FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 08:13:40 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Kuka sinua innoitti junnuna? (Ei MM-kisa tähtiä yms.)  (Luettu 695 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.


: 23.01.2021 klo 18:38:49

Makasin selälläni sängyssä ja odotin superjunnun heräämistä päiväunilta, niin ajatukset harhaili lapsuuden idoleihin ja minun "futisuran" alkuun.

Olin neljävuotias pieni superjunnu, kun olin isän kanssa hänen kavereiden luona viettämässä iltaa. Taisivat grillata, katsoa jalkapalloa ja juoda olutta. Isän kaveri(ovat vieläkin, ja olleet koko elämän) oli paikallinen futistaituri, joka taisi voittaa silloisen superfittanin maalipörssin ja pelannut Allsvenskania sielläkin muutamia maaleja tehnyt, Per "Pelle" Björkman, opetti minulle miten potkaistaan nilkalla palloa. Siinä sitten harjoiteltiin isoveljen kanssa aitaa vasten koko illan oikeaoppisia potkuja. Tästä oikeaoppisesta potkutekniikasta olikin jo seuraavana vuonna hyötyä, kun muutimme Suomeen ja pääsin try-outille isoveljen 7-vuotiaiden joukkueeseen. Try-outissa valmentaja laittoi pallon pilkulle ja käski potkasta. Potkaisin pallon ilmassa verkkoon ja sain luvan aloittaa joukkueessa.

Siitä muutamia vuosia eteen päin, EIFssä pelasi pihanaapuri - kovaluinen toppari Axo Guttesen, jota ihailtiin. Pelikin kulki seuralla ja kämmäsivät nousun Ykköseen ihan viime metreillä. Toinen pelaaja siitä nipusta, jota fanitettiin oli Pinduca, joka brassimaisella taituruudella teki usein mitä tahtoi. Pinducalla oli aina aikaa yli opettaa jotain pikkukikkaa tai kannustamaan junnuja. Siltä aikakaudelta muistui mieleen matsi, jonka Eiffi taisi voittaa 10-1 tms SalPaa vastaan ja katsomosta kuului "LISÄÄ MIEHIÄ SALPA", kun Eiffillä taisi olla yksi tai kaksi miestä ajettu ulos punaisella kortilla.

Neljäs pelaaja, joka on vaikuttanut minuun on maalintekijä jumalan armosta - Kenneth Pulkki, joka pelasi HIKssä silloin. Pelattiin jotain karvapalloturnausta ja lehtereillä kävi kohina, kun teksti tvstä sai lukea, että Pulkki on tehnyt maalin HJKta vastaan liigakarsinnoissa. Ei toki riittänyt nousuun se maali. Hän hengasi aina Axon kanssa. Pelasi aina peliautomaatteja, ja jos tuplaukset meni oikein, saattoi pikkujunnut saada jätskirahaa.


 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa