FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 12:47:06 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 4 [5]
 
Kirjoittaja Aihe: PK-35 vs TPS 6.6. klo 18.30 @ Magnecit Arena - Punamusta vs Mustavalkoinen  (Luettu 6633 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Peniksen Yateke

Poissa Poissa


Vastaus #100 : 07.06.2021 klo 13:20:53

Heitäppä villi veikkaus jos Holma olisi vaikka keskialueella jyrännyt samalla lailla jonkun PK:n keskikenttäpelaajan korkeassa pallossa, olisiko tilanteesta vihelletty rike?

Todennäköisesti kyllä, kun Mäkinen vihelsi jokusen muunkin 50-50 ilmataistelun PK:lle. Ainakin tulee mieleen se tilanne, josta Johansson urputti itselleen kortin. Kummassakaan ei missään nimessä rikettä, joten vihellyksen voi selittää vain Mäkisen epäpätevyydellä.
Kim Suomisen ponnari

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #101 : 07.06.2021 klo 13:24:33

Todennäköisesti kyllä, kun Mäkinen vihelsi jokusen muunkin 50-50 ilmataistelun PK:lle.

Rassen liike tuossa tilanteessa oli kuitenkin kohti maalivahtia ja voimalla joten ihan ymmärrettävä vihellys vaikka ns. puhtaasti ilman käsien käyttämisiä tuon pääpallon veikin. Huomattavasti isompi oikeusmurha oli se taannoinen Inter-Haka -pelin tilanne jossa Hakan topparikolossi paikoiltaan hyppäsi kohtisuoraan puskemaan ja ihan itse kohti topparia loikannut Moisander törmäsi ihmisjääkaappipakastimeen lentäen turvalleen maahan... ja seurauksena luonnollisesti hylätty maali ja Interin vapari.
Peniksen Yateke

Poissa Poissa


Vastaus #102 : 07.06.2021 klo 13:31:23

Rassen liike tuossa tilanteessa oli kuitenkin kohti maalivahtia ja voimalla joten ihan ymmärrettävä vihellys vaikka ns. puhtaasti ilman käsien käyttämisiä tuon pääpallon veikin. Huomattavasti isompi oikeusmurha oli se taannoinen Inter-Haka -pelin tilanne jossa Hakan topparikolossi paikoiltaan hyppäsi kohtisuoraan puskemaan ja ihan itse kohti topparia loikannut Moisander törmäsi ihmisjääkaappipakastimeen lentäen turvalleen maahan... ja seurauksena luonnollisesti hylätty maali ja Interin vapari.

Rassen liike kohti palloa, kuten veskallakin, joten luonnollisesti osuvat silloin jossain vaiheessa yhteen. Rasse voitti tuon pallon täysin puhtaasti ja sattui vielä olemaan veskaa voimakkaampi, jolloin veska keräili kamojaan.

Haka toki viime kaudella sai pilkun tilanteessa, jossa Koponen voitti pallon ja Hakan pelaaja törmäsi häneen. Ilman sitä vihellystä Haka pelaisi todennäköisesti divarissa tällä kaudella. Tämä tai Inter-Haka eivät juurikaan liity tähän otteluun.
Narttu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Newcastle & TPS


Vastaus #103 : 07.06.2021 klo 13:38:41

Rassen liike tuossa tilanteessa oli kuitenkin kohti maalivahtia ja voimalla joten ihan ymmärrettävä vihellys vaikka ns. puhtaasti ilman käsien käyttämisiä tuon pääpallon veikin.

Mielestäni ei voi verrata keskilalueen vääntöön. Vaparin voi keskialueella viheltää "varmuuden vuoksi", mutta suurimpia virheitä on jos maali hylätään ilman syytä. Tämä nyt ottamatta kantaa menikö juuri tämä oikein, vähän näytti heppoisalta vihellykseltä.
Pelintasopakolainen

Poissa Poissa


Vastaus #104 : 07.06.2021 klo 13:47:46

Tietysti Ponnari on tyytyväinen, kun maali hylätään, mutta ei tuossa sääntöjen mukaista perustetta sille ole. Holma ei todellakaan tullut tuohon millään kohtuuttomalla voimalla vaan aivan normaalilla vauhdilla, millä puskumaaleja voi erikoistilanteista ylipäätään tehdä, eikä kädet ole ylhäällä yms. Maalivahti jäi vaan tilanteessa kakkoseksi, eikä päässyt yhtä korkealle kuin Rasse. Iso virhe Mäkiseltä.
Velmu

Paikalla Paikalla


Vastaus #105 : 07.06.2021 klo 13:53:57

Tietysti Ponnari on tyytyväinen, kun maali hylätään, mutta ei tuossa sääntöjen mukaista perustetta sille ole. Holma ei todellakaan tullut tuohon millään kohtuuttomalla voimalla vaan aivan normaalilla vauhdilla, millä puskumaaleja voi erikoistilanteista ylipäätään tehdä, eikä kädet ole ylhäällä yms. Maalivahti jäi vaan tilanteessa kakkoseksi, eikä päässyt yhtä korkealle kuin Rasse. Iso virhe Mäkiseltä.
Tuo oli tosiaan siinä mielessä erikoinen, että veska ei hypännyt lainkaan jolloin Holma oli oikeasti korkeammalla mitä veskan kädet.

Ihan fifty-fifty tilanne tuo oli, koska Holma aika kovalla voimalla tilanteeseen tuli ja kun toinen ei hypännyt lainkaan tai odottanut kontaktia, niin törmäys näytti vieläkin rajummalta. Mutta tosiaan kyllähän tuo nyt olisi vihelletty keskialueella yms rikkeeksi myös lähes aina. Ei siis iso virhe, vaikka Mäkinen muuten oli huono.
Herstein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heitto


Vastaus #106 : 07.06.2021 klo 13:57:50

Mä olen myös edelleen sitä mieltä, että kyllä tuossa on kaikki mahdollisuudet rikkeen viheltämiselle. TPS-henkisenä totta kai toivon, että olisi mennyt toisin päin, mutta ei tuossa pahemmin valitettavaa kyllä omaan silmään ole.
Norppa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC TPS


Vastaus #107 : 07.06.2021 klo 14:08:21

Nää tilanteet nyt vaan vihelletään fudiksessa 90% maalivahdin eduksi ja that's it. Yksi suurimpia juttuja jolle tarttis tehrä jottai.
kurki

Poissa Poissa


Vastaus #108 : 07.06.2021 klo 15:10:50

Kamalaa, sulla meni varmaan rauhallinen ilta pilalle. PK:lle sakkoja tällaisesta hulinoinnista! Voi näitä aikoja.

Mun puolestani ei tarvii antaa sakkoja, mutta ehkä PK vois ottaa sen "punainen kortti rasismille" -lakanan poies jos rasistinen huutelu on tosiaan OK.
Peniksen Yateke

Poissa Poissa


Vastaus #109 : 07.06.2021 klo 16:07:03

Mä olen myös edelleen sitä mieltä, että kyllä tuossa on kaikki mahdollisuudet rikkeen viheltämiselle. TPS-henkisenä totta kai toivon, että olisi mennyt toisin päin, mutta ei tuossa pahemmin valitettavaa kyllä omaan silmään ole.

Minkä rikkeen tarkkaanottaen näet tuossa mahdollisuuden viheltää?

Harmi, ettei Ruudun selostaja huomannut kysyä Rasselta syytä, kun Rasse jutteli Mäkisen kanssa heti loppuvihellyksen jälkeen. Mielestäni Mäkinen näytti käsillään ikään kuin, että pallo olisi ollut maalivahdin käsissä. Se olisi ainakin aivan täyttä höyryävää, kuten kuva osoittaa. En toki osaa sanoa varmaksi, kun olen huulilta lukemisessa sen verran huono.
r1kuexposures

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: De Stjärnprydda


Vastaus #110 : 07.06.2021 klo 19:48:41

Mielestäni Mäkinen näytti käsillään ikään kuin, että pallo olisi ollut maalivahdin käsissä.

Tämän ottamani kuvan perusteella aika fifty-sixty, että voiko laskea maalivahdin käsissä olevaksi. Uskon, että löytyy tulkintoja molemmin päin. Itse tuomion oikeellisuudesta en osaa sanoa, kun pitkän linssi läpi katsottuna tilanteesta jää niin paljon näkemättä, enkä ole uusintana nähnyt. :)



Viihdyttävä tilanne kuitenkin kuvata, kun ensin tulee kontakti, sen jälkeen maalituuletus...



...ja sen jälkeen vitutus.

« Viimeksi muokattu: 07.06.2021 klo 19:50:48 kirjoittanut r1kuexposures »

 
Sivuja: 1 ... 4 [5]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa