FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 11:19:25 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5
 
Kirjoittaja Aihe: Huuhkajien yhteiskunnallinen imago  (Luettu 24742 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kakskytkahdeksan

Poissa Poissa


Vastaus #75 : 19.11.2021 klo 15:21:58

Ei kyllä munkaan kendojengistä junnuna kukaan polkenut fillarilla lätkäkassin ja -mailan kanssa talvisin.

Itse poljin, oli taitolaji saada lätkäkassi ja koulureppu Durangoon. Ensin kamat koppiin venaamaan treenejä ja siitä kouluun.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #76 : 19.11.2021 klo 16:56:56

Vuoden 2016 EM-kisojen aikana taidettiin arvioida, että noin kymmenesosa islantilaisista oli matkustanut kisoja seuraamaan Ranskaan. Mikä lienee vieraskannattajien määrä nykyään? Ja jos tilanne on se, että laajempi futiskiima herää aina kahden vuoden välein kun pelataan ratkaisevia karsintapelejä, jos ne nyt Suomella vielä ovat ratkaisevia, niin miten se oikeastaan eroaa täälläkin mainitusta jääkiekkokulttuurista, jossa seurataan urheilua vuodessa Suomen MM-skodapelien verran? Osittain eri ihmiset toki on kyseessä ja parempi tietysti että herättää edes silloin..
Ei ehkä kannata hakea säännönmukaisuuksia nyky-Islannista, kun joukkue on niin poikkeuksellisen katastrofin keskellä.
Pemari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF3


Vastaus #77 : 19.11.2021 klo 17:08:22

nyt heti "uuden" Olympiastadionin loppuunmyyty ottelu Ranskaa vastaan olisi muka muuttanut jalkapallon aseman Suomessa. Katsotaan mikä on meininki seuraavissa karsinnoissa, kun palataan ns. "normaaliin" ja pelataan Kreikkaa vastaan panoksetonta ottelua pari kierrosta ennen karsinnan loppua.

Ei kyse ole mistään yhdestä loppuunmyydystä ottelusta, vaan parikymmentä vuotta jatkuneesta trendistä, jossa miesten A-maajoukkue kerää kovia katsojamääriä ja otteluista on muodostunut askel askeleelta tunnelmaltaan ja yleisömääriltään Suomen ykköstapahtumia, jotka vetävät puoleensa paljon uusia katsojia jalkapalloyhteisön ulkopuolelta.
Cuoma

Poissa Poissa


Vastaus #78 : 19.11.2021 klo 17:11:13

Joo, kyllähän Leijonat varmasti kärsii siitä, että viimeksi pelattu maaotteluita tosissaan 8 vuotta sitten. World Cupia en tähän laske, koska ei ollut puhtaasti maajoukkueturnaus.

Se on pitkä aika, kun Huuhkajat pelaa samaan aikaan monta kertaa vuodessa.
Queerinho

Poissa Poissa


Vastaus #79 : 19.11.2021 klo 17:41:11

Tämä siis lähti liikkeelle jatkoaikalaisten kärjistyksestä. Nämä eivät näytä ymmärtävän sitä hukattua potentiaalia, joka heiltä on jäänyt käyttämättä. Futiksen kannalta ehkä hyväkin juttu, mutta itse varoisin samaan suohon uppoamista. Valikoituihin segmentteihin keskittyminen yhä pirstaloidummassa maailmassa ei ole kovin fiksu taktiikka. Potin vie se joka onnistuu kokoamaan eri lähtökohdista olevat ihmiset yhteen.

Vastakkainasettelu voi toimia esim. saman kaupungin seurojen kesken, jolloin paikallismatseihin saadaan kunnon vääntö. Sen sijaan tuntuisi vähän oudolta ajatella, että samanlainen taktiikka toimisi futiksen tai lätkän kohdalla kun tavoitteena on sitouttaa ihmisiä maajoukkuetason urheiluun. Luulisi että fiksuin lähtökohta olisi korostaa kaikkien olevan samanlaisia suomalaisia ja yhtä arvokkaita tulemaan katsomoon.

Huuhkajilla menee imagollisesti ihan hyvin, mutta ehkä kannattaa kuitenkin varoa lieksalaisille tarjouskarjalaa kittaaville naureskelua. Tosin kysehän on lähinnä forkalla esiintyvästä ilmiöstä, johon Huuhkajat eivät ole mitenkään osallisia. Jos puhutaan sen iänikuisen jalkapalloyhteiskunnan luomisesta niin sehän juuri lähtee koko kansan kokoamisesta yhteen. Forkalla on perinteisesti näkynyt tietynlainen alakulttuureille tyypillinen "valtaväestölle" virnuilu, joka väkisinkin joutuu väistymään sitä mukaa kun jalkapallon asema Suomessa nousee. Itse lähtisin siitä ettei kenenkään tarvitse erikseen sitoutua mihinkään tämän ajan hermolla oleviin arvoihin tai ajatusmaailmaan ollakseen tervetullut. Kyse on koko kansan jutusta.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2021 klo 17:46:28 kirjoittanut Queerinho »
Hippo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet - FC Ilves - Tampere


Vastaus #80 : 19.11.2021 klo 18:39:50

Hyppäsin sivut 2 ja 3 ohi, joten oletettavasti tämä oma ulostulo on sitä samaa mitä täällä on jo kirjoitettu.
Minä olen jalkapalloihminen henkeen ja vereen. Istunut (seissyt) siellä Pohjoiskaarteessa niin kauan, kun siellä on oltu, ja sitä aikaisemmin milloin missäkin. Tosin, kiitos pienen leikkausoperaation, en päässyt Ranska-peliin, ja kun oma pitkän ajan suosikki Paukku yllättäen lopetti, niin olo oli, että miksi en teipannut mahaa ja lähtenyt paikanpäälle edes taputtamaan.
Veikkausliigaa seuraan valitettavan huonosti mutta työreissuilla olen erittäin paljon ja tapana on, että käyn katsomassa mahdollisimman monta ala-sarjapeliä. Ne on pääsääntöisesti aivan huikean viihdyttäviä! Toki reissuilla käyn katsomassa myös Veikkausliigaa, jos pelit sattuvat sopivasti.
Futista olen pelannut käytännössä noin 35 vuotta, junnutouhujen lisäksi alasarjatasolla.

Futisihmisen lisäksi olen myös urheiluihminen: ihan sama heittääkö Tiina Lillak keihästä, onko Suomen lentopallomaajoukkue kentällä vai iskeekö Benedek Oláh kiinalaista vastaan olympialaisissa. Minä hurraan töllöttimen ääressä tai paikanpäällä. Tai minulle on aivan sama harrastaako naapurin lapset jääkiekkoa tai koripalloa. Pääasia, että lapset liikkuu ja kaiken ikäiset ja tasoiset ihmiset kokevat liikunnan riemua.
Miksi ihmeessä toisesta lajista pitää tehdä parempaa kuin toisesta? Miksi vastakkainasettelua halutaan luoda? Eikö se olisi tolkuttoman hienoa, jos kannustettaisiin Suomen edustusjoukkueita lajista riippumatta?
Minä katselen aivan mitä tahansa urheilua ja kaikelle on aikansa. Esimerkiksi NHL-jääkiekko on aivan huikea laji, jota käytän uniongelmaisena siihen, että saan pään tyhjennettyä ja lopulta unesta kiinni: en ymmärrä lajin hienouksia mutta tykkään vauhdista ja onnistumisista, ja ennen kaikkea siitä, että en ehdi ajatella mitään. Olen kokeillut MLS-futista mutta laji-ihmisenä pää lähtee heti ylikierroksille: "Miksi ihmeessä joukkueen puolustusryhmitys muuttuu 4-5-1:ksi, kun vastustaja hyökkää nopeilla ja teknisillä laitapakeilla 2-3-3-2. Kyllä, vastahyökkäykset voi olla vaarallisia mutta tyhjän laidan laitapakki pitää itsensä koko ajan valmiina siihen. Eikö kannattaisi ottaa..." jne jne jne ja sitten ei varmasti enää uni tule.

Valitettavasti meidän iltapäivälehdistö myös ruokkii näitä vastakkainasetteluja pienillä tempuilla. Uutisjuttuja voitaisiin kirjoittaa toisin. Vaimo luki Ranska-pelin jälkeen iltapäivälehden verkkosivuja ja kysyi, että juoksiko Kaarteesta oikeasti porukkaa kentälle? "Ei varmasti juossut, kuinka niin?", "No, kun täällä kerrotaan, että fanit ryntäsivät kentälle Huuhkajien jättipettymyksen jälkeen." Ainakin meillä nähtävästi assosioituu maajoukkueen ottelua katsova fani suoraan Pohjoiskaarteeseen. Epäilemättä tätä on haettukin otsikossa. Jos olisi kirjoitettu, että "katsojia juoksi...", niin sitä ei olisi suoraan kääntänyt Pohjoiskaarteeseen.
Taisi olla vaan joku kendo-yanari koko toimittaja. Eh heh.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #81 : 19.11.2021 klo 21:33:24

Miksi ihmeessä toisesta lajista pitää tehdä parempaa kuin toisesta? Miksi vastakkainasettelua halutaan luoda? Eikö se olisi tolkuttoman hienoa, jos kannustettaisiin Suomen edustusjoukkueita lajista riippumatta?

Kyyninen vastaus olisi, että vastakkainasettelu myy.
Sosiologisempi vastaus on että vastakkainasettelulla vahvistetaan oman ryhmän me-henkeä nuita muita vastaan ja saadaan sillä tavoin ryhmä toimimaan tehokkaammin yhteen.

Huomaatko, käytit itsekin tätä!
Miksi luoda vastakkainasettelua Suomen ja muiden maiden välillä? Miksei kaikki vaan kannustettaisi kaikkia urheilijoita lajeista ja kansalaisuuksista välittämättä?

Sinulle luonteva "me-ryhmä" on suomalaiset ja haluat luoda vastakkainasettelun, jolla me suomalaiset kannustamme suomalaisia urheilijoita muita maita vastaan.

Minä taas en voisi vähempää kokea yhtäläisyyttä lieksalaisen pubin persu-Peran kanssa ja haluan löytää jonkun keinon nimenomaan erottautua persuperoista.
Jimmy Cooper

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Toksinen maskuliinisuus jalkapallokatsomoissa


Vastaus #82 : 19.11.2021 klo 21:54:09

Ei kyse ole mistään yhdestä loppuunmyydystä ottelusta, vaan parikymmentä vuotta jatkuneesta trendistä, jossa miesten A-maajoukkue kerää kovia katsojamääriä

Oisko jossain muuten koottu historialliset katsojamäärät nätisti yhteen paikkaan. Siis eikö puhtaasti katsojamäärien perusteella ollut karsintamatseissa aika samanlaista viimeisimmät vuosikymmenet?
Pohdiskeleva tunnelma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IF Gnistan


Vastaus #83 : 19.11.2021 klo 23:21:14

Minä taas en voisi vähempää kokea yhtäläisyyttä lieksalaisen pubin persu-Peran kanssa ja haluan löytää jonkun keinon nimenomaan erottautua persuperoista.

Voi olla, että jalkapallon seuraaminen loppuu sulta joskus tulevaisuudessa, koska jalkapalloyhteiskunnassa futis ja maajoukkue ovat myös niiden räkälöiden persuperojen juttu.
plastic paddy

Poissa Poissa


Vastaus #84 : 20.11.2021 klo 01:51:18

Ei ehkä kannata hakea säännönmukaisuuksia nyky-Islannista, kun joukkue on niin poikkeuksellisen katastrofin keskellä.

Totta, esimerkki oli tältä kannalta vähän ajattelemattomasti valittu.

Toisaalta se haettu säännönmukaisuus oli sellainen, että menestys lisää kiinnostavuutta ja sen loppuminen vähentää. Itse pitäisin sitä jossain määrin ehkä jopa itsestäänselvyyksiin kuuluvana asiana...

Suomen jalkapallon kohdalta tietysti vaikea sanoa varmasti, koska vastaavaa esimerkkiä menestyksestä ei historiassa ole. Ja jos noita ketjussa mainittuja katsojamäärävertailujakin haluaa tehdä, pitää tietysti mennä korona-ajan ja stadionremontin taakse jotta vertailukelpoista dataa löytyy. Yleisesti kai voidaan kuitenkin sanoa, että pre 2016 huuhkajien yleisömääriin vaikutti sekä pelin panoksellisuus että vastustajan nimekkyys aika voimakkaastikin, ehkäpä jopa enemmän kuin Euroopan maajoukkueilla keskimäärin.

Voihan se toki olla, että jalkapalloyhteiskunta on nyt edennyt niin pitkälle ettei tällaista enää esiinny ja seuraavien karsintojen viimeisellä kierroksella stadion tulee täyteen ja sporakuskit toivottaa hyvää matsipäivää pelattiinpa sitten Ranskaa vastaan kisapaikasta tai Moldovaa vastaan lohkon vitossijasta. Itse kuitenkin toistaiseksi vähän epäilisin..

Toki on täysin selvää, että peruskiinnostus jalkapallomaajoukkuetta vastaan on kasvanut vahvasti. Vielä joskus ysärillä panoksettomissa peleissä pikkumaita vastaan saattoi näkyä muutamien tuhansien yleisömääriä, ja ne ajat ovat varmastikin pysyvästi ohi. Haasteena siis varmaankin pitää buumia yllä ja saada se näkymään myös muun jalkapallon suosiossa.
   
47ruusua

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hämeenlinnalainen jalkapallo, TPV


Vastaus #85 : 20.11.2021 klo 03:46:02

Lainaus käyttäjältä: Tiksa
Kyyninen vastaus olisi, että vastakkainasettelu myy.
Sosiologisempi vastaus on että vastakkainasettelulla vahvistetaan oman ryhmän me-henkeä nuita muita vastaan ja saadaan sillä tavoin ryhmä toimimaan tehokkaammin yhteen.

Ai kenelle se myy? Ai senkö takia meillä on jalkapallokatsomot täynnä katsojia kun foorumilla on huudeltu kendoa vittuun Suomesta? Mun silmiin tää näyttää keskenkasvuiselta identiteettipolitikoinnilta ja varmasti jossain suhteessa aiheuttanut lajille mainehaittaa. Toki aika harmitonta hassuttelua toi mun silmiin on, mutta ei tätä mun mielestä pidä ruveta kääntelemään myös miksikään lutuuriteoksi.
drone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat


Vastaus #86 : 20.11.2021 klo 08:50:53

Mun silmiin tää näyttää keskenkasvuiselta identiteettipolitikoinnilta ja varmasti jossain suhteessa aiheuttanut lajille mainehaittaa.

Tai sitten siinä on mukana ihan puhdasta katkeruutta. Jääkiekko on saanut tässä maassa niin paljon mannaa jalkapalloon verrattuna. Lajien välillä ei ole tasa-arvoa. Jäähallit joka kylässä jne.

Mutta typeräähän tuo vastakkainasettelu tietysti on. Selviö. Tasa-arvon toteutumiselle se ei ole eduksi.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #87 : 20.11.2021 klo 12:45:15

Voihan se toki olla, että jalkapalloyhteiskunta on nyt edennyt niin pitkälle ettei tällaista enää esiinny ja seuraavien karsintojen viimeisellä kierroksella stadion tulee täyteen ja sporakuskit toivottaa hyvää matsipäivää pelattiinpa sitten Ranskaa vastaan kisapaikasta tai Moldovaa vastaan lohkon vitossijasta. Itse kuitenkin toistaiseksi vähän epäilisin..

Toki on täysin selvää, että peruskiinnostus jalkapallomaajoukkuetta vastaan on kasvanut vahvasti. Vielä joskus ysärillä panoksettomissa peleissä pikkumaita vastaan saattoi näkyä muutamien tuhansien yleisömääriä, ja ne ajat ovat varmastikin pysyvästi ohi. Haasteena siis varmaankin pitää buumia yllä ja saada se näkymään myös muun jalkapallon suosiossa.
Tämä on mielenkiintoista nähdä ensi karsinnoissa. Itse en usko siihen, että yleisöä on paljon (yli 20000) jos lopussa pelataan panoksettomia pelejä pikkumaita vastaan.

Sen sijaan se on mielenkiintoista nähdä, että paljonko yleisöä saapuu paikalle alun panoksellisiin otteluihin pikkumaita vastaan. Haluan uskoa siihen, että Huuhkajat myisi yli 25000 lippua maaliskuiseen Albania-kotimatsiin keväällä 2023. En olisi yllättynyt, vaikka kauan odotettu karsinta-avaus myisi stadikan loppuun vastustajasta riippumatta.

Onpa noihin karsintoihin muuten vielä pitkä aika :( Tässä ehti jo tottua siihen, että Huuhkajilla on koko ajan karsintoja tai arvokisoja.
Pemari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF3


Vastaus #88 : 20.11.2021 klo 12:52:41


Etkö yhtään odota ensi kesän Kansojen liigaa? Henkilökohtaisesti olen syttynyt tuolle formaatille ja ne ovat itselleni lähes yhtä kovia matseja kuin karsintapelitkin. Kyllä noihinkin peleihin on mahdollista kesäkuinen Olympiastadion myydä loppuun.

Kansojen liigan vuoksi ei enää ole edes mahdollista tulla niin pitkiä panoksettomien otteluiden putkia kuin aiemmin on ollut. Tässä nykyisessä maajoukkueiden kilpailukalenterissa on paljon helpompaa pitää maajoukkue kansan huulilla säännöllisesti.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2021 klo 13:09:32 kirjoittanut Pemari »
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #89 : 20.11.2021 klo 13:50:43

Voi olla, että jalkapallon seuraaminen loppuu sulta joskus tulevaisuudessa, koska jalkapalloyhteiskunnassa futis ja maajoukkue ovat myös niiden räkälöiden persuperojen juttu.

Eiköhän jalkapalloyhteiskunnassa Perussuomalainen puolue ole kielletty?
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #90 : 20.11.2021 klo 14:15:10

Onpa noihin karsintoihin muuten vielä pitkä aika :( Tässä ehti jo tottua siihen, että Huuhkajilla on koko ajan karsintoja tai arvokisoja.

Saman pituinen taukohan tässä karsintojen välillä on kuin EM-karsintojen päätöksen ja MM-karsintojen alkamisen välillä. Nyt vielä sillä erolla että seuraavaan panokselliseen peliin on aikaa "vain" reilu puoli vuotta, kun taas 2019 EM-karsintojen jälkeen seuraavaan panokselliseen matsiin meni lähes 10 kuukautta ja silloinkin pelattiin tyhjille katsomoille.
plastic paddy

Poissa Poissa


Vastaus #91 : 20.11.2021 klo 14:18:27

Sen sijaan se on mielenkiintoista nähdä, että paljonko yleisöä saapuu paikalle alun panoksellisiin otteluihin pikkumaita vastaan. Haluan uskoa siihen, että Huuhkajat myisi yli 25000 lippua maaliskuiseen Albania-kotimatsiin keväällä 2023. En olisi yllättynyt, vaikka kauan odotettu karsinta-avaus myisi stadikan loppuun vastustajasta riippumatta.

Onpa noihin karsintoihin muuten vielä pitkä aika :( Tässä ehti jo tottua siihen, että Huuhkajilla on koko ajan karsintoja tai arvokisoja.

Niin, kyllähän nuo +20000 yleisömäärät keskikastin joukkueita vastaan karsintojen alkuvaiheissa oli suht normaalia jo ennen nykybuumia. Esim. edellisten olympiastadionilla yleisön edessä pelattuun karsintojen kotiavaukseen Kreikkaa vastaan lokakuussa 2014 oli wikipedian mukaan näköjään tullut yli 26000 ja tasapelin jälkeen samassa ikkunassa Romaniaa vastaan vajaat 20000. Mahdollisuuksien mentyä loppuvaiheessa Pohjois-Irlantia vastaan sitten 14000. Se vähimmäismäärä joka tulee vastustajasta, tilanteesta, säästä jne. riippumatta tuntuisi olleen 10-luvun alkupuolella vähän vajaat 10000, kun se tosiaan neljännesvuosisata sitten oli 2-3000 katsojaa.

Varmasti kiinnostus on nyt kovempi joten kyllä 25000 jotain Albanian tasoista vastustajaa vastaan olisi tällä hetkellä varmasti ihan realismia, ja miksei vaikka loppuunmyytykin, erityisesti jos saadaan ihmiset tajuamaan että Albaniakin on nykyään ihan kova ryhmä.. Toki osittain riippuu kuinka buumi siirtyy kansojen liigaan ja miten siellä pärjätään.   
Pohdiskeleva tunnelma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IF Gnistan


Vastaus #92 : 20.11.2021 klo 14:33:35

Eiköhän jalkapalloyhteiskunnassa Perussuomalainen puolue ole kielletty?

Tiedä sitten siitä, kun jalkapallo on yleismaailmallisesti katsottuna kiihkonationalistinen laji.
sensuurinuhri

Poissa Poissa


Vastaus #93 : 20.11.2021 klo 14:50:38

Eiköhän jalkapalloyhteiskunnassa Perussuomalainen puolue ole kielletty?
Foorumistien puoluekannat taas hyvin esillä, hyvähän se on poliittisilla heitoilla sotkea topikkeja. Mutta mutta, vihreitä äänestävien ei kannattaisi käydä peleissä ollenkaan, peleihin ja yleisesti ottelutapahtumaan nimittäin liittyy niin paljon lentämistä. Muutenkin yhden ottelupahtuman hiilijalanjälki on varmasti melkoinen.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #94 : 20.11.2021 klo 16:56:52

Etkö yhtään odota ensi kesän Kansojen liigaa? Henkilökohtaisesti olen syttynyt tuolle formaatille ja ne ovat itselleni lähes yhtä kovia matseja kuin karsintapelitkin. Kyllä noihinkin peleihin on mahdollista kesäkuinen Olympiastadion myydä loppuun.
Odotan kyllä. Jostain syystä jäi kokonaan hoksaamatta, että Kansojen liigaa pelataan jo kesällä. Olin näköjään aika hakoteillä noiden yleisömäärien kanssakin, joten poistun tässä vaiheessa keskustelusta takavasemmalle.

Muistelin, että jossain Liechtenstein- ja San Marino -peleissä olisi ollut alle 10000 katsojan yleisöjä, mutta voi olla, että tässä menee vuosikymmenet sekaisin.
Pemari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF3


Vastaus #95 : 20.11.2021 klo 17:13:22

Muistelin, että jossain Liechtenstein- ja San Marino -peleissä olisi ollut alle 10000 katsojan yleisöjä, mutta voi olla, että tässä menee vuosikymmenet sekaisin.

San Marinoa vastaan oli tosiaan alle 10 000 katsojaa vuonna 2010, mutta tuo on hyvin poikkeuksellista Olympiastadionilla. Liechtenstein-matsi taas veti vuonna 2009 yli 20 000 katsojaa Stadikalle.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #96 : 20.11.2021 klo 17:39:21

Foorumistien puoluekannat taas hyvin esillä, hyvähän se on poliittisilla heitoilla sotkea topikkeja. Mutta mutta, vihreitä äänestävien ei kannattaisi käydä peleissä ollenkaan, peleihin ja yleisesti ottelutapahtumaan nimittäin liittyy niin paljon lentämistä. Muutenkin yhden ottelupahtuman hiilijalanjälki on varmasti melkoinen.

Ei kai Suomessa peleihin lennetä juuri koskaan? Mutta en ole varma olisiko Vihreä puoluekin kielletty, mutta Persut ainakin, kun vastustavat pääsääntöisesti kaikkia jalkapallohankkeita.
plastic paddy

Poissa Poissa


Vastaus #97 : 20.11.2021 klo 23:53:05

San Marinoa vastaan oli tosiaan alle 10 000 katsojaa vuonna 2010, mutta tuo on hyvin poikkeuksellista Olympiastadionilla. Liechtenstein-matsi taas veti vuonna 2009 yli 20 000 katsojaa Stadikalle.

Myöhemmin historialliseksi kostautuneessa San Marino -pelissä on tosiaan ollut näköjään reilut 8000, (...eli vähän vajaat kymmenen tuhatta..) Toisen kerran vähän alle kymmenen tuhannen on näköjään jääty syksyllä 2015 Färsaaria vastaan. Tuolloinhan siellä oli laitettu Mixu mäkeen ja pistetty puikkoihin joku palloliiton suojatyöpaikkalainen, oikeaa valmentajaa odoteltaessa.. Ehkä sekin silloin vähän laski kiinnostusta. Tavallaan ehkä historiallinen kotiavaus toki sekin.
Jair Bolsoaarnio

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: I'm that party girl you were warned about


Vastaus #98 : 21.11.2021 klo 00:01:31

San Marino -kohtaamisessa Suomi oli tosiaan aloittanut karsinnat kolmella tappiolla, ja peli pelattiin marraskuun puolivälissä. Edellisessä pelissä Unkaria vastaan oli vielä 18 500 katsojaa, mutta tuo tappio katkaisi kamelin selän lopullisesti.
Vorssander

Poissa Poissa


Vastaus #99 : 21.11.2021 klo 00:10:27

Myöhemmin historialliseksi kostautuneessa San Marino -pelissä on tosiaan ollut näköjään reilut 8000, (...eli vähän vajaat kymmenen tuhatta..) Toisen kerran vähän alle kymmenen tuhannen on näköjään jääty syksyllä 2015 Färsaaria vastaan. Tuolloinhan siellä oli laitettu Mixu mäkeen ja pistetty puikkoihin joku palloliiton suojatyöpaikkalainen, oikeaa valmentajaa odoteltaessa.. Ehkä sekin silloin vähän laski kiinnostusta. Tavallaan ehkä historiallinen kotiavaus toki sekin.
Itse asiassa sekä San Marinoa että Färsaaria vastaan pelattiin väliaikaisvalmentajan alaisuudessa edellisen päävalmentajan saatua kenkää. Jo se kertoo, että maajoukkueen tulosvire ei ollut sillä hetkellä kovin kummoinen. Lisäksi tuo San Marino -ottelu pelattiin marraskuussa, mikä ei ollut panoksettomalle pelille kovin hehkeä ajankohta. Jostain syystä mieleen jäi se, että vuoden ensimmäiset lumisateet saatiin juuri pelin jälkeisenä yönä.

Tuo 2015 pelattu Färsaaret-ottelu sen sijaan oli tuolloin maajoukkueen ensimmäinen kotivoitto yli kahteen vuoteen.

 
Sivuja: 1 ... 3 [4] 5
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa