FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 08:13:12 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 7 [8]
 
Kirjoittaja Aihe: Junnujen harrastusmaksut  (Luettu 44246 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mulpp

Poissa Poissa


Vastaus #175 : 27.04.2023 klo 19:31:42

Espoon omat tekonurmet ulkona 5e/h, halli (Laaksolahti) 20-40e/h. Yksityisten hinnat tietysti moninkertaiset. Mielestäni ihan kohtuuhinnoissa nämä julkiset vielä.
hoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dogmaattinen Struktuuri


Vastaus #176 : 27.04.2023 klo 22:41:22

Koko kenttä? Koko halli?
mulpp

Poissa Poissa


Vastaus #177 : 27.04.2023 klo 22:59:51

Koko kenttä? Koko halli?
https://www.espoo.fi/fi/liikuntatilojen-maksut#tilojen-hintaryhmt-5362
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #178 : 28.04.2023 klo 14:07:20

Espoon omat tekonurmet ulkona 5e/h, halli (Laaksolahti) 20-40e/h.

Näin se menee eri tavalla eri kaupungeissa. Jyväskylässä Vehkahalli on 160e/harjoitusvuoro. Ulkokentät sentään vain 16,5e/vuoro.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #179 : 28.04.2023 klo 14:43:48

Yhdessä seurassa olen pohtinut et kuinkahan iso osa junnujen maksuista menee edarille just tällasella vuokrataan seuran omistamaa kuplaa 120e/h junnujengeille diilillä.
Yhdessä seurassa siitä jäisi kyllä kiinni aika helposti. Toki edari voi lokkeilla jossain, mutta vaikea uskoa isompaa mittakaavaa. Yksityiset kuplat ja muut kentät vaan maksaa aika paljon, koska isot investoinnit ja ylläpitokulut.

Toki kaupungilta saa teoriassa halvalla, mutta Helsingissä nimiä niitä kaupungin kenttiä ei saa kuin tyyliin yksi vuoro viikossa. Kaupungilla ei vaan ole tiloja tarpeeksi, niin pitää sitten osa vuoroista ostaa muualta. Itse olen aika tarkkaan käynyt läpi joukkueen budjetin ja tollasella 50 lapsen joukkueella menee keskimäärin reilu 10€/lapsi/harjoituskerta viikossa.

Näin se menee eri tavalla eri kaupungeissa. Jyväskylässä Vehkahalli on 160e/harjoitusvuoro. Ulkokentät sentään vain 16,5e/vuoro.
Tuo on varmaan aika lähellä omakustannehintaa. Helsingissäkin kaupungin kentät on ihan edullisia, mutta ihan turha toivo yrittää saada useita vuoroja viikossa.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2023 klo 14:46:46 kirjoittanut ginikettu »
inclusionExclusion

Poissa Poissa


Vastaus #180 : 29.05.2023 klo 14:47:20

... pitäisi erottaa harrastaminen ja kilpaurheilu toisistaan -- meillä ei ole tarjolla varsinaista jalkapallon harrastustoimintaa junioreille. -- emme löytäneet ensimmäistäkään seuraa jossa lähtökohtaisesti olisi vähemmän kuin kolme viikottaista joukkueharjoitusta -- aika paljon 10 vuotiaalle lapselle joka sekä haluaisi harrastaa jalkapalloa että mahdollisesti jotain muita lajeja

Vastaan nyt vähän myöhässä tähän, mutta tämä tiivistää tosi paljon kaikkea oleellista. Kiitokset näistä muotoiluista. En ehkä ole omassa lähipiirissäni osannut sanoittaa asiaa oikein, mutta tyypillisesti saan urheiluväeltä aika tyhjiä katseita, kun puhun tällaisia asioita. Vaikutelmaksi jää, että lasten urheilutoiminnalla ei ole ihmisten mielestä juurikaan arvoa, jos ei olla sata lasissa mukana ja tähtäin huipulla. Tai siis on toki jos asian muotoilee suoraksi kysymykseksi, mutta käytännön tekemisestä näkee sitten, että huippu-urheilu ajaa kaiken ohi. Minulla ei ole mitään huipulle tähtäämistä vastaan, mutta monet muutkin syyt harrastaa ovat minusta täysin OK. No tähän nyt sitten moni sanoisi, että kaikkihan se on harrastelua jonnekin U16-vaiheeseen asti missä aletaan tosissaan pyrkimään huipulle. No ei ole.

ne oli treeniohjelmia pelaajille joista yritetään kasvattaa akatemiapelaajia.
En tiedä varmaksi, mutta uskoisin, että treeniohjelmien epäsopivuuteen ohjaa valmentajille joko ympäristöstä tulevat tai oman pään sisäiset vaatimukset, että pitäisi jotenkin osoittaa osaavansa vetää kaikenlaisia hienoja sessioita. Jollain tasolla koen itsekin vanhempien pistävän katseen niskassa, kun jollakin kertaa vain pelataan erilaisia pelejä koko tunti.
joks11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy


Vastaus #181 : 29.05.2023 klo 14:55:00

Yhdessä seurassa olen pohtinut et kuinkahan iso osa junnujen maksuista menee edarille just tällasella vuokrataan seuran omistamaa kuplaa 120e/h junnujengeille diilillä.
tuskin hirveästi, ihan markkinahintahan tuo on
Nigel Kugelschfeir

Poissa Poissa


Vastaus #182 : 29.05.2023 klo 15:17:32

Onhan tästä jo ollut puhetta mutta ei noille harrastejoukkueille ole tekijöitä eikä resursseja. Jokainen joka haluaa palloa potkia ja osaa reeneissä toimia pääse kyllä pelaamaan kilpailullisia pelejä ja näin ollen jäljelle jää ne vaikeimmat tapaukset. Ne tarvii myös enemmän huomiota kuin jonkun isivalkun ja harvemmin kukaan jaksaa alkaa käyttämään omaa vapaa -aikaa jonkun perseilyn kaitsemiseen.
inclusionExclusion

Poissa Poissa


Vastaus #183 : 29.05.2023 klo 16:21:39

Onhan tästä jo ollut puhetta mutta ei noille harrastejoukkueille ole tekijöitä eikä resursseja.
No joo siis uskon kyllä, että tämä on monessa kohtaa totta. Olin itse viime kesänä pienimuotoisesti futistoimintaa pyörittämässä, ja tänäkin kesänä on monilajista harrasteryhmää viritteillä. Lähdetään maltillisin odotuksin katselemaan, syntyykö elinkelpoista toimintaa. En voi siis toistaiseksi kuitenkaan sanoa, että oltaisiin mitään suurta saatu aikaiseksi.

Jokainen joka haluaa palloa potkia ja osaa reeneissä toimia pääse kyllä pelaamaan kilpailullisia pelejä
Pääsee, mutta läheskään kaikki eivät halua. Ainakin jääkiekossa näillä seuduilla (Oulun ympäristö) on varsin intohimoisiakin harrastajia, jotka kuitenkin tiedostavat aika selkeästi sen, ettei totinen voitosta vääntäminen ole heidän juttunsa.

Sitä en vielä oikein kunnolla tiedä, onko jalkapallossa lajina jotain sellaista, ettei kysyntä höntsälle ole yhtä suurta kuin jääkiekossa.

jäljelle jää ne vaikeimmat tapaukset
Ehkä mulla on käynyt tuuri noissa eri lajien harrasteryhmissä... ihan hurmaavaa nuorisoa siellä on ollut.

 
Sivuja: 1 ... 7 [8]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa