FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 15:40:57 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 ... 5
 
Kirjoittaja Aihe: Albion Ademi, Djurgården (lainalla IFK Värnamossa)  (Luettu 56465 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
shots

Poissa Poissa


: 21.01.2021 klo 22:29:02

Uutinen
IFK Mariehamns landslagsmeriterade yttermittfältare skriver på för fyra år i DIF.

Finsk-albanske yttermittfältaren Albion Ademi har gjort ett rejält avtryck i Veikkausliiga (finska högstaligan) under de senaste säsongerna och funnits på radarn hos ett antal klubbar. Glädjande nog föll valet på Djurgården för Ademi som nu skrivit på ett fyraårskontrakt och som ser fram emot att dra på sig den blårandiga tröjan.
– Det känns väldigt bra, jag känner till Djurgården väl som en av de största klubbarna i Sverige och jag är väldigt glad över att allt är klart. Jag hade en hel del andra förslag som jag övervägde men Djurgården hade en tydlig plan och det finns väldigt mycket annat i föreningen som tilltalar mig. Så det här kändes som det bästa valet för min del, berättar Ademi som har god koll på sin nya förening som han dessutom spelat mot.
– När jag var yngre har jag mött Djurgårdens juniorlag flera gånger. Jag vet också att det är en förening med en lång historik som varit väldigt framgångsrik och ambitionen att vinna ligan finns ju fortfarande kvar inför varje säsong.

Ademi är för närvarande kvar i Mariehamn men kommer till Stockholm nästa vecka och väl på plats kommer han att få sällskap av finske landsmannen Rasmus Schüller.
– Jag känner honom inte personligen men har spelat mot honom ett par gånger under förra säsongen. Men det känns bra att Rasmus är på plats och jag är övertygad om att vi kommer att trivas bra ihop, säger Ademi som kommer att ha nummer 11 på ryggen.
– Det har varit mitt tröjnummer under de sista fyra åren så jag blev väldigt glad över att det numret fanns tillgängligt för mig.

Ser man till statistiken är det en poängspelare som anländer med 14 mål och tre assist på sina 26 matcher för IFK Mariehamn och ombedd att beskriva sig själv som spelare svarar Ademi så här.
– Jag skulle säga att jag är en snabb, teknisk spelare som gillar att utmana, är bra en-mot-en och även gör en hel del mål.

Ademi är albansk medborgare, med rötter i Kosovo, men växte upp i Finland där fotbollsresan startade i finska TPS i Åbo. Sedan bar det vidare till Inter Turku 2016, (med låneperioder i Ekenäs IF och PS Kemi), innan han sedan landade i IFK Mariehamn säsongen 2020.

Det har dessutom blivit mycket landslagsspel för Ademi som spelade ett antal U-landskamper för Finland innan han sedan växlade över till det albanska U21-landslaget.
– Jag har spelat landslagsfotboll för både Finland och. Albanien. Jag började med U-landskamper för Finland men har fortsatt med spel i Albaniens U21-landslag sedan några år tillbaka. Jag har även varit uttagen i det albanska landslaget i två matcher mot Skottland och Wales även om jag inte spelade. Så jag antar att jag har fortsatt möjlighet att välja var jag vill spela men Albanien är det landslag som jag siktar på att spela med. Landslagsspelet är viktigt för mig och det hoppas jag kunna fortsätta med.

Men nu närmast är det fullt fokus på DIF för Ademi som ansluter med mycket energi och höga ambitioner.
– Jag kommer att ge allt för Djurgården och hoppas att vi kan vinna titlar. Målsättningen är att vi ska vara bäst i Sverige, säger Ademi som ansluter till Kaknäs på onsdag om allt går enligt planerna med logistiken.
– Ja, så är det sagt. Det ska bli väldigt kul att träffa laget och lära känna lagkompisarna så jag hoppas att jag kan vara på plats så snabbt som möjligt.
 
Bosse om Ademi

Därmed kan ytterligare ett intressant nyförvärv adderas till truppen och sportchef Bosse Andersson är mycket nöjd med den offensiva kraft som Albion Ademi tillför till lagbygget.
– Vi är väldigt glada över att Ademi är klar för oss. En snabb spelskicklig ytter som gjort mycket mål och assist i IFK Mariehamn förra året och som är väldigt talangfull. Han var dominant med sin snabbhet och är väldigt bra med bollen med sin låga tyngdpunkt som gör honom svårstoppad. Han är dessutom bra på fasta situationer så vi får in en offensiv allround-spelare som blir en långsiktig och spännande pusselbit i laget, konstaterar Bosse som drog det längsta strået bland en stor mängd intresserade klubbar.
– Vi följde hans framfart förra året men då var det inte aktuellt eftersom han var stekhet då och en mängd klubbar jagade honom under sommaren och hösten. Intresset har varit stort för honom under lång tid men vi har haft en bra dialog med Mariehamn och Ademi var tydlig med att han ville till Djurgården.

Fakta Albion Ademi

Position: Yttermittfältare
Född: 19 februari 1999
Längd: 1,73 m
Tröjnummer: 11
Tidigare klubbar: IFK Mariehamn, PS Kemi, Ekenäs IF, Inter Turku, TPS
Landskamper: Albanien U21 (5), Finland U19 (11), Finland U18 (2),  Finland U17 (5).



https://dif.se/nyheter/nyhetsarkiv/2021/albion-ademi-till-djurgarden


Nyt rupeaa tihkumaan virallisempaa "huhua". 2-3 miljonaa kruunua, eli 200-300k€ + jatkomyynti + toisen uutisen mukaan ottelu- ja maalibonareita, joista IFK saa fyrkkaa.

Uutinen
Nu kan FD avslöja att Djurgården också lyckats hålla nere priset och inte betalar mer än omkring två miljoner kronor i ren övergångssumma. Däremot uppges Mariehamn har vissa bonusar utifrån hur många mål och matcher Ademi gör.


https://fotbolldirekt.se/2021/01/21/djurgarden-vinnare-i-forhandlingar-pressade-ner-priset

Uutinen
Bosse Andersson vill inte kommentera några summor , men enlig väl insatta källor till SportExpressen betalar Djurgården omkring tre miljoner för spelaren. Anledningen till att de fick honom så billigt var att IFK Mariehamn har rätt till en del av övergångssumman om spelaren säljs vidare.


https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/spelet-bakom-djurgardens-varvning-av-albion-ademi/
« Viimeksi muokattu: 11.01.2023 klo 23:58:23 kirjoittanut shots »
Jema Pelle

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1 : 21.01.2021 klo 22:33:10

Raden ketjuun vai oma? Molemmilla pitkät sopparit.
Kuisma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 261008 | 151119


Vastaus #2 : 21.01.2021 klo 23:39:10

Mielenkiintoista nähdä miten Albi pelaajana kehittyy ja kuinka pitkälle pääsee. Tsemppiä joka tapauksessa! Ylos
Talon Mies

Poissa Poissa


Vastaus #3 : 21.01.2021 klo 23:41:35

Tsemppiä ja menestystä Albion!
winnie

Poissa Poissa


Vastaus #4 : 22.01.2021 klo 02:09:59

Vähän alusta jne... onko edustuskelpoinen huuhkajissa?
Rhythm Carp

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 22.01.2021 klo 02:42:23

Vähän alusta jne... onko edustuskelpoinen huuhkajissa?

Ei ole enää omasta päätöksestään johtuen, joten ihmettelen omaa ketjua (varsinkin kun samassa joukkueessa on tosiaan yksi pelaaja, jota kiinnostaa maajoukkueen edustaminen, ja jolla on jo ketju).
« Viimeksi muokattu: 22.01.2021 klo 02:44:48 kirjoittanut Rhythm Carp »
Turvatarkastus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov


Vastaus #6 : 22.01.2021 klo 03:05:31

Pitikö mennä Albanialaiset pelaajat maailmalla -osioon?
Gunvald Larsson

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 22.01.2021 klo 12:26:00

Ei ole enää omasta päätöksestään johtuen, joten ihmettelen omaa ketjua (varsinkin kun samassa joukkueessa on tosiaan yksi pelaaja, jota kiinnostaa maajoukkueen edustaminen, ja jolla on jo ketju).

Lainaus
Så jag antar att jag har fortsatt möjlighet att välja var jag vill spela men Albanien är det landslag som jag siktar på att spela med.

Eli tuo ei ole lukittu, mutta näkee tulevaisuutensa Albanian paidassa.
Viinipullo
Vastaus #8 : 22.01.2021 klo 12:40:18

Eli tuo ei ole lukittu, mutta näkee tulevaisuutensa Albanian paidassa.

Pitäis olla muutakin ku Albionin oma mutu.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #9 : 22.01.2021 klo 13:06:02

Mitä ketjuun yleisesti tulee, niin eikö Kalle Jenkinsonillakin ollut ketju, kun valinta edustuksesta oli tehty?

Ei näitä kahden tai useamman passin miehiä liikaa ole, että yksi Ademin ketju haittaisi täällä. Eihän tätä kukaan pakota seuraamaan, mutta jos herättää keskustelua niin sehän on vaan hyvä! 8)
Rhythm Carp

Poissa Poissa


Vastaus #10 : 22.01.2021 klo 17:04:50

Eli tuo ei ole lukittu, mutta näkee tulevaisuutensa Albanian paidassa.

Malinen muutama kuukausi sitten:
Lainaus
Malinen kertoo keskustelleensa myös alkukauden liigakomeetan Albion Ademin kanssa. IFK Mariehamnin taituri päätti lopulta kuitenkin pysyä päätöksessään edustaa Albaniaa, ja jälkeenpäin ilmeni myös, ettei Ademin olisi ollut edes mahdollista vaihtaa takaisin Suomen maajoukkueeseen.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006617697.html

Eli eikö tuo nyt ole niin lukittu kuin ikinä voi olla.

Bonuksena kommentteja vuodelta 2018 Ylos:
Lainaus
Mikäli pallotaiturin ura jatkuu nousujohteisena, kosovolaistaustaisen väkkärän on tehtävä pian kova päätös. Ademin on valittava, haluaako hän edustaa aikuisten maajoukkueessa Suomea vai Kosovoa.

Kysymys on pyörinyt nuorukaisen mielessä viime aikoina.

– Olen kasvanut Suomessa ja olen aina pelannut Suomen maajoukkueissa. Olen saanut Suomesta niin paljon hyvää, että tuntuisi vaikealta valita muu kuin Suomen paita.
https://yle.fi/urheilu/3-10301621
« Viimeksi muokattu: 22.01.2021 klo 17:09:58 kirjoittanut Rhythm Carp »
Jyystöhöylä

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 22.01.2021 klo 17:09:16

Ei näitä kahden tai useamman passin miehiä liikaa ole, että yksi Ademin ketju haittaisi täällä. Eihän tätä kukaan pakota seuraamaan, mutta jos herättää keskustelua niin sehän on vaan hyvä! 8)
Samaa mieltä ja topic seurantaan.
Vahvistus

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 24.01.2021 klo 12:24:58

Täyttää 22 helmikuussa ja on ehtinyt jo edustaa 5 seuraa? Onko ollut vain huono tuuri? Vai onko ongelmia auktoriteettien kanssa?
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.


Vastaus #13 : 24.01.2021 klo 12:32:09

Vaiko hakenut peliaikaa? Ehkä vähän kaikkea.
Hyvä siirto isoille areenoille Ylos
Virallinen

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 25.01.2021 klo 19:31:11

Täyttää 22 helmikuussa ja on ehtinyt jo edustaa 5 seuraa? Onko ollut vain huono tuuri? Vai onko ongelmia auktoriteettien kanssa?


Lasketaanko tähän testileirit ulkomaille, joista unohtui ilmoittaa seuralle, jonka kanssa soppari oli voimassa?
Vahvistus

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 25.01.2021 klo 20:04:12

Lasketaanko tähän testileirit ulkomaille, joista unohtui ilmoittaa seuralle, jonka kanssa soppari oli voimassa?
Mikäs homma tämä?
Rhythm Carp

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 25.01.2021 klo 20:09:32

Täyttää 22 helmikuussa ja on ehtinyt jo edustaa 5 seuraa?

No joo, vaikka Litti oli samanikäisenä 4. seurassaan. Ja siinä ei ollut yhtään lainaa. Jos Wikipedia pitää paikkansa, niin Ademihan on ollut vasta kolmessa seurassa, jos lainoja, jotka kuuluvat ihan normaalina osana nuorten pelaajien kehitykseen, ei lasketa.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2021 klo 20:13:53 kirjoittanut Rhythm Carp »
Lihis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honakki, Suomen jalkapallon A-maajoukkue


Vastaus #17 : 25.01.2021 klo 20:22:58

No joo, vaikka Litti oli samanikäisenä 4. seurassaan. Ja siinä ei ollut yhtään lainaa. Jos Wikipedia pitää paikkansa, niin Ademihan on ollut vasta kolmessa seurassa, jos lainoja, jotka kuuluvat ihan normaalina osana nuorten pelaajien kehitykseen, ei lasketa.

Lauri Dalla Valle oli ehtinyt edustaa yhdeksää seuraa 22-vuotiaana Ylos
Virallinen

Poissa Poissa


Vastaus #18 : 26.01.2021 klo 01:23:01

Mikäs homma tämä?

Tepsissä pelatessaan katosi loppukesästä ja syyksi selvisi se, että oli lähtenyt Englantiin QPR:n ja Charltonin testeihin kertomatta seuralle.
Vahvistus

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 26.01.2021 klo 17:28:23

Tepsissä pelatessaan katosi loppukesästä ja syyksi selvisi se, että oli lähtenyt Englantiin QPR:n ja Charltonin testeihin kertomatta seuralle.
Ok. Eikö TPS ollu halukas jatkamaan sopparia siitä syystä?
Virallinen

Poissa Poissa


Vastaus #20 : 27.01.2021 klo 00:46:13

Ok. Eikö TPS ollu halukas jatkamaan sopparia siitä syystä?


En muista tarkemmin, mutta interiin siirtyi.
Jaakko

Paikalla Paikalla


Vastaus #21 : 27.01.2021 klo 11:51:56

En muista tarkemmin, mutta interiin siirtyi.
TPS yritti tehdä kaikensa, että olisi saanut pidettyä pelaajan tai myytyä sen ulkomaille. Ademin ukko sääsi taustalla kokoajan. Ongelma oli se, että Ademin ukon mukaan TPS esti siirtymisen, vaikka TPS ei koskaan saanut tarjousta pelaajasta. Joku nuorten pelaajien siirtosääntö, joka on riippuvainen koulunkäynnistä ei mahdollistanut tarjouksen tekemistä edes virallisesti. 
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #22 : 08.02.2021 klo 09:03:58

Ensiesiintyminen Vasalundia vastaan. 60min omalla paikallaan vasemmalla mutta ei ihmetekoja vielä.
shots

Poissa Poissa


Vastaus #23 : 08.02.2021 klo 10:19:54

Lainaus
Ademi 2 (ut 60)
Försöker att utmana nästan varje chans han får. Han gör det bra men tappar boll för mycket och skapar otroligt lite lägen.

Betygskala
5=Mästerlig
4=Mycket bra
3=Bra
2=Godkänd
1=Dålig

https://www.svenskafans.com/fotboll/spelarbetyg-djurgardens-if-vasalund-625811

Ademi ei ollut suoritukseensa lainkaan tyytyväinen ja lupaa parempaa jatkossa.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ademi-lovar-battring-efter-djurgarden-debuten-forvantade-mig-mer/
Avspark

Poissa Poissa


Vastaus #24 : 09.02.2021 klo 10:49:49

Djurgården teki kovan hankinnan hyökkäyspäähän ostettuaan Swanseasta Joel Asoron. Mies on pelannut enimmäkseen laidalla, mutta Djurgården sanoi hankkineensa Asoron kärkeen, joten mahtunevat Ademin kanssa samaan aikaan kentälle.

Asoro oli pari vuotta sitten Alexander Isakin tasoinen lupaus. Ehtinyt 21 vuoden ikään mennessä tehdä debyytin Valioliigassa, pelata 47 peliä Championshipissä, 15 peliä Eredivisiessä ja istua puoli vuotta Genoan koirankopissa. DIF maksoi Asorosta 700 000 euroa, eli melkoinen tarjoushinta. Miehen edellisessä siirrossa hinta oli yli kaksi miljoonaa puntaa.

Kiinnostavaa jengiä kyllä Djurgården rakentaa. Tosi iso vaihtuvuus toki ja saa nähdä saavatko pelin uomiinsa jo kauden alussa.

 
Sivuja: [1] 2 ... 5
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa