FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.11.2024 klo 16:54:45 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 116 [117] 118 ... 128

Kirjoittaja Aihe: Kisaturistien mustamaalaus  (Luettu 334926 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Musta Aurinko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #2900 : 30.07.2021 klo 18:58:09

Kuulostaa vanhemman kaartin puheilta nämä syyllistämiset. Itselle kaikki jolle olen Pietarireissusta puhunut (omasta ikäryhmästä, alle 25v) ovat harmitelleet vain sitä etteivät itse lähteneet.
trendkiller

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: ACK, Kanarialinnut, Packers

Vastaus #2901 : 30.07.2021 klo 19:58:06

Kuulostaa vanhemman kaartin puheilta nämä syyllistämiset. Itselle kaikki jolle olen Pietarireissusta puhunut (omasta ikäryhmästä, alle 25v) ovat harmitelleet vain sitä etteivät itse lähteneet.

Shokkiwau, eihän ne ota rokotettakaan ja levittävät pitkin Suomea mistään välittämättä.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3

Vastaus #2902 : 30.07.2021 klo 20:15:24

Shokkiwau, eihän ne ota rokotettakaan ja levittävät pitkin Suomea mistään välittämättä.

Eihän Pietarissa edes ollut muita kuin parikymppisiä nuoria ryyppäämässä, jalkapallo oli vain sivuseikka ja tekosyy lähteä ULKOMAILLE örveltämään (lausutaan ervaltamaan).

t: Sheimaajat
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #2903 : 31.07.2021 klo 00:18:10

Joo, kyllähän nuo iltapäivälehdet edelleenkin soittelevat mulle tasaisin väliajoin, ja kyselevät kommentteja. Eivät ilmeisesti ole kuitenkaan tarpeeksi mediaseksikkäitä kun niitä ei mediassa näy.

Olen ihan pirun ylpeä teistä kaikista, jotka olitte niin Köpiksessa kuin Pietarissa kannustaamassa Huuhkajia, ja myös teistä jotka jaksoitte lusia karanteenit Pietarin matkan jälkeen kunnialla läpi, ja saatiin minimoitua tartuntaketjut. SMJK joutunee vielä kerran jos toisenkin vääntämään viranomaisten kanssa siitä, missä tehtiin väärin ja kuka mokasi, Ja uskon, että me ollaan  aika vahvoilla näissä keskusteluissa

Eihän Pietarissa edes ollut muita kuin parikymppisiä nuoria ryyppäämässä, jalkapallo oli vain sivuseikka ja tekosyy lähteä ULKOMAILLE örveltämään (lausutaan ervaltamaan).

t: Sheimaajat

Kuinka pitkälle te aiotte jatkaa tätä ihmisten (ja itsenne) huijausta?

Nyt jumalauta Stadia ollaan mahdollisesti julistamassa tasoon, missä voidaan kieltää harrastustoiminta. Viime talvena meikäläinenkin yritti näihin rajoituksiin vaikuttaa kohtuullisella menestyksellä, mutta nyt tän Palloliiton tempauksen jälkeen ilmapiiri on hivenen muuttunut. Siihen muuttumiseen ei millään tavalla auta Kieraneitten erittäin ylimielinen asennoituminen sen jälkeen, kun hän on jättänyt asiat hoitamatta. Ymmärrän kyllä, että normioloissa ei noi matkustajaluettelot yms niin tärkeitä ookaan, oon nimittäin järjestellyt lukuisia matkoja (disclaimer, en oo ollut vastuullinen matkanjärjestäjä). Ymmärrän myös sen, että nuorten pitää töhöillä, koska koska muuten ne sen tekisivät.

Mutta: jos viranomaiset haluavat
- aikatalut -> ne todellakin laitetaan sinne, minne viranomainen ne haluaa laitettavan
- matkustajaluettelot -> ne todellakin laitetaan henkilötietoineen ja bussien istumakarttoineen sinne, minne viranomainen ne haluaa laitettavan

Nyt viranomaisten mukaan Palloliitto eli SMJK ei ole ollut viranomaisiin missään yhteyksissä toukokuun jonkun päivän jälkeen.

Ongelma ei suinkaan ole mikään tilastokikkailu tai kuinka paljon nyt näitä viruksia on tänne lentänyt, vaan on meidän jalkapalloihmisten (haluan uskoa, että myös Bunuel ja Kieran ovat jonkin sortin futisihmisiä touhuistaan huolimatta) mahdollisuus jatkaa sitä hyvää työtä, mitä seurat ovat tämän vuosituhannen tehneet. Vielä viime jouluna tuntui siltä, että noitten määräysten kanssa pystyisi neuvottelemaan, koska futiksella oli hyvä maine.  Nyt ei ole. Mistäköhän syystä?

PS EDIT: Rokotukset + nuorten mahdollinen kevyt tapa kokea tämä sairaus luovat tietty positiivista uskoa. Meidän valtaapitävillä on nyt käsillä si vaikee ongelma: mihin se viiva vedetään. Kuka kuolee, kuka harrastaa, kuka käy koulua jne. Ei oo helppo rasti enkä toivoisi, että hunajat sitä ylimielisyyksissään myöskään vaikeuttaisivat.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2021 klo 00:25:35 kirjoittanut fingerström »
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)

Vastaus #2904 : 31.07.2021 klo 00:31:49

Mutta: jos viranomaiset haluavat
- aikatalut -> ne todellakin laitetaan sinne, minne viranomainen ne haluaa laitettavan
- matkustajaluettelot -> ne todellakin laitetaan henkilötietoineen ja bussien istumakarttoineen sinne, minne viranomainen ne haluaa laitettavan

Nyt viranomaisten mukaan Palloliitto eli SMJK ei ole ollut viranomaisiin missään yhteyksissä toukokuun jonkun päivän jälkeen.
Eikö smjk ilmoittanut aikataulut ja matkustajamäärät ennakkoon sovitusti? Eikö matkustajaluettelot ja finentryt toimitettu pyydetysti?

Tässä on ongelma jos viranomaiset eivät ole kuunnelleet eivätkä ottaneet vastaan lomakkeita kaikilta. Lisäksi vaikuttaa siltä, ettei ole näitä tietoja siirtynyt kuntiin tartunnan jäljitykseen.

Tässä ei voi smjk (ei Palloliitto) voittaa mitenkään, koska viranomaiset ovat julkisesti (ehkä yksityishenkilöinä) puhuneet vähän muunneltua totuutta.???

Ei tuossa ole ylimielistä sanoa että tehtiin ohjeiden ja määräysten mukaan.
Pikka

Poissa Poissa

Vastaus #2905 : 31.07.2021 klo 00:47:22

Kyllä ne jäljittäjät ainakin stadissa ovat olleet hyvinkin kartalla näistä. En tiedä, jos jossain toisessa kunnassa sitten puuhastellaan. Helsingissä touhu vaikutti ammattimaiselta.

Fingerström ja muutama muu täällä voisi vetää happea ja mennä ulos, jos noin ahdistaa Suomen uskolliset kannattajat.Tai vaihtaa jonnekin Iltalehden paskasaitille muiden elämänkoululaisten kanssa purkamaan omaa ahdistustaan ja nälvimään kaikkea mikä liikkuu (unohtamatta tietty jokaisen koronajutun lukemista 24/7).

Kohta jatkuu Huuhkajien pelit. <3
Erval

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK

Vastaus #2906 : 31.07.2021 klo 01:22:22

On kyllä varsinainen asiantuntija tämä TYKSin tartuntataudeista vastaava ylilääkäri, kun hän tietää kertoa, että Pietarin veteraanit kävivät hakemassa jo huhtikuussa deltan tänne Suomeen. "Ylos"

Hänen lisäkseen ei kait mikään muu varteenotettava taho ole sysännyt deltan leviämistä Pietarin kävijöiden syyksi?

Kieranille Ylos. Kertoo paljon tästä nykyisestä tilanteesta, ettei edes paskamedia ole kehdannut hänen kommenttejaan käyttää, vaikka varmasti haluaisivat meitä syyttää ja paskaotsikkoja asiasta tehdä.

Lähes kaikki varteenotettavat tahot ovat todenneet, että tartunnat lähtivät uuteen nousuun kisaturismin takia. Te olette ihan kiitettävästi linkannut niitä toteamuksia tänne viimeisen kuukauden aikana. Kysehän ei ole siitä koska ensimmäinen deltatapaus tuli Suomeen, vaan siitä koska tilanne lähti käsistä. Touko-kesäkuussa tilanne oli koko ajan paranemaan päin, kunnes tuli tämä surullisen kuuluisa Pietarin kisaviikko. Sen jälkeen homma lähti käsistä ja tilanne on pahentunut koko ajan, kun nuoriso ei enää välitä. Jatkotartunnat ovat festarikävijöiden, baarissa juhlivien ynnä muiden syytä, mutta lävtölaukaus oli EM-turismi. Moni varmasti hoiti oman eristäytymisen kunnolla, mutta selvää on myös, että moni ei tehnyt niin.

Kertokaa nyt vielä mikä siinä Pietarin reissussa oli niin hienoa. Minulle ja monelle muulle se näytti siltä, että se hauskuus oli bilettämisessä eikä niinkään futiksessa. Itse futisosuushan meni aika lailla penkin alle. Suomihan pelasi surkeasti ja luulisi tosifanille ottavan koville moinen räpeltäminen. Olen ollut monessa vierasreissussa ja kyllähän se tappio kirveltää vielä enemmän, kun matsia ollaan menty katsomaan vieraisiin. Ne harvat kerrat, kun matsin lopputuloksella ei ole itselleni ole ollut niinkän väliä....no kyllä te tiedätte.
Pikka

Poissa Poissa

Vastaus #2907 : 31.07.2021 klo 01:29:46

En tunne henkilökohtaisesti ketään joka ei olisi hoitanut karanteenia asianmukaisesti ja sinulle ehkä vieras käsite, että todella moni mm. kiersi kaikki kisapääsyn taanneet pelit, niin kotona kuin vieraissa ja tuhansille tämä oli elämän kohokohta, jota odotettu ikuisuuden.

Onnittelut muuten että olet maanisesti suoltanut jo samaa tänne 55/56 edellistä viestiäsi. Harmi kuitenkin ettei omaan seuraan tai muihin futiskeskusteluihin ole kiinnostusta sinulta löytynyt yhtään vaikka kausi kiihkeimmillään käynnissä. Yksi viesti kolme kuukautta sitten oman seuran topikkiin. Mitä edes teet täällä foorumilla, jos jalkapallo ei kiinnosta?
Koira Ketkuli

Poissa Poissa

Vastaus #2908 : 31.07.2021 klo 06:44:21

Lähes kaikki varteenotettavat tahot ovat todenneet, että tartunnat lähtivät uuteen nousuun kisaturismin takia. Te olette ihan kiitettävästi linkannut niitä toteamuksia tänne viimeisen kuukauden aikana. Kysehän ei ole siitä koska ensimmäinen deltatapaus tuli Suomeen, vaan siitä koska tilanne lähti käsistä. Touko-kesäkuussa tilanne oli koko ajan paranemaan päin, kunnes tuli tämä surullisen kuuluisa Pietarin kisaviikko. Sen jälkeen homma lähti käsistä ja tilanne on pahentunut koko ajan, kun nuoriso ei enää välitä. Jatkotartunnat ovat festarikävijöiden, baarissa juhlivien ynnä muiden syytä, mutta lävtölaukaus oli EM-turismi. Moni varmasti hoiti oman eristäytymisen kunnolla, mutta selvää on myös, että moni ei tehnyt niin.

Kertokaa nyt vielä mikä siinä Pietarin reissussa oli niin hienoa. Minulle ja monelle muulle se näytti siltä, että se hauskuus oli bilettämisessä eikä niinkään futiksessa. Itse futisosuushan meni aika lailla penkin alle. Suomihan pelasi surkeasti ja luulisi tosifanille ottavan koville moinen räpeltäminen. Olen ollut monessa vierasreissussa ja kyllähän se tappio kirveltää vielä enemmän, kun matsia ollaan menty katsomaan vieraisiin. Ne harvat kerrat, kun matsin lopputuloksella ei ole itselleni ole ollut niinkän väliä....no kyllä te tiedätte.
Mitäs sä täällä vieläkin vingut? Ota vähän olutta ja rentoudu. Nykyään kaikilla on rokotteet ja ketään ei kiinnosta joku kesäflunssa.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura

Vastaus #2909 : 31.07.2021 klo 07:05:39

touko-kesäkuussa tilanne oli koko ajan paranemaan päin

Ei ollut, koska deltavariantti oli jo maassa ja sen osuus kasvoi koko ajan. Kaikkialla maailmassa delta on vallannut ”alan”, kun on kerran päässyt markkinoille. Suomi ei ole tästä poikkeus.
Apoc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS

Vastaus #2910 : 31.07.2021 klo 07:46:19

Joko niitä lopullisia kisaturistien R-lukuja on jostain saatavissa? Oma mielikuvani on, että R-luku olisi ollut tartunnan saaneilla kisaturisteilla jossain vaiheessa noin 0,3.
Hevi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS

Vastaus #2911 : 31.07.2021 klo 08:05:19

Kertokaa nyt vielä mikä siinä Pietarin reissussa oli niin hienoa. Minulle ja monelle muulle se näytti siltä, että se hauskuus oli bilettämisessä eikä niinkään futiksessa. Itse futisosuushan meni aika lailla penkin alle. Suomihan pelasi surkeasti ja luulisi tosifanille ottavan koville moinen räpeltäminen.

Eikö tämä idiootti saanut koskaan bännejä?
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.

Vastaus #2912 : 31.07.2021 klo 08:07:23

Uusi lainaus samasta viestistä, kun eka provo ei oikein ottanut tuulta alleen?

Se on helppo laittaa tuollaisia heittoja ilmoille vailla huolta faktoista, mutta annapa mulle lähteitä, missä joku varteenotettava taho toteaa nimen omaan Pietarin kävijöiden syytä olevan tämä tilanne. Tilastot joo kasvoivat reissun jälkeen, koska palaajat kävivät tunnollisesti testeissä, mutta se on tässä tapauksessa vain positiivinen asia.

Jos kysyt Futisforumilla, että mikä siinä Pietarin reissussa oli niin hienoa, niin taidat olla jo lähtökohtaisesti väärällä foorumilla.
Durden

Poissa Poissa

Vastaus #2913 : 31.07.2021 klo 08:07:45

Mitäs sä täällä vieläkin vingut? Ota vähän olutta ja rentoudu. Nykyään kaikilla on rokotteet ja ketään ei kiinnosta joku kesäflunssa.

Miten tässä muka voi rentoutua KUN JOUTUU PELKÄÄMÄÄN OMAN JA LÄHEISTENSÄ HENGEN PUOLESTA?
Laskikka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: NSFR

Vastaus #2914 : 31.07.2021 klo 08:42:47

SMJK-osioon ei edes jaksa ottaa kantaa, mutta:
Suomen suurimassa (=väkirikkaimmasss) sairaanhoitopiirissä on tällä hetkellä 0-1 henkeä tehohoidossa. Näin siis ainakin päivä, kaksi sitten. Tuskin on radikaalisti muuttunut.

Hallitus ja virkamieskunta lomailee ja meillä on edelleen käytössä vuosi sitten suunnitellut ja jo silloinkin ihan päästä vedetyt tartunta-asteikot käytössä, joiden perusteella rajoituksia asetetaan/puretaan. Puhumattakaan siitä, että yhtään henkeä ei Suomessa tuolloin ollut vielä edes osittain rokotettu.  Sieltähän pitäisi olla uusi strategia asteikkoineen tulossa, mutta mitäpä tässä kiirehtimään.

Jos nyt joku taho lähtee kieltämään vaikka harrastustoimintaa on se näillä sairaanhoidon lukemilla ihan täyttä älyttömyyttä vaikka päivittäiset tartuntaluvut olisivat tuplat nykyiseen. Näistä on ihan turha syyttää futisihmisiä, SMJK:a tai ketään muutakaan, jotka yrittävät elää elämiään. Eilenhän onneksi esim. joku savolainen AVI linjasi, että vaikka tartunnat ovat lisääntyneet, ei lisärajoituksille ole tarvetta, koska sairaalat ovat tyhjillään.

Ja Erval voisi kyllä painua vittuun.
Zazar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dreams can't be buy

Vastaus #2915 : 31.07.2021 klo 09:10:10

Onnittelut muuten että olet maanisesti suoltanut jo samaa tänne 55/56 edellistä viestiäsi. Harmi kuitenkin ettei omaan seuraan tai muihin futiskeskusteluihin ole kiinnostusta sinulta löytynyt yhtään vaikka kausi kiihkeimmillään käynnissä. Yksi viesti kolme kuukautta sitten oman seuran topikkiin. Mitä edes teet täällä foorumilla, jos jalkapallo ei kiinnosta?

Ilmiselvästi Erval elää kuin opettaa. Mies on tajunnut ettei kai minkään hifk:n kaltaisen paskaseuran katsominen ole kovin hienoa, kuitenkin joukkue jättää voittamatta suurimman osan matseistaan ja aikuiselle miehelle ottaa koville moinen räpeltäminen. Örveltäjiä tyynni koko "julliyhteisö" jotka joukkueen perässä yhä kehtaa reissata kannustamassa vaikka tulee pettymyksiä, ensi vuonna aikuinen mies menee vain lupin peleihin.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis

Vastaus #2916 : 31.07.2021 klo 09:49:20

Miksi puhut paskaa ja levität valheita?
SWE-DEN

Poissa Poissa

Vastaus #2917 : 31.07.2021 klo 10:11:15

Uusi lainaus samasta viestistä, kun eka provo ei oikein ottanut tuulta alleen?

Se on helppo laittaa tuollaisia heittoja ilmoille vailla huolta faktoista, mutta annapa mulle lähteitä, missä joku varteenotettava taho toteaa nimen omaan Pietarin kävijöiden syytä olevan tämä tilanne. Tilastot joo kasvoivat reissun jälkeen, koska palaajat kävivät tunnollisesti testeissä, mutta se on tässä tapauksessa vain positiivinen asia.

Jos kysyt Futisforumilla, että mikä siinä Pietarin reissussa oli niin hienoa, niin taidat olla jo lähtökohtaisesti väärällä foorumilla.

Selvitä itsellesi, ketä asiantuntijoita itse arvostat. Laita sitten Googlen hakukenttään hakusnalistaksi janarin nim, korona, Pietari, delta.
Saat henkilökohtaisen vastauksen tai et.

Eiköhän näistä ole jo graduja ja väitöskirjoja tekeillä. Odotellaan vuosi, niin tiede kertoo meille.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2021 klo 10:15:02 kirjoittanut SWE-DEN »
giro12

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #2918 : 31.07.2021 klo 10:21:25

Psykooseille ja trollaukselle Alas

Hyvä esimerkki terveyspalvelujen alasajosta koronan takia.

Eiköhän tässä syksyllä enää haeta tasapainoa sairaalahoidon tarpeen ja yhteiskunnan avoimuuden välillä. Ongelma on se, että riittävää määrää ihmisiä ei enää saa noudattamaan tiukkoja rajoituksia, paitsi ehkä jossain Kiinassa. Kannattaa alkaa availla verhoja - myös perunakellarissa.
Bootlegger

Poissa Poissa

Vastaus #2919 : 31.07.2021 klo 10:56:40

Selvitä itsellesi, ketä asiantuntijoita itse arvostat. Laita sitten Googlen hakukenttään hakusnalistaksi janarin nim, korona, Pietari, delta.
Saat henkilökohtaisen vastauksen tai et.

Eiköhän näistä ole jo graduja ja väitöskirjoja tekeillä. Odotellaan vuosi, niin tiede kertoo meille.

Jos jäi jotenkin epäselväksi, niin Mikael Jungner saati näköjään tilastoista täysin pihalla oleva TYKSin tyyppi eivät ole niitä varteenotettavia tahoja kertomaan faktapohjaista tietoa. Sitten kun joku tulee ulos datan kanssa, että tämä neljäs aalto lähti kisaturisteista, niin minäkin sen tosiasian uskon. Toistaiseksi on ollut aika hiljaista.

Samaan aikaan kun täällä tietyt vaahtosuut mutuilevat kisaturistien tuoneen deltan Suomeen, aiheuttaneen neljännen aallon, aiheuttavat tulevat lockdownit ynnä kaikki muut syytökset, niin valittavat myös, miten Pietarissa käyneet ovat ovat pilanneet suomifutiksen maineen ja jopa vuosikymmenien tehdyn työn. Mä kuitenkin väitän, että nämä samat tyypit ovat tehneet enemmän hallaa sille maineelle huutelemalla yksisilmäisiä mutujaan julkisella keskustelupalstalla kuin yli 99 % Pietarissa käyneistä.
SWE-DEN

Poissa Poissa

Vastaus #2920 : 31.07.2021 klo 11:06:44

Jos jäi jotenkin epäselväksi, niin Mikael Jungner saati näköjään tilastoista täysin pihalla oleva TYKSin tyyppi eivät ole niitä varteenotettavia tahoja kertomaan faktapohjaista tietoa. Sitten kun joku tulee ulos datan kanssa, että tämä neljäs aalto lähti kisaturisteista, niin minäkin sen tosiasian uskon. Toistaiseksi on ollut aika hiljaista.

Samaan aikaan kun täällä tietyt vaahtosuut mutuilevat kisaturistien tuoneen deltan Suomeen, aiheuttaneen neljännen aallon, aiheuttavat tulevat lockdownit ynnä kaikki muut syytökset, niin valittavat myös, miten Pietarissa käyneet ovat ovat pilanneet suomifutiksen maineen ja jopa vuosikymmenien tehdyn työn. Mä kuitenkin väitän, että nämä samat tyypit ovat tehneet enemmän hallaa sille maineelle huutelemalla yksisilmäisiä mutujaan julkisella keskustelupalstalla kuin yli 99 % Pietarissa käyneistä.

On kai selvää, että deltavariantti alkoi levitä Suomessa jo ennen Pietarin kisareisuuja. Olen itse tulkinnut asiantuntijoiden väitteiden perusteella ilmiön vahvistuneen kisaturistien myötävaikutuksella.

En itsekään pidä esimerkiksi Ljungneriä asiantuntijana.

Luotettavan datan kerääntyminen ottaa aikansa. Jokseenkin varmaasti saamme siitä datasta pätevän tulkinnan vuoden sisällä.

Täällä on aika moni julistanut Pietarin kävijöiden vastuuntuntoisuutta varotoimenpiteissä. Ovatko nämä kävijät jossakin (ei THL:n) orwellilaisessa seurannassa vai miten itse kukin julistaja voi tietää kaikkien näiden kävijöiden vastuullisuuden määrän ja laadun? Faktahan on, että syystä tai toisesta viranomaisilla on ollut suuria vaikeuksia tavoittaa monia kisaturisteja reissun jälkeen.
Bootlegger

Poissa Poissa

Vastaus #2921 : 31.07.2021 klo 11:28:47

On kai selvää, että deltavariantti alkoi levitä Suomessa jo ennen Pietarin kisareisuuja. Olen itse tulkinnut asiantuntijoiden väitteiden perusteella ilmiön vahvistuneen kisaturistien myötävaikutuksella.

Voisitko linkata nuo jutut, joista tulkitset deltan vahvistuneen kisaturistien takia?

Täällä on aika moni julistanut Pietarin kävijöiden vastuuntuntoisuutta varotoimenpiteissä. Ovatko nämä kävijät jossakin (ei THL:n) orwellilaisessa seurannassa vai miten itse kukin julistaja voi tietää kaikkien näiden kävijöiden vastuullisuuden määrän ja laadun?

No ainakin isommin faktoin täällä voi julistaa suurimman osan olleen vastuuntuntoisia, kun lukee täällä olleita (varmaankin satoja) viestejä eri nimimerkeillä, jotka raportoivat olleensa karanteenissa, käyneensä testeissä ja olleensa muutenkin niin kuin on ohjeistettu – tai jopa tehneensä enemmän kuin mitä ohjeet neuvovat. Samoja viestejä olen lukenut omassa somekuplassani useita kymmeniä.

Faktahan on, että syystä tai toisesta viranomaisilla on ollut suuria vaikeuksia tavoittaa monia kisaturisteja reissun jälkeen.

Jos viittaat siihen yhteen uutiseen, jossa joku sanoi yhden pk-seudun kunnan kisaturistien vältelleen koronajäljittäjiä, niin sekin uutinen jäi sopivasti siihen tilaan, että IS revitteli isoin otsikoin kisaturistien agressiivisesti välttelevän jäjittäjiä. Toisin sanoen ihan täyttä mutupaskaa jos ja kun tämä tyyppi ei tarkemmin faktoja tästä kunnasta ja heidän välttelijöiden lukumäärästä yhtä-kahta lausetta enempää suostu kertomaan. Koronajäljitystopikissahan raportoitiin jatkuvalla syötöllä, miten ei ole kukaan soitellut, vaikka on odottanut viikon päivät soittoa. Mutta helppohan tuosta on siten vetää faktaksi, että jäljittäjiäkin on vältelty oikein tarkoituksella.

zapatero

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Brand of the Brave

Vastaus #2922 : 31.07.2021 klo 11:38:04

Joko niitä lopullisia kisaturistien R-lukuja on jostain saatavissa? Oma mielikuvani on, että R-luku olisi ollut tartunnan saaneilla kisaturisteilla jossain vaiheessa noin 0,3.

Noiden ali-R:ien laskeminen on aika turhaa.

Esim. jos kaksi tyyppiä käy Pietarissa, molemmat saa koronan, toinen tartuttaa hoitoalalla työskentelvän puolisonsa, jonka tartunta taas johtaa hoitolaitosepidemiaan.

R on periaatteessa matkaajilla tällöin 0,5, mutta seurauksena epidemia ryöpsähti.

Pietarin reissuilla oli vaikutusta epidemiatilanteeseen. Se kuinka iso ja ratkaiseva, niin en tiedä tietääkö kukaan. Ainakin poliitikot ja johtavat asiantuntijat ovat joka tapauksessa kieli keskellä suuta, koska yleinen käsitys on ettei sheimauksesta ole kuin haittaa.

Sen vuoksi Pietariin matkailua ei suositeltu, koska tiedettiin että mitä enemmän porukkaa sitä todennäköisemmäksi käy se, että virus löytää reitin levitä laajalle yhteiskunnassa. Näin siis vaikka jokainen matkaaja toimisi niin vastuullisesti kuin omassa elämässään kykenisi...
« Viimeksi muokattu: 05.08.2021 klo 03:00:20 kirjoittanut zapatero »
FCSTOKE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Jokerit SalPa LoPa Stoke City UD Las Palmas HSV

Vastaus #2923 : 31.07.2021 klo 11:47:50

En ole lukenut tätä tämän enempää mutta onko täällä ollut puhetta siitä ettei Vaalimaalla Kymsotella ollut jääkaappi tiloja 350 näytteelle ja se oli suurin syy miksi seuraavana päivänä lähes kaikki laskettiin ilman testiä läpi. Minä olin siellä aamulla kuuden aikoihin ja kuulin kun kaksi rouvahoitajaa keskusteli siitä.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3

Vastaus #2924 : 31.07.2021 klo 12:35:31

Sheimaajat voisivat mennä Vaalimaalle sanomaan "soo soo" kaikille niille sadoille rajanylittäjälle, jotka tuolta päivittäin Suomen puolelle tulee. Näiden mukana tosin se virus ei lainkaan voi liikkua ennen, eikä varsinkaan jälkeen jalkapallokisojen.

Tai miksei vaikka Helsinki-Vantaalle sheimaamaan ULKOMAILTA (lue: ryyppäämässä ja rellestämässä olleita) tulevia.

Ei oo helppo rasti enkä toivoisi, että hunajat sitä ylimielisyyksissään myöskään vaikeuttaisivat.

Elä sinä poika minulle kiukuttele. Toki nykyisellään mm. tällä rokotuskattavuudella pidänkin koko tautia lähinnä meemiflunssana ja varmasti tässä suhtautumisessa keskimääräistä löyhempi.

Siitä huolimatta en ole futispelien lisäksi ottanut osaa yhteenkään massatapahtumaan maaliskuun 2020 jälkeen, enkä myöskään käynyt baarissa RYYPPÄÄMÄSSÄ tai RELLESTÄMÄSSÄ koko tällä vuosikymmenellä. Tosin terassilla käyntiin olen syyllistynyt tänä kesänä kaksi (2) kertaa ja ensi keskiviikkona ajattelin ottaa osaa Maustetyttöjen ulkokeikalle, joten lisättäkööt ne syntilistaani :).

Toki suurin synti futisforumilla herran vuonna 2021 tuntuukin olevan jalkapallo-otteluissa käyminen, vaikka muutoin päivät kuluisivatkin spämmiluolassa etätöissä ihmiskontakteja ja massatapahtumia vältellen. En siis erityisesti osaltani koe kovinkaan merkityksellisesti vaikeuttavani koronatilannetta, vaikka nimimerkin takaa tuleekin naureskeltua sheimaajille jalkapalloaiheisella keskustelupalstalla.

Sivuja: 1 ... 116 [117] 118 ... 128

Siirry: