FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.11.2024 klo 10:47:37 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 3

Kirjoittaja Aihe: Kansallinen liiga mediassa  (Luettu 15057 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Teleguy

Poissa Poissa

: 05.12.2020 klo 21:53:24

Amanda Rantanen sekä PK-35 Pihliksen valmentaja Anne-Maria Weckström ovat paikalla Urheilustudiossa YLE TV2 su 6.12. klo 17.50.
haikaran uhri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sarjataulukkofetisisti

Vastaus #1 : 05.12.2020 klo 23:02:09

...ja siltä suoraan linnan juhliin?
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 06.12.2020 klo 17:21:54

Jos muuten joku ei ole vielä kuunnellut, niin Byyrin Stellan kulma on tarjonnut hyviä keskusteluja naisten jalkapallosta. Ensimmäisessä osassa Pauliina Miettinen selittää myös forkan hämmästelemää katsomosta valmentamista.

E. Ja se linkki https://open.spotify.com/episode/0rF1IlJ1ODVMbd902i4jFX?si=AFdOx4EsQPK_jKLlfSbqrQ
Jema Pelle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #3 : 06.12.2020 klo 17:44:56

Amanda Rantanen sekä PK-35 Pihliksen valmentaja Anne-Maria Weckström ovat paikalla Urheilustudiossa YLE TV2 su 6.12. klo 17.50.

Nostetaan muistutuksena, kohta mennään. On toi melkoinen futisperhe.

Ei toi lopeta naurattamasta :D
« Viimeksi muokattu: 06.12.2020 klo 17:49:14 kirjoittanut Jema Pelle »
Teleguy

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 06.12.2020 klo 19:45:54

Amanda Rantanen sekä PK-35 Pihliksen valmentaja Anne-Maria Weckström ovat etänä paikalla Urheilustudiossa YLE TV2 su 6.12. klo 17.50.

Jos joltain meni ohi, tässä linkki Itsenäisyyspäivän klo 17.50 Urheilustudiolähetykseen.
https://areena.yle.fi/1-50654336
Entinen apassi

Poissa Poissa

Vastaus #5 : 06.12.2020 klo 20:20:47

Ja mä ***** käytin aikaa ton ohjelman katseluun.
season

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 06.12.2020 klo 23:04:50

Some ollutkin hiljaa seuran ja perheen tähdestä, joka sama asia.Mitä tapahtui?

huuliherpeskostaja

Poissa Poissa

Vastaus #7 : 09.12.2020 klo 09:22:56

Some ollutkin hiljaa seuran ja perheen tähdestä, joka sama asia.Mitä tapahtui?

Ollut hiljaa? Eipä siellä ole mitään muuta ollutkaan kuin kausarimyyntiä ja Amandaa.Yllättävän vähän toki, mutta ehkä somevastaava on muuttunut...
Ultrabra

Poissa Poissa

Vastaus #8 : 09.12.2020 klo 19:12:37

Maakunnan päälehti Savon Sanomat uutisoi kaikki naisten sopimusuutiset sitä mukaan kun sopimuksia syntyy. Mites muissa seuroissa ja lehdissä, onko näkyvyyttä?
Redbull

Poissa Poissa

Vastaus #9 : 10.12.2020 klo 11:10:25

Ollut hiljaa? Eipä siellä ole mitään muuta ollutkaan kuin kausarimyyntiä ja Amandaa.Yllättävän vähän toki, mutta ehkä somevastaava on muuttunut...

Joo hiljaista on PK Hki:n some , Joulukalenteri pyörii samoin kausari myynti. Ei ole uutisoitu pelaaja soppareista, valmennuksesta jne...

Onko PK sopinut sisäisesti niin että tässä kohtaa ei huudella tai informoida jatko tai uusista soppareista.

Mutta hiukan kyllä vetää suunpieliä ylospäin tuo Amandan hehkutus. Tottahan se on että hän nousi salaman lailla parrasvaloihin tekemällään Helmareiden kannalta tärkeän osumalla ja eikä siitä enempää.
Kun olen nyt katsonut noita PK sometuksia , TV esiintymisiä jne niin toivon että hänen korvienväli kestää. Äitee Rantanen on kuulemma vieläkin aktiivisempi boostaaja kuin seura tai joukkue.

season

Poissa Poissa

Vastaus #10 : 10.12.2020 klo 11:31:47

Pk-35 on kuin pieni perhe
Redbull

Poissa Poissa

Vastaus #11 : 10.12.2020 klo 12:14:11

Pk-35 on kuin pieni perhe

Luulempa että perhe idylli alkaa pikkuhiljaa murenemaan ja etenkin jos Amanda saa toivomansa sopimuksen ulkomaille.
Itse veikkaan että neuvottelut on käynnissä Ruotsin suuntaan.
Ruohonhinkkaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MaKu, PK-35, ManU

Vastaus #12 : 10.12.2020 klo 22:09:47

Joo hiljaista on PK Hki:n some , Joulukalenteri pyörii samoin kausari myynti. Ei ole uutisoitu pelaaja soppareista, valmennuksesta jne...

Onko PK sopinut sisäisesti niin että tässä kohtaa ei huudella tai informoida jatko tai uusista soppareista.

Jos seura on tiedottanut tässä vaiheessa 13 jatkosopimusta ja yhden uuden pelaajan sopimuksen kaudelle 2021 niin kuinkakohan monta niitä mahtollisesti pitäisi olla julkaistu notta ei tulisi sanomista...
Hemmo93

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #13 : 10.12.2020 klo 22:15:11

Itse luulin, että kyseessä oli sarkasmia. Ainakin omassa somessa PK-35 on ollut esillä varmaan parhaiten.
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #14 : 12.12.2020 klo 20:06:37

Oma väärään topikiin laitettu viesti (analyysi hetken päästä):

Lainaus
Jos muuten joku ei ole vielä kuunnellut, niin Byyrin Stellan kulma on tarjonnut hyviä keskusteluja naisten jalkapallosta. Ensimmäisessä osassa Pauliina Miettinen selittää myös forkan hämmästelemää katsomosta valmentamista.

E. Ja se linkki https://open.spotify.com/episode/0rF1IlJ1ODVMbd902i4jFX?si=AFdOx4EsQPK_jKLlfSbqrQ

E2. Hups. Väärä topic, piti mennä yleispuolelle.

Olen siirtänyt nykyaikaan ja kuuntelin kävelyllä tämän radio-ohjelman.
Helevetti, kun välillä karvat nousivat pystyyn!

Puolivälillä helpotti, mutta noin 3/4 kohdalla alkoi taas ärsyttämään.

E: Väärä topikki näköjään. Siirren sen kotikoneella.
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #15 : 12.12.2020 klo 21:07:20

Paljonko tuohon hukkaa aikaa? Pystyykö mitenkään kuuntelemaan nopeutettuna?

Tein editin sillä toivossa, että suomalainen ymmärtää ajatukseni nyt paremmin. Kyllä, minun päässä sillä on järki - jos et ymmärrä, anna olla! Ajat ovat kohtia Stellan kulman lähetyksessä ja lainaukset ovat Pauliina Miettisen.

I - Jyppi on joku muu
Ensin minun pitää tietysti raivostua tuosta Jyppi-puheesta (59'09'') - ei mulla ole tiedossa, että TiPS ja JyP olisi koskaan pelanneet vastakkain. JyP-naisten tarina loppui talvella 1979/-80, kun mimmit (silloin täysivertainen sana) siirtyivät Blue Eyes Teamille.

II - Pelaajan menestys tärkeämpi kuin joukkueen
Se, että Pauliina Miettisen agenda on pelaajakehitys (Suomelle?) ja taustaseura ei kiinnosta pätkäkään tulee alkuvaiheessa selviksi.
"Ei meillä ole yhtä saunailta tämän firman kanssa" (10'05'') on vielä hauskaa, mutta myöhemmin (en enää löytynyt) hän paljastaa, että antaa pelaajan mielellään myös keskenkauden pois (ulkomaille). Se oli ensimmäinen kohta, jossa mulla karvat nousi, kun en henkilökohtaisesti ymmärrä tätä ajatustapa. Yksilölajeja löytyy muita.

III - Miehet v Naiset
Noin puolen tunnin kohdalla tullaan tähän foorumikeskusteluun "Naiset ei eden pärjää 15v-poikia vastaan". Siellä tosin olen täysin samalla linjalla kuin Pade. Samoin tietysti siihen mediakeskusteluun. Vaikka tosin mietin, miten Iltalehti/-sanomat ja MTV3 voi edes avata.

IV - Mies, älä kehtaa sanoa "tytöt"
Ajassa 40'45 sitten niin paha eri näkemyys kuin voi vain olla. "Mä pystyn sanomaan meidän treeneissä: 'Hei tytöt, tulkaa tänne' [...] Mut se ei ole sama asia, kun tulee mies sanomaan 'Hei tytöt!" Hän perustelee sitä amerikkalaisten musta/valkosuhteen kautta valta-aseman kanssa, ja panostaa, että oppii sitä yliopistossa.
Tää on minun korvissa suorastaan loukkaava!
1. Mistä tasa-arvaus voi tulla, kun samoilla sanoilla eri ihmisisten suusta on eri arvo??
2. Ihmettelen henkilökohtaisesti, miten maailma voi mennä niin vauhdissa eteenpäin, etten pysyy perässä, mutta tuossa tasa-arvoasioissa tuntuu, että 90-luvussa oltiin jo eteenpäin. Voi tosin johtua minun ympäristöstä. Olen kasvanut tasa-arvon keskuudessa, olen naisvaltaisessa ammatissa ollut/ja osittain edelleen, olen taistelut, että isänä mulla on lasten kasvatuksessa edes jotain sanottava, ja nyt mulle kerrotaan, että en saa tytöillä, KOSKA OLEN VALKOINEN MIES? Haistakaa vittu! (sic!)

Käytännössä tytöilen naisia yhtä vähän kuin poikelen (?) miehiä, mutt ei oo enää pitkä aikaa, ja pelaajasukupolvet voisi hyvin olla minun lapsiakin. Miksen saisi sanoa pojat ja tytöt? Miksi olen kunnioittanut naisia ja tyttöjä? Miks olen tehnyt suht huonosti (mutta toisaalta silloin riitävästi) maksettua duunia, ja nykyisin saa koko ajan tuon valkoisen miehen paskaleiman naamaan?
Toisaalta, kun Skotlanti - Suomi-ketjua on lukenut ei taas ihmettelee. Silti tuo black can say black, but white shall not on amerikan loogikka eikä sillä ole mitään tekemissä tasa-arvon kanssa.

Outro
Loppua kohti taas ihan hyvä. ... Jotenkin oli tullut vielä joku muu plussaa mieleen, mutten enää muista.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2020 klo 21:32:40 kirjoittanut haikaran uhri »
Cohones

Poissa Poissa

Vastaus #16 : 12.12.2020 klo 21:15:53

Ensin minun pitää tietysti raivostua tuosta Jyppi-puheesta (59:09) - ei mulla ole tiedossa, että TiPS ja JyP olisi koskaan pelanneet vastakkain. JyP-naisten tarina loppui talvella 1979/-80, kun mimmit (silloin täysivertainen sana) siirtyivät Blue Eyes Teamille.

Se, että Pauliina Miettisen agenda on pelaajakehitys (Suomelle?) ja taustaseura ei kiinnosta pätkäkään tulee alkuvaiheessa selviksi.
"Ei meillä ole yhtä saunailta tämän firman kanssa" (10:05) on vielä hauskaa, mutta myöhemmin (en enää löytynyt) hän paljastaa, että antaa pelaajan mielellään myös keskenkauden pois (ulkomaille). Se oli ensimmäinen kohta, jossa mulla karvat nousi, kun en henkilökohtaisesti ymmärrä tätä ajatustapa. Yksilölajeja löytyy muita.

Noin puolen tunnin kohdalla tullaan tähän foorumikeskusteluun "Naiset ei eden pärjää 15v-poikia vastaan". Siellä tosin olen täysin samalla linjalla kuin Pade. Samoin tietysti siihen mediakeskusteluun. Vaikka tosin mietin, miten Iltalehti/-sanomat ja MTV3 voi edes avata.

Ajassa 40:45 sitten niin paha eri näkemyys kuin voi vain olla. "Mä pystyn sanomaan meidän treeneissä: 'Hei tytöt, tulkaa tänne' [...] Mut se ei ole sama asia, kun tulee mies sanomaan 'Hei tytöt!" Hän perustelee sitä amerikkalaisten musta/valkosuhteen kautta valta-aseman kanssa, ja panostaa, että oppii sitä yliopistossa.
Tää on minun korvissa suorastaan loukkaava!
1. Mistä tasa-arvaus voi tulla, kun samoilla sanoilla eri ihmisisten suusta on eri arvo??
2. Ihmettelen henkilökohtaisesti, miten maailma voi mennä niin vauhdissa eteenpäin, etten pysyy perässä, mutta tuossa tasa-arvoasioissa tuntuu, että 90-luvussa oltiin jo eteenpäin. Voi tosin johtua minun ympäristöstä. Olen kasvanut tasa-arvon keskuudessa, olen naisvaltaisessa ammatissa ollut/ja osittain edelleen, olen taistelut, että isänä mulla on lasten kasvatuksessa edes jotain sanottava, ja nyt mulle kerrotaan, että en saa tytöillä, KOSKA OLEN VALKOINEN MIES? Haistakaa vittu! (sic!)

Käytännössä tytöilen naisia yhtä vähän kuin poikelen (?) miehiä, mutt ei oo enää pitkä aikaa, ja pelaajasukupolvet voisi hyvin olla minun lapsiakin. Miksen saisi sanoa pojat ja tytöt? Miksi olen kunnioittanut naisia ja tyttöjä? Miks olen tehnyt suht huonosti (mutta toisaalta silloin riitävästi) maksettua duunia, ja nykyisin saa koko ajan tuon valkoisen miehen paskaleiman naamaan?
Toisaalta, kun Skotlanti - Suomi-ketjua on lukenut ei taas ihmettelee. Silti tuo black can say black, but white shall not on amerikan loogikka eikä sillä ole mitään tekemissä tasa-arvon kanssa.

Loppua kohti taas ihan hyvä. ... Jotenkin oli tullut vielä joku muu plussaa mieleen, mutten enää muista.

Mitähän V***ua nyt yritit sanoa?
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #17 : 12.12.2020 klo 21:17:51

Mitähän V***ua nyt yritit sanoa?

:D

Odota, mie katson sitä vielä läpi... mitä osa et ymmärrä? :P
Hemmo93

Poissa Poissa

Vastaus #18 : 12.12.2020 klo 21:28:57

"Ei meillä ole yhtä saunailta tämän firman kanssa" (10:05) on vielä hauskaa, mutta myöhemmin (en enää löytynyt) hän paljastaa, että antaa pelaajan mielellään myös keskenkauden pois (ulkomaille). Se oli ensimmäinen kohta, jossa mulla karvat nousi, kun en henkilökohtaisesti ymmärrä tätä ajatustapa. Yksilölajeja löytyy muita.

Valmentajan ei tarvi olla taustojen tai joukkueen kaveri. Se riittää, että ollaan hyvissä väleissä ja tehdään työ mahdollisimman hyvin. Jos hyvälle pelaajalle tarjotaan kesken kauden mahdollista päästä laadukkaaseen ulkomaalaiseen seuraan pelaamaan, olisi valmentajalta aika mulkku veto sanoa "ei".

Lainaus
Ajassa 40:45 sitten niin paha eri näkemyys kuin voi vain olla. "Mä pystyn sanomaan meidän treeneissä: 'Hei tytöt, tulkaa tänne' [...] Mut se ei ole sama asia, kun tulee mies sanomaan 'Hei tytöt!"

Tuskin tässä nyt kirjaimellisesti tarkoitettiin, että mies ei voi sanoa tyttö/nainen. Tytöttelyllä tarkoitetaan yleisesti miesten vähättelevä asennetta naisia kohtaan. Siinä mielessä tummien käyttämään n-sanaan vertaaminen on tavallaan ok, että samassa asemassa olevien kesken kyseessä ei ole vähättelevä sana. Jos taas olet itse valkoinen, on sama sana alentava ja rasistinen ja sitä kautta väärä. Tytöttelyn tarkoitus on vähätellä naisen asemaa.
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #19 : 12.12.2020 klo 21:47:35

Valmentajan ei tarvi olla taustojen tai joukkueen kaveri. Se riittää, että ollaan hyvissä väleissä ja tehdään työ mahdollisimman hyvin. Jos hyvälle pelaajalle tarjotaan kesken kauden mahdollista päästä laadukkaaseen ulkomaalaiseen seuraan pelaamaan, olisi valmentajalta aika mulkku veto sanoa "ei".
Ainakin saisi vähän harmittaa. Ei tarkoittaa, että veto-oikeutta käytetään.

Tuskin tässä nyt kirjaimellisesti tarkoitettiin, että mies ei voi sanoa tyttö/nainen. Tytöttelyllä tarkoitetaan yleisesti miesten vähättelevä asennetta naisia kohtaan. Siinä mielessä tummien käyttämään n-sanaan vertaaminen on tavallaan ok, että samassa asemassa olevien kesken kyseessä ei ole vähättelevä sana. Jos taas olet itse valkoinen, on sama sana alentava ja rasistinen ja sitä kautta väärä. Tytöttelyn tarkoitus on vähätellä naisen asemaa.
Ymmärsin, miten hän sitä tarkoitti, mutta olen eri mieltä. Nigger lienee olla vielä eri asia, koska sanalla taitaa olla vain yksi historiallinen tarkoitus, mikä on selkeästi rasistinen.
Silti en tue tätä loogikka, että toiset ihmiset saavat sen käyttää, mutta toiset ei.
Tytöille on sitten taas tasavertainen vastakohta Pojat. Onko tässä vähättälyä, riippuu täysin siltä, minkälaisen sanan käyttääjä käyttää toisen sukupuolen samanikäiselle henkilölle/pelaajalle.

E: Tarkennus. Kun kirjoitin, olin varma, että on tarpeeksi selkeä, mutta ei se varmaan kaikille olekaan.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2020 klo 18:01:40 kirjoittanut haikaran uhri »
Hemmo93

Poissa Poissa

Vastaus #20 : 12.12.2020 klo 22:17:17

Tytöille on sitten taas tasavertainen vastakohta Pojat.

Menee jo aika vahvasti offtopiccia, mutta ei. Ei ole. Täytyy muistaa, että miehet (ja pojat) ovat vuosisatoja olleet arvoasteikossa naisten yläpuolella.
Ganja

Poissa Poissa

Vastaus #21 : 12.12.2020 klo 22:22:50

Tytöttelyn tarkoitus on vähätellä naisen asemaa.

Tai tarkemmin sanottuna, käyttää valtaa kyseisiin naisiin. Ja se pätee yhtä paljon naispuolisten valmentajien sanomana.
pallojalassa

Poissa Poissa

Vastaus #22 : 12.12.2020 klo 22:48:53

Tai tarkemmin sanottuna, käyttää valtaa kyseisiin naisiin. Ja se pätee yhtä paljon naispuolisten valmentajien sanomana.
Onko joku Pade kertomaan kuka saa käyttää sanaa 'tyttö'.
pallojalassa

Poissa Poissa

Vastaus #23 : 12.12.2020 klo 22:50:16

Menee jo aika vahvasti offtopiccia, mutta ei. Ei ole. Täytyy muistaa, että miehet (ja pojat) ovat vuosisatoja olleet arvoasteikossa naisten yläpuolella.
Eikö tämä kuulu feministit vauhdissa-topikkiin.
Vorssander

Poissa Poissa

Vastaus #24 : 12.12.2020 klo 22:52:42

Jos hyvälle pelaajalle tarjotaan kesken kauden mahdollista päästä laadukkaaseen ulkomaalaiseen seuraan pelaamaan, olisi valmentajalta aika mulkku veto sanoa "ei".
Aika harvoin noita taitaa liigatasolla valmentaja päättää, vaikka kyse olisikin amatöörisarjasta, kuten Suomen tapauksessa.

Sivuja: [1] 2 3

Siirry: