FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
21.09.2024 klo 08:29:46 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 116 [117] 118 ... 349
 
Kirjoittaja Aihe: Kuopion Palloseura 2021  (Luettu 1105423 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
O'Flynn

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS & Hard bass


Vastaus #2900 : 10.04.2021 klo 22:46:41

Hämmentävä, siis pelkästään positiivisesti, tuo tapaus Haarala. Osasiko tuon kaltaista nousua ja liitoa odottaa kukaan? Mukaan lukien Valakari.

Ainakin nimimerkti Bockwurst ja JSP tuntuivat olevan hajulla Ylos
luiyikynä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #2901 : 10.04.2021 klo 22:59:21

Junnuna sanoi pelanneensa.

Ja on tuolla tosiaan muitakin, jotka ovat nostaneet tasoaan viime vuodesta. Esim. Taneli Hämäläinen ja Eetu Rissanen pelasivat KuFussa kakkosta. Toivomäki kulutti Klubin penkkiä. Popo teki peliä Hakan keskikentällä, mutta ei ollut mitenkään erityinen.

Kahdesta ensin mainitusta minulla olikin hädin tuskin nimi tiedossa. Onko se sitten Hämäläinen, joka topparikolmikosta tippuu Niban tieltä?

Toivomäen pelaamisesta tullut sellainen kuva, että Valakari on löytänyt miehelle täydellisen ominaisuuksiin sopivan roolin ja ohjeet. Hienosti on Toivomäki vastannut huutoon toistaiseksi. Eikös miehenkin siirrolle riittänyt röhönaurua pitkin Suomea?

Mitä Popon harppauksesta sarjataulokon toiseen päähän pelaamaan mallikkaasti tulee, niin sitä osasin itsekin hieman haistella. Mutta avauksen pelaajaksi, en suinkaan.
kiero savolainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS


Vastaus #2902 : 10.04.2021 klo 23:06:26


Toivomäen pelaamisesta tullut sellainen kuva, että Valakari on löytänyt miehelle täydellisen ominaisuuksiin sopivan roolin ja ohjeet. Hienosti on Toivomäki vastannut huutoon toistaiseksi. Eikös miehenkin siirrolle riittänyt röhönaurua pitkin Suomea?
Samanlaista hasardiahan tuo pelaaminen on välillä ollut kuin ensimmäisellä Kuopion visiitillä. Tänäänkin olisi voinut Pyyhtiän puskun puolustaa pois. Toisaalta onhan tuo pelinäkemys miehellä muuten parantunut.
Mudball

Poissa Poissa


Vastaus #2903 : 10.04.2021 klo 23:11:18

Näinkö paljon hiertää vieläkin, että meikäläisen hehkuttama pammaus on vähemmän yllättäen osoittautumassa pammaukseksi 8) 8)



Jury on vieläkin ulkona. Hiertää vaan tuo teikäläisen kaikessaolenoikeassa-asenne. Ja eri mieltä olevien leimaaminen idiooteiksi agressiivisilla viesteillä. Vähän voisi edes yrittää kunnioittaa eriäviä mielipiteitä joiden takia tämmönenkin foorumi loppujen lopuksi toimii niinkuin se toimii. Ei voi niin paljon itsetunnon päälle aikuisella miehellä ottaa jos joku on joskus eri mieltä näkemyksistäsi.
luiyikynä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #2904 : 10.04.2021 klo 23:15:25

Samanlaista hasardiahan tuo pelaaminen on välillä ollut kuin ensimmäisellä Kuopion visiitillä. Tänäänkin olisi voinut Pyyhtiän puskun puolustaa pois. Toisaalta onhan tuo pelinäkemys miehellä muuten parantunut.

Okei, hyvä kun korjasit. Itse en läheskään jokaista Toivomäen talven peliä ole nähnyt, jotta pystyisin aukottomasti jotain sanomaan. Tasonnostoa kuitenkin.
TeukkaS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MEILTÄHÄN TÄMÄ KÄY!


Vastaus #2905 : 10.04.2021 klo 23:18:08

Ehkä tuosta Hongan maalista ja parista Tomasin ylipelaamisesta (tai tilanteen kesken jättämisestä) huomasi, että ei tässä ihan kauheasti olla verisesti puolustamaan jouduttu. Pallollisesti hallittiin kuitenkin alkuvihellyksestä lähtien mielinmäärin, niin kyllä tuossa väkisinkin tulee samaa haastetta kuin veskareilla pitkissä pätkissä ilman hommia. Toisella puoliajalla puolustaminen parantuikin.

Hyökkäyspelaamisesta en ole huolissani ollenkaan. Linjaa haastetaan monipuolisesti ja tuolla oli hirvittävä määrä hyviä hyökkäysaihioita, joissa ne viimeiset ratkaisut ja ajoitukset kaipaa vaan vielä pelejä alle. Silti niitä onnistuneitakin sommitelmia tuli iso liuta.

TeukkaS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MEILTÄHÄN TÄMÄ KÄY!


Vastaus #2906 : 10.04.2021 klo 23:40:27

Jury on vieläkin ulkona. Hiertää vaan tuo teikäläisen kaikessaolenoikeassa-asenne. Ja eri mieltä olevien leimaaminen idiooteiksi agressiivisilla viesteillä. Vähän voisi edes yrittää kunnioittaa eriäviä mielipiteitä joiden takia tämmönenkin foorumi loppujen lopuksi toimii niinkuin se toimii. Ei voi niin paljon itsetunnon päälle aikuisella miehellä ottaa jos joku on joskus eri mieltä näkemyksistäsi.

No tuon Vartiais-casen osalta minun on helvetin hankalaa kunnioittaa sitä, että äärimmäisen pienessä roolissa pienellä palkalla ja silti hyvällä asenteella operoivaa omaa kasvattia parjataan viikoittain jostain vuoden takaisista esityksistä, jolloin on pistetty jo lähtökohtaisesti liian kovaan paikkaan pelaamaan.

Yleensä ottaen pystyn kyllä muiden mielipiteitä kunnioittamaan, jos niillä muilla on kykyä perustella ne mielipiteensä. Jos taas perusteet ovat mielestäni huonoja, niin tottakai väitän vastaan. Ja monta kertaa olen myös myöntänyt olevani väärässä, jos sellainen harvinaisuus on päässyt tapahtumaan. Ja jos en huomaa väärässäoloani, voit toki valistaa perustelujen kera sen sijaan, että heität tasaisin väliajoin näitä uhriutumisia ison ja pahan Teukan edessä.

Kun tässä vissiin ollaan kuitenkin samalla asialla topikin aiheessa mainitun seuran suhteen, kyllä mä paljon mieluummin käyn kiivastakin keskustelua näin tärkeistä asioista, kuin tyydyn unitedsmile-henkiseen peukutteluun ja hyssyttelyyn. Tarkoittaa myös sitä, että tylsää olisi myös minulla, jos kaikki olisi samaa mieltä minun kanssa.

Esimerkkinä nyt voin mainita jälleen Popon, jonka suhteen olin jo valmis melkein luovuttamaan reilu kuukausi takaperin, koska näytti minun silmään yksinkertaisesti vielä liikaa pehmeältä ja hitaalta Haka-tason pelaajalta. Toisaalta mm. Härison ja Mölymäen ukot tuota kehuivat ja ekasta isolla kentällä pelatusta Gnistan-matsista lähtien tuo on ollut hemmetin hyvä omaankin silmään ja ihan mielellään olen valmis myöntämään olleeni aiemmin väärässä.

Ei tää keskustelu ihan haudanvakavaa ole, vaikka kiihkeää parhaimmillaan toki onkin.
Puupiä

Poissa Poissa


Vastaus #2907 : 11.04.2021 klo 00:58:25

Teukalle respectiä noista hyvistä perusteluista. Niistä olen kyllä monesti huomannut sinun mielipiteesi olevan aika vahvoilla pohjilla vaikka itse olenkin ollut monesti eri mieltä. Eihän noista mielipiteistä monestikaan voi sanoa, että ovatko ne oikeita tai vääriä.
Itse en läheskään aina jaksa pitkiä perusteluita kirjoitella. Erilaiset näkemykset ovat vain hyvästä, kunhan ei mennä liikaa henkilökohtaisuuksiin ja pidetään keskustelu asiallisena. Varsinkin ns. omien kesken. Ylos
JaR

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Elo


Vastaus #2908 : 11.04.2021 klo 07:37:46

Hämäläinen toki loisti myös viime kaudella harjoitusotteluissa, mutta Arne ei sitten uskaltanut peluuttaa.
Silti nuo otteet on vielä parempia kun osasi varmasti kukaan odottaa.

Jos Niba on pelaaja joka vasen jalkaisena ottaa tuon vasemman topparin paikan, niin tosiaan on mielenkiintoista nähdä Hämäläisen rooli. Kaiken järken mukaan hänelle paraspaikka olisi muutenkin se oikea toppari tässä systeemissä. Ei se Hämäläinen kävele sille paikalle automaattisesti, mutta saa Toivomäki pelata todella hyvin jos aikoo Hämäläisen pitää penkillä. Joka tapauksessa Hämäläiselle kyllä tulee tällä kaudella minuutteja aivan varmasti. 
Kloori hunter

Poissa Poissa


Vastaus #2909 : 11.04.2021 klo 09:01:38

Jos Niba on pelaaja joka vasen jalkaisena ottaa tuon vasemman topparin paikan, niin tosiaan on mielenkiintoista nähdä Hämäläisen rooli. Kaiken järken mukaan hänelle paraspaikka olisi muutenkin se oikea toppari tässä systeemissä. Ei se Hämäläinen kävele sille paikalle automaattisesti, mutta saa Toivomäki pelata todella hyvin jos aikoo Hämäläisen pitää penkillä. Joka tapauksessa Hämäläiselle kyllä tulee tällä kaudella minuutteja aivan varmasti. 

Eilisen perusteella Niba näytti mieheltä joka varmasti ottaa sen vasemman topparin paikan. Hän myös näytti mieheltä, joka varmasti rymistelee itselleen huileja korttitilin täyttyessä. Joka tapauksessa Niban jalkaisuus ja vakuuttavat otteet tarkoittanevat Hämäläisen ja Toivomäen kesken taistelua oikean topparin paikasta. Enkä pidä Hämäläisen osakkeita ollenkaan huonoina ideaaliavauksessa.
TeukkaS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MEILTÄHÄN TÄMÄ KÄY!


Vastaus #2910 : 11.04.2021 klo 09:27:33

Hämäläinen oli eilen jopa linjan paras pelaaja loukkiinsa asti. Toivottavasti vaihdossa oli kyse vain varotoimenpiteestä. Kova kilpailutilanne tietysti luulisi olevan osiltaan yksi keino myös välttää eilisen kaltaisia nukahduksia. Onneksi Simolla ei näytä Arnen tapaan olevan sellaisia suosikkipelaajia, jotka saavat vakiopaikan avauksesta otteista ja pelikunnosta välittämättä.

Jännä olisi kuulla vaikka Mölymäessä uutta päivitystä mahdollisiin lainoihin liittyen. Rissastahan ehdittiin jossain vaiheessa jo Simon suullakin perustella lainalle täksi kaudeksi, mutta nyt tuollainen veto kuulostaisi vähän omituiselta, koska ainakin tällä hetkellä Eetu ansaitsee täysin tuon vaihdosta tulevan kakkoskärjen roolin.

Mitä siellä Mikkelissä eilen tapahtui toisella puoliskolla, kun MP:n jyrän alle noin vahvasti jäätiin? Olihan sitä ekalla jaksollakin hankaluuksia vastahyökkäyksien kanssa, mutta kyllähän hallinta KuFulla kuitenkin oli.
Jacko

Poissa Poissa


Vastaus #2911 : 11.04.2021 klo 10:13:07

Onhan Toivomäki nähty myös keskimmäisenä topparina, joten onhan tuossa vaihtoehtoja esim Hämis oikealla, Toivomäki keskellä ja Niba vasemmalla. Pirttijoki todennäköisesti enimmäkseen vaihdossa tai telakalla ja Tomaskin tarvii huilia.

Janis pelas kyllä parhaan pelinsä eilen ja antaa kyllä odottaa hienoja hetkiä kesän mittaan.
Eemeli Rummukainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS


Vastaus #2912 : 11.04.2021 klo 10:24:32

Janis kyllä vastasi kausiotsikon huutoon. Jäniksen vuosi todella tulossa.

Ja puolustuksessa paljon vaihtoehtoja.
Tähtiportteri

Poissa Poissa


Vastaus #2913 : 11.04.2021 klo 10:34:51

Toivomäeltä tuli moka siinä maalissa, mutta yleisesti olen tykännyt hänen esityksistään. Nopeana ehtinyt paikkaamaan ja katkomaan, ja ylöspäin esittänyt pari komeaa syöttöä. Hämäläinen on ollut perusvarma, eikä mitään moitittavaa, mutta eiköhän Niba tule kokeneempana ja fyysisesti valmiimpana pelaajana ottamaan pääasiallisesti tuon paikan itselleen melko piankin.

Hiton hyvältä tuo puolustuksen miehitys vaikuttaa ja varmasti kaikki saavat kauden aikana paljon minuutteja. Pirtti tietysti kysymysmerkki kun loukkaantumisetkin tuntuvat vaivaavan.

Eilisestä takaiskumaalista sen verran, että siinä meni itseasiassa kolme asiaa vihkoon; Carillo epäonnistui katkossa ja pelasi itsensä ulos, Hämäläinen ei lähtenyt ollenkaan peittämään keskitystä, ja isoimpana virheenä Toivomäki jätti selkänsä taakse Pyyhtiälle valtavasti tilaa tilaa. Tällaista perättäisten epäonnistumisten sarjaa kuitenkaan ei kuitenkaan kovin usein nähtäne.

Rissanen tosiaan yllättänyt positiivisesti, enkä mielelläni olisi laittamassa häntä lainalle. Toisaalta, ainakin Udoh tullee menemään nokkimisjärjestyksessä edelle, enkä vieläkään mene svedun roolista Kuopiossa sanomaan mitään varmaa (vaikka hutihankinnalta vaikuttaakin) .
ARG

Poissa Poissa


Vastaus #2914 : 11.04.2021 klo 11:28:21

Peli oli näennäisesti hallinnassa lopussa vaikka rupesi olemaan jo ongelmia, mutta onneksi eivät saaneet Honka paikkoja hyödynnettyä paremmin.

Niba oli ihan sekaisin eikä tiennyt minne suuntaan piti juosta, siihen tahtiin sai muut pelaajat ja Valakari ohjeistaa jatkuvasti mitä hänen pitää tehdä. 

Toivottavasti kuitenkin Mäkkäri pääsee peliin sisään, on siellä osaamista varmasti.
Bockwurst

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #2915 : 11.04.2021 klo 12:17:06

Eilisestä matsista jäi kyllä erittäin hyvät fiilikset. Janiksen otteista paistaa kilometrin päähän, että pallon kanssa ei tunnu ikinä olevan kiire. Vaikuttaa kyllä todelliselta pammaukselta Ylos
Triangelikostaja

Poissa Poissa


Vastaus #2916 : 11.04.2021 klo 12:19:27

Eilisestä matsista jäi kyllä erittäin hyvät fiilikset. Janiksen otteista paistaa kilometrin päähän, että pallon kanssa ei tunnu ikinä olevan kiire. Vaikuttaa kyllä todelliselta pammaukselta Ylos

Samantyyliset vahvuudet mitä kuin jollakin Petteri Forsellilla, mutta parempi liiikkumaan ja pallottomana muutenkin.
Puupiä

Poissa Poissa


Vastaus #2917 : 11.04.2021 klo 12:25:11

Samantyyliset vahvuudet mitä kuin jollakin Petteri Forsellilla, mutta parempi liiikkumaan ja pallottomana muutenkin.
Hyvä duo Upin kanssa. Ylos
Härison

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura


Vastaus #2918 : 11.04.2021 klo 12:37:40

Itse olin aistivinani orastavan tutkaparin aineksia akselilla Carrillo-Ikaunieks. Löysivät toistuvasti toisensa ja pitivät Hongan oikeaa laitakaistaa pilkkanaan käytännössä koko 90 minuutin ajan.
Puupiä

Poissa Poissa


Vastaus #2919 : 11.04.2021 klo 12:52:45

Itse olin aistivinani orastavan tutkaparin aineksia akselilla Carrillo-Ikaunieks. Löysivät toistuvasti toisensa ja pitivät Hongan oikeaa laitakaistaa pilkkanaan käytännössä koko 90 minuutin ajan.
Joo, kyllä. En nyt varsinaisesti tarkoittanut tuolla duolla sitä, että pelaisivat hyvin yhteen, vaan enemmän sitä, että molemmat sopivat hyvin yhdessä tuohon 10-paikalle. Molempien ominaisuudet sopivat hyvin pelitapaan. Janis pyörii enemmän siellä vasemmalla ja Upi taas enemmän ehkä oikealla. Toki vaihtavat paikka paljon pelin tai tilanteiden aikana. Osaavat pelata myös hyvin yhteenkin.
TeukkaS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MEILTÄHÄN TÄMÄ KÄY!


Vastaus #2920 : 11.04.2021 klo 13:04:20

Itse olin aistivinani orastavan tutkaparin aineksia akselilla Carrillo-Ikaunieks. Löysivät toistuvasti toisensa ja pitivät Hongan oikeaa laitakaistaa pilkkanaan käytännössä koko 90 minuutin ajan.

Tähän sama. Janis näytti oikeastaan ennen maalia olevan vähän unessa, kun sen verran usein meni hyvätkin murtautumisaihiot jonkun ajatus- tai ajoitusvirheen takia mönkään. Sen jälkeen toki nykäisi konistaan ylimääräisen pykälän ja paineli muilta maisemiin.

Upikin tuntuu jäävän vähäisemmälle huomiolle kuin ansaitsee. Kaikesta näkee, että nautinto on palannut täydessä mitassaan pelaamiseen Simon ansiosta ja kun yläkolmikon kanssa ajatukset ja pelityylit tuntuu osuvan oikein ihanasti yhteen. Samanlainen tehokausi tulossa kuin ennen Belgiaan lähtöä.

Kaikissa näissä yksilötason harppauksissa on myös se pidemmällä aikavälin mairea hyöty, että KuPS näyttäytyy varmasti nuorille kehittyville pelaajille aiempaa houkuttelevammalta vaihtoehdolta jatkossa.
Kanaria-boy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS


Vastaus #2921 : 11.04.2021 klo 13:17:58

Avauspermanentti huokuu laatua, mutta onhan se nyt aika hieno juttu myös, että myös penkillä on todella monta äijää, joilla on mahdollisuus pelata erinomainen kausi, jos vaan saavat jollain ilveellä peliaikaa. itse asiassa niitä äijiä on niin monta, että en ala tässä heitä edes luettelemaan, koska joku kuitenkin unohtuisi. Jos Nipa pystyisi tuurailemaan myös Carilloa vasemmalla, niin aloin myös miettimään, että liekö joukkueessa tällä hetkellä yhtään "korvaamatonta" ukkoa, kun rosteri on niin laaja. Toki jos joku Nana poissa, niin sen nyt pitääkin näkyä missä tahansa veikkausliigaseurassa.

Ehkä aika kultaa muistot, mutta enpä muista tällaista tilannetta sen noin 30 vuoden aikana, mitä olen KuPSia aktiivisemmin seuraillut.
Chief Innanen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #2922 : 11.04.2021 klo 13:39:08

Keskikenttäosasto on kyllä timanttisin koskaan juuri tällä hetkellä. Popo on noussut tasaisesta massasta muiden yläpuolelle ja ansainnut sen viimeisen jaossa olleen avauksen paikan. Taitoa, liikettä, fysiikkaa ja monipuolisuutta on sopivassa suhteessa. Penkiltäkin löytyy niitä ihan ok -tason korvaajia joten tuo nähdynlainen pelillinen dominointi ei ole mikään yllätys.

Ja mikä on myös silmiinpistävää, niin Haarala on ollut alusta lähtien kovalla asenteella töitä painava, alkuun hieman pihalla ollut, kärkimies joka on peliminuuttien ja otteluiden karttuessa plakkariin tasaisen tappavasti alkanut sopeutua uuteen rooliinsa. Olen kaikkein eniten tyytyväinen siihen, että hänen otteista näkyy halu mennä jatkuvasti askel kerrallaan eteenpäin ja oppia paremmaksi pelaajaksi. Kehitystä on tapahtunut koko talvikauden ajan niin paljon, että tässä pelisysteemissä ja joukkueen muiden pelaajien kanssa opitun yhteispelin osalta on jo noussut osastolta ykkösen tason hyökkääjä tasolle liigatason hyökkääjä. Jos jatkaa samanlaiset työhaalarit päällä eteenpäin on yllättävänkin pian yksi koko Veikkausliigan parhaista hyökkääjistä.

Maalivahtiosasto on paras kärkipään seuroista ja puolustuskin hyvä. Kyllä tässä on syytä katsoa luottavaisena eteenpäin. Suurin huoli on noiden vänkyröiden jahkailut stadionprojektin suhteen, tällä hetkellä se on suurin este kehittymiselle kohti pysyvää asetelmaa, jossa kotimaan kenttiä hallitsevat kaksi suurta.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija


Vastaus #2923 : 11.04.2021 klo 14:16:53

On kyllä luottavainen fiilis. Tuota avausta ei kannata alkaa kyllä paljoa sekoittamaan. Sen verran hyvin toimii noilla ukoilla. Pikkuhiljaa sitten vaihdosta sisään noita keskenkuntoisia vahvistuksia.
elekrepie

Poissa Poissa


Vastaus #2924 : 11.04.2021 klo 15:22:31

Arttu oli tänäänkin ihan pelipäällä, muutama nätti siirto, liikkuu hyvin ja etsii kivasti tiloja.
Olen vähän eri mieltä. Minun mielestä liike on ainoa puute. Taitotaso ja pelikäsitys kunnossa.
Räjähtävyyttä puuttuu ja ei liene nopeuttakaan ihan riittävästi.  
Osaltaan tämän voi treenata kuntoon jos fysiikassa riittävästi nopeutta.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2021 klo 15:25:32 kirjoittanut elekrepie »

 
Sivuja: 1 ... 116 [117] 118 ... 349
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa