Kossi Agassa
Poissa
|
 |
Vastaus #150 : 02.01.2023 klo 10:33:29 |
|
Valmentajat pääasiassa isiä, koska oikeat valmentajat eivät halua valmentaa tätä ryhmää
Varmaan 95% jalkapallovalmentajsta on pelaajien vanhempia (tai isompia sisaruksia). Itse esim. olin Palloliiton kursseilla viime talvena ja yksikään osallistuja ei ollut "oikea valmentaja"
|
|
|
|
Nigel Kugelschfeir
Poissa
|
 |
Vastaus #151 : 02.01.2023 klo 11:39:38 |
|
Meillä suurin osa kurssin käyneistä luovutti parien reenien jälkeen. Meikäläinen on sitten pitänyt reenejä ilman mitään koulutuksia, huoltajaksi olin vain ilmoittautunut.
|
|
|
|
Espen
Poissa
Suosikkijoukkue: Mainz 05
|
 |
Vastaus #152 : 04.01.2023 klo 15:10:15 |
|
Varmaan 95% jalkapallovalmentajsta on pelaajien vanhempia (tai isompia sisaruksia). Itse esim. olin Palloliiton kursseilla viime talvena ja yksikään osallistuja ei ollut "oikea valmentaja" Minkä tason kurssi ja miten määrittelet "oikea valmentaja"?
|
|
|
|
Fabrizio
Poissa
|
 |
Vastaus #153 : 02.02.2023 klo 11:31:17 |
|
Mikä muissa seuroissa on tilanne joukkuemaksujen kanssa jos poika pelaa ja isä valmentaa?
Meillä on tähän asti kompensoitu valmennustyö pojan joukkuemaksuissa mutta nyt tämä on seuran mukaan laitonta ja valmentaja-isät saavat verohyötyä kun tekevät verollista valmennustyötä ilmaisella joukkuemaksupalkalla. Joukkuemaksu on 40€ kuukaudessa. Seuran mukaan joukkuemaksu olisi maksettava ja valmentajan pitäisi laskuttaa seuraa valmennuksesta. Isävalmentajat ovat tulleet vapaaehtoisina mukaan ja käyneet futisvalmentaja startti sekä ikävaihekoulutukset. Kaikki jatkavat UEFA C:hen kun sen aika tulee, eli sitoutuneisuutta ja osaamista on.
Tuntuu että helposta asiasta tehty väkisin vaikeata ja pikkuhiljaa toiminta menee ostovalmennusta kohti joka maksaa enemmän eikä laatu välttämättä ole parempaa, ainakaan meidän joukkueen kohdalla kun menestymme hyvin kolmella eri tasolla. Tähän asti pelaajamäärät ovat kasvaneet tasaisesti kolmen vuoden aikana ja vain muutamat ovat lopettaneet syystä tai toisesta mutta koen että meidän valmentajat ovat onnistuneet sitouttamaan poikia futiksen pariin mitä ostovalmennus ei välttämättä pysty tekemään kun ei tunne kaikkia pelaajia yhtä hyvin jos heilläkin on useita joukkueita hoidettavana.
Mutta onko muilla vastaavaa ongelmaa ja onko tuohon mitään ratkaisua?
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
 |
Vastaus #154 : 02.02.2023 klo 11:38:30 |
|
Ei tuohon ole sellaista ratkaisua, minkä haluaisit kuulla. Jos sen isän työpanos halutaan korvata, niin siitä korvauksesta pitää maksaa verot. Ei ole mitään (laillista) tapaa kiertää tuota (paitsi jonkun verkkareiden tjms antaminen). Joukkuemaksun alentaminen on de facto rahan antamista ja siitä pitää silloin maksaa myös verot.
|
|
|
|
ginikettu
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK (BJK)
|
 |
Vastaus #155 : 02.02.2023 klo 11:50:45 |
|
Ei meillä kompensoida apuvalmentajien toimihenkilöiden maksuja mitenkään. Saavat koulutusta ja jotain jäsenetuja, mutta suoraa taloudellista hyötyä ei ole.
|
|
|
|
mata91
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #156 : 02.02.2023 klo 12:35:20 |
|
Jos toi maksuttomuus on ainoa hyöty mitä saatu niin sen korvaa kilometrikorvauksilla aika helpolla. Olettaen siis ettei ihan kentän vieressä satu asumaan... Pitäis olla verovapaita kunhan perustuu "todellisiin kuluihin" eli päivät/määrät kun olet kentällä käynyt ja verohallinnon määrittelemä kilometrikorvaus. Itselle aikanaan oli pari kilsaa kentälle, pari kolme treeniä viikkoon ja jokunen pidempi vieraspeli niin siihen seuran kanssa sovittuun 500 euroon pääsi helposti.
|
|
|
|
erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
 |
Vastaus #157 : 02.02.2023 klo 12:36:03 |
|
Monet seurathan kompensoi tuota sit sillä, että sulle ei makseta liksaa, vaan sulle maksetaan kilsakorvaukset treeni-, ja pelimatkoista. Usein tuo tehdään sillai, että se treeni ja pelimatkojen kilometrimääristä koostuva euromääräinen korvaus on yllättävän lähellä lapsen harrastuksen vuosikustannuksia. Tossa ollaan sillai shadyllä alueella, että tossa kilometrikorvausten maksamisessa ei oo tavallaan mitään väärää, mutta jos se on 1:1 harrastusmaksujen kanssa niin vopite tulla sanomista ku vinkkaa viranomaisille. Ja käytänössähän tossa ei ole tavoitteena maksaa palkkaa sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan tehdä valmentamisesta sille valmentajalle maksuton harrastus.
|
|
|
|
Valonheitin
Paikalla
|
 |
Vastaus #158 : 02.02.2023 klo 20:26:38 |
|
Näissä toivoisi verottajalta hieman joustoa, mutta sitähän ei tule tapahtumaan. Palkkana tuota ei kovin moni seura voi maksaa, sillä sivukulut nostavat kustannuksia ja valmentajan rahallista hyötyä puolestaan vähentää verotus. Toki uskon, että monessa seurassa valmentajan lapsi harrastaa ilmatteeksi ja seuran hallituksella ei ole tietoa rikkovansa lakia.
En sitten tiedä millä todennäköisyydellä tuosta jää kiinni ja mitkä ovat seuraamukset.
|
|
|
|
Fabrizio
Poissa
|
 |
Vastaus #159 : 03.02.2023 klo 10:39:13 |
|
Kilometrikorvaukset ilmeisesti fiksuin tapa hoitaa nämä. Siihen ratkaisuun todennäköisesti päädytään meidänkin seurassa. Luulen että seurassa ei ole tajuttu rikottavan lakia kun maksuja ei ole kerätty isävalmentajilta. Itselle tästä muodostui vähän periaatteellinen asia kun asiasta ei keskusteltu että käytäntö muuttuu ja laskut tulivat yllätyksenä. Omalta osaltani olen ollut alun alkaenkin mukana rakkaudesta lajiin ilman varsinaista hyötyä mutta onhan se tuntunut hyvältä eleeltä seuralta että on saanut lapsen maksut kompensoitua.
|
|
|
|
Jortsukka
Poissa
|
 |
Vastaus #160 : 03.02.2023 klo 11:36:47 |
|
Kilometrikorvaukset ilmeisesti fiksuin tapa hoitaa nämä. Siihen ratkaisuun todennäköisesti päädytään meidänkin seurassa. Luulen että seurassa ei ole tajuttu rikottavan lakia kun maksuja ei ole kerätty isävalmentajilta. Itselle tästä muodostui vähän periaatteellinen asia kun asiasta ei keskusteltu että käytäntö muuttuu ja laskut tulivat yllätyksenä. Omalta osaltani olen ollut alun alkaenkin mukana rakkaudesta lajiin ilman varsinaista hyötyä mutta onhan se tuntunut hyvältä eleeltä seuralta että on saanut lapsen maksut kompensoitua.
Varmaan olisi pitänyt tosiaan kertoa tuosta, että muuttuu, mutta se että se muuttui on siis lakiin liittyvä asia. Tämän takia ei seuralla vaihtoehtoja, jos tekee asiat lain mukaan.
|
|
|
|
erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
 |
Vastaus #161 : 03.02.2023 klo 15:30:49 |
|
Kilometrikorvaukset ilmeisesti fiksuin tapa hoitaa nämä. Siihen ratkaisuun todennäköisesti päädytään meidänkin seurassa. Luulen että seurassa ei ole tajuttu rikottavan lakia kun maksuja ei ole kerätty isävalmentajilta.
Kyllähän tämä jonkinlaiselta syrjinnältä ainakin kuulostaa jos miesoletetut saa alennuksia joita naisoletetuille ei tule.
|
|
|
|
|
|