Futismutsix2
Poissa
|
|
Vastaus #1075 : 23.10.2023 klo 19:06:30 |
|
Ylivoimaisesti Palloliiton suosima ainakin. FC Espoo ja Kaapo täysin tasaväkiset HJKn kanssa T09 ikäluokassa. Espoosta 1 ja Kaaposta nolla valittua.
|
|
|
|
JJepa
Poissa
|
|
Vastaus #1076 : 23.10.2023 klo 23:57:03 |
|
Joka majun ikäluokissa Klubin pelaajilla kausikortti maajoukkueeseen
|
|
|
|
ALPPIK
Poissa
Suosikkijoukkue: Tonya Harding taitoluistelijana
|
|
Vastaus #1077 : 24.10.2023 klo 23:47:55 |
|
Sen verran harvinainen sukunimi, että onko tuo yksi mahdollisesti kansanedustajan (ps) esikoistytär?
|
|
|
|
kakkakukkanen
Poissa
Suosikkijoukkue: torstaikooma
|
|
Vastaus #1078 : 25.10.2023 klo 20:31:10 |
|
Sen verran harvinainen sukunimi, että onko tuo yksi mahdollisesti kansanedustajan (ps) esikoistytär?
Ei ole. Samaa mieltä yllekirjoittaneiden kanssa että mukaan on kelpuutettu todella erikoisia valintoja, ja kaikki lähinnä klubista. Toki noista ei-etelä alueen pelaajista on vähemmän havaintoja, ja niidenkin kohdalla herää kysymys että onko ne nyt oikeasti muka noin hyviä?
|
|
|
|
Teknos
Poissa
|
|
Vastaus #1079 : 26.10.2023 klo 08:41:57 |
|
Olen näitä keskusteluita nyt suurinpiirtein vuoden verran tällä forumilla seurannut, kun oma tytär -09-syntynyt ja tullut valituksi erilaisiin tapahtumiin vuoden aikana. Olen myös kyseisestä syystä ollut itse läsnä esim. Eerikkilässä näissä tapahtumissa ja nähnyt lukuisia pelejä niin Helmariturnauksessa, Helmariliigassa kuin Tinni Korpela-leirillä. Lisäksi tytär pelasi myös omaa ikäluokkaansa vanhempien Laura Kalmari-turnauksessa ja myös siellä olin itse paikalla. Etelän liigassa tytär ei valitettavasti vielä tällä kaudella pelannut, mutta ensi vuonna sitten nähdään sekin taso.
On helppo katsoa sarjataulukoita tai maalintekijätilastoja ja ihmetellä näitä valintoja pelkästään niiden perusteella. Suosittelen kuitenkin keskustelemaan vaikka näiden valintojen takana olevan henkilön, eli päävalmentajan kanssa, jolloin perspektiivi saattaisi muuttua. On tiettyjä asioita, joita tapahtumissa tarkkaillaan ja ymmärrän äärimmäisen hyvin nyt itse miksi esimerkiksi joku pelaaja, joka tulospalvelussa näyttää hyvältä ei välttämättä mahdu mukaan. Maajoukkuevalmentajat keskustelevat todella paljon seuravalmentajien kanssa pelaajista ja heidän kehityskohteista tai vahvuuksista. Aika usein kuitenkin on niin, että nämä rajatapaukset saavat pelata omissa peleissään omalla mukavuusalueellaan ja toteuttaa itseään varsinkin silloin kun saavat pallon. Pallon menetyksen jälkeen tai siinä vaiheessa kun sitä täytyisi itse yrittää riistää niin katsotaan läpi suoraselkäinen seisoskelu ja tällaisilla pelaajilla ei vain oikein vielä pärjätä kansainvälisissä peleissä. Onkin aika paljon kiinni siitä miten seuravalmentajat kommunikoivat asiat meidän vanhempien tai itse pelaajien kanssa. Meillä ainakin itse odotan muutosta kun valmentaja ensi kaudelle vaihtuu.
Itse olin myös vielä vuosi sitten sitä mieltä, että oma tytär on maajoukkuetasoa ja pitäisi varmasti tulla valituksi. Nyt ei edes mahtunut varapelaajien joukkoon, mutta ymmärrämme asian hyvin kun tiedämme mitä pitää parantaa. Olisi myös mielenkiintoista nähdä täällä vaihtoehtoisia "varjomaajoukkueita" ja jotain konkreettista esimerkkiä siitä miten nämä maajoukkueet pitäisi valita. Helppo huutaa, että liikaa pelaajia sieltä ja täältä. Voisitte mielenkiinnosta käydä katsomassa muutamien Keski-Euroopan nuorisomaajoukkueiden pelaajalistoja ja miettiä miksi esimerkiksi Sveitsissä melkein kaikki pelaajat tulevat liiton akatemiasta.
Kannustan siis ihan rohkeasti keskustelemaan maajoukkuevalmentajan kanssa näistä valinnoista. Nimitasolla hänkään ei näitä ala avaamaan, mutta perusteita asioista, joita liitonmiehet tarkkailevat avaa mielellään. Ja aina saat edelleen olla erimieltä, kunhan vain jotenkin perustelisit sen paremmin kuin, että miksi meidän tyttö tai tytön joukkuekaveri ei ole mukana, kun tuolta ja tuolta on noin monta, vaikka voitettiin ne kerran Särkänniemi cupissa.
|
|
|
|
jaskapelto
Poissa
|
|
Vastaus #1080 : 26.10.2023 klo 09:11:52 |
|
Olen näitä keskusteluita nyt suurinpiirtein vuoden verran tällä forumilla seurannut, kun oma tytär -09-syntynyt ja tullut valituksi erilaisiin tapahtumiin vuoden aikana. Olen myös kyseisestä syystä ollut itse läsnä esim. Eerikkilässä näissä tapahtumissa ja nähnyt lukuisia pelejä niin Helmariturnauksessa, Helmariliigassa kuin Tinni Korpela-leirillä. Lisäksi tytär pelasi myös omaa ikäluokkaansa vanhempien Laura Kalmari-turnauksessa ja myös siellä olin itse paikalla. Etelän liigassa tytär ei valitettavasti vielä tällä kaudella pelannut, mutta ensi vuonna sitten nähdään sekin taso.
On helppo katsoa sarjataulukoita tai maalintekijätilastoja ja ihmetellä näitä valintoja pelkästään niiden perusteella. Suosittelen kuitenkin keskustelemaan vaikka näiden valintojen takana olevan henkilön, eli päävalmentajan kanssa, jolloin perspektiivi saattaisi muuttua. On tiettyjä asioita, joita tapahtumissa tarkkaillaan ja ymmärrän äärimmäisen hyvin nyt itse miksi esimerkiksi joku pelaaja, joka tulospalvelussa näyttää hyvältä ei välttämättä mahdu mukaan. Maajoukkuevalmentajat keskustelevat todella paljon seuravalmentajien kanssa pelaajista ja heidän kehityskohteista tai vahvuuksista. Aika usein kuitenkin on niin, että nämä rajatapaukset saavat pelata omissa peleissään omalla mukavuusalueellaan ja toteuttaa itseään varsinkin silloin kun saavat pallon. Pallon menetyksen jälkeen tai siinä vaiheessa kun sitä täytyisi itse yrittää riistää niin katsotaan läpi suoraselkäinen seisoskelu ja tällaisilla pelaajilla ei vain oikein vielä pärjätä kansainvälisissä peleissä. Onkin aika paljon kiinni siitä miten seuravalmentajat kommunikoivat asiat meidän vanhempien tai itse pelaajien kanssa. Meillä ainakin itse odotan muutosta kun valmentaja ensi kaudelle vaihtuu.
Itse olin myös vielä vuosi sitten sitä mieltä, että oma tytär on maajoukkuetasoa ja pitäisi varmasti tulla valituksi. Nyt ei edes mahtunut varapelaajien joukkoon, mutta ymmärrämme asian hyvin kun tiedämme mitä pitää parantaa. Olisi myös mielenkiintoista nähdä täällä vaihtoehtoisia "varjomaajoukkueita" ja jotain konkreettista esimerkkiä siitä miten nämä maajoukkueet pitäisi valita. Helppo huutaa, että liikaa pelaajia sieltä ja täältä. Voisitte mielenkiinnosta käydä katsomassa muutamien Keski-Euroopan nuorisomaajoukkueiden pelaajalistoja ja miettiä miksi esimerkiksi Sveitsissä melkein kaikki pelaajat tulevat liiton akatemiasta.
Kannustan siis ihan rohkeasti keskustelemaan maajoukkuevalmentajan kanssa näistä valinnoista. Nimitasolla hänkään ei näitä ala avaamaan, mutta perusteita asioista, joita liitonmiehet tarkkailevat avaa mielellään. Ja aina saat edelleen olla erimieltä, kunhan vain jotenkin perustelisit sen paremmin kuin, että miksi meidän tyttö tai tytön joukkuekaveri ei ole mukana, kun tuolta ja tuolta on noin monta, vaikka voitettiin ne kerran Särkänniemi cupissa.
Täyttä asiaa. Toivottavasti moni lukee tämän tarkoin ajatuksin. HJK tekee todella vahvaa työtä tyttöjen akatemioissa ja se näkyy valinnoissa. Tässä ikäluokassa ja myös vanhemmissa.
|
|
|
|
Tekonurmi
Poissa
|
|
Vastaus #1081 : 26.10.2023 klo 09:20:52 |
|
Hyvä ja asiallinen kirjoitus. Riippumatta siitä keitä maajoukkueisiin valitaan niin aina valinnat tulevat herättämään kritiikkiä ja keskustelua. Se on normaalia ja jopa suotavaa. Olisi mielenkiintoista tietää tarkemmin liiton ajatuksia siihen, onko esimerkiksi helmaripolun tarkoituksena lopulta ohjata pelaajia tiettyihin seuroihin, joista sitten tulevaisuudessa pyritään maajoukkuepelaajat keräämään. Tämän ajatuksen osalta eri maat kulkevat eri polkuja. Joissakin maissa valtaosia pelaajista valitaan tietyistä akatemioista ja joissakin pelaajat tulevat ripotellen ihan pienistäkin seuroista. Mitä vanhemmaksi mennään niin sitä tyypillisempää on, että hyvät pelaajat kerääntyvät tiettyihin seuroihin, mitä kautta maajoukkuepelaajilla on mahdollisuus päästä mukaan pääsarjatoimintaan.
|
|
|
|
Teknos
Poissa
|
|
Vastaus #1082 : 26.10.2023 klo 10:40:47 |
|
Tarkoituksena ei missään nimessä ollut kitkeä keskustelua valintojen ympäriltä, mutta olisi mielenkiintoista lukea ja keskustella enemmän kun kritiikki olisi perusteltua. Nimimerkkien takaa huutelu, itkeminen ja pahan olon purkaminen on vain itsestäni kovin ikävää. Itsekin kirjoitan nimimerkin takaa suojellakseni edes jollain tasolla omaa tytärtäni, vaikka edellä olleesta kirjoituksesta, tai alla olevasta, voi ehkä rivien välistä jotain päätellä.
Mitä itse olen helmaripolusta tai liigasta, miten se nyt otetaan, ymmärtänyt niin liiton sisälläkään ei ihan tyytyväisiä sen toteutukseen olla ja jatkuvaa keskustelua sisäisesti käydään. En usko, että toive sielläkään on se, että pelaajavalinnat polarisoituu pelkästään muutamaan suurseuraan, mutta kun se fakta vain on se, että näissä tietyissä etelän seuroissa on osaava ja vaativa valmennus, jota johdetaan edes auttavalla tasolla seuran puolesta. Valmentajien koulutusta näissä helmaritapahtumissa voitaisiin ainakin omasta mielestäni kehittää ja vaatimustasoja tuoda enemmän esille pelaajille ja valmentajille. Voin itseni ja oman tyttöni joukkueen vanhempien puolesta, ainakin osan, todeta sen, että kun vielä muutamia vuosia sitten pärjäsimme hienosti kaikille niin ajattelimme, että maajoukkuepaikka on varma useammalle meidän tytölle. Nyt kun näin ei oikein käynytkään niin olen pohtinut ja todennut sen faktan, että kun valmennustakin on ohjannut se tulos, joka muutaman pelaajan toimesta saavutettu, joilla tietyt ominaisuudet ovat riittäneet niihin kymmeniin maaleihin kaudessa ollaan hienosti pärjätty. Nyt kun pitäisi löytyä laajuutta ja näiden parhaimpienkin kääriä hihat niin sitä ei vaadita.
Meillä olisi ison seuran puitteet hyvinkin lähellä ja voi hyvinkin olla, että jos tyttärellä intoa vielä tulevaisuudessa riittää niin sinne on siirryttävä. Tämäkin mielestäni meidän menestyneiden "kyläseurojen" vanhempien on vain hyväksyttävä, että omassa ympäristössä naisten alasarjoihin päättyvä pelaajapolku kun vaan ei riitä täyttämään kaikkien unelmia. Toivoisinkin enemmän seurojen välistä tervettä yhteistyötä tässä nuoremmassa vaiheessa. Tämä tosin on todella haastavaa tässä maassa kun seurojen taustalla on ihmisiä, jotka eivät ymmärrä tarpeeksi näistä asioista, koska nähdään ne yksittäisten ikäluokkien tulokset ja kuunnellaan niiden joukkueiden valmentajia ja taustoja opponoimatta mitenkään asioita tulosten takana. En tiedä kuinka paljon Palloliitto käy keskustelua seuratasolla, mutta luultavasti se stoppaa seuratoimijoiden ajatukseen, että mitä toi nyt tänne tulee kertomaan. Kuten sanoin edellä, niin oma näkökanta asioihin muuttui kun uskalsin syksyllä Eerikkilässä kahviossa vetää ikäluokan päävalmentajaa hihasta ja keskustella ja kuunnella. Samaa toivoisin myös seurojen valmentajilta ja toimijoilta. Ei ole häpeä kysyä tai tarvittaessa pyytää apua.
|
|
|
|
Nimimerkitön
Poissa
Suosikkijoukkue: Kontrollipallo. Kontrolloidut hankinnat.
|
|
Vastaus #1083 : 26.10.2023 klo 11:24:01 |
|
Eikös noista helmaripolun tapahtumista tule jokaiselle pelaajalle henkilökohtainen palaute niistä kehitettävistä asioista ja vahvuuksista joka menee myös seuran valmennukselle tiedoksi? Ongelma näissä toki on, että palautteen taso vaihtelee, olen itse nähnyt samasta tapahtumasta yhdelle pelaajalle kirjoitetun kahden A4 arkin analyysin ja toisella kaverilla analyysi oli kolmen lauseen mittainen. (disclaimer: tämä oli pari vuotta sitten ja poikien tapahtumassa eli voi olla, että systeemi ei ole enää sama)
Eli ainakin pelaajalla ja valmennuksella pitäisi olla tiedossa mistä mättää jos polku nousee pystyyn.
|
|
|
|
Jortsukka
Poissa
|
|
Vastaus #1084 : 08.11.2023 klo 23:04:18 |
|
Vakuuttava 1-3 turpaan Tsekiltä TU15. Ehkä muutama Klubin pelaaja olisi vielä mahtunut lisää joukkueeseen.
|
|
|
|
jaskapelto
Poissa
|
|
Vastaus #1085 : 09.11.2023 klo 15:04:14 |
|
Tänään oli Kroatia vastassa. Lopputuloksesta tietoa?
|
|
|
|
rivers
Poissa
|
|
Vastaus #1086 : 09.11.2023 klo 15:15:39 |
|
Tänään oli Kroatia vastassa. Lopputuloksesta tietoa?
1-2 tappio.
|
|
|
|
|
Ken-guru
Poissa
|
|
Vastaus #1088 : 09.11.2023 klo 17:06:21 |
|
Eikös noista helmaripolun tapahtumista tule jokaiselle pelaajalle henkilökohtainen palaute niistä kehitettävistä asioista ja vahvuuksista joka menee myös seuran valmennukselle tiedoksi? Ongelma näissä toki on, että palautteen taso vaihtelee, olen itse nähnyt samasta tapahtumasta yhdelle pelaajalle kirjoitetun kahden A4 arkin analyysin ja toisella kaverilla analyysi oli kolmen lauseen mittainen. (disclaimer: tämä oli pari vuotta sitten ja poikien tapahtumassa eli voi olla, että systeemi ei ole enää sama)
Eli ainakin pelaajalla ja valmennuksella pitäisi olla tiedossa mistä mättää jos polku nousee pystyyn.
Näin olen minäkin Palloliiton sivuilta lukenut. Toisaalta en tiedä yhtäkään, joka olisi tällaisen palautteen saanut. Varmasti siitä olisi ollut kentän reunalla puhetta.
|
|
|
|
kakkakukkanen
Poissa
Suosikkijoukkue: torstaikooma
|
|
Vastaus #1089 : 10.11.2023 klo 20:02:06 |
|
Näin olen minäkin Palloliiton sivuilta lukenut. Toisaalta en tiedä yhtäkään, joka olisi tällaisen palautteen saanut. Varmasti siitä olisi ollut kentän reunalla puhetta.
Ei tule mitään standardoitua palautetta. Kesän helmaritapahtumasta osa sai erittäinkin laadukasta palautetta, osa ei saanut mitään.
|
|
|
|
Terppa1975
Poissa
|
|
Vastaus #1090 : 10.11.2023 klo 21:05:33 |
|
Joo. Katsoin ensimmäisen pelin ja mielestäni peli oli tosiaan heikkolaatuista. On Outoa että joukkueeseen valittu näinkin heikkoja pelaajia mukaan.
|
|
|
|
Terppa1975
Poissa
|
|
Vastaus #1091 : 10.11.2023 klo 21:31:03 |
|
Mielestäni Kaapossa olisi ollut parempia pelaajia hyökkäys, sekä myöskin keskikenttä osastolle ja samoin FcEspoossa. Myös huomion arvoista oli maalivahdin taso sekä epäonnistumiset. Monta maalia johtui maalivadin virheistä. Lisäksi olen somesta seurannut suomalaista tämän ikäluokan pelaajaa joka pelaa espanjassa ja on ilmeisen lahjakas pelaaja.Onko niin että jalkapalloliitolla ei ole tiedossa nämä ulkomailla pelaavat pelaajat? Ja paljonko heitä onkaan?Kroatia pelin vielä haluan nähdä viikonloppuna, niin näen oliko samankaltaista sekoilua kuin tsekkiä vastaan?
|
|
|
|
2fst4u
Poissa
|
|
Vastaus #1092 : 10.11.2023 klo 21:58:03 |
|
Mielestäni Kaapossa olisi ollut parempia pelaajia hyökkäys, sekä myöskin keskikenttä osastolle ja samoin FcEspoossa. Myös huomion arvoista oli maalivahdin taso sekä epäonnistumiset. Monta maalia johtui maalivadin virheistä. Lisäksi olen somesta seurannut suomalaista tämän ikäluokan pelaajaa joka pelaa espanjassa ja on ilmeisen lahjakas pelaaja.Onko niin että jalkapalloliitolla ei ole tiedossa nämä ulkomailla pelaavat pelaajat? Ja paljonko heitä onkaan?Kroatia pelin vielä haluan nähdä viikonloppuna, niin näen oliko samankaltaista sekoilua kuin tsekkiä vastaan?
En lähtisi ihan hirveästi vertaamaan pelaajien esityksiä omissa turvallisissa ympäristöissään ja kv-peleissä. Jälkimmäisissä on tila-aika-vaatimus aivan eri luokkaa, uusi pelitapa, näyttämisen paine yms. ja siellä harva pystyy etenkään ensimmäisissä peleissään pelaamaan omalla tasollaan. Lisäksi nostaisin etenkin tytöillä sellaisen asian, josta usein esim juuri maalivahdit kärsivät eniten, eli kun maajoukkuevalmentaja sanoo jotain, niin alkavat sokeasti toteuttamaan tätä ja välillä tuntuu siltä, että oma pelikäsitys unohdetaan ottaa mukaan maajoukkuetapahtumiin. Tämä sitten näkyy juuri sellaisina perustavan laatuisina ja alkeellisina virheinä etenkin pelinavauksessa.
|
|
|
|
Terppa1975
Poissa
|
|
Vastaus #1093 : 11.11.2023 klo 11:41:47 |
|
En lähtisi ihan hirveästi vertaamaan pelaajien esityksiä omissa turvallisissa ympäristöissään ja kv-peleissä. Jälkimmäisissä on tila-aika-vaatimus aivan eri luokkaa, uusi pelitapa, näyttämisen paine yms. ja siellä harva pystyy etenkään ensimmäisissä peleissään pelaamaan omalla tasollaan. Lisäksi nostaisin etenkin tytöillä sellaisen asian, josta usein esim juuri maalivahdit kärsivät eniten, eli kun maajoukkuevalmentaja sanoo jotain, niin alkavat sokeasti toteuttamaan tätä ja välillä tuntuu siltä, että oma pelikäsitys unohdetaan ottaa mukaan maajoukkuetapahtumiin. Tämä sitten näkyy juuri sellaisina perustavan laatuisina ja alkeellisina virheinä etenkin pelinavauksessa.
Tokihan niitä voi ja pitää verrata keskenään.Sen mukaanhan valintoja myöskin täytyy tehdä kuinka esiintyy seuranjoukkueessa.Nyt olen katsonut tuon kroatia pelin ja vastustajan taso oli myöskin todella heikko ja ei voi sanoa että jotenkin tilaa ja aikaa olisi vähemmän kuin esimerkiksi kotimaan peleissä kärkijoukkueilla.Taas tuli pelissä 1 vastustajan maali maalivahdin piikkiin sekä puolustujilta jatkuvasti syöttöjä vastustajille. Edelleenkin ihmettelen valintoja joukkueeseen. HJK täysin yliedustettuna taitotasoon nähden.Ja jos pää ei kestä maajoukkue pelissä niin silloin on otettava jatkossa pelaajat ja maalivahdit joilla pää kestää pelata paineen alla.
|
|
|
|
Jema Pelle
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #1094 : 27.11.2023 klo 20:29:10 |
|
U19-tyttöjen EM-karsintamatsit alkavat keskiviikkona. Ikävät ajat ja se ainoa viikonlopun matsi on Israelia vastaan, jonne ei oteta yleisöä. Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla sieltäkin näkee matsin. https://www.palloliitto.fi/ajankohtaista/u19-tyttojen-em-karsintojen-uusi-otteluohjelmaKeskiviikko 29.11. Klo 13:00 Norja – Suomi, Myyrmäen jalkapallostadion (Vantaa) Klo 18:00 Saksa – Israel, Myyrmäen jalkapallostadion (Vantaa) *
Lauantai 2.12. Klo 13:00 Suomi – Israel, Myyrmäen jalkapallostadion (Vantaa) * Klo 18:00 Saksa – Norja, Myyrmäen jalkapallostadion (Vantaa)
Tiistai 5.12. Klo 13:00 Suomi – Saksa, Myyrmäen jalkapallostadion (Vantaa) Klo 13:00 Israel – Norja, Mustapekka Areena (Helsinki) *
* Israelin ottelut pelataan tyhjille katsomoille. Muihin otteluihin on vapaa pääsy.
|
|
|
|
2fst4u
Poissa
|
|
Vastaus #1095 : 27.11.2023 klo 21:02:35 |
|
Vaikkei pikaisella uutisen lukemisella silmiin tarttunutkaan, niin olettaisin Pöllöliitön Tube-kanavalta löytyvän suorina.
|
|
|
|
D mies
Poissa
|
|
Vastaus #1096 : 28.11.2023 klo 15:57:21 |
|
En ole kyllä yhtään vakuuttunut siitä, kuinka järkevää Suomen on anoa ja UEFA:n sille myöntää maajoukkuepelejä itsenäisyyspäivän huitteille. Lauantaille luvattu sellaiset seitsemän raatia pakkasta. Ilmastonmuutos joo joo ja eihän Hesassa kukaan pitkiä kalsareita koskaan käytä, mutta ei me tälle maamme sijainnille mitään voida. Ei jalkapalloa ole kuitenkaan pakkasessa pelattavaksi suunniteltu.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #1097 : 28.11.2023 klo 16:10:00 |
|
En ole kyllä yhtään vakuuttunut siitä, kuinka järkevää Suomen on anoa ja UEFA:n sille myöntää maajoukkuepelejä itsenäisyyspäivän huitteille. Lauantaille luvattu sellaiset seitsemän raatia pakkasta. Ilmastonmuutos joo joo ja eihän Hesassa kukaan pitkiä kalsareita koskaan käytä, mutta ei me tälle maamme sijainnille mitään voida. Ei jalkapalloa ole kuitenkaan pakkasessa pelattavaksi suunniteltu.
U19-tyttöjen EM-karsintaturnaus oli tarkoitus pelata lokakuun maaottelutauolla (25.-31.10.), mutta UEFA siirsi turnauksen tulevalle maaottelutauolle Israelin takia. Mitä sääennusteisiin tulee, pakkasia ennustetaan suureen osaan maata Saksassa ja Norjassakin eikä Israelissa sattuneesta syystä voida pelata.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.11.2023 klo 16:22:03 kirjoittanut blackhawk »
|
|
|
|
|
Paras Penkinlämmittäjä
Poissa
|
|
Vastaus #1098 : 28.11.2023 klo 16:12:05 |
|
Ei voitu pelata edes hallissa? Tuolla ulkona paukkuu kunnon pakkanen.
|
|
|
|
Jema Pelle
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #1099 : 29.11.2023 klo 12:05:57 |
|
Tunnin päästä mennään. Koillistuulikin tänään lepovuorossa, joten keli ihan siedettävä. https://www.youtube.com/watch?v=q0ZHWeZHUl4Vaihdossa: 1 Siiri Forsström (mv) 2 Aura Nyholm 7 Niitty Hahl 8 Jutta Angeria 10 Lotta Kalske 11 Amelia Luotonen 14 Nelli Kalske 18 Eevi Paakkari 19 Sofia Jahnukainen
|
|
|
|
|
|