FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.11.2024 klo 05:20:15 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 22
 
Kirjoittaja Aihe: Ari Lahti hoida homma  (Luettu 91377 kertaa)
2 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov


Vastaus #75 : 08.05.2021 klo 15:58:20

Onko siis niin, että Lidl, joka käyttää futisbuumia hyödykseen maksamatta siitä penniäkään on tässä nyt se ainoa hyvis?

Hienoahan se on, että futis on nyt kova juttu ja sen kuuluukin näkyä ja kuulua - myös näillä epävirallisilla tavoilla kuten tuossa hienossa Lidlin mainoksessa.

Jokainen järkevä organisaatio ymmärtää, että yhteistyökumppanien puolella pitää olla, jos minkäänlaista yhteistyötä haluaa jatkossa järjestää. Ari Lahden bandwagonissa ehdottomasti
Lidl taitaa olla Hartwallin kanssa Olympiastadionin isoimmat sponsorit, joten ei tätä nyt ihan ilmaiseksi tee.

Onhan tuo aika ala-arvoista lähteä julkisesti dumaamaan jotain kaupallista toimijaa epämääräisillä perusteilla ja vetämällä muuta jalkapalloväkeä oman mielipiteensä taakse. Todellinen tarkoitusperä näyttää olevan kuitenkin Keskon perseen nuoleminen.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2021 klo 16:02:14 kirjoittanut Turvatarkastus »
Kikkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään


Vastaus #76 : 08.05.2021 klo 15:58:46

En tarkoita etteikö Lidl saisi mainostaa ja sanoinkin, että tuohan on hieno juttu, että futis näkyy ja kuuluu.
Pointti enemmänkin tämä:
Jokainen järkevä organisaatio ymmärtää, että yhteistyökumppanien puolella pitää olla, jos minkäänlaista yhteistyötä haluaa jatkossa järjestää. Ari Lahden bandwagonissa ehdottomasti

Kyllähän sen ymmärtää, että Lahti ajaa kumppanin etua, mutta voi sen muutenkin tuoda esille kun noin uhriutumalla ja puhumalla "koko jalkapalloväen" suulla.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #77 : 08.05.2021 klo 15:59:27

En tarkoita etteikö Lidl saisi mainostaa ja sanoinkin, että tuohan on hieno juttu, että futis näkyy ja kuuluu.
Pointti enemmänkin tämä:
Jokainen järkevä organisaatio ymmärtää, että yhteistyökumppanien puolella pitää olla, jos minkäänlaista yhteistyötä haluaa jatkossa järjestää. Ari Lahden bandwagonissa ehdottomasti

:D

Onhan noita futisteemaisia mainoksia muillakin, jotka eivät Palloliiton kanssa yhteistyötä tee ja kesällä tullee olemaan varmaan about joka toisella mainostajalla jalkapalloteema käytössään. Pitäisikö Lahden olla vuoronperään vittuilemassa näille, kuinka mainokset "häpäisevät suomalaisia jalkapallokannattajia"? Olisi nyt edes keksinyt oikean argumentin itselleen.

Todellisuus lienee pikemminkin se, että siellä on hiekkaa mennyt pimppiin LIDL:n ilmoittaessa vetää Veikkauksen pelikoneet pois kaupoista.
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #78 : 08.05.2021 klo 16:17:28

Paine tuohon on melko varmasti tullut sieltä yhteiskumppanin suunnalta. Liiton päässä on sitten varmaankin pohdittu, että onko kyseessä sen kokoluokan juttu, että siihen kannattaa olemassa olevin keinoin puuttua. Tässä tapauksessa eurot ja muut tekijät ovat ilmeisesti olleet sitä luokkaa, että keinot otettiin käyttöön. En osaa sanoa oliko tuo lausunto tai käytetyt keinot miten onnistuneita, mutta ymmärrän täysin miksi niitä käytettiin.

Ari Lahti ei tietenkään ole koko jalkapalloväen ääni - varmaan varsinkaan tässä asiassa, kun suurinta osaa asia ei kiinnosta paskan vertaa. Ymmärtääkseni hänelle on kuitenkin jonkinlainen mandaatti puhua koko futisväen suulla, kun hänet on käytännössä tähän tehtävään valittu - jos siis Palloliiton puheenjohtaja valitaan jotenkin äänestämällä, kuten olen ymmärtänyt :)?

Ja tottakai futisaiheisia mainoksia tulee olemaan paljon ja varmaan hassutellaan paljon myös maajoukkueen ympärillä vaikka mitään virallista sopimusta ei olisikaan ja hyvä niin.
Omasta arvostaan on hyvä kuitenkin pitää kiinni, jotta suomalaiseen jalkapalloon riittää sponsorieuroja myös jatkossa.

Åke Wahlgren

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rive ulos!


Vastaus #79 : 08.05.2021 klo 16:35:38

Paine tuohon on melko varmasti tullut sieltä yhteiskumppanin suunnalta. Liiton päässä on sitten varmaankin pohdittu, että onko kyseessä sen kokoluokan juttu, että siihen kannattaa olemassa olevin keinoin puuttua. Tässä tapauksessa eurot ja muut tekijät ovat ilmeisesti olleet sitä luokkaa, että keinot otettiin käyttöön. En osaa sanoa oliko tuo lausunto tai käytetyt keinot miten onnistuneita, mutta ymmärrän täysin miksi niitä käytettiin.

Ari Lahti ei tietenkään ole koko jalkapalloväen ääni - varmaan varsinkaan tässä asiassa, kun suurinta osaa asia ei kiinnosta paskan vertaa. Ymmärtääkseni hänelle on kuitenkin jonkinlainen mandaatti puhua koko futisväen suulla, kun hänet on käytännössä tähän tehtävään valittu - jos siis Palloliiton puheenjohtaja valitaan jotenkin äänestämällä, kuten olen ymmärtänyt :)?

Ja tottakai futisaiheisia mainoksia tulee olemaan paljon ja varmaan hassutellaan paljon myös maajoukkueen ympärillä vaikka mitään virallista sopimusta ei olisikaan ja hyvä niin.
Omasta arvostaan on hyvä kuitenkin pitää kiinni, jotta suomalaiseen jalkapalloon riittää sponsorieuroja myös jatkossa.


Sehän tässä ongelmana onkin, että hän jakaa idioottimaisia ajatuksiaan käyttäen hyväkseen futistoimijoita kusten heidän silmilleen.

Oksettavaa käytöstä.
bjorn

Poissa Poissa


Vastaus #80 : 08.05.2021 klo 16:38:44

Vitun idiootit. Tottakai niitä kismittää, jos joku astuu omalle nurkkaukselle, mutta olisiko voinut vaikka edes yhden kahvipaussin verran miettiä miten asian kanssa tullaan ulos.
Esimerkiksi olisi voinut sanoa, että "meillä on Keskon kanssa diili ja vituttaa kun ulkomainen firma tulee ottamaan rusinoita pullasta ilman sitoutumista."
Vaan ei kun heitetään fanit bussin alle omien sidoksien edessä.
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #81 : 08.05.2021 klo 16:48:35

Vitun idiootit. Tottakai niitä kismittää, jos joku astuu omalle nurkkaukselle, mutta olisiko voinut vaikka edes yhden kahvipaussin verran miettiä miten asian kanssa tullaan ulos.
Esimerkiksi olisi voinut sanoa, että "meillä on Keskon kanssa diili ja vituttaa kun ulkomainen firma tulee ottamaan rusinoita pullasta ilman sitoutumista."
Vaan ei kun heitetään fanit bussin alle omien sidoksien edessä.
Tuo olisi kieltämättä ollut täydellinen ulostulo.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #82 : 08.05.2021 klo 18:26:29

"Olemme ilahtuneita, että Huuhkaja-kesän huuma leviää laajalti ja toivomme kaikkien suomalaisten liittyvän juhliin, kuten tekevät nämäkin yläjärven yrityksen d-junnut, jotka pelaavat Palloliiton pääyhteistyökumppanin Keskon ja paikallisen K-kauppiaan lahjoittamilla palloilla."
Monzan gorilla

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys


Vastaus #83 : 08.05.2021 klo 19:11:12

Yhteistyökumppanin puolella pitää olla = Tehdään itsestä ja palloliitosta totaalisen huumorintajuttoman pellepoppoon kuva, jolle nauraa tavan tallaajatkin ja mustataan jalkapalloihmisten mainetta pillittäviksi tosikoiksi.

Fiksuimmin olisi selvitty ja yhteistyökumppania puolustettu parhaiten, jos oltaisiin jätetty täysin noteeraamatta koko Lidlin kamppis.
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #84 : 08.05.2021 klo 20:15:52

Lahden sanomiset herättävät kovasti tunteita ja varmaankin tästä voidaan päätellä, että viestinnällisesti asia meni vihkoon.
Ainakin, jos tarkoitus oli saada futisniilojen sympatioita johonkin suuntaan.

Virkoaisikohan alla olevasta vielä keskustelua, kun en ole oikein varma olenko ymmärtänyt tämän nykyisen konsensuksen jotenkin väärin?
Palloliitosta voi olla montaa mieltä ja monesti siihen liittyy varsinkin forumille negativiinen klangi.
Koen kuitenkin, että kyseessä on pääosin hyvää työtä tekevä ja yhteiskunnallisesti merkittävä toimija ihan ruohunjuuritasolle asti.
Palloliitolla on nyt käsissään tämän pohjatyön tuottama timantti, jolla on taatusti yksi kovimmista mainosarvoista tulevana kesänä.
Miten sinun ostopäätökseesi vaikuttaa se, että jokin yritys hyödyntää Suomen majuhuumaa mainonnassaan?
Vaikuttaako tähän se rahoittaako/ei rahoita ko. yritys Palloliittoa?
Miten kuvittelet tuularin ajattelevan asiasta?
Erottaako tai ymmärtääkö tuulari tämän eron ja jos erottaa/ymmärtää niin vaikuttaako se hänen ostopääkseen?
Onko niin, että kunhan Suomi ja jalkapallo mainitaan, niin se on lutuuria?
Koen, että niillä keinoilla mitä on käytettävissä on Palloliiton velvollisuus suojella tätä suomalaisen jalkapallon timanttia ryöstökalastukselta - ainakin jos jonkun nykyisen yhteistyökumppanin kilpailija yrittää kohentaa omaa imagoaan nimenomaan Suomen majuhuuman varjolla.
GaLi

Poissa Poissa


Vastaus #85 : 08.05.2021 klo 20:27:02

Ari hei, hauska ja ajankohtainen jalkapallokiimaa kisojen alla nostattava biisi ja (mainos)video on halveeraamista ja pilkkaa?

Neljävuotias poikani halusi innolla katsoa koko videon, kun se kesken youtuben katselun tuli mainoksena vastaan. Hän sai siitä myönteisen jalkapallokokemuksen, jonka varjolla isä pääsi vähän kertoilemaan Jari Litmasesta.

Video ja biisi eivät toimineet pojalleni halveeraamisena ja pilkkana, enkä myöskään itse osaa niitä Lahden kuvailemalla tavalla kokea.
Kulttuurilasagne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Endnu ukendt


Vastaus #86 : 08.05.2021 klo 20:41:07

Itsellekin ekan kerran vasta Arin avautumisesta tuli ylipäänsä mieleen että tota vois joku ajatella jonain pilkkana suomifutista kohtaan. No oon jo katsomossa huutanut mielipiteeni Palloliitosta joten en jaksa sitä tässä uudestaan kirjoittaa.
ZZlatan

Poissa Poissa


Vastaus #87 : 08.05.2021 klo 21:02:59

Litmasen Jari oli edellisen puheenjohtajan kovapalkkainen neuvonantaja ja luottomies.

Nykyinen puheenjohtaja katkaisi ensitöikseen Litmasen diilin.

Nyt Litmanen on Lidlin mainoskasvo.

Rautalangasta: nykyisen puheenjohtajan ja Kunkun välit eivät ole hyvät. Ärsytyskynnys ei senkään takia ole korkea.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2021 klo 21:06:09 kirjoittanut ZZlatan »
JoenDoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Honka


Vastaus #88 : 08.05.2021 klo 21:46:02

Se on aivan sama kenen huora A. Lahti on. En hyväksy että meitä jalkapallon ystäviä käytetään hänen huoraamisensa keppihevosena.

Ari Lahti ei sinun mielestäsi ole jalkapallon ystävä? Siihen nähden kuinka paljon mies on ollut kehittämässä suomalaista jalkapalloilua, olen ainakin itse valmis hyväksymään pienen huorauksen jos sillä turvataan suomifutiksen rahoituksen tulevaisuutta. Sitä paitsi eihän tuota juttua taidettu julkaista muualla kuin kauppalehdessä.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #89 : 08.05.2021 klo 21:53:39

Minusta se on vain hyvä, että jalkapalloa nostetaan näkyville. Kiva mainos, en tiedä mistä tuo tulkinta pilkkaamisesta nyt putkahti? Ja vaikka olisikin pilkannut, niin huonoin tapa tulla julkisuuteen on "kyllä minä mieleni pahoitin"-tyyli.

Kaiken lisäksi nythän Lidl sai vain lisänäkyvyyttä. Sama homma kuin vastaavassa Telian ja hiihtoliiton kohussa pari kuukautta sitten.
tab

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jätin futisforumin 23.5.2021


Vastaus #90 : 08.05.2021 klo 21:58:49

Onhan Lahden puolustukseksi pakkoa sanoa, että Lidl on harvinaisen huono ruokakauppa työssäkäyvälle ihmiselle. Yleensä noi tulee kierrettyä kaukaa. Jalkapalloihmisten on parempi suosia Palloliiton pääyhteistyökumppinin Keskon myymälöitä. Ylos
« Viimeksi muokattu: 08.05.2021 klo 22:02:38 kirjoittanut tab »
neckface

Poissa Poissa


Vastaus #91 : 08.05.2021 klo 22:35:15

Lahden ulostulo on toki viestinnällisesti epäonnistunut, mutta toisaalta ymmärrän myös halun puolustaa Palloliiton ja virallisten yhteistyökumppanien etuja. Näitä erilaisia Huuhkajien maineella ratsastavia kampanjoita ja tuotteita tullaan varmaan näkemään enemmänkin, ja olisi toivottavaa, että niistä ohjautuisi rahaa myös suomalaisen jalkapalloilun hyväksi Palloliiton tai jonkun muun tahon kautta.

Esimerkiksi tällä tuotteella ei taida olla virallisesti mitään tekemistä Huuhkajien kanssa https://www.lidl.fi/fi/p/viikon-tarjoukset-6-9-5/finlandia-candy-kisaboxi-makeissekoitus/p34070. En lähde arvailemaan, kumpi on tuotteen ulkoasun suunnittelun taustalla – valmistaja vai ainoa myyntikanava Lidl.

Lidl ei myöskään Euro 2020 -sivuston mukaan ole kisojen virallinen yhteistyökumppani. Tiedä sitten, mitä tuo "olemme kansainvälisesti UEFA:n virallisten kisatuotteiden kauppa" tarkoittaa.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #92 : 08.05.2021 klo 22:36:18

Ari Lahti ei sinun mielestäsi ole jalkapallon ystävä? Siihen nähden kuinka paljon mies on ollut kehittämässä suomalaista jalkapalloilua, olen ainakin itse valmis hyväksymään pienen huorauksen jos sillä turvataan suomifutiksen rahoituksen tulevaisuutta. Sitä paitsi eihän tuota juttua taidettu julkaista muualla kuin kauppalehdessä.

Puhuisi sitten itsestään yksikössä. Ei jalkapallo kaipaa sellaisia sponsoreita, jotka vaativat tuollaisia vääristeleviä lausuntoja Palloliiton johdolta aina, kun ns. sattuu huvittamaan. Rahoitusta löytyy varmasti nykytilanteessa muutenkin. Nettiaikana on kai ihan sama, millä domainilla joku haastattelu julkaistaan. Tyylitöntä kommentointia Palloliiton nokkamieheltä.
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo


Vastaus #93 : 08.05.2021 klo 22:45:56

Edu Kehäkettunen, Hoopi Hänninen ja Litti samassa mainoksessa Olympiastadionilla sekoilemassa. Eihän tuollaiseen K-ryhmä tai mikään Palloliittoon kytköksissä oleva taho pystyisi. Lidl teki erinomaisen kampanjan ja tämä täysin turha kohukin vain sataa laariin.

Näitä erilaisia Huuhkajien maineella ratsastavia kampanjoita ja tuotteita tullaan varmaan näkemään enemmänkin, ja olisi toivottavaa, että niistä ohjautuisi rahaa myös suomalaisen jalkapalloilun hyväksi Palloliiton tai jonkun muun tahon kautta.

Tämä nyt vain pitää hyväksyä kun joku asia muodostuu buumiksi ja hype on kuumimmillaan. Jos jotain tavaramerkkiä hyväksikäytetään laittomasti, siitä kyllä aika herkästi mennään käräjille. Toi ko. karkkiboxi oli myynnissä jo vuosi sitten.

Oli miten oli, Lahen maine on mennyttä.
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #94 : 08.05.2021 klo 23:07:17

Tämä nyt vain pitää hyväksyä kun joku asia muodostuu buumiksi ja hype on kuumimmillaan. Jos jotain tavaramerkkiä hyväksikäytetään laittomasti, siitä kyllä aika herkästi mennään käräjille.
Totta. Nämä tehdään vaan monesti niin, että tavaramerkkiä ei loukata vaikka mielleyhtymä on satavarmasti selvä.

Jotenkin luulisi, että futisforum on asian suhteen valaistuneempi kuin keskiverto kaduntallaaja - silti täällä on mielestäni konsensus, että Lidlin mainos oli todellinen lutuuritemppu ja pelkästään positiivinen juttu. Mainoksen tarkoitus oli silti hyödyntää majuhuumaa puhtaasti kaupallisessa tarkoituksessa - ja se on tietysti Lidlin oikeus ja mainos oli erittäin hyvä. Myös oma mukula pitää sitä hauskana.

Jalkapalloyhteisönä meidän tulisi kuitenkin ymmärtää oma arvomme varsinkin nyt, kun sitä todella on. Tästä saa ja pitää pitää ääntä. Palloliiton varsinkin, mutta ainakin henk.koht myös itse aion niin tehdä, jos sosiaalinen tilanne on sen mukainen.
Eikä koske pelkästään Lidliä tai pelkästään majua - ei omaa etua tavoitteleva mainos voi olla tärkeämpi kuin konkreettinen tuki esimerkiksi sille oman kaupungin joukkueelle.
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo


Vastaus #95 : 08.05.2021 klo 23:18:02

Jalkapalloyhteisönä meidän tulisi kuitenkin ymmärtää oma arvomme varsinkin nyt, kun sitä todella on. Tästä saa ja pitää pitää ääntä. Palloliiton varsinkin, mutta ainakin henk.koht myös itse aion niin tehdä, jos sosiaalinen tilanne on sen mukainen.
Eikä koske pelkästään Lidliä tai pelkästään majua - ei omaa etua tavoitteleva mainos voi olla tärkeämpi kuin konkreettinen tuki esimerkiksi sille oman kaupungin joukkueelle.

Asetat nyt vastakkain asioita jotka eivät poissulje toisiaan. Lidlillä ei ollut vaihtoehtoina joko tehdä tätä mainosvideota tai tukea jonkun kaupungin seuraa. Vaihtoehtoina oli nyt tehdä tämä kamppis tai jättää tekemättä. Tekemällä sen, he ja suomifutiksen positiivinen lutuurinen imago vahvistuivat. Mitä tekemättä jättäminen olisi vaikuttanut yhtään mihinkään?
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #96 : 08.05.2021 klo 23:27:59

Asetat nyt vastakkain asioita jotka eivät poissulje toisiaan. Lidlillä ei ollut vaihtoehtoina joko tehdä tätä mainosvideota tai tukea jonkun kaupungin seuraa. Vaihtoehtoina oli nyt tehdä tämä kamppis tai jättää tekemättä. Tekemällä sen, he ja suomifutiksen positiivinen lutuurinen imago vahvistuivat. Mitä tekemättä jättäminen olisi vaikuttanut yhtään mihinkään?
Mun intresseissä ei ole kieltää ketään tekästä noita mainoksia. Hyvä, että niitä tulee ja futis näkyy ja toivottavasti siitä jokunen innostuu lajin pariin.

Pointti on se, että Palloliiton pitää käytettävissä olevin keinoin tehdä selväksi missä yhteydessä se jalkapallo/suomenlippu/huuhkaja on merkkinä konkreettisesti yhteistyöstä ja milloin se on vain puhtaasti hypellä rahastusta.
Tämä on pitkässä juoksussa jalkapallon etu, jos saadaan jotenkin ajatus läpi, että pelkkä itse piirretty jalkapallo ja Suomen lippu ei tarkoita Palloliiton tukemista, vaan on rumasti sanoen piraatituote.
Ajattelen asiaa siis siltä kantilta, että miten lajin rahoittaminen on nykyisille ja tuleville sponsoreille mielekästä - kuluttaja päättää sitten itse mitä ja mistä ostaa.
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #97 : 08.05.2021 klo 23:30:01

Ja lisättäköön vielä, että puhun nimenomaan mielleyhtymien luomisesta Palloliiton tuotteisiin. Itse lajia ei voi omistaa :)
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #98 : 09.05.2021 klo 07:58:37

Ja lisättäköön vielä, että puhun nimenomaan mielleyhtymien luomisesta Palloliiton tuotteisiin. Itse lajia ei voi omistaa :)

Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että maajoukkue(et) eivät ole mikään yksityisomistuksessa oleva tuote. Jos tässä yhteydessä pitää puhua omistuksesta, maajoukkueen omistusoikeus on yhteisesti Suomen kansalla. Palloliitto on instanssi, joka rahoittaa maajoukkueen toimintaa keräämällä varoja toimintaan yhteistyökumppaneilta.

Millaisia vääränlaisia mielleyhtymiä kampanja luo näitä Palloliiton "tuotteita" kohtaan?

Jalkapalloyhteisönä meidän tulisi kuitenkin ymmärtää oma arvomme varsinkin nyt, kun sitä todella on. Tästä saa ja pitää pitää ääntä. Palloliiton varsinkin, mutta ainakin henk.koht myös itse aion niin tehdä, jos sosiaalinen tilanne on sen mukainen.

Aiotko sinäkin pitää meteliä Ari Lahden tapaan siitä, kuinka mainos halveeraa jalkapalloa ja maajoukkueen kannattajia?
Alaraajavamma

Poissa Poissa


Vastaus #99 : 09.05.2021 klo 09:57:38

Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että maajoukkue(et) eivät ole mikään yksityisomistuksessa oleva tuote. Jos tässä yhteydessä pitää puhua omistuksesta, maajoukkueen omistusoikeus on yhteisesti Suomen kansalla. Palloliitto on instanssi, joka rahoittaa maajoukkueen toimintaa keräämällä varoja toimintaan yhteistyökumppaneilta.
Lähtökohtaisesti asia on juuri kuten sanot. Tarkemmin eriteltynä maajoukkue on nimenomaan jalkapalloyhteisön lippulaiva ja tämä yhteisö on hyvin vahvasti sidoksissa Palloliittoon halusimme sitä tai emme.
On eri asia käyttää maajoukkuetta puhtaasti omaa kaupallista etua tavoitellen ilman mitään muuta yhteistyötä.
Palloliiton tehtävä on rahoittaa maajoukkueen toimintaa, mutta myös miljoonaa muuta asiaa jalkapalloon liittyen ja tämä tehtävä vaikeutuu huomattavasti, jos sama huomioarvo ja positiivinen imago on mahdollista saavuttaa ilman mitään vastapalvelusta Palloliiton suuntaan.
Jalkapalloa ja Suomen maajoukkuetta saa toki käyttää mainonnassa ja hyvä jos käytetään. Käytettävissä olevin keinoin olisi kuitenkin syytäkin korostaa, että nämä ja nämä yritykset ihan konkreettisesti tukevat Palloliiton ja suomalaisen jalkapallon toimintaa ja jos näin ei ole, niin kyseessä on puhdas omaa etua tavoitteleva kaupallinen mainos ilman mitään vastapalvelusta toiseen suuntaan. Ja laittaen toki asiat oikeisiin mittasuhteisiin - joku yksittäinen Facebook päivitys voitetun pelin jälkeen ei ole niin iso juttu kuin miljoonabudjetilla tehty monikanavakampanja.

Millaisia vääränlaisia mielleyhtymiä kampanja luo näitä Palloliiton "tuotteita" kohtaan?
En puhu pelkästään Lidlin kampanjasta vaan myös yleisesti.
Lidl halusi aivan pomminvarmasti, että kampanjan mielleyhtymät ovat Lidl - jalkapallo - maajoukkkue - EM-kisat. Ja tämä on Lidlin oikeus kuin myös mainos oli erittäin hieno ja toivottavasti innostaa jonkun lajin pariin. Ja sanotaanko vielä, että mainos näkyy olevan myös lähes täydellisesti onnistunut, kun lajipiirit ovat siitä aivan pähkinöissään.

Onko sillä luturistin mielestä eroa hyödyntäänkö miljarditason yritys majuhuumaa kaupallisesti vastapalveluksen kera vai ilman?
Ja tämä on se kysymys minkä voi ja saa nostaa esille. Vai kuvitteletko todella, että mainos tehtiin jalkapallokulttuuria ajatellen?
Ja tämä ei liity siihen, että saako tuota mainosta tehdä - edelleen tottakai saa.

Aiotko sinäkin pitää meteliä Ari Lahden tapaan siitä, kuinka mainos halveeraa jalkapalloa ja maajoukkueen kannattajia?
En, tämä on jo moneen kertaan todettu, että Lahden sanavalinnat olivat väärät.
Mielestäni Lahdella ja Palloliitolla on kuitenkin oikeus ja velvollisuus puuttua asiaan, jos asian mittasuhteet koetaan tarpeeksi isoiksi.
Eli on eri asia tehdä yksi Facebook päivitys voitetun pelin jälkeen kuin miljoona kampanja.
Ja tarkoitus ei ole kieltää, mutta kyllähän tiettyjä mielikuvia pitääkin murentaa Palloliiton omankin edun takia.

 
Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 22
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa