Kymen Sanomat:
Sevilla on kiinnostunut Teemu Pukista
KooTeePee-hyökkääjä tutustui viime viikolla espanjalais-maisemiin, mutta kyseessä ei ollut testileiri.
Viime kaudella Espanjan pääsarjan La Ligan kolmanneksi sijoittunut Sevilla on kiinnostunut KooTeePee-hyökkääjä Teemu Pukista. Tällä kaudella Suomen liigassa kolme maalia iskenyt Pukki käväisi viime viikolla parin päivän pikavisiitillä Sevillassa.
Kyseessä ei ollut testileiri, ainoastaan tutustuminen ympäristöön. KooTeePeetä matkalla edusti urheilutoimenjohtaja Jukka Vilkki, joka kertoo, että Sevilla ja KooTeePee ovat alustavasti keskustelleet siirrosta.
Mitään summia ei Sevilla ole vielä lyönyt tarjolle.
- Kunhan katselimme, millainen paikka se on. Mitään päätöksiä ei ole tehty, keskustellaan, Vilkki sanoo.
Pukki on herättänyt muidenkin seurojen kiinnostuksen.
- Kyselyitä on ollut. Testileireille Teemun voi olla vaikea lähteä kesken kauden, Vilkki kertoo.
Hyökkääjälupaus on itsekin samaa mieltä.
- En ole ihan varma, pystyisinkö lähteä testattavaksi kesken kauden. En ole muutenkaan suuremmin miettinyt lähtemistä ulkomaille (tässä vaiheessa), kunhan olen katsellut vaihtoehtoja, Pukki sanoo.
Espanjalaisympäristö kiinnostaa nuorta miestä, "noin periaatteessa".
- Sevilla oli mukavan näköinen, aika iso kaupunki. Espanjassa pelataan kyllä sellaista jalkapalloa, josta pidän.
Pukki pääsi tapaamaan myös Sevillan pelaajia.
- (Frederic) Kanoutén näin, ja (Christian) Poulsenin kanssa vaihdettiin pari sanaa.
Tällä kaudella Pukki on saanut tiedotusvälineissä reilusti palstatilaa. Viimeksi maanantaina Iltalehden raati rankkasi Pukin kotimaisen liigan toiseksi lupaavimmaksi pelaajaksi Jaron Jonas Emetin jälkeen.
- Olen minä lehtijuttuja vilkaissut, mutta en niistä niin välitä. Sukulaiset hoitavat leikekirjapuolen, Pukki naurahti.
edit: Ai kato, linkki olikin jo täällä...