FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
14.04.2021 klo 22:12:08 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

FF2-kauppa:kauppa.ff2.fi, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Pitäisikö Huuhkajien/joku toisen maajoukkueen jäädä kilpailusta pois?
Boikotoidaan kisat karsinnoista lähtien!
Boikotoidaan vasta lopputurnausta!
Pelkään seurauksia.
Politiikka ei kuulu urheiluun eivätkä Qatarin kisat ole muuta kuin jalkapallo!
I <3 Qatar
jotain muuta (kerro, mitä!)

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: Vaadimmeko Qatarin kisojen boikottia?  (Luettu 9561 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Zazar

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Pepe Jürgens

Vastaus #25 : 05.03.2021 klo 12:37:00

Rosenborg äänestänyt liittymisestä Tromsön boikottiin. Nyt Suomessakin äkkiä turskien kelkkaan niin hyvin ehditään pistää vaikka varjokisat pystyyn Ylos
lem

Poissa Poissa

Vastaus #26 : 06.03.2021 klo 20:10:49

Ei tätä tarvitse edes miettiä. Mulle Qatarin kisoja ei ole. Nyt valmistaudutaan EM-kisoihin ja 2024 on seuraavat kisat.
Sama.
W.A. Watanabe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, Potkupallopessimismi

Vastaus #27 : 12.03.2021 klo 21:18:21

https://www.trtworld.com/magazine/pressure-mounts-for-teams-to-boycott-2022-world-cup-in-qatar-44889

Vähän rivien välistä tulee tietty puolueellisuus ja jotain ranskalaista professoria lainataan joka povaa on-field mielenilmauksia ja polvistumisia "hyödyttömän boikotin" sijaan... Silti artikkelissa hyvin niputettu nämä boikotinalut joita siis Norjan ja ruotsin lisäksi myös Saksassa ja hollannissa.

Trt on turkin valtion uutismedia ja Turkilla ja qatarilla on aika läheiset suhteet. Tästä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
kebabking

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 13.03.2021 klo 12:26:56

Ei mitään boikottia, itse olen käynyt Qatarissa ja maa sekä ihmiset 5/5
Suosittelen muillekkin matkustamaan paikanpäälle eikä vain kauhistella mitä media kertoo, matkailu avartaa.
SummerTime

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nukun yöni hyvin, kiitos Messilakanoiden

Vastaus #29 : 13.03.2021 klo 15:03:41

Suosittelen muillekkin matkustamaan paikanpäälle eikä vain kauhistella mitä media kertoo, matkailu avartaa.

Mitä jos on homo ja haluaa heiluttaa sateenkaarilippua ja sanoa, että islam on naisia alistava uskonto?
kebabking

Poissa Poissa

Vastaus #30 : 13.03.2021 klo 15:51:50

Maassa maan tavalla, onko pakko provosoida jos tietää siinä käyvän huonosti?
Kyllä sielä voi homoseksuaalitkin olla turvallisesti kunhan eivät mainosta itseään.

https://yle.fi/uutiset/3-11001358

"Tiiviissä suomalaisyhteisössä jatkuva epäkohtien uutisointi on harmittanut. Yhteisössä koetaan, että maassa on myös paljon hyvää.

– Koulussamme on edustettuna yli 60 eri kansalaisuutta. Koen, että monikulttuurisuus on iso rikkaus, joka näkyy kaikessa. Ihmiset kasvavat suvaitsevaisiksi ja avarakatseisiksi, apulaisrehtori Patomäki sanoo."
« Viimeksi muokattu: 13.03.2021 klo 15:55:21 kirjoittanut kebabking »
Vikkelä vaihtomies

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 13.03.2021 klo 22:20:41

Kyllä sielä voi homoseksuaalitkin olla turvallisesti kunhan eivät mainosta itseään.

https://yle.fi/uutiset/3-11001358

"Tiiviissä suomalaisyhteisössä jatkuva epäkohtien uutisointi on harmittanut. Yhteisössä koetaan, että maassa on myös paljon hyvää.

– Koulussamme on edustettuna yli 60 eri kansalaisuutta. Koen, että monikulttuurisuus on iso rikkaus, joka näkyy kaikessa. Ihmiset kasvavat suvaitsevaisiksi ja avarakatseisiksi, apulaisrehtori Patomäki sanoo."

Aaaa no tää kyl nyt käänti mun pään, sori olin väärässä...

Väitän että ei ole maita, joissa rikkaana ei ole ihan kiva elää. Vähintään suurituloisia nuo kansainvälisiä kouluja Qatarissa käyvät ovat täysin väistämättä, jos eivät nyt suoraan rikkaita.
Peledinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi

Vastaus #32 : 14.03.2021 klo 01:22:25

No ei siinä sitten Rolleyes Ylos
kebabking

Poissa Poissa

Vastaus #33 : 14.03.2021 klo 12:37:34

Aaaa no tää kyl nyt käänti mun pään, sori olin väärässä...

Ei tässä mitään kilpailua ole kuka on oikeassa kuka väärässä. Toin vain vähän toisenlaista näkökulmaa uutisointiin josta saa kuvan ettei Qatarissa ole oikein mitään hyvää.

Litin kanssa olen myös samoilla linjoilla eli puitteet kisoille tulevat olemaan erinomaiset.
W.A. Watanabe

Poissa Poissa

Vastaus #34 : 14.03.2021 klo 19:50:03

Eihän tässä kukaan puitteita ole kritisoinutkaan... Aivan varmasti viimeisen päälle stadionit, nurmet, tilat kaikki puhumattakaan lyhyiden välimatkojen tuomasta helpotuksesta urheilijoiden elämään kun ei tarvi, kuten viimeisessä kahdessa turnauksessa, lennellä mantereen mittaisia matkoja joka matsin välissä.

Ihmisoikeudet ja epäekologisuus lienevät ne suurimmat kaksi ns. ulkourheilullista epäkohtaa ja ne on täällä jo käsitelty. Mutta itselle kyllä yksi iso vitutuksen aihe on se että toisin kun esim Venäjällä, tai no kaikissa aiemmissa kisamaissa, Qatarissa ei ole minkäänlaista futiskulttuuria vastassa. Paikallinen yleisö koostuu porukasta sheikkejä. Ei ole mielestäni urheilukulttuurisesti kestävä paikka järjestää kisoja, kun oma joukkue ei ole koskaan selvittänyt itseään kisoihin, vaikka aasian karsintapolku on n. 10 kertaa helpompi kuin uefan ja Qatar on joukkueeseen törsännyt rajattomasti rahaa edelliset 30v. Oma sarjakin on pelkkä sikäläisen valtasuvun fantasy football liiga. Jos puhutaan arabikulttuurin esiin tuomisesta niin kyllä siinä olisi esim Saudi Arabia pikkaisen isompi ja merkittävämpi mutta toki välit poikki Qatariin. Kuitenkin vähän sama kun sanottaisiin että halutaan pitää Skandinaviassa kisat ja tuoda esiin Pohjoismaista kulttuuria ja sitten ne kisat vietäisiin Ahvenanmaalle...

Joo toki tämä "korruptiolla myönnetyt kisat" / "ostoturnaus" syyte pätee ihan yhtä paljon varmasti kaikkiin 80-2000 lukujen kisoihin. Infantino ja Putin vip katsomossa on siedettävämpi näky kun alapuolella on tuhansia venäläisiä, naisia ja miehiä, kun Infantino ja hallitsijasuvun miehet ja alapuolella n. 100 parasta kaveria. Muutama onnekas vierastyöläinen sitten päässyt täyttämään tyhjää paikkaa katsomossa. Jos ne kisat ostetaan isolle ja heterogeeniselle kansakunnalle niin sitä voi ja pitää paheksua mutta sietää silti katsoa, mutta jos sen kisan ostavat joukko suvun miehiä omaksi miehisyyden jatkeekseen niin siinä tulee raja vastaan. Tässä tilanteessa tarkoitus ei pyhitä keinoja, en tiedä pyhittääkö näitä keinoja mikään...
masa90

Poissa Poissa

Vastaus #35 : 14.03.2021 klo 21:42:49

Itse olen käynyt. Ei ollut sitten pätkääkään minun makuun. Kaikki tavallaan vissiin. Ainakin Dohassa tuntui kaikki vain yksinkertaisesti olevan kesken, tiedä millaista sitten kun valmista.

Lisäksi nuo maan ongelmat toki vielä asiana erikseen.
IlDiavolo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hirveältä kuulostavat huutavat hysteeriset miehet

Vastaus #36 : 15.03.2021 klo 00:51:59

Ei tätä tarvitse edes miettiä. Mulle Qatarin kisoja ei ole. Nyt valmistaudutaan EM-kisoihin ja 2024 on seuraavat kisat.

Joo sama. Tosin koska touhu on ylittänyt mauttomuuden rajat jo aikapäiviä sitten niin katotaan nyt jaksaako seuraavatkaan kisat enää kiinnostaa.
khat

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, KÖNÖ & Mathare United

Vastaus #37 : 15.03.2021 klo 09:24:46

Korona hoitaa sen että katsojia ei ole.
Huuhkija

Poissa Poissa

Vastaus #38 : 15.03.2021 klo 13:12:44

PumanNapit

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Lahti

Vastaus #39 : 15.03.2021 klo 13:19:52

Jos jonkun tussua hiertää joku ekologisuus tai ihmisoikeudet ni ei tartte sitte kisoja katsoa.

Jokainen tehköön päätöksen itse katsooko kisoja vai ei. Mielelläni lähtisin myös paikanpäälle. Se että yksikään maa ei noihin kisoihin osallistuisi, niin muuttaako se ihmisoikeuksien tilannetta tuolla? Ei.
PG

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa

Vastaus #40 : 15.03.2021 klo 13:21:15

Kuningaskin sen ymmärtää, ettei kuollut voi pettyä. Paikalle pääseville turnajainen on varmasti upea 8)
W.A. Watanabe

Poissa Poissa

Vastaus #41 : 15.03.2021 klo 15:16:34

Ei jalkapallon tehtävä ole ihmisoikeuksia siellä parantaa. Eikä tässä ole kysymys siitä että ketään hiertäisi Qatarin ihmisoikeudet sinällään, maailma on täynnä epäkohtia. Siinä vaiheessa se raja ylitetään kun ihmisille rakas laji tahrataan näihin epäkohtiin ja tehdään se vieläpä näin räikeästi. Kyllä se politiikka on osa futista ja kyllä se pallo tahrattiin verellä jo vuosia sitten. Onnettomuuksia ja yksilötason välinpitämättömyyksistä johtuvia ihmishenkien menetyksiä on tapahtunut stadiontyömailla aina mutta sitten kun homma menee systemaattiseksi ja sitä työvoimaa aletaan kohdella kuin kauppatavaraa niin mennään rajan yli. Ei tästä ole pakko olla samaa mieltä mutta kyllä sitä haluamattaan pelaa Qatarin pussiin jos ei näe syytä perua kisoja, näin se minulle ainakin näyttäytyy ja ei en aio katsoa kisoja.
TheBallBoy

Poissa Poissa

Vastaus #42 : 15.03.2021 klo 18:53:05

Näiden kisojen isoin ongelma on siinä, että ne pelataan marras-joulukuussa. Oikeat MM-kisat pelataan kesällä. Ranska on siis puolustava mestari vielä kesäkuussa 2026
PumanNapit

Paikalla Paikalla

Vastaus #43 : 15.03.2021 klo 19:09:08

Näiden kisojen isoin ongelma on siinä, että ne pelataan marras-joulukuussa. Oikeat MM-kisat pelataan kesällä. Ranska on siis puolustava mestari vielä kesäkuussa 2026

Ihan mukava lisä pimeisiin talvi-iltoihin.
PumanNapit

Paikalla Paikalla

Vastaus #44 : 15.03.2021 klo 19:18:19

Boikotti Suomelta, tai Saksalta, tai miltä tahansa maalta olisi vaan ”oman maineen” kohotusta. Sama virka kun tällä polvistelu perseilyllä, suvakeilla on kivaa kun otetaan vähe kantaa, mutta todellisuudessa ei vaikuta yhtään mihinkään.
Vikkelä vaihtomies

Poissa Poissa

Vastaus #45 : 15.03.2021 klo 21:12:39

Boikotti Suomelta, tai Saksalta, tai miltä tahansa maalta olisi vaan ”oman maineen” kohotusta. Sama virka kun tällä polvistelu perseilyllä, suvakeilla on kivaa kun otetaan vähe kantaa, mutta todellisuudessa ei vaikuta yhtään mihinkään.

Polvistelu on polvistelua, laajamittainen kisaboikotti tai edes yksittäisten suuren maiden ulos jättäytyminen olisi sen sijaan julkinen nöyryytys Qatarille.

"Mitä väliä kisat tuottaa kuitenkin miljoonia". Qataria ei kiinnosta raha, sitä heillä on aivan mielettömästi. Se mitä he kaipaavat on (julkinen) arvostus, henkinen pääoma. He käyttävät hirveästi rahaa sen hankkimiseen. Jos sitä ei rahalla saa, niin he joutuvat hankkimaan sitä muilla keinoin, eli pelaamalla rehellistä peliä. Toki toinen vaihtoehto on, että vaan vetäytyvät kuoreensa eivätkä pyri hankkimaan tätä henkistä pääomaa. Ensimäinen vaihtoehto on hyvä ja se mihin pyritään, toinen vaihtoeho ei vie kenenkään asiaa taaksepäin, mutta ei kyllä eteenpäinkään. Se, mikä vie kaikkien asiaa taaksepäin on antaa Qatarin ostaa henkistä pääomaa ja hyvää PR:ää tällä tavoin.
haikaran uhri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: pakkomieli

Vastaus #46 : 25.03.2021 klo 21:23:40

Mulla on pasmat ihan sekaisin. Huomasin eilen (oliko se edes eilen vai toissa päivä?), että olisi tulossa joku maaottelu, mutta työmäärän takia meni illan menessä taas ohi.
Tänä aamuna joku lähetti minulle otsikon: Huuhkajat vain tasapeliin MM-kisojen alkuun. Mietin tyylin: Miten tämä Kansojen Liiga meni nyt näin ohi? Noh, silloin, kun Korona on ohi, koitetaan olla taas täysillä mukana.
Vasta äsken HuSe muistutti, että kyse on niistä hemetin orjakisoista.

Minulle, kun uusi taso maajoukkueen seuramisessa on saavutettu: Alas
Onnistuneelle boikotin aloittamiselle: Ylos

Toisaalta: ei ihme, että se menee ohi, kun ei laittanut päivämääriä ylös.

Nähdään vuonna.... milloin ne kisat ovat ohi?

e: Lukitsin äänestystä, koska kilpailu on ilmeisesti alkanut. Vieläkin tuntuu oudolta, kun se päivä on koittanut.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2021 klo 21:53:03 kirjoittanut haikaran uhri »
haikaran uhri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: pakkomieli

Vastaus #47 : 29.03.2021 klo 11:39:03

Linkitään vielä tämän tähän. Mattimyöhäinen huomasi kannanoton vasta nyt:

Sivuja: 1 [2]

Siirry: