FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 04:10:01 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 19 [20] 21 ... 23
 
Kirjoittaja Aihe: IFK Mariehamn 2021 - Nya tag på målrakan - Kom igen Grönvitt  (Luettu 111351 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #475 : 30.08.2021 klo 08:11:19

Kämpande lag, framgående lag, bästa jag har hittils sett i år. Mycket bra jobbat. Och jag också önskar att Abubakari är ok, tufft om vi förlorar honom nu.
Mycket bra jobbat också från juniorer och supportrar i A-läktaren!
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #476 : 30.08.2021 klo 09:19:33

Fint att se glädjen vid Abubakaris mål och efter matchen. Även flera av de som inte fick spela alls verkade genuint glada. Nu gäller det bara att rida på den positiva starten. Matchprogrammet är bra då Kups nu kommer som "mellanmatch" som är "ok" att förlora och sen 4 matcher där det kan bli poäng i alla.

Såg inte Abubakari ändå ut att gå ganska normalt efter matchen, så litar på att det inte är något värre. Tror inte jag sett Abubakari-Mäenpää tillsammans spela en bra match samtidigt, här gjorde säkert 4-3-3 och ökad frihet en av de största skillnaderna. Om nu ännu Balaniuk visar sig bra framåt och kan ta De:s plats så blir anfallsspelet ännu vassare.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #477 : 06.09.2021 klo 08:13:37

Det var bra kämpat mot KuPS, fast resultet blev nollan. Och igen, bra supporterat från juniorer och supportrar.
De kämpar hårt på plan, så gör Tähti också. Men varför sitter andra "förstarkningar" mellan publiken i WHA, och inte i bänken? HG-rule igen? Och vad har hänt till Hambo, Tendeng, Henrique t.ex? Innan matchen bort räknas bara typ Wiklöf och Sillanpää, men när man är på plats så saknas halva bänken. Har vi redan börjat spara förluster med att skriva "Ilves-kontrakten" alltså dom slutar INNAN säsongen är slut...
KuPS var just som OEA sa: mellanmatch. Nu det verkar vara så att kvalserien spelas, så alla poäng är ännu mer viktigare för att undvika kvalet till Ykkönen. Men med sista två matchens prestation, vi borde inte ha problem. Så mycket bättre än vad vi hadde med Lukas...hoppas det "nya" kämpe-mentalitet räcker långt!
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #478 : 06.09.2021 klo 15:07:52

Det ser bra ut nu, att få flera bra målchanser mot Kups är lovande. Även om det blev förlust så fick IFK säkert just det man ville, mer självförtroende och bekräftelse att man är på rätt väg. Allra viktigast nu att mittfältet med Abubakari-Mäenpää-Baliso hålls friska och får spela, nu funkar de tre bra tillsammans!

Förstås måste detta hålla mer än två matcher men allt tyder på att det kommer att göra det. Är nog ganska många supportrar som sitter med "vad var det jag sa" känsla...
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #479 : 11.09.2021 klo 14:55:19

Spännande match idag igen. Hoppas laget börjat spela ihop sig och blir mer bekväma i taktiken (även om det sett förvånansvärt bra ut efter två matcher).
Det som har hänt är väl att man bytt Mastokangas mot Tamminen. Jag tror de står ganska lika mot varandra, inte riktigt lossnat för någon av dem trots att det tidvis sett lovande ut.

Skulle det varit på WHA så skulle jag vara säker på 3 poäng, men borta är det alltid svårt.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #480 : 11.09.2021 klo 16:13:13

Skulle vara psykologiskt viktigt idag att  a) göra åtminstone ett mål och b) inte förlora.
Spelet mot Kups såg ändå så bra ut, samtidigt som Haka inte sett speciellt bra ut den senaste tiden, att jag vågar tro på bortaseger. Hotet är dock att De och Tehe är så ineffektiva att mål knappast kommer via dem, men litar på att Tamminen får in ett skott.
Blir också intressant att se Balaniuk på plan, antar att han kommer in vid 60min om IFK inte gjort mål innan det.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #481 : 11.09.2021 klo 19:44:01

Ja det är otroligt vad Mister Norrmén svängt på skutan, så otroligt roligt!

Många spelare som höjt sig, men förmodligen är det nog mycket mentalt för att det är roligare att spela under ett vettigt ledarskap. Baliso exempelvis, vilken fin spelare! Som vi använt sparsamt sedan ankomst.

Det finns ett stort problem och det är förstås spetsen/strikern där vi inte har bra alternativ. Dé jobbar åtminstone hårt och håller motståndarna sysselsatta, men det är svårt att se att det ska börja ramla in mål. Hambo verkar tyvärr hopplös! Kennedy vet jag inte vart tagit vägen. Balanyuk, kanske är det han som är svaret på frågan?

Nu kan vi ju till och med hoppas på att undvika kval, det hade jag räknat som ett best case scenario för någon vecka sedan!

Wanha futaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...


Vastaus #482 : 11.09.2021 klo 22:06:11

Nu kan vi ju till och med hoppas på att undvika kval, det hade jag räknat som ett best case scenario för någon vecka sedan!



Det var glädjande att notera matchresultatet idag och finna att IFK Mariehamn hade vunnit. Jag hoppas verkligen att ni håller er kvar i ligan. Tuoppi
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #483 : 13.09.2021 klo 08:06:15

Jätteviktigt tre poäng igen! Hur många målchanser tappade Hambo bort, tre åtminstone varav två framför tomma nätet?!?! :O Kämpementalitet är såååå mycket bättre än med Lukas, men det kan också va pga stämningen i laget under Lukas. Han hadde redan tappat bort hela omklädningsrummet innan han fått sparken, tänker jag.
Fortfarande viktiga matcher kvar, nämligen alla (i kvalserien också, ta inte bort foten från gaspedalen nu)!
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #484 : 13.09.2021 klo 08:37:12

Skönt att inte behöva vara livrädd varje gång motståndaren anfaller, mycket bättre organiserat lagförsvar nu då man slutat med de där överdrivna rusandet till man mot man situationer och växlandet mellan 3/4/5 backslinje. IFK håller ställningarna mycket bättre nu.

Skulle vara bra att hålla Haka och Oulu bakom i grundserien för att få 3 hemmamatcher i kvalserien. Haka såg inte bra ut och Oulu har lite tappat takten då Salanovic varit borta. IFK har dessutom KTP som sista match som borde vara "säkra" poäng så bra utgångsläge. Dock har Haka ännu den sista HIFK matchen efter det som bonus.

Kunde tänka sig 4-7 poäng de sista matcherna med HIFK 0-1 poäng, Ilves 1-3 poäng och KTP 3 poäng. Skulle redan antagligen ge att bra utgångsläge till kvalserien. TPS har spelat upp sig rejält i div 1 och är antagligen kvalmostånd, så IFK bör nog undvika det.
Strongbow

Poissa Poissa


Vastaus #485 : 13.09.2021 klo 16:06:00

Det finns nog inte några gränser på Lukas inkompetens. Bästa IFK truppen på mannatider och sämsta resultatet....Hoppas innerligen att klubben har lärt sig av att anställa nobodys inför nästa val av huvudtränare. Dåliga beslut från från klubbtoppen till tränare. Inte mycket tid för Ahna, men hoppas han kan fortsätta denna upphämtning på alla plan. JJ i TPS har gjort ett bra jobb med åboklubben. Men ser ut att bli tufft om kvalplatsen i ettan. Många spekulanter.
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #486 : 18.09.2021 klo 15:54:12

Man kan konstatera vissa saker här igen när IFK nog gjort sin bästa halvlek på bortaplan sedan många år.

Det bara bekräftas mer och mer vilken dålig tränare Syberjyski måste vara.

Ahna måste man försöka se till att kan stå vid rodret även nästa år.

Tehe Olawale har varit lysande på sin högerkant sedan förändringen, hela tiden farlig.

Dé gör allt rätt men har får inte in bollarna verkar det som. Hoppas han får in någon snart, kanske det kan bli lite ketchup-effekt då.
Jorma Teräs

Poissa Poissa


Vastaus #487 : 18.09.2021 klo 21:06:01

"Isossa kuvassa meillä on nyt hyvä jalkapallovalmentaja. Viimeksi ei ehkä ollut"

Aika suora kommentti Forsmanilta Urheiluruudussa :-[
supstanssi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mites MyPa? Ai voitti?


Vastaus #488 : 19.09.2021 klo 11:40:36

Sama mustavalkoisena ja onhan siinä kuvaakin https://yle.fi/urheilu/3-12106231
Strongbow

Poissa Poissa


Vastaus #489 : 19.09.2021 klo 12:53:15

Forsman har helt rätt. Häpnadsväckande att IFK-styrelsen varit nöjd så länge och låtit en oerfaren och inkompetent tränare leda laget under en så lång period.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #490 : 20.09.2021 klo 08:30:43

Jag tycker det är bra, att Forsman nämnar saken som det är. Om det har varit oklart, vi hadde mest inkompetenta tränaren nånsin, och styrelsen bör vara ansvarig för detta. Men det gör dom inte heller nu när Ahna räddar säsongen för dom också.
Själva kamratderbyn: såg ut som ensidig vinst för Mariehamn, och det var förstås lite överraskning, men igen man måste också ge alla äran till spelaren att dom vill fortfarande kämpa så hårt som dom kan, hela matchen ut. Några poäng till och vi är klart, men största utmaning är inte Ahna's framtid (jag tror att han fortsätter som huvudtränare nästa säsongen också), men att hur kan hela IFKM undvika samma situation i framtiden som vi hamnade i med Lukas. Bollen är i styrelsens handen.
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #491 : 20.09.2021 klo 13:29:26

Styrelsen kan ju inte bortse från att man hela säsongen i praktiken skyllt den dåliga framgången på spelarna i och med att man försvarat Lukas så hårt och dessutom gjort onödiga panikvärvningar. Skulle jag vara spelare i IFK så skulle jag nog inte ha alltför stort förtroende för ledningen. Ser man på öppningselvan de senaste matcherna så tror jag det är 4 spelare IFK har option på (Forsman,Svensson,Tamminen,De). Kan vara att jag missat någon men tror de övrigas kontrakt går ut. Tex hela mittfältstrion... Hoppas Ahna effekten är så stark att man kunde få någon annan också att fortsätta. Tex Abubakari verkar trivas på Åland, en säsong till skulle vara fint.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #492 : 23.09.2021 klo 07:58:33

Det var uselt match. Bara konstatera att Oulu och Haka är huvudmotståndare och gå vidare. (Och Hambo har haft ungefär 4-5 stycken öppet (helt tomt) mål i senaste matcher, men ingenting verkar gå in för honom). Kotka hemma på söndag...
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #493 : 23.09.2021 klo 12:54:32

Svår match när Ilves genast kunde koncentrera sig på att försvara lågt och hålla ledningen. Men energin var nog igår inte på tidigare nivå, speciellt Mäenpää/Abubakari/Baliso såg alla slitna ut. Nästa prövning för Ahna är nu att utnyttja materialet mångsidigare då Baliso är borta mot Kotka. De fick också sin fjärde varning och är borta men han var riktigt dålig igår och blev helt rätt utbytt mot Hambo.

Kotka har spelat upp sig lite nu under Kankkunen trots att de förlorat så det blir ingen lätt match. Men viktigt att vinna för att få en tredje hemmamatch i slutserien (Haka kan gå förbi fast IFK vinner med 2 matcher kvar).
ifkerik

Poissa Poissa


Vastaus #494 : 26.09.2021 klo 14:43:50

Man börjar lite få funderingar över laguttagningarna nu. Senast var man nog rejält besviken över konstiga byten och att så lite gjordes för att förändra matchbilden.

Nu startar man med Hambo, men har Tehe utanför. Tehe är för mig den klart lysande stjärnan när det gäller att skapa offensiva situationer i mitt tycke. Tycker hellre man skulle köra honom som striker också framför Hambo eller Kennedy.
Strongbow

Poissa Poissa


Vastaus #495 : 26.09.2021 klo 15:00:31

Ja, Hambo har varit en katastrof hela den här säsongen och var inte mycket bättre i Lahtis. Kraftig dekis. Kanske den hårda matchningen av Tehe har tagit ut sin rätt. Förstår heller inte hur Sumusalo kan starta. Tur att KTP saknar flera spelare idag. Ledsamt att endast en av tre nyförvärv är aktuella för spel i slutet av september. Så mycket som blivit fel i år. Hoppas kvalet kan undvikas. Får nästan ses som ett serieguld utifrån alla misslyckanden denna säsong.
hexaa74

Poissa Poissa


Vastaus #496 : 26.09.2021 klo 15:21:08

Det ser bra ut nu, att få flera bra målchanser mot Kups är lovande. Även om det blev förlust så fick IFK säkert just det man ville, mer självförtroende och bekräftelse att man är på rätt väg. Allra viktigast nu att mittfältet med Abubakari-Mäenpää-Baliso hålls friska och får spela, nu funkar de tre bra tillsammans!

Förstås måste detta hålla mer än två matcher men allt tyder på att det kommer att göra det. Är nog ganska många supportrar som sitter med "vad var det jag sa" känsla...
SE on KuPS vois edes sen opetella
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #497 : 26.09.2021 klo 15:29:59

Lite rotation var väntat men ändå lite överraskande att det kommer först nu och inte alls i Ilves matchen. Hoppas laget inte tar det som en signal att det är en enkel match idag. Lite rädd för att det blir svårt idag.

Men helt ok tycker jag uppställningen ser ut. Hambo kan fördela vidare åt Masto och Tamminen. Abubakari och Svensson är annars båda en varming från spelförbud.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #498 : 27.09.2021 klo 08:18:51

Det var "hurlumhei"-matchen. Även tidningarna noterade när "ex-supertalang" Hambo gjorde snabbt hat trick. Jag tyckte Kotka var bättre än Oulu, men kanske det var också desperat läge som har gett dom lite extra i kampena. Utan Forsman det skulle ha varit 3-4 efter 20 minuten, otroligt "nöjes-halvlek", kanske båda tränaren tyckte inte om det. Men i slutet, vinsten och poäng tar vi gärna för vi är inte klart ännu...
Strongbow

Poissa Poissa


Vastaus #499 : 27.09.2021 klo 13:57:43

Ja, Forsman räddar oss i "kaoskvarten" efter 3-0. Ofattbar röra av IFK . På gränsen till oproffesionellt. Hambo hattrick är minst sagt oväntat. Tyder dock på bra fingertoppskänsla hos Ahna. Det positiva med Hambo är att han åtminstone rör sig bättre på plan även om det inte är optimalt. Ser ut att vara i god fysisk form. Hoppas Abubakari inte drog ett baklås...

 
Sivuja: 1 ... 19 [20] 21 ... 23
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa