FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 04:05:48 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 13
 
Kirjoittaja Aihe: Vitonen - Länsi-suomi 2021 Turun piiri  (Luettu 68938 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mombasa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen


Vastaus #125 : 13.09.2021 klo 18:19:09

En tätä kyseenalaista, kun en taida tietää ketään Komarin nykyisistä pelaajista. Tosin, Kuula-pelissä on ilmeisesti aloite tohon myllyyn tullut Kuulan puolelta? Eli tuo pullonheitto.

Pullonheitto ei ole mikään kutsu joukkomähinöintiin. En tiedä kannattaako täällä muutenkaan ottaa totena nettiin kirjoitettuja yksittäisiä kommentteja. Ja vaikka joku olisi heittänyt pullolla tai vastaavaa, niin se ei oikeuta tai ole edes mikään lieventävä asianhaara joukolla päälle käymiselle. Toinen joukkue ja tuomaristo ovat joutuneet juoksemaan pukukoppiin lukkojen taakse piiloon odottamaan poliisien saapumista paikalle. Yksi pelaaja on jouduttu viemään sairaalaan vammojensa takia. Komarista ei saa uhria tekemälläkään. Syyllistä uhreja vain lisää.

Rasismi on perseestä. Sitä tapahtuu jalkapallossa yhä ja osa tänne foorumillekin kirjoitetuista viesteistä on rasistisia tämän aiheen tiimoilta. Pelissä sellaista ei kuitenkaan liene tapahtuneen, niin en edes ymmärrä, miksi tämä on oikea paikka puhua jalkapallokentillä tapahtuvasta rasismista. Koko maahanmuuttajaulottuvuus on koko keskustelussa ihan turha. Ja kuten Tähtikaartin Amiraali sanoi, KuuLa on yksi herrasmiesmäisimmistä alasarjajoukkueista, jota Turun suunnalta löytyy, enkä millään pysty uskomaan, että mitään rasistista heidän suunnaltaan olisi sanottu.

Mitä Komariin tulee, niin sille on syynsä, miksi kukaan tuomari ei halua mennä heidän peleihinsä. Minäkin nuorena tuomarina sain joskus kuulla Komarin pelaajalta olevani rasisti, mikä sattui ja tuntui helvetin epäreilulta, koska sitä en ole. Kukaan kanssapelaajista ei tilanteeseen reagoinut, enkä nuorena kokemattomana tuomarina vain oikein uskaltanut reagoida tuohon pelaajien reaktioiden pelossa ja annoin tilanteen olla. Sen jälkeen päätin, etten mene enää päivääni pilaamaan heidän peliinsä jotain muutamaa kymppiä vastaan. Jalkapallon pitäisi olla kivaa kaikille osapuolille, mutta Komarin peleissä se sitä harvemmin kenellekään on. Tästäkin pelistä saatiin kivat traumat jätettyä tuomareille sekä vastustajajoukkueen pelaajille. Jos ja kun tulee bänniä, niin moni tuskin jää kaipaamaan, minä en ainakaan.

E. Iltalehdeltä tullut juttu, jossa on mukanaa lisää informaatiota aikaisempiin tänne linkattuihin juttuihin verrattuna.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2021 klo 19:11:12 kirjoittanut Mombasa »
Mombasa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen


Vastaus #126 : 13.09.2021 klo 18:22:33

Tuomarikin oli jo miehen ikään ehtinyt 02-syntynyt, joten kyllähän joukolla lukiolaisen päälle käyminen tai uhkailu kysyy jo luonnetta.

En nyt myöskään tiedä onko tämä ihan oikea paikka alkaa keskustelemaan tuomarista ja hänen iästään...
Tumu-Humu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ÅCF


Vastaus #127 : 13.09.2021 klo 19:52:37

TS:ssä uutta juttua aiheesta. Molemmille joukkueille lähtenyt selvityspyynnöt tapahtumista. Näiden jälkeen kurinpito ratkoo liiton osalta asiaa. Selvitykset ja ratkaisut hoidetaan pikavauhtia.

Poliisi tutkii asiaa pahoinpitelynä.

Tuomaristoon ei ole kuulemma käyty käsiksi. Erotuomarin raportin mukaan kilpailupäällikkö kuvaa tapahtumia poikkeuksellisiksi, eikä ole 20 vuoden aikana kuullut kuin kerran vastaavasta tapauksesta.

Ensin luulin että Liitto myös ratkaisee asian pikavauhtia, mutta ilmeisesti haluavat ensin pippelimiekkailla kabinetissa että kuka rangaistukset määrää. Pippelimiekkailun päätös tulee jo tiistaina. Mahdollisia seuraamuksia pelikiellot, pistemenetykset tai koko joukkueen sulkeminen sarjasta.
tonjonsson

Poissa Poissa


Vastaus #128 : 13.09.2021 klo 20:07:17

Nämä pippelimiekkailut pitäs saada tehtyä nopeasti, sarja on kuitenkin kesken.
Linkki

Poissa Poissa


Vastaus #129 : 13.09.2021 klo 21:18:31

Komarilla on peli jo torstaina, niin eiköhän sitä ennen jotain kuulu.
jonlin1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Bosna


Vastaus #130 : 13.09.2021 klo 21:35:38

Toivottavasti piiri käsittelee tuon mahdollisimman nopeasti ja seurauksena kuuluvat sanktiot töppääjille. Mielestäni pitäisi mennä niin, että ekasta peliin kuulumattomasta väkivaltaisuudesta vähintään 6kk bänniä ja ellei siitä opi, niin seuraavasta elinkautinen ja joukkueelle vielä tuntuvat sakot päälle. Se, että rangaistaan vaan yksittäistä pelaajaa pelikiellolla, ei lopeta tällaista. Varsinkaan jos sama joukkue on syyllistynyt aikaisemmin. Ainoa keino - Rima matalammaksi ylilyönneistä, pelaajalle pelikieltoa ja seuralle sakot. Jos sama pelaaja uudelleen töppäilee, niin helvetin pitkä pelikielto ja seuralle ERITTÄIN tuntuvat sakot. Ellei seura sakkoja maksa, niin suljetaan piirin sarjoista. Tämä aoinakin toimisi pelotteena seuroille ja toicvottavasti kannustaisi karsimaan mätämunat.
tonjonsson

Poissa Poissa


Vastaus #131 : 13.09.2021 klo 21:50:21

6kk bänniä  tarkoittaa keväällä saa pelata, sopii miettiä onko riittävä ? Tämän sarjatason budjetissa mikä on tuntuva taloudellinen sanktio ?  Nämä tapahtumat vaan ei kuulu tähän lajiin.
DaveLony

Poissa Poissa


Vastaus #132 : 13.09.2021 klo 22:03:56

En ole jaksanut kommentoida tätä forumia vuosiin. Nyt kuitenkin pidän sen tarpeellisena:

 Turun alueen alasarjoissa olen pelannut monessa joukkueessa ja koskaan en ole nähnyt niin paljon paskanpuhumista ja rasismia kuin pelattuani ja valmennettuani FC Bosnassa. Vastustajien pelaajat nimittivät pelaajia apinoiksi, kysyvät "haluatko banaanin" jne. Ei tosin minua, koska olen Suomalainen. Täällä forumilla ja muilla alustoilla samat jantterit leikkivät enkeleitä ja yleinen käsitys on se, että kaikki ulkomaalaistaustaiset ovat väkivaltaisia kusipäitä. Ilmeisesti rasistinen käytös ja törkeä kielenkäyttö on ihan ok? Sehän on "vain provoilua"?
 Hassua kuitenkin, että kun pelasin Fc Bodassa, niin koskaan ei ollut minkäänlaista selkkausta koskaan näiden ulkomaalaisjengien kanssa. Johtuu varmasti siitä, että siinä jengissä ei ollut pelaajia, jotka haukkuvat vastustajan taustaa ja ulkonäköä? Turun piirin alasarjoissa on tiettyjä jengejä ja paikkakuntia, jossa jo valmiiksi tietää, että vastustajat yrittävät muulla kuin pelaamalla aiheuttaa häiriöitä ja paikallinen tuomari katsoo näitä sormien läpi. Mielestäni jokaisen täällä voisi pikkuisen itseensä mennä ja miettiä onko tämä ok? En missään nimessä puolusta väkivaltaista käytöstä ja sanktioita on tultava tekijälle, mutta kun hieman miettii taustoja, niin onhan täällä aika monella peiliin katsomisen paikka. Fudiksen kuuluisi olla hauskaa ja hauskuus loppuu välittömästi mikäli oma joukkue suojelee näitä provosoivia pelaajia ja jopa kannustaa siihen.

Aijoin seurata tätä keskustelua vain sivusta, mutta kun tällästä sontaa suolletaan niin laitetaan vähän kokemuksia "vastapuoleltakin:"

Täällä eteläisessä piirissä - teistä siis itään - on ihan samoja ongelmia. Rasismi. Tai siis, sen taakse piiloutuminen. Olen 30 vuoden aikana futiksessa mukana olleena kuullut tasan kerran huudeltavan n-sanaa tai haukuttavan tummaihoista apinaksi (valkoihoiselta valkoihoiselle tämähän oli vuosia ihan normaalia haukkumista käytöksen perusteella), mutta jostain syystä viime vuosina olen pariin otteeseen joutunut jälkikäteen selvittelemään rasismisyytöksiä.

Tässä räikeimmässä meidän pelaaja totesi erittäin (otteiltaan) "likaisen" pelin jälkeen, että en kättele likaisesti pelaavia tms. ja tämä ei kentällä aiheuttanut mitään reaktioita kuten teillä Turussa, vastustajan ulkomaalaiset pelaajat jopa moikkasivat minua lähtiessäni ajamaan pois kentältä ja tunnelma oli kaiken naikkiaan ihan ystävällinen kun päätösvihellys oli kuulunut.

Seuraavana päivänä sain sähköpostiin selvityspyynnön rasistisesta käytöksestä, että vastustajan pelaajia oli haukuttu rasistisesti likaiseksi. Kyselin eräältä tutulta etelän liitossa töitä tehneeltä ja tiesi kertoa, että nuo syytökset rasismista ovat viikottaisia tapahtumia ainakin täällä päin.

Kun pohtii uutisia jalkapallosta ja missä niitä pelaajien aiheuttamia väkivaltasia tilanteita on ollut niin junioreissa kuin aikuisissa, niin kerro toki millainen jakauma on etnisyyden puolesta on ollut? Uutisoidaanko vain ulkomaalaisten tekemisistä vai mistä tämä johtuu? Ei varmaan ainakaan tästä paapovasta ja "täytyy ymmärtää kun niillä on vaikeeta" -asenteesta?

Jännä juttu muuten, minulle on tarjottu jalkapallokentällä banaania, erillaisia vähemmän mairittelevia lempinimiä, koteja on uhattu polttaa ja ehkä rajuimpana ihan kaksin käsin kuristettu, mitähän kaikkea muuta. Mutta kun olen vähän vaalea niin minne sitä itkisi...

Rasismia, rasismia, kaikkialla rasismia! Omassa käytöksessä vikaa - ei koskaan? :)

P.s. jos kirjotuksestasi on puoletkaan totta niin olette Turussa ihan v***n sekaisin ja sulla on käynyt tosi huono tuuri.

Niin ja ai niin, tuo ainoa kuulemani n-sana tapahtui junnuna pelissä Nastolassa, kun paikalle sattuneet sivulliset pyöräilijäpojat totesivat isoon ääneen "kattokaa, n*****i!"
YNWA68

Poissa Poissa


Vastaus #133 : 13.09.2021 klo 22:14:34

Yhdyn edelliseen täysin. Rasismi on terminä levinnyt kuin entisen isännän lantakasa. Karrikoidusti miellyttämättä jättäminen on pahimmillaan rasismia. Itsellä myös kymmenien vuosien kokemus alasarjoista ja oman käsityksen mukaista rasismia saa kaivaa esiin suurennuslasilla. Tiedä sitten, onko tämä foorumi oikea tälle keskustelulle, mutta parempi tämäkin kuin vaikeneminen.
jonlin1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Bosna


Vastaus #134 : 13.09.2021 klo 22:31:43

Aijoin seurata tätä keskustelua vain sivusta, mutta kun tällästä sontaa suolletaan niin laitetaan vähän kokemuksia "vastapuoleltakin:"

Täällä eteläisessä piirissä - teistä siis itään - on ihan samoja ongelmia. Rasismi. Tai siis, sen taakse piiloutuminen. Olen 30 vuoden aikana futiksessa mukana olleena kuullut tasan kerran huudeltavan n-sanaa tai haukuttavan tummaihoista apinaksi (valkoihoiselta valkoihoiselle tämähän oli vuosia ihan normaalia haukkumista käytöksen perusteella), mutta jostain syystä viime vuosina olen pariin otteeseen joutunut jälkikäteen selvittelemään rasismisyytöksiä.

Tässä räikeimmässä meidän pelaaja totesi erittäin (otteiltaan) "likaisen" pelin jälkeen, että en kättele likaisesti pelaavia tms. ja tämä ei kentällä aiheuttanut mitään reaktioita kuten teillä Turussa, vastustajan ulkomaalaiset pelaajat jopa moikkasivat minua lähtiessäni ajamaan pois kentältä ja tunnelma oli kaiken naikkiaan ihan ystävällinen kun päätösvihellys oli kuulunut.

Seuraavana päivänä sain sähköpostiin selvityspyynnön rasistisesta käytöksestä, että vastustajan pelaajia oli haukuttu rasistisesti likaiseksi. Kyselin eräältä tutulta etelän liitossa töitä tehneeltä ja tiesi kertoa, että nuo syytökset rasismista ovat viikottaisia tapahtumia ainakin täällä päin.

Kun pohtii uutisia jalkapallosta ja missä niitä pelaajien aiheuttamia väkivaltasia tilanteita on ollut niin junioreissa kuin aikuisissa, niin kerro toki millainen jakauma on etnisyyden puolesta on ollut? Uutisoidaanko vain ulkomaalaisten tekemisistä vai mistä tämä johtuu? Ei varmaan ainakaan tästä paapovasta ja "täytyy ymmärtää kun niillä on vaikeeta" -asenteesta?

Jännä juttu muuten, minulle on tarjottu jalkapallokentällä banaania, erillaisia vähemmän mairittelevia lempinimiä, koteja on uhattu polttaa ja ehkä rajuimpana ihan kaksin käsin kuristettu, mitähän kaikkea muuta. Mutta kun olen vähän vaalea niin minne sitä itkisi...

Rasismia, rasismia, kaikkialla rasismia! Omassa käytöksessä vikaa - ei koskaan? :)

P.s. jos kirjotuksestasi on puoletkaan totta niin olette Turussa ihan v***n sekaisin ja sulla on käynyt tosi huono tuuri.

Niin ja ai niin, tuo ainoa kuulemani n-sana tapahtui junnuna pelissä Nastolassa, kun paikalle sattuneet sivulliset pyöräilijäpojat totesivat isoon ääneen "kattokaa, n*****i!"

Jos mielestänne rasismia ei löydy tästä maasta, niin kannattaa mennä vilkaisemaan IL:n tai IS:n keskustelupalstaa juuri tästä aiheesta. Ja todellakin olen sitä mieltä, että normielämässä tätä "rasismi-korttia" nostetaan jatkuvasti liiallisuuksiin asti. Kentällä tosin olen huomannut, miten ulkomaalaistaustaiset joukkueet saavat kuulla aika paljon sontaa. Olen pelannut heitä vastaan ja niiden mukana. Se mukaanaolo avasi silmät ja korvat. Ennen sitä, en ymmärtänyt mistä puhuivat. Saatte rauhassa olla mitä mieltä olette. Siksi aikoinaan lopetin tän palstan seuraamisen ja en ole vissiin 5 vuoteen täällä kirjoitellut. Itse olen ollut kentällä ensin näitä ulkomaalaistaustaisia vastassa ja kuunnellut kopissa ennakkoja ja osaksi ottanut niihin osaa. Sen jälkeen pelannut heidän kanssaan ja valmentanut heitä. Siinä on tullut kuultu yhtä sun toista ja vaikka kuinka täällä esitetään, että "tummat pojat on pahoja" ja "kukaan ei ole suuta avannutkaan", niin ei se kuitenkaan poista omia kokemuksiani. Juu, en ole muuten vihreä, enkä kommari. En edes halua tänne lisää maahanmuuttajia, mutta haluan että kaikkia kohdellaan samoin. Kiitos. Näkyy 5v. päästä.

Yt. Jon Lindgren
« Viimeksi muokattu: 13.09.2021 klo 22:34:06 kirjoittanut jonlin1 »
DaveLony

Poissa Poissa


Vastaus #135 : 13.09.2021 klo 22:51:00

Jos mielestänne rasismia ei löydy tästä maasta, niin kannattaa mennä vilkaisemaan IL:n tai IS:n keskustelupalstaa juuri tästä aiheesta. Ja todellakin olen sitä mieltä, että normielämässä tätä "rasismi-korttia" nostetaan jatkuvasti liiallisuuksiin asti. Kentällä tosin olen huomannut, miten ulkomaalaistaustaiset joukkueet saavat kuulla aika paljon sontaa. Olen pelannut heitä vastaan ja niiden mukana. Se mukaanaolo avasi silmät ja korvat. Ennen sitä, en ymmärtänyt mistä puhuivat. Saatte rauhassa olla mitä mieltä olette. Siksi aikoinaan lopetin tän palstan seuraamisen ja en ole vissiin 5 vuoteen täällä kirjoitellut. Itse olen ollut kentällä ensin näitä ulkomaalaistaustaisia vastassa ja kuunnellut kopissa ennakkoja ja osaksi ottanut niihin osaa. Sen jälkeen pelannut heidän kanssaan ja valmentanut heitä. Siinä on tullut kuultu yhtä sun toista ja vaikka kuinka täällä esitetään, että "tummat pojat on pahoja" ja "kukaan ei ole suuta avannutkaan", niin ei se kuitenkaan poista omia kokemuksiani. Juu, en ole muuten vihreä, enkä kommari. En edes halua tänne lisää maahanmuuttajia, mutta haluan että kaikkia kohdellaan samoin. Kiitos. Näkyy 5v. päästä.

Yt. Jon Lindgren

Minäkin olen pelannut "heidän" kanssa ja "heitä" vastaan. Ongelmia ei ole ollut kuin vastassa. Mitään rasistisia huuteluita en ole kuullut kentällä ja jos Tampereen piirissä n. 10 vuotta sitten laputettiin keltasella jo "vitun läskipallero" huutelusta kahden perunanokan välillä niin mitä luulet mitä olisin todistanut 8 vuoden aikana rasismista Tampereella saati 30 vuoden aikana ympäri Suomea, jos se olisi ihan aikuisten oikeasti ollut noin suuri ongelma kun tietty väki haluaa uskotella? :D

P.s. kuka vaan voi kirjoittaa IS:n ja IL:n sivuille mitä vaan kunhan osaa tehdä toimivan sähköposti osoitteen. Rasismia on kaikkialla eikä se tule koskaan katoamaan tehtiin sitten mitä vaan. Surullista nykytouhussa on, ettei sitä rasismia vaan haluta nähdä sanan oikeassa merkityksessä.

Sukerman

Poissa Poissa


Vastaus #136 : 13.09.2021 klo 23:36:39

Mitenkäs. Ovatko kaikki lahtelaiset kollektiivisessa vastuussa?

Toistuvia tapauksia, pitkällä aikajänteellä.

https://www.is.fi/veikkausliiga/art-2000008259852.html
Qui Quel-lit

Poissa Poissa


Vastaus #137 : 14.09.2021 klo 00:22:51

Ihmiset kuitenkin tekee aika paljon oletuksia perustuen omakohtaisiin kokemuksiin. Omalla peliurallani meillä oli joukkueessa vuosien varrella pari somalia, yksi irakilainen ja yksi jostain Balkanin alueelta. En kertaakaan kuullut vuosien aikana yhtään rasistista kommenttia pelien aikana. Silti pelien jälkeen kättelyissä muutaman kerran meidän ulkkarit paukuttivat nyrkillä päin näköä ja pahimpana tapauksena tuo balkanilainen nappasi kaksin käsin päästä kiinni ja pamautti polvella vastustajan pelaajan naaman siihen kuntoon että pahaa teki katsoa. Siitä oltiin menemässä oikeuteen asti mutta lopulta hänen faijansa maksoi sovitteluksi. Somalit kunnostautuivat ottamalla aina pari punakorttia per kausi jostain ihan turhista kostotilanteista. Vastustajajoukkueista kosovolaisten kanssa saatiin poliisit paikalle kun he kutsuivat sinne pari autolastillista sukulaisiaan myllyttämään kaikkea mikä liikkui.

En kiellä etteikö joskus provosointia ollut suuntaan tai toiseen. Kuittailu nyt vaan kuuluu osana peliä, mutta mitään rasistista en kertaakaan kuullut poislukien nuo pahimmat härdellit kun homma oli jo lähtenyt ihan lapasesta jonkun takaraivoon vedetyn lyönnin seurauksena. Ja siinä vaiheessa sitä rasistista huutelua tuli suomalaisiakin kohtaan ulkomaalaisten puolelta. Muotoillaan vaikka niin, että selkeästi kuultavissa olevien rasististen kommenttien takia yksikään tilanne ei käynnistynyt. Ainahan se on mahdollista että kaverini valehtelivat mulle päin naamaa ja oikeasti kuiskuttelivat jotain vitunneekeriä joka kulmatilanteessa vastustajille. Jännä vaan ettei koskaan mun kuullen vaikka siellä kentällä aina olinkin.

Omakohtainen kokemukseni vuosien varrelta niin futiskentiltä kuin niiden ulkopuoleltakin on, että etenkin tiettyihin etnisiin ryhmiin kuuluvilla ulkomaalaistaustaisilla ihmisillä on valitettavan alentunut kyky käsitellä omia epäonnistumisiaan ja minkäänlaista suullista kuittailua vastustajan puolelta. Näitä samoin ajattelevia ihmisiä taitaa olla tämänkin ketjun perusteella huomattavan paljon. Aika vähissä on ne, jotka oikeasti kokevat rasismin olevan oikea ongelma suomalaisilla jalkapallokentillä ja ovat omakohtaisesti huomanneet että tilanteet kärjistyvät rasismin takia. Se on ihan eri asia kuin se, millaista kieltä ihmiset käyttää kun siellä on tappelut jo menossa. Tuomittavaa rasismi on silloinkin, mutta väkivalta on vielä tuomittavampaa. Ainakin pitäisi olla.

Nykyään kun Veikkausliigaa ei enää jaksa käydä katsomassa vaan entistä useammin löytää itsensä alasarjapeleistä tai naisten peleistä omaan makuun viihdyttävämmän pelin ja kotikutoisemman tunnelman perässä niin ihan jo pelaajalistat vilkaisemalla pystyy ennakoimaan missä peleissä "tapahtuu". Mahdollisimman paljon ulkomaalaistaustaisia nimiä ja hyvätasoinen nurmikenttä missä pääsee ihan sivurajan viereen seuraamaan peliä niin siinä on sitä fiilistä kun seuraa miten hyvin matsi pysyy tuomarilla hanskassa. Osaa ne suomalaisetkin, mutta paljon enemmän tunteella keskimäärin nuo ulkomaan vahvistukset vetävät. Ja tämä ihan hyvässä. Viihdyttävä jalkapallo-ottelu muodostuu kuitenkin tunteista. Väkivalta sen sijaan ei kuulu kentälle eikä katsomoon. Vahvojenkin tunteiden erottaminen väkivallasta on taitolaji sekin. Ja siinä lajissa ei esim. balkanin pojat, kurdit, somalit yms. ole parhaimmillaan. Ylläolevaan viestiin viitaten niputan jonkun FCLK*:n porukan kaikki samaan kastiin. Kannattajaryhmän jäsenet on juuri niin idiootteja kuin niiden tyhmin lenkki. (* en ole seurannut hulinatopiceja niin en tiedä onko FCLK tuolla nimellä enää).
_rok

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United - Jämsänkosken Ilves


Vastaus #138 : 14.09.2021 klo 11:04:42

Ihan täysin offtopiccina:

Tampereen piirissä lähes 20 vuotta eri sarjoja pelannut sekä valmennellut ja Hesoissa Atlantiksen kakkosessa kesän 2013 pelanneena en ole kuullut kuin kaks kertaa rasistista käytöstä.
Eka oli ~2004 n.12 vuotiaiden (kaupunginosatason-)turnauksessa Ikaalisten joukkueen osalta meidän pelaajaa kohtaan ja toinen oli Puistofutiksessa joskus 2006. 15 vuoteen en ole siis kuullut yhtään rasistista ilmaisua kentällä tai sen laidalla.

 
Eikö Turkulaisilla enää seiso vai miksi pitää alentua rasistiseen käytökseen?
WhiteHart

Poissa Poissa


Vastaus #139 : 14.09.2021 klo 11:17:08

Mitä nyt taas? Kuka on alentunut rasistiseen käytökseen?

Tää keskustelu on muutenkin jo ihan raiteiltaan, eikä enää liity topikin aiheeseen. Odotellaan ko. keissistä tuomioita ja pelataan palloa.
Morchen

Poissa Poissa


Vastaus #140 : 14.09.2021 klo 11:20:45

Eikö Turkulaisilla enää seiso vai miksi pitää alentua rasistiseen käytökseen?

Oliko tässä keississä siis mukana rasistista käytöstä, kun tällaista pitää kysyä? Toistaiseksi mikään ei viittaa siihen, että olisi ollut.

Itse olen pelannut futista Turun alueella noin 30 vuotta, enkä muista kertaakaan todistaneeni rasistista käytöstä kentällä tai sen laidalla. Se ei silti tarkoita, että sellaista ei olisi ja tuskin itse sitä ensimmäisenä huomaisinkaan.

FC Komar on jo pitkään ollut aggressiivisesti ja huonosti käyttäytyvä jengi. En usko tällä olevan mitään tekemistä pelaajien taustan tai vastustajajoukkueen käytöksen kanssa.
Linkki

Poissa Poissa


Vastaus #141 : 14.09.2021 klo 11:21:41

Eiköhän tässä ole kyseessä Jonlinin versio rasismista Turun alasarjoissa vastaan kaikkien muiden. Rapalan heitto ei paranna tätä keskustelua. Omat rasismin kohtaamiset futiskentillä 2000-luvulla rajoittuvat yhteen juniorille huuteluun vastustajan valmentajan taholta ja pariin oman joukkuelaisen käyttäytymiseen pelimatkoilla. Silti tuomarien vihellykset on koettu useampaan kertaan rasistisiksi. Rasismikeskusteluille Turun piirin alasarjoissa voisi avata pikkuhiljaa oman topikin.
DaveLony

Poissa Poissa


Vastaus #142 : 14.09.2021 klo 12:43:29

Eiköhän tässä ole kyseessä Jonlinin versio rasismista Turun alasarjoissa vastaan kaikkien muiden. Rapalan heitto ei paranna tätä keskustelua. Omat rasismin kohtaamiset futiskentillä 2000-luvulla rajoittuvat yhteen juniorille huuteluun vastustajan valmentajan taholta ja pariin oman joukkuelaisen käyttäytymiseen pelimatkoilla. Silti tuomarien vihellykset on koettu useampaan kertaan rasistisiksi. Rasismikeskusteluille Turun piirin alasarjoissa voisi avata pikkuhiljaa oman topikin.

Oma viestini oli mielipide juurikin tuohon Jonlinin viestiin. Olisin mielelläni seurannut juurikin keskustelua siitä miksei asioille tehdä / olla tehty mitään kun kerran ongelma(t) ovat olleet hyvin tiedossa. Mielelläni näkisin ihan liiton ihmisten ulostulon asiassa, koska tietämättömyyteen he selvästi eivät voi vedota.
Yli-ikäinen junnu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PaTo


Vastaus #143 : 14.09.2021 klo 14:43:01

KuuLan ja FC Komarin tämän viikon pelit näkyy peruutettuina Tulospalvelussa, eli pidempiä jatkoselvittelyjä luvassa molempien joukkueiden osalta
Hiljainen kostaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TuPV, FC Inter, FC Inter M35


Vastaus #144 : 14.09.2021 klo 15:42:23

Muistaakseni viime kaudella erään vastustajan pelaaja huusi Perusta(?) muuttaneelle joukkuekaverilleni "*joku kirosana* apina" ja otti siitä minun ja muutaman muun älähdettyä punakortin. Tämä tapahtui Turun piirin Kutosessa. Muuten kyllä mitä kauemmaksi isommasta kaupungista liikutaan, sitä helpommin sieltä jotain rasismiin viittaavaa tulee ihan pelikentilläkin. Tiedä toki nyt pelaajaa sen enempää, että olisiko sama apina-huudahdus tullut ihan kantasuomalaisellekin pelaajalle, kun vähän käy koputtamassa nilkoille.

Mutta parempi, että ainakin nyt tutkitaan kunnolla mitä siellä on tapahtunut ja sitten vaan tarvittavaa sanktiota perään kaikille larpissa mukana olleille.

Olisi paljon muutakin sanottavaa, mutta jätetään tämä offtopic nyt ylläolevaan.
Satavarma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turusta


Vastaus #145 : 14.09.2021 klo 15:51:34


Eikö Turkulaisilla enää seiso vai miksi pitää alentua rasistiseen käytökseen?
Miksi yleistät että kenelläkään turkulaisella ei seiso. Hirveää yleistämistä ja tietyn kansanosan mollaamista. Pahoitin todella pahasti mieleni. Saanko nyt purkaa mieltäni väkivallalla?
fetaoliivi

Poissa Poissa


Vastaus #146 : 14.09.2021 klo 16:22:18

Mistä tää rasismi tähän tuli? Muutama vuosi takaperin erään varsinais-suomalaisen seuran ulkomaalainen päävalmentaja syytti hävityn pelin jälkeen julkisesti tuomaria rasismista. Ei, kyseessä ei ollut huutelua vaan pelkät vihellykset&tuomiot. Luulisin, että kyseinen video on vieläkin Youtubessa.
nuhanenä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Inter


Vastaus #147 : 14.09.2021 klo 16:23:41

Muistaakseni viime kaudella erään vastustajan pelaaja huusi Perusta(?) muuttaneelle joukkuekaverilleni "*joku kirosana* apina" ja otti siitä minun ja muutaman muun älähdettyä punakortin. Tämä tapahtui Turun piirin Kutosessa. Muuten kyllä mitä kauemmaksi isommasta kaupungista liikutaan, sitä helpommin sieltä jotain rasismiin viittaavaa tulee ihan pelikentilläkin.

Kutosta myös viime kaudella pelanneena tiedän mistä puhut. Somerolla katsomosta haukuttiin meidän ulkomaalaista kärkeä ja laitaa n-sanalla.

Turussa ei mitään rasismiin viittaavaa paitsi Komaria vastaan tuomari väitti meitä rasisteiksi, kun Komarin kannattajat haukkuivat ulkomaalaista tuomaria.
Bimbopallo FC

Poissa Poissa


Vastaus #148 : 14.09.2021 klo 17:34:44

Mitään rasistista tai syrjintään viittaavaa ei näissä piireissä tapahdu lukuun ottamatta niitä kertoja, kun jotain tällaista tapahtuu.
Baudelaire

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aston Villa, MynPa, porilainen jalkapallo


Vastaus #149 : 14.09.2021 klo 18:37:58

Cool stories bros Ylos Odotellaan nyt kuitenkin mitä oikeasti on tapahtunut.

 
Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 13
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa