FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 07:27:32 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 13 [14] 15
 
Kirjoittaja Aihe: Autolla Venäjälle (vinkkejä, kimppakyytejä yms.)  (Luettu 46841 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sokratesinho

Poissa Poissa


Vastaus #325 : 18.06.2021 klo 09:16:25

Pari pikaista:

1. Riittäähän Greencardista vain se viimeinen sivu, jossa on ne henk.koht. tiedot?
2. Tulliselvityslomakkeessa kysytään auton hintaa, siis tarkoittaa ilmeisesti sitä, mitä on itse autosta maksanut?
birdiehunter

Poissa Poissa


Vastaus #326 : 18.06.2021 klo 09:21:10

Pari pikaista:

1. Riittäähän Greencardista vain se viimeinen sivu, jossa on ne henk.koht. tiedot?
2. Tulliselvityslomakkeessa kysytään auton hintaa, siis tarkoittaa ilmeisesti sitä, mitä on itse autosta maksanut?

1. Mulle vakuutusyhtiö (Pohjola) sanoi, että pitää olla kokonaan, tulostettuna yksipuoleisena.

2. En tiedä, itse täytin oletetun nykyarvon. Rajalle vasta sunnuntaina, joten tiedä häntä miten tässä käy.
marcelo vieira da silva

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Morbo


Vastaus #327 : 18.06.2021 klo 10:59:36

Jos joku ajelemassa Suomesta jollain aikataululla su-ti välillä Pietariin ja takaisin niin voisin hypätä mukaan keventämään bensakuluja. :)

Edit. Homma hoidossa.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2021 klo 13:31:05 kirjoittanut marcelo vieira da silva »
hki100

Poissa Poissa


Vastaus #328 : 18.06.2021 klo 11:11:00

Olisiko kenelläkään tietoa minne kannattaisi jättää Viipurissa auto?
Mielellään vartioitu mesta ja juna-aseman vieressä.

Toon Army

Poissa Poissa


Vastaus #329 : 18.06.2021 klo 11:18:21

Olisiko kenelläkään tietoa minne kannattaisi jättää Viipurissa auto?
Mielellään vartioitu mesta ja juna-aseman vieressä.


Hotel Druzhba. Aivan aseman vieressä. Siellä oli paljon suomalaisten autoja. Kaveri kopista antaa lapun ja hotlan respaan maksu. Ei maksanut juuri mitään.
DAF

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK, Riveluutio


Vastaus #330 : 18.06.2021 klo 11:34:26

Pari pikaista:

1. Riittäähän Greencardista vain se viimeinen sivu, jossa on ne henk.koht. tiedot?
2. Tulliselvityslomakkeessa kysytään auton hintaa, siis tarkoittaa ilmeisesti sitä, mitä on itse autosta maksanut?

1. Todennäköisesti ei edes kysellä, mutta mielellään kaikki sivut, kansilehteä et tarvitse kyllä. Eli ne kaksi jossa lukee tieto, maat, voimassaolo.

2. Nykyarvoa kysytään, eli sitä arvoa, jolla tullaat. Käytännössä aivan sama mitä siihen laitat, mutta fiksuinta hatusta joku käypä arvo.
obzen

Poissa Poissa


Vastaus #331 : 18.06.2021 klo 11:38:57

Muutama käytännön kokemus keskiviikolta henkilöautolla rajan ylittäville:

  • ottelupäivänä olivat Venäjälläkin varautuneet isompaan ruuhkaan ja koko ylitys vei klo 7.40 aikaan 80 min
  • kaavakkeisiin (maahantulo, tullaus) ei kannata jättää tyhjiä kenttiä, eli viiva jos ei ole olennainen
  • tullauskaavakkeessa väliaikaisena osoitetietona kävi ihan stadionin osoite
  • maastavientivaltakirjasta eivät olleet kiinnostuneita rajalla
  • passintarkastuksen jälkeen kannattaa aktiivisesti hakeutua edempänä vapaana olevalle tullausluukulle
  • tietulleissa se NFC-kaista (äärimmäisenä oikealla) toimi oikein hyvin puhelimella, lähimaksut korteilla käteisluukulla
tinkerman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomifutis


Vastaus #332 : 18.06.2021 klo 15:48:38

Hoplaa.

Etsitään kyytiä Helsingistä Pietariin sunnuntaina.

Yksityisviestillä varmaan helpointa sopia.


Meno hommattu. Paluun vaihto koronabussista yksityisautoon kiinnostaa. Ota yhteyttä jos mahtuu.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2021 klo 22:22:06 kirjoittanut tinkerman »
Karppa 100

Poissa Poissa


Vastaus #333 : 18.06.2021 klo 16:15:16

Kuskilleni tuli este, voitko tarjota kyytiä Belgia-peliin? Lisäksi mahdollisesti löytyy 2 ylimääräistä lippua.

Minulta löytyy kokemusta rajamuodollisuuksista, kun kävimme juuri kaverin kanssa Venäjä-matsin katsomassa. Eli tiedän, miten rajallakannattaa toimia. Ajoimme autolla Pietariin asti, ei ongelmia. Pietarissa liikuimme metrolla ja takseilla.

Voisin tarvittaessa ajaa Suomen puolella ja olen ihan mukavaa ja luotettavaa matkaseuraa.

Paras aikataulu itselle olisi kahden yön keikka; meno sunnuntaina, paluu tiistaina. Hotellia en ole vielä varannut, mutta katsellut, että hyviä, edullisiakin hotelleja tarjolla.

Ota yhteyttä!
Hog

Poissa Poissa


Vastaus #334 : 18.06.2021 klo 19:39:30

Ketkä ovat jo rajan ylittäneet: Oletteko täyttäneet matkustajan tulli-ilmoituksen (eli auton tiedot) suomenkieliselle lomakkeelle suomeksi, vai englanninkieliselle lomakkeelle englanniksi? Ei liene väliä teoriassa mutta kumpi aiheuttaa vähemmän hämmennystä käytännössä?
Entä muut laput?
linkku

Poissa Poissa


Vastaus #335 : 18.06.2021 klo 20:17:02

Ketkä ovat jo rajan ylittäneet: Oletteko täyttäneet matkustajan tulli-ilmoituksen (eli auton tiedot) suomenkieliselle lomakkeelle suomeksi, vai englanninkieliselle lomakkeelle englanniksi? Ei liene väliä teoriassa mutta kumpi aiheuttaa vähemmän hämmennystä käytännössä?
Entä muut laput?

Jotenkin ymmärsin, että Venäjän kielinen lappu olisi ainut pätevä enää? Mut eipä siinä tarvinnut mitään kirjotella hirveesti. Auton merkki, malli ja numeroita?
MUSTA mies

Poissa Poissa


Vastaus #336 : 18.06.2021 klo 20:35:48

Ketkä ovat jo rajan ylittäneet: Oletteko täyttäneet matkustajan tulli-ilmoituksen (eli auton tiedot) suomenkieliselle lomakkeelle suomeksi, vai englanninkieliselle lomakkeelle englanniksi? Ei liene väliä teoriassa mutta kumpi aiheuttaa vähemmän hämmennystä käytännössä?
Entä muut laput?

Eräs tuttu oli mennyt suomenkielisellä tulliselvityksellä ja pohja suomeksi, mutta ei mennyt katsomaan kisoja vaan vaimoaan.
Aduriz

Poissa Poissa


Vastaus #337 : 19.06.2021 klo 10:47:26

Huomio!

Olisi tarvetta autokyydille takaisin Pietarista Suomeen tiistaina!

Määränpäänä Helsinki mutta muukin jatkon kannalta sopiva paikka käy. Kulut luonnollisesti katetaan.

Auttakee!

Yksityisviesti tavoittaa.
Hog

Poissa Poissa


Vastaus #338 : 19.06.2021 klo 14:31:00

Eräs tuttu oli mennyt suomenkielisellä tulliselvityksellä ja pohja suomeksi, mutta ei mennyt katsomaan kisoja vaan vaimoaan.
Eli yritetään näin. Jos vaativat venäjän/enkunkielisen niin nehän täyttää siinä 2 minuutissa sitten.

Aijjai, huomenna aamulla lähtö. Kiima nousee! Oi Suomi on.
noitulover

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vepsu, Bohemians 1905, Kady, Lapuan Ponnistus


Vastaus #339 : 19.06.2021 klo 14:48:03

Etsin kyytiä itselleni ja mielikuvitus hh:lle tiistaille 22.6. Pietarista jonnekin päin Suomea. Mieluiten toki jonnekin, mistä pääsee helposti Jyväskylään. Jaetaan matkakuluja ja tarjotaan safkat yms. Myös bussikyydit kiinnostaa!

Tarjoa yksärillä.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2021 klo 15:13:14 kirjoittanut noitulover »
KäpylänMozart

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Käpylän Pallo


Vastaus #340 : 19.06.2021 klo 16:49:12

Löytyisikö vielä kyytiä täsmäiskuun? Eli suunnitelmana olisi mennä maanantaina paikalle katsomaan peli ja pelin jälkeen takaisin. Itsellä on 2 lippua ja mieluusti tarjoan toisen jos löytyisi kyyti.
Tarkoituksena olisi nimenomaan vältellä suurimmat ihmismassat. Ottakaa yhteyttä!
Abate

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Class of 1612


Vastaus #341 : 19.06.2021 klo 19:55:47

Laitetaan nyt tännekkin, kun kysymyksiä ei ole tullut eilisen jälkeen. Eli huomenna klo 6 olisi lähtö Tampereelta vielä mahdollinen 3 onnekkaalle Viipuriin, josta ainakin minä hyppään junaan Pietariin. Tavoitteena ehtiä 13:35 lähtevään junaan, mutta saa nähdä. Junia kuitenkin menee. Tiistaina 22. päivä sitten lähtö.

Juuh, mennää siis Lahen ja Kouvolan kautta Lappeenrantoihin ja Nuijamaalta sitten Viipuriin. Paluumatka samalla kaavalla, Pietarista junalla Viipuriin jne.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2021 klo 20:50:03 kirjoittanut Abate »
Chuck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!


Vastaus #342 : 19.06.2021 klo 20:10:26

Toiseen topikkiin jo spämmäsinkin tästä, mutta itsekin olen maanantaiaamuna autolla menossa rajan yli, meno Jyväskylä - Lappeenranta - Nuijamaa - Viipuri - Pietari, yöpyminen Pietarissa ja paluu sitten tiistaina, reitti tarvittaessa vapaamuotoisempi.

Preferenssinä muut päivämatkalaiset.
Abate

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Class of 1612


Vastaus #343 : 19.06.2021 klo 20:48:58

.
Rafter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC TPS, Patrick


Vastaus #344 : 19.06.2021 klo 22:05:08

Löytyisikö kyytiä Pietariin johon supliikki/hiljainen matkamies pääsisi mukaan? Mieluusti päiväreissu maanantaina Turusta tai Helsingistä, mutta kuten elämässä yleensä, joustavasti ollaan liikenteessä!
Wiltsu

Poissa Poissa


Vastaus #345 : 20.06.2021 klo 00:35:21

Haussa kyytiä tai bussipaikkaa Pietarista Helsinkiin joko heti pelin jälkeen tai tiistaina. Oon aika huolellinen maskien kanssa Pietarissa ja voin pitää maskia vaikka koko matkan takaisin, ettei tarvitse koronasta huolehtia. Maksan tietty bensarahat.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2021 klo 09:30:54 kirjoittanut Wiltsu »
NumberTwentyOne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Vaajakoski, FCV Reds


Vastaus #346 : 20.06.2021 klo 01:38:54

Mitäs papereita omasta autosta pitäisi ottaa mukaan. Olen aikanaan lukenut topikista listauksen, mutta olin siinä käsityksessä, että green cardit ym. liittyivät ennemmin autoon joka ei ole omissa nimissä (esim. liisattu). Vilkaisin vähän vakuutusyhtiön sivuja ja puhuvat tuolla, että green card pitäisi tilata Venäjälle menoa varten ja sen toimitusaika on viikon verran. Muussa tapauksessa pitäisi ostaa joku rajavakuutus. Pitääkö paikkansa? Olin varustautunut siihen, että tekninen osa riittää ja ehkä jokin todistus vakuutuksesta, mutta ei näytä LähiTapiolan nettisivuilta saada mitään todistuksia ulos.
Musta Aurinko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #347 : 20.06.2021 klo 01:46:09

Mitäs papereita omasta autosta pitäisi ottaa mukaan. Olen aikanaan lukenut topikista listauksen, mutta olin siinä käsityksessä, että green cardit ym. liittyivät ennemmin autoon joka ei ole omissa nimissä (esim. liisattu). Vilkaisin vähän vakuutusyhtiön sivuja ja puhuvat tuolla, että green card pitäisi tilata Venäjälle menoa varten ja sen toimitusaika on viikon verran. Muussa tapauksessa pitäisi ostaa joku rajavakuutus. Pitääkö paikkansa? Olin varustautunut siihen, että tekninen osa riittää ja ehkä jokin todistus vakuutuksesta, mutta ei näytä LähiTapiolan nettisivuilta saada mitään todistuksia ulos.
Ei sitä katsottu
zanzibar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Anti-Kendo


Vastaus #348 : 20.06.2021 klo 01:54:33

Täällä olisi halukas kyytiin Venäjältä Suomeen mahdollisimman pian pelin päätyttyä.
Määränpäänä on Tampere, mutta kaikki järkevät  vaihtoehdot, josta Tampereelle pääsee käyvät myös.

Maksan bensarahat ilman muuta, vaikka koko muun mahdollisen matkaseurueen puolesta.

Yv:llä tavoittaa.
Vilhelmi

Poissa Poissa


Vastaus #349 : 20.06.2021 klo 06:03:25

Kaksi fania etsii kyytiä tiistaille välille Pietari-Helsinki. Bensarahat jne hoituu!

 
Sivuja: 1 ... 13 [14] 15
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa