Erval
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK
|
|
Vastaus #2925 : 31.07.2021 klo 15:36:29 |
|
En tunne henkilökohtaisesti ketään joka ei olisi hoitanut karanteenia asianmukaisesti ja sinulle ehkä vieras käsite, että todella moni mm. kiersi kaikki kisapääsyn taanneet pelit, niin kotona kuin vieraissa ja tuhansille tämä oli elämän kohokohta, jota odotettu ikuisuuden.
Onnittelut muuten että olet maanisesti suoltanut jo samaa tänne 55/56 edellistä viestiäsi. Harmi kuitenkin ettei omaan seuraan tai muihin futiskeskusteluihin ole kiinnostusta sinulta löytynyt yhtään vaikka kausi kiihkeimmillään käynnissä. Yksi viesti kolme kuukautta sitten oman seuran topikkiin. Mitä edes teet täällä foorumilla, jos jalkapallo ei kiinnosta?
Elämän kohokohta tuollainen alkusarjarävellys voi olla vain ihmisellä, joka ei ole elänyt kovinkaan paljoa. Toivottavsti sinullekin elämän aikana tulee vielä kirkkaampia hetkiä, ehkä jopa sellaisia, joissa olet itse suorittanut tai saavuttanut jotain. Kisaturismihan ei hirveätä kompetenssia vaadi, vaikka joillekin karanteeni- ja eristäytymissuositusten ja säännösten ymmärtäminen on osoittautunut liian vaikeaksi. Hienosti olet jaksanut tilastoida mun viestejä, enpä olisi uskonut, että mun jutut ovat noinkin kiinnostavia. Tänä vuonna en ole koronariskin takia ollut katsomossa ja kyllä se valitettavasti näkyy mulla myös siinä, etten tunne tämän kauden jengiä yhtä hyvin, kuin aiempien kausien joukkueita. Siksi en ole kommentoinutkaan. Jos jaksaisit kaivaa vähän kauemmas viestihistoriaani, niin löytäisit satoja viestejä IFK-topiceista. Klubia en tule ikinä kannustamaan vaikken jaksa vihatakaan. Hyvä kuitenkin, että Malmö voitti. Jalkapallo kyllä kiinnostaa ja nimenomaan itse peli, ei fanittaminen ja sen ympärillä pyörivät lieveilmiöt. Silloin, kun itse suhtauduin urheiluun kaikista fanaattisimmin, oli tulos minulle kaikki kaikessa. Se määritteli oliko ottelu hyvä vai huono kokemus. Sehän ei tarkoita, että jengiä hylätään huonojen tulosten takia, silloin on vain helvetin paljon raskaampaa. Nykyään voitot ja tappiot eivät enää aiheuta samanlaista tunteiden vuoristorataa, koska elämään on tullut tärkeämpiäkin asioita. Jos olisin 25-30 v nuorempi ja Huuhkajat olisi minulle se kaikkista rakkain joukkue, ja jos olisin vaivautunut lähtemään viikoksi ulkomaille katsomaan joukkueen historian tärkempiä otteluita ja niistä olisi tuliaisina kaksi surkeaa tappiota, niin olisi täysin murtunut. Miten sellainen voi olla elämän kohokohta die hard fanille? Nautitteko te surkeista esityksistä ja tappioista? Olin paikalla 1997 surullisen kuuluisassa Unkari pelissä. Ei tulisi mielenkään kutsua sitä miksikään kohokohdaksi. Sehän oli aivan karmea kokemus, yksi kamalimmista ikinä. En ymmärtä sellaista fanittamista, jossa itse fanittaminen on tärkeämpää, kuin peli ja tulos. Fanikatsomoissa keskitytään ihailememaan oman katsomon laulantaa ja menoa. Puolet porukasta katsovat selin ottelua ja kuvaavat fanikatsomoa ja somettavat minkä kerkiävät.
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura
|
|
Vastaus #2926 : 31.07.2021 klo 15:42:50 |
|
Elämän kohokohta tuollainen alkusarjarävellys voi olla vain ihmisellä, joka ei ole elänyt kovinkaan paljoa. Samaa mieltä. Mun mielestä Vepsun voiton VIFK:stä tai Jarosta pitää olla elämän kohokohta. Niihin verrattuna mikään muu ei voi tuntua juuri miltään. Jos et ole samaa mieltä, et ole pätevä arvottamaan sitä, miltä mikäkin asia saa tuntua.
|
|
|
|
Hunaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
|
Vastaus #2927 : 31.07.2021 klo 15:44:14 |
|
56. viesti tuhtia sheimaamista.
Sä vaikutat kyllä niin hilpeältä veikolta, että olisit varmasti miellyttävää seuraa esimerkiksi terassille!! Siis sillä oletuksella, ettet pitäisi moista hupatusta turhimpana paskana ja suurimpana ajanhukkana ikinä missään, kun sekin aika olisi tehokkaampaa käyttää itsensä kehittämiseen!
|
|
|
|
Pemari
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF3
|
|
Vastaus #2928 : 31.07.2021 klo 16:26:09 |
|
Otteluiden lopputuloksethan eivät ole olleet vielä tiedossa silloin, kun matkustamispäätös alkulohkomatseihin tai kisamatkan arvottaminen elämän kohokohtien joukkoon on tehty. Vasta tuomarin puhallettua pelin päättyneeksi voidaan tietää, onko matkustettu tappiolliseen matsiin.
On siis varsin erikoista, että nämä Vesa Rantasen tai Ervalin kaltaiset jalkapallonvihaajat käyttävät otteluiden lopputuloksia argumenttina kisaturistien matkustuspäätöksien mustamaalaamiseksi.
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
|
|
Vastaus #2929 : 31.07.2021 klo 16:31:27 |
|
On siis varsin erikoista, että nämä Vesa Rantasen tai Ervalin kaltaiset jalkapallonvihaajat käyttävät otteluiden lopputuloksia argumenttina kisaturistien matkustuspäätöksien mustamaalaamiseksi. Heille on pitkä elämä ehkä opettanut, että mitä tahansa ovat yrittäneetkin, epäonnistuminen on ollut aina tuloksena
|
|
|
|
giro12
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #2930 : 31.07.2021 klo 16:37:28 |
|
|
|
|
|
Peledinho
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat & modetiimi
|
|
Vastaus #2931 : 31.07.2021 klo 16:43:53 |
|
Elämän kohokohta tuollainen alkusarjarävellys voi olla vain ihmisellä, joka ei ole elänyt kovinkaan paljoa. Toivottavsti sinullekin elämän aikana tulee vielä kirkkaampia hetkiä, ehkä jopa sellaisia, joissa olet itse suorittanut tai saavuttanut jotain.
ei vittu. Ei saatana.
|
|
|
|
Björn Kikkelsson
Poissa
Suosikkijoukkue: Kissat & Artisaanit
|
|
Vastaus #2932 : 31.07.2021 klo 16:46:27 |
|
|
|
|
|
Laskikka
Poissa
Suosikkijoukkue: NSFR
|
|
Vastaus #2933 : 31.07.2021 klo 16:46:36 |
|
Alkusarjarävellys Vittu ku hävettää. Mikä riski, Erval, siellä futiskatsomoissa on nyt niin pelottanut, sanotaanko nyt pre-deltajengi?
|
|
|
|
CadornaFC
Poissa
Suosikkijoukkue: Calcio,Fußball,Huuhkajat,Kaakon Kolmonen
|
|
Vastaus #2934 : 31.07.2021 klo 16:56:34 |
|
öyh öyh öyh
mitä jos suksisit vaikka vittuun?
|
|
|
|
Pelle-Wermanni
Poissa
|
|
Vastaus #2935 : 31.07.2021 klo 17:01:08 |
|
mitä jos suksisit vaikka vittuun?
Ei kyseinen kaveri taida nähdä vittuja kuin netissä
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #2936 : 31.07.2021 klo 18:40:20 |
|
Media on kiistatta syyllistynyt mustavalkoisuuteen ja tietynlaiseen mutkien suoriksi vetämiseen.
Tuohan ei kuitenkaan poista mitenkään sitä, että kisaturismin puolustelussa on fokus hieman epäselvä. Samaan aikaan korostetaan, että tunnollisesti kyllä pidettiin karanteenit ja noudatettiin muita suosituksia, mutta samaan aikaan annetaan ymmärtää että mitä sitten vaikka tulisikin tautia kun ei se niin vakavaa ole, "kesäflunssa". Kolmantena sitten henkilökohtaiset hyökkäykset heitä kohtaan, jotka tätä kisaturistien toimintaa ovat kritisoineet.
|
|
|
|
Kuhnuri
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #2937 : 31.07.2021 klo 19:53:06 |
|
Elämän kohokohta tuollainen alkusarjarävellys voi olla vain ihmisellä, joka ei ole elänyt kovinkaan paljoa.
Helvetin huono provo tai sitten olet aivan vitun idiootti kusipää. Sun tapauksessa veikkaan jälkimmäistä. Joten painuisitko vittuun täältä.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #2938 : 31.07.2021 klo 20:21:58 |
|
Otteluiden lopputuloksethan eivät ole olleet vielä tiedossa silloin, kun matkustamispäätös alkulohkomatseihin tai kisamatkan arvottaminen elämän kohokohtien joukkoon on tehty. Vasta tuomarin puhallettua pelin päättyneeksi voidaan tietää, onko matkustettu tappiolliseen matsiin.
On siis varsin erikoista, että nämä Vesa Rantasen tai Ervalin kaltaiset jalkapallonvihaajat käyttävät otteluiden lopputuloksia argumenttina kisaturistien matkustuspäätöksien mustamaalaamiseksi.
Ylläoleva on muuten todella hienosti tiivistetty! Minäkin ihmettelen, miten vaikeaa ylläolevan lainauksen sisältämää asiaa muuten ihan järkeviltäkin tuntuvien ihmisten on ymmärtää. Jos haluaa kokea ne kaikkein hienoimmat onnistumiset, on pakko varmuuden vuoksi käydä mahdollisimman monessa ottelussa. Ne, jotka yrittävät poimia vain rusinat pullasta, päätyvät usein valitsemaan väärät ottelut ja missaavat parhaat kohokohdat. En muutenkaan lähtisi vähättelemään tappiomatsien merkitystä koettujen elämysten joukossa. Juuri katkerien tappioiden jälkeen ne onnistumiset tuntuvat niin hienoilta. Eihän mikään tuntuisi miltään, jos oma joukkue voittaisi koko ajan. Unkari-matsin loppusähellys 11.10.1997 on osa sitä pitkää tarinaa, joka johti 2020 EM-kisoihin.
|
|
|
|
ALPPIK
Paikalla
Suosikkijoukkue: Free Tonya Harding 1994
|
|
Vastaus #2939 : 31.07.2021 klo 20:26:50 |
|
Media on kiistatta syyllistynyt mustavalkoisuuteen ja tietynlaiseen mutkien suoriksi vetämiseen.
Tuohan ei kuitenkaan poista mitenkään sitä, että kisaturismin puolustelussa on fokus hieman epäselvä. Samaan aikaan korostetaan, että tunnollisesti kyllä pidettiin karanteenit ja noudatettiin muita suosituksia, mutta samaan aikaan annetaan ymmärtää että mitä sitten vaikka tulisikin tautia kun ei se niin vakavaa ole, "kesäflunssa". Kolmantena sitten henkilökohtaiset hyökkäykset heitä kohtaan, jotka tätä kisaturistien toimintaa ovat kritisoineet.
Minä taas en näe lainkaan yllättävänä, että SMJK:n kokoiseen yhdistykseen mahtuu monta ääntä ja monta, osittain vastakkaistakin, näkökulmaa. Itse kyllä tunnollisena pidin karanteenin ja olin koko ajan varautunut sen pitämään sekä suosittelin kaikkia muitakin pitämään karanteenin ohjeistuksen mukaisesti miettimättä tarvetta poiketa siitä. Toisaalta samalla kunniotin venäläisten mutkatonta suhtautumista tautiin ja virukseen, kun Pietarhovin puistoissa tai Nevski Prospektin jalkakäytävällä ei vaellella maski naaman edessä edes deltavariantin jyllätessä. Tilastojen valossa venäläismiesten odotettavissa oleva ikä oli jo ennen koronaakin reippaasti suomalaista alempi eli suhtautuminen henkilökohtaiseen turvallisuuteen ja terveyskysymksiin itärajan takana on johdonmukaisesti kokonaisvaltaisesti leppoisampi. E: huonosti luettu Keisarin viesti. Tuossahn puhutaan kisaturismista yleensä. Yllättäen kun tarkastelu laajennetaan myös SMJK:n ulkopuolelle, niin löytyy entistä enemmän sekä "pidin karanteenin tunnollisesti" että "just a flu"-porukkaa sekä näiden lisäksi varmasti vielä jopa sellaisia, jotka eivät koe mielipidettään niin merkittävänä että kokisivat tarvetta kirjoittaa sitä auki. Jos jossain futismatsissa on tuhansia suomalaisia paikalla, niin kysessä on monessa asiassa aika heterogeeninen porukka.
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.07.2021 klo 20:41:13 kirjoittanut ALPPIK »
|
|
|
|
|
Homer
Poissa
Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka
|
|
Vastaus #2940 : 31.07.2021 klo 21:29:47 |
|
Elämän kohokohta tuollainen kymmenien jankkaavien viestien kirjoittaminen tähän ketjuun voi olla vain ihmisellä, joka ei ole elänyt kovinkaan paljoa.
|
|
|
|
kokistuoppi
Poissa
Suosikkijoukkue: #HindenburgtheOligarchy
|
|
Vastaus #2941 : 31.07.2021 klo 21:34:13 |
|
Ääneen kannattaminen on noloa ja häviäjien kannattaminen noin ylipäänsä turhaa. EM-kisojen 17. sijaa tulee hävetä, kun ei tullu edes mitalia. Siinä on kyllä suomalainen boomerius tiivistettynä.
|
|
|
|
Durden
Poissa
|
|
Vastaus #2942 : 31.07.2021 klo 21:35:57 |
|
Ei EM-kisojen 17.sija ei ole häpeä silloin, jos olet itse saavuttanut sen.
|
|
|
|
Hunaja
Poissa
|
|
Vastaus #2943 : 31.07.2021 klo 23:07:44 |
|
Ihan mielenkiinnosta, miksi muuten Erval itse ostit alkujasi liput Tanska-Suomi -otteluun?
a) Ostitko liput vain sattumalta juuri Suomen historialliseen arvokisaotteluun? b) Halusitko saada elämyksen ja kokea paikan päällä Suomen historiallisen arvokisaottelun? c) Ennustitko ottelun lopputuloksen ennakkoon ja tiesit liput ostaessasi, että Suomi voittaa Tanskan, jolloin paikan päälle meneminen on ok, toisin kuin tappion koittaessa?
|
|
|
|
pilkku seiska
Poissa
Suosikkijoukkue: Just leave me alone - I know what i´m doing
|
|
Vastaus #2944 : 31.07.2021 klo 23:57:37 |
|
Ei ollut, koska deltavariantti oli jo maassa ja sen osuus kasvoi koko ajan. Kaikkialla maailmassa delta on vallannut ”alan”, kun on kerran päässyt markkinoille. Suomi ei ole tästä poikkeus.
Ja eikös näitä Suomen ja Venäjän välisiä rajanylityksiä ole kymmeniätuhansia per kuukausi? Jotenkin kävisi järkeen, että deltaa olisi tullut / tulisi jatkuvasti lisää näiden rekkamiesten ja suomenvenäläisten mukana, jotka tauotta suhaavat maiden välillä. Ei voi kuin ihmetellä näitä jungnereita ja muita kaltaisiaan, jotka vetävät mutkat suoriksi huuhkajafaneja syyllistäessään. Melkoista populismia.
|
|
|
|
fundaet
Poissa
|
|
Vastaus #2945 : 01.08.2021 klo 05:25:21 |
|
Tässä mennään jo juhannusvapailla ja jos tsekkaat mun viime aikojen viestittelyä, niin huomaat, ettei niitä viestejä ole ennen eilistä tullut kovinkaan montaa. Lomaakin pukkaa päälle kohta, eli olisi kiva jos pysyisitte kaikki seuraavat kaksi viikkoa omissa oloissanne. Kuuma voi tulla siellä kerrostalon yksiössä ilman ilmastointia, mutta mitäs läksitte.
Dear Erval, miten meni lomat? Ilmeisesti kerrostaloyksiössä spämmätessä? Onko paljon vielä lomaa jäljellä, muistelen sinun kertoneen että normaali arkena et kerkeä forkalle kirjoittelemaan koska elämässä on sen verran paljon sisältöä? Toivotan siis tässä kohtaa sinulle oikein mukavaa loppuvuotta! Nähdään taas hiihtoloma-aikaan.
|
|
|
|
Homer
Poissa
Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka
|
|
Vastaus #2946 : 01.08.2021 klo 08:47:59 |
|
Oletan, että Erval ottaa yhteyttä iltapäivälehtiin ja kertoo, kuinka hänet bännättiin foorumilta koska kirjoitti TOTUUKSIA Pietarin kisaturisteista. SMJK ei kestänyt KRITIIKKIÄ!
|
|
|
|
Hunaja
Poissa
|
|
Vastaus #2947 : 01.08.2021 klo 09:07:47 |
|
Oletan, että Erval ottaa yhteyttä iltapäivälehtiin ja kertoo, kuinka hänet bännättiin foorumilta koska kirjoitti TOTUUKSIA Pietarin kisaturisteista. SMJK ei kestänyt KRITIIKKIÄ!
Sama taktiikka poiki tuloksen ainakin ensimmäisellä yrittämällä.
|
|
|
|
Hippo
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet - FC Ilves - Tampere
|
|
Vastaus #2948 : 01.08.2021 klo 09:41:55 |
|
Itse olen parempi ihminen* ja jätin kaikki kisaturistijutut väliin. Ärsyttää vain tämä mustavalkoisuus näissä kommenteissä, vähän puolin ja toisin, mutta suurin ärsytysaihe on yksittäisen ryhmän (esim. jalkapallofanit) tai yksittäiseen ihmiseen (esim. Kiuru) kohdistuvat rajavedolliset syytökset. Mutta vähän faktatilastoa itärajan ylittäneistä henkilöistä toukokuun ajalta. Ihan vain, että saadaan oikeasti numerodataa tähän melskaamiseen: Matkustajat itärajalla 1.5. - 31.5.2021 Venäjältä SuomeenRajanylityspaikka | | Ihmisten lukumäärä | Imatra | | 3555 | Kuusamo | | 48 | Niirala | | 5143 | Nuijamaa | | 9055 | Parikkala | | 580 | Raja-Jooseppi | | 105 | Salla | | 110 | Vaalimaa | | 9845 | Vartius | | 1396 | Vainikkala | | 20 | Yhteensä siis 31967 rajaylitystä Venäjältä Suomeen toukokuussa 2021.Lähde: https://tulli.fi/tilastot/taulukot/logistiikkatilastojaTämän verran liikkuu siis normaalina koronakuukautena henkilöitä Venäjältä Suomeen. Kesäkuun tilastoja ei vielä ole julkaistu, mutta silloin liikennettä on oletettavasti vähän enemmän, kun tähän lisätään kesäloma-aika ja jalkapalloturistit. *) Oli liput kaikkiin peleihin mutta kisajärjestäjät eivät osanneet päättää ajoissa kuinka monta henkeä pääsee stadioneille, pääseekö ollenkaan, pelataanko kisat jne. ja Suomen ylimmät päättäjät taas eivät osanneet päättää saako matkustaa ja kuinka ja miten jne., joten lopulta työnantajan edustaja päätti, että olen töissä kisa-aikana.
|
|
|
|
|
|
|