Paljonko tuohon hukkaa aikaa? Pystyykö mitenkään kuuntelemaan nopeutettuna?
Tein editin sillä toivossa, että suomalainen ymmärtää ajatukseni nyt paremmin. Kyllä, minun päässä sillä on järki - jos et ymmärrä, anna olla! Ajat ovat kohtia Stellan kulman lähetyksessä ja lainaukset ovat Pauliina Miettisen.I - Jyppi on joku muuEnsin minun pitää tietysti raivostua tuosta Jyppi-puheesta (59'09'') - ei mulla ole tiedossa, että TiPS ja JyP olisi koskaan pelanneet vastakkain. JyP-naisten tarina loppui talvella 1979/-80, kun mimmit (silloin täysivertainen sana) siirtyivät Blue Eyes Teamille.
II - Pelaajan menestys tärkeämpi kuin joukkueenSe, että Pauliina Miettisen agenda on pelaajakehitys (Suomelle?) ja taustaseura ei kiinnosta pätkäkään tulee alkuvaiheessa selviksi.
"Ei meillä ole yhtä saunailta tämän firman kanssa" (10'05'') on vielä hauskaa, mutta myöhemmin (en enää löytynyt) hän paljastaa, että antaa pelaajan mielellään myös keskenkauden pois (ulkomaille). Se oli ensimmäinen kohta, jossa mulla karvat nousi, kun en henkilökohtaisesti ymmärrä tätä ajatustapa. Yksilölajeja löytyy muita.
III - Miehet v NaisetNoin puolen tunnin kohdalla tullaan tähän foorumikeskusteluun "Naiset ei eden pärjää 15v-poikia vastaan". Siellä tosin olen täysin samalla linjalla kuin Pade. Samoin tietysti siihen mediakeskusteluun. Vaikka tosin mietin, miten Iltalehti/-sanomat ja MTV3 voi edes avata.
IV - Mies, älä kehtaa sanoa "tytöt"Ajassa 40'45 sitten niin paha eri näkemyys kuin voi vain olla. "Mä pystyn sanomaan meidän treeneissä: 'Hei tytöt, tulkaa tänne' [...] Mut se ei ole sama asia, kun tulee mies sanomaan 'Hei tytöt!" Hän perustelee sitä amerikkalaisten musta/valkosuhteen kautta valta-aseman kanssa, ja panostaa, että oppii sitä yliopistossa.
Tää on minun korvissa suorastaan loukkaava!
1. Mistä tasa-arvaus voi tulla, kun samoilla sanoilla eri ihmisisten suusta on eri arvo??
2. Ihmettelen henkilökohtaisesti, miten maailma voi mennä niin vauhdissa eteenpäin, etten pysyy perässä, mutta tuossa tasa-arvoasioissa tuntuu, että 90-luvussa oltiin jo eteenpäin. Voi tosin johtua minun ympäristöstä. Olen kasvanut tasa-arvon keskuudessa, olen naisvaltaisessa ammatissa ollut/ja osittain edelleen, olen taistelut, että isänä mulla on lasten kasvatuksessa edes jotain sanottava, ja nyt mulle kerrotaan, että en saa tytöillä, KOSKA OLEN VALKOINEN MIES? Haistakaa vittu! (sic!)
Käytännössä tytöilen naisia yhtä vähän kuin poikelen (?) miehiä, mutt ei oo enää pitkä aikaa, ja pelaajasukupolvet voisi hyvin olla minun lapsiakin. Miksen saisi sanoa pojat ja tytöt? Miksi olen kunnioittanut naisia ja tyttöjä? Miks olen tehnyt suht huonosti (mutta toisaalta silloin riitävästi) maksettua duunia, ja nykyisin saa koko ajan tuon valkoisen miehen paskaleiman naamaan?
Toisaalta, kun Skotlanti - Suomi-ketjua on lukenut ei taas ihmettelee. Silti tuo
black can say black, but white shall not on amerikan loogikka eikä sillä ole mitään tekemissä tasa-arvon kanssa.
OutroLoppua kohti taas ihan hyvä. ... Jotenkin oli tullut vielä joku muu plussaa mieleen, mutten enää muista.