9,90.
|
|
|
|
Hunaja
Paikalla
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
|
Vastaus #158 : 14.05.2021 klo 14:41:25 |
|
Nyt kannattaa käydä Lidlistä poistamassa halpoja HUUHKAJAT-fanihuiveja mukaan kisoihin. Nämä ovat seletisti hot kun vaihtelee huiveja muiden maiden fänien kanssa. Vain 9,90.
Tosin eipä aito SMJK-huivikaan maksa kuin kokonaiset 10 senttiä enemmän, eikä tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa syyntakeettoman belgialaiskannattajan puijaamisesta.
|
|
|
|
Åke Wahlgren
Poissa
Suosikkijoukkue: Rive ulos!
|
|
Vastaus #159 : 14.05.2021 klo 15:35:41 |
|
Tosin eipä aito SMJK-huivikaan maksa kuin kokonaiset 10 senttiä enemmän, eikä tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa syyntakeettoman belgialaiskannattajan puijaamisesta.
Ei kannata julkisesti huudella näistä SMJK:n "aidoista" tuotteista ettei Ari ärähdä ja syytä pilkasta suomalaista jalkapalloa kohtaan. Vai onko Palloliiton kanssa tehty yhteistyösopimus jonka myötä rahaa kilahtaisi myös heidän kassaansa?
|
|
|
|
Chevron
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #160 : 15.05.2021 klo 19:16:59 |
|
Miksei forkalla ole älähdetty Vaasan "Oi Suomi on" hassutteluista "ruis"leipänsä markkinoinnissa?
|
|
|
|
Raffael
Poissa
Suosikkijoukkue: FCLK & SMJK
|
|
Vastaus #161 : 15.05.2021 klo 19:31:28 |
|
Eka itketään kun Huuhkajia ei näy katukuvassa tai telkkarissa. Sitten kun Suomen isoimpia ruokaketjuja tuo Huuhkajat ja kisahuuman isosti esille telkkariin, katumainoksiin, kesäbiiseihin, radioon, someen, yms, itketään siitäkin. MVNT. Vitun hyvää promoa koko futikselle Suomessa ja olihan noi mainoksetkin todella hienosti tehty, kiinnitää jokaisen huomion kun vilahtaa telkkarissa. Ei siitä sen
|
|
|
|
Åke Wahlgren
Poissa
Suosikkijoukkue: Rive ulos!
|
|
Vastaus #162 : 16.05.2021 klo 09:58:40 |
|
Miksei forkalla ole älähdetty Vaasan "Oi Suomi on" hassutteluista "ruis"leipänsä markkinoinnissa?
Leipäpussin kyljessä on Palloliiton logo. Siitä tietenkin voisi keskustella millä oikeudella Palloliitto myy ja kaupallistaa "oi x on!" -slogania? Eikö tämä sitten ole suomalaisten jalkapallokannattajien halventamista?
|
|
|
|
Hiiritin
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #163 : 16.05.2021 klo 11:16:43 |
|
Eka itketään kun Huuhkajia ei näy katukuvassa tai telkkarissa. Sitten kun Suomen isoimpia ruokaketjuja tuo Huuhkajat ja kisahuuman isosti esille telkkariin, katumainoksiin, kesäbiiseihin, radioon, someen, yms, itketään siitäkin. MVNT. Vitun hyvää promoa koko futikselle Suomessa ja olihan noi mainoksetkin todella hienosti tehty, kiinnitää jokaisen huomion kun vilahtaa telkkarissa. Ei siitä sen
Mainoksethan on todella hienoja ja yleisön näkökulmasta tosiaan hyvää promoa. Mutta onhan siinä pointtinsa, että Huuhkajat ja Helmarit ovat periaatteessa ne Palloliiton "tuotteet", joiden oikeuksilla sponsorirahaa hankitaan suomalaiselle futikselle. Nyt Lidlillä ei ollut oikeuksia näitä käyttää, mutta käyttivät siitä huolimatta. Kun ottaa huomioon kuinka innokkaasti Lidl on omia tuotemerkkejään puolustanut (tapaus: Kasper Strömman ja bagelit) niin onhan tämä todella irvokasta toimintaa saksalaisketjulta taas kerran. Edelleen sitä mieltä että Ari Lahti olisi voinut asiasta viestiä paremmin, mutta ei tämä nyt Lidlin CV:ssä kovin hyvältä näytä. Ainoa voittaja tapauksessa lienee juuri suomalainen jalkapallokulttuuri, häviäjiä Lidl ja Palloliitto.
|
|
|
|
Virallinen
Poissa
|
|
Vastaus #164 : 16.05.2021 klo 12:39:04 |
|
Voisiko myös olla, että mainos on tehty 2020 kisoja varten Lidlin ollessa vielä Palloliiton yhteistyökumppani. Ei tuollaista ison budjetin mainosta heitetä roskakoriin kisojen siirtymisen ja Palloliiton uuden kumppanin takia.
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
|
Vastaus #165 : 16.05.2021 klo 13:13:40 |
|
Voisiko myös olla, että mainos on tehty 2020 kisoja varten Lidlin ollessa vielä Palloliiton yhteistyökumppani. Ei tuollaista ison budjetin mainosta heitetä roskakoriin kisojen siirtymisen ja Palloliiton uuden kumppanin takia.
Ei voi, koska mainos on kuvattu Olympiastadionilla, jonka remontti valmistui vasta kisojen perumisen jälkeen.
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #166 : 16.05.2021 klo 14:25:53 |
|
Ilmeisesti S-ryhmä on ihan samalla tavalla Uefan "yhteistyökumppani" kuin mitä Lidl on. Näkyi Prismassa olevan myytävänä Euro 2020 -logolla varustettuja fanituotteita. Ison "Oi Suomi on" -tekstin alla Suomi-tuotteita ja toisessa hyllyssä muiden maiden.
|
|
|
|
GlenKamera
Poissa
|
|
Vastaus #167 : 16.05.2021 klo 22:04:43 |
|
Hyvä idea joo, mutta nimimerkissä tai ainakin viestissä voisi tuoda avoimesti esille, että minkä yrityksen/liiton työntekijänä kirjoittelee. Ei ole hyvä idea kirjoittaa viestejä ilman että tuo selkeästi esille sen, kenen palkkaamana kirjoittelee.
Nyt huomio kiinnittyy aivan väärään asiaan, eikä lopputulos ole varmaankaan GlenKameran palkanmaksajan kannalta haluttu.
Mistä tämä kiima selvittää minun henkilöllisyyttäni kumpuaa? Varmaan 10 ad hominemia jo tullut ekan viestini jälkeen. Ettekö te kykene muodostamaan mielipidettä minun viestieni sisällöstä, jos ette tiedä missä minä olen töissä? Todella kummallinen ajatustapa anonyymilla foorumilla. Missäs roolissa sitten itse täällä kirjoittelet? Minä keskustelen täällä ihan yksityishenkilönä. Olen kyllä ollut aiemmin töissä K-kaupan hevihessuna, nykyisin toisella alalla. Silloin tällöin kun sattuu huvittamaan myös erilaisissa puolustuspään rooleissa, korkeimmillaan Nelosessa. Osaatteko nyt vastata paremmin minun esittämiini ajatuksiin, vai pitääkö vielä kertoa lisää itsestäni ensin? Asian ydin on edelleen sama: katson että Lidl on hyödyntänyt tässä tuotemerkkiä ja kumppanuutta tavalla jonka en itse katso olevan sopivaa. Ovat toki riittävästi harmaalla alueella ettei tästä mitään oikeita sanktioita voi tulla, ja kuten sanoin, Lidlin fanit eivät selkeästi kykene arvioimaan yrityksen toimintaa missään tilanteessa kriittisesti eli mitään kaupallistakaan tappiota tästä ei Lidlille voi tulla. Sen varaan Lidl näissä aina pelaakin. Itse soisin silti että virallisia kumppanuuksia kunnioitettaisiin, koska niiden päälle kuseminen on haitallista suomalaisen jalkapallon näkökulmasta. Sitä ei riitä alkuunkaan paikkaamaan se täysin teoreettinen pöhinä jonka Lidlin mainos saa aikaan. Sanoin jo tämän aikaisemmin, mutta katson Suomen EM-kisapaikan olevan niin iso tapahtuma että se osittain ylittää tällaiset sopimukset. Hiukan samanlainen asia kuin se, että Suomessa edellytetään tiettyjen urheilutapahtumien näyttäminen vapailla tv-kanavilla. Lidl olisikin voinut helposti tehdä tämän tyylikkäästi ja kumppanuuksia kunnioittaen, mutta he päättivät toimia näin. Tällä mennään, mutta aika paksua on yrittää pukea tätä asiaa sellaiseksi että Lidl olisi tässä tehnyt jonkun isonkin palveluksen suomalaiselle jalkapallolle Huuhkajilla ratsastavine mainoksineen ja joiltain osin ihan perinteisiltä piraateilta vaikuttavine tuotteineen. Täällä on myös puolusteltu Lidlin toimintaa sillä, että he olivat aiempina vuosina yhteistyökumppaneita ja olisivat halunneet jatkaa. Tällä ei ole mitään merkitystä vuonna 2021. Hienoa että Lidl oli kumppanina vaikeina vuosina, mutta kumppanuus on nyt päättynyt eikä Lidlille jäänyt tuosta pysyvää oikeutta ratsastaa Huuhkajien brändillä. Tämän luulisi olevan kaikille itsestäänselvää, mutta jotenkin tämänkin nyt näköjään joutuu tänne erikseen kirjoittamaan.
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.
|
|
Vastaus #168 : 17.05.2021 klo 08:00:36 |
|
Asian ydin on edelleen sama: katson että Lidl on hyödyntänyt tässä tuotemerkkiä ja kumppanuutta tavalla jonka en itse katso olevan sopivaa. ... Itse soisin silti että virallisia kumppanuuksia kunnioitettaisiin, koska niiden päälle kuseminen on haitallista suomalaisen jalkapallon näkökulmasta. ... eikä Lidlille jäänyt tuosta pysyvää oikeutta ratsastaa Huuhkajien brändillä.
Minusta ydinkysymys tässä onkin, että minkä tuotemerkin ja brändin Palloliitto ”moraalisesti omistaa”. Mikä ylipäätään on omistettavissa (siis nimenomaan moraalisesti)? Luonnollisesti Palloliitto haluaa omia mahdollisimman ison siivun kaikkea mahdollista, samalla tavalla kuin fanit haluavat fanituksensa kohteen olevan heidän ”vallassaan”. Onko oikeasti olemassa jokin koodisto tai herrasmiessopimus, jonka mukaan ei saa käyttää markkinoinnissa samaa lajia, jota kilpailija käyttää? Eli jos Coca-Cola on olympialaisten virallinen kumppani, pitääkö Pepsin poistaa mainoksistaan kaikki viittaukset urheiluun, ainakin olympialajeihin? Edit: mitä tulee Lidl-faniuteen, en ole aikoihin ostanut mitään Lidlistä, vaan asioin lähes yksinomaan Keskon liikkeissä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.05.2021 klo 08:07:13 kirjoittanut törömömmö »
|
|
|
|
|
Seitan
Paikalla
Suosikkijoukkue: KTP
|
|
Vastaus #169 : 17.05.2021 klo 08:15:31 |
|
Coca Cola pullossa, josta laitoin tilkan rommin joukkoon luki "Oi Suomi on!" SMJK:n yhteistyökumppani?
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
|
Vastaus #170 : 17.05.2021 klo 08:59:43 |
|
Coca Cola pullossa, josta laitoin tilkan rommin joukkoon luki "Oi Suomi on!" SMJK:n yhteistyökumppani?
Ja jatkokysymys: Millä perusteella tämä käsittääkseni Sakilaisten/Klubi-fanien 2006 kehittämä chantti on SMJK:n omaisuutta?
|
|
|
|
Hunaja
Paikalla
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
|
Vastaus #171 : 17.05.2021 klo 09:01:41 |
|
Ja jatkokysymys: Millä perusteella tämä käsittääkseni Sakilaisten/Klubi-fanien 2006 kehittämä chantti on SMJK:n omaisuutta?
Kyseinen chantti ei taida olla kenellekään rekisteröity tavaramerkki, kuten ei myöskään jalkapallo ole Palloliitolle.
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
Suosikkijoukkue: RB Leipzig
|
|
Vastaus #172 : 17.05.2021 klo 09:07:15 |
|
Leipäpussin kyljessä on Palloliiton logo.
Siitä tietenkin voisi keskustella millä oikeudella Palloliitto myy ja kaupallistaa "oi x on!" -slogania? Eikö tämä sitten ole suomalaisten jalkapallokannattajien halventamista?
Paljos täst tulee rojaltei FC Lahen kannattajille?
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
|
Vastaus #173 : 17.05.2021 klo 09:25:47 |
|
Kyseinen chantti ei taida olla kenellekään rekisteröity tavaramerkki, kuten ei myöskään jalkapallo ole Palloliitolle.
Juurikin näin
|
|
|
|
juzzz
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK
|
|
Vastaus #174 : 17.05.2021 klo 12:42:47 |
|
Lahen Ari voisi keskittyä järjestämään EM-kisoihin lähteville kannattajille edulliset koronatestit joltain yhteistyökumppanilta.
|
|
|
|
|
|