Herstein
Paikalla
Suosikkijoukkue: Heitto
|
|
Vastaus #1350 : 30.06.2021 klo 15:47:01 |
|
Ei mulle vaan mitään tällaista ohjeistettu, sanottiin vaan että ei tarvi enää mennä testiin kun olin juuri käynyt. Varattiin nyt kuitenkin perjantaille vielä testiajat, saa luvan riittää vaikkei olekaan kaksi päivää ennen karanteenin loppua.
Turun päässä kun mulle soitettiin, niin varasi ajan vaikka en karanteeniin joutunut, mutta kuulema kaikki karanteeniin asetetut testataan vielä karanteenin loppuessa. Tämä siis Turussa, jossain muualla varmasti eri linja tuon suhteen.
|
|
|
|
phunky
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #1351 : 30.06.2021 klo 15:47:11 |
|
Jos on karanteenimääräys, niin tarvitsee vielä kaksi päivää ennen sen loppua käydä puikotuksessa.
Ainakaan Helsingissä ei ole näin, tai no omalta osalta ainakaan. Testissä käyty 72h jälkeen ja 6 päivää paluun jälkeen. Molemmat negatiivisia, 1. rokote saatu kesäkuun alussa. Karanteenissa 6.7. asti. Ei tietoa, mistä altistuminen tullut. Soittivat eilen asiasta tartunnanjäljityksestä. Päiväreissu SMJK/ JTM:n oranssi Volvo: meno 21.6 klo 8 Helsinki (lähti Turusta), paluu Pietarista 22.6. klo 02 ja perillä HKI n. klo 9. Bussin vaihto paluumatkalla Vaalimaalla rajan jälkeen teboilin pihassa ja pysähtyi Kotkassa abc:lla. Karhulan ja Helsingin jälkeen ajoi Turkuun. Edit: Oranssi ja valkoinen bussi. Tarkistettu: https://www.jtmyhtiot.fi/henkiloliikenne/tilausajopalvelut/
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.06.2021 klo 16:34:26 kirjoittanut phunky »
|
|
|
|
|
Rossoneri83
Paikalla
Suosikkijoukkue: Milan, Spurs
|
|
Vastaus #1352 : 30.06.2021 klo 15:50:51 |
|
Nevatoursin CMH-830 bussista napsahti tännekin karanteeni 5.7. asti. Edelleenkään ei tietoa, onko bussissa ollut positiivisia, vai onko vain varotoimenpiteenä. Ohjeistivat testiin vielä viikonloppuna ennen karanteenin päättymistä, tiistaina taas vapaaksi.
Sama bussi ja tänne napsahti myös karanteeni 5.7 asti. Tuli viestillä ja sitten täytin jonkun lomakkeen. Soitin perään ja kyselin vähän tarkempia tietoja, mutta kaveri joka vastasi puheli ihan ympäripyöreitä, ei mitään kysymyksiä siihen liittyen missä olen tässä välissä ollut jne ja muutenkin ohjeet tyyliin, ei nyt kannata isoissa väkijoukoissa pyöriä. Kaveri jonka kanssa olin reissussa oli saanut vapautuksen karanteenista koska negatiivinen testitulos. Mun kohdalla sillä taas ei mitään merkitystä. Vähän siis sekavia ja ristiriitaisia ohjeita. Ei sillä, ollaan kyllä kaverin kanssa molemmat aika lailla karanteenissa (lähinnä omien perheiden kanssa) tässä joka tapauksessa oltu vaikka negatiivista tuloksia alla ja kaverilta viimeksi eilen. Lisättäköön vielä että asun itse siis Helsingissä ja kaveri Espoossa. En tiedä voiko olla ohjeiden suhteen tässä eroja?
|
|
|
|
korvmeister
Poissa
|
|
Vastaus #1353 : 30.06.2021 klo 15:55:11 |
|
Ainakaan Helsingissä ei ole näin, tai no omalta osalta ainakaan. Testissä käyty 72h jälkeen ja 6 päivää paluun jälkeen. Molemmat negatiivisia, 1. rokote saatu kesäkuun alussa. Karanteenissa 6.7. asti. Ei tietoa, mistä altistuminen tullut. Soittivat eilen asiasta tartunnanjäljityksestä..
Tartuntatautiyksikkö: Kaikki altistuneet ohjataan näytteenottoon. Varaa itsellesi aika koronvirusnäytteeseen 4–5 vrk altistumisesta ja 2 vrk ennen karanteenin päättymistä, osoitteessa www.koronabotti.hus.fi. Tai tarvittaessa aiemmin, mikäli oireita ilmenee. On tää yks saatanan savotta.. ovet kiinni ja sohva selkään edit Rossoneri83:lle toinen lainaus karanteeniohjeesta: Karanteenin rikkominen on rangaistavaa; terveydensuojelurikkomuksesta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi (rikoslain 44 luku 2 §). Negatiivinen testitulos ei lyhennä karanteenin kestoa. Tuo on mielenkiintoista jos toisessa paikassa loppuu karanteeni ensimmäiseen negatiiviseen..
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.06.2021 klo 15:59:46 kirjoittanut korvmeister »
|
|
|
|
|
jompotti
Poissa
Suosikkijoukkue: Kirjaimet
|
|
Vastaus #1354 : 30.06.2021 klo 15:55:55 |
|
HUS:n ja TAYS:n yhteydenottojen jälkeen myös oman alueen (PHHYKY) jäljittäjä soitti vihdoin ja määräsi lakisääteiseen karanteeniin 6.7. asti. Ei vaadi mitään uusintatestejä, mikäli oireita ei ilmaannu. 7.7. toivottavasti sitten laitumelle kirmaamaan vailla huolta huomisesta.
Saatana kun on työkone himassa ja etäduunit onnistuu, muuten olisi saanut korvausta.
|
|
|
|
Pyhäri
Poissa
Suosikkijoukkue: #10
|
|
Vastaus #1355 : 30.06.2021 klo 15:56:09 |
|
Jos on karanteenimääräys, niin tarvitsee vielä kaksi päivää ennen sen loppua käydä puikotuksessa.
Itse jäin siihen käsitykseen, että tähän vaikuttaisi työ ja mahdollisesti se, asuuko yksin vai jonkun kanssa. Itse sain ohjeistuksen mennä testiin karanteenin viimeisinä päivinä, sillä työskentelen sosiaali- ja terveysalalla.
|
|
|
|
korvmeister
Poissa
|
|
Vastaus #1356 : 30.06.2021 klo 16:17:00 |
|
Itse jäin siihen käsitykseen, että tähän vaikuttaisi työ ja mahdollisesti se, asuuko yksin vai jonkun kanssa. Itse sain ohjeistuksen mennä testiin karanteenin viimeisinä päivinä, sillä työskentelen sosiaali- ja terveysalalla.
Eli karanteeniohje muodostuisi yksilölliseksi, useampien tekijöiden summana? Olisi kiva nähdä se jäljestäjän kyselypatteri ja miten siitä muodostuu ohje.
|
|
|
|
Donttuanttu
Poissa
|
|
Vastaus #1357 : 30.06.2021 klo 17:37:03 |
|
Tuttava väittää kivenkovaan että kaikki Belgia pelin jälkeen Suomeen tulleet on määrätty karanteeniin myös omalla autolla tulleet?
Eikös tämä koske vain busseja? Ise olin Venäjä peliä katsomassa ja menin omalla autolla. Kolme testiä ja negalla menty.
|
|
|
|
viiksisieppo
Poissa
|
|
Vastaus #1358 : 30.06.2021 klo 17:40:32 |
|
Tuttava väittää kivenkovaan että kaikki Belgia pelin jälkeen Suomeen tulleet on määrätty karanteeniin myös omalla autolla tulleet?
Eikös tämä koske vain busseja? Ise olin Venäjä peliä katsomassa ja menin omalla autolla. Kolme testiä ja negalla menty.
Itseäni ei ole karanteeniin määrätty, vaikka tulin suomeen bussilla, jossa tähän mennessä kuusi varmistettua tartuntaa.
|
|
|
|
hzn4000
Poissa
|
|
Vastaus #1359 : 30.06.2021 klo 17:43:36 |
|
Itseäni ei ole karanteeniin määrätty, vaikka tulin suomeen bussilla, jossa tähän mennessä kuusi varmistettua tartuntaa.
sua ei ole siis saatu vielä jäljitettyä.
|
|
|
|
ginikettu
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK (BJK)
|
|
Vastaus #1360 : 30.06.2021 klo 17:50:26 |
|
sua ei ole siis saatu vielä jäljitettyä.
Tai sitten on tuplarokotettu?
|
|
|
|
Gleb
Poissa
Suosikkijoukkue: PEPO, SiU
|
|
Vastaus #1361 : 30.06.2021 klo 17:56:49 |
|
Itse tulin lentäen ja ainoa yhteydenotto mikä on ollut oli tekstiviesti jossa ainoastaan kehoitettiin pitämään karanteenia 72h ja sen jälkeen käymään testissä tai sitten välttämään kontakteja 14 vuorokautta. En myöskään missään ole nähnyt mainintaa että lentojen matkustajia olisi asetettu karanteeniin. Itse olen käynyt testissä 84h ja 110h jälkeen, negatiivistä tuli ja oireita ei ole joten palasin tällä viikolla töihin, muuten pyrin turhia kontakteja välttämään vielä viikon verran. Keski-Uudenmaan sote näyttäisi suosittelevan 14 vrk karanteenia kaikille bussien ja pikkubussien matkustajille ja kuljettajille.
|
|
|
|
Herstein
Paikalla
|
|
Vastaus #1362 : 30.06.2021 klo 18:01:05 |
|
Tuplarokotettuja ei likimainkaan kaikkialla Suomessa laiteta karanteeniin, vaikka olisi matkannut Pietariin bussilla.
|
|
|
|
Chuck
Poissa
Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!
|
|
Vastaus #1363 : 30.06.2021 klo 18:12:34 |
|
Ei tosiaankaan ole määrätty, vaikka vasta yksi rokote otettuna. Jyväskylän jäljitys soitti tännekin. Kun kerroin olleeni omalla autolla liikkeellä, vältelleeni pahimmat rysät ja antaneeni kaksi negatiivistä tulosta, niin toivotteli hyvät päivänjatkot. Varasin toki samassa puhelussa vielä ajan kolmanteen testiin, johon pitääkin nyt lähteä.
Kolmannesta testistä myös negatiivinen tulos, eiköhän sitä voi ihan huoletta jo olla.
|
|
|
|
hzn4000
Poissa
|
|
Vastaus #1364 : 30.06.2021 klo 18:15:52 |
|
Tai sitten on tuplarokotettu? Tää voi olla kanssa tietysti, tai sairastettu sopiva aika sitten ja yksi rokote saatuna. Mutta jotenkin oletin, että nämä poikkeukset olisi kerrottu. Mutta eipä oletus sitä tarkoita.
|
|
|
|
Bootlegger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.
|
|
Vastaus #1365 : 30.06.2021 klo 18:25:10 |
|
Tää voi olla kanssa tietysti, tai sairastettu sopiva aika sitten ja yksi rokote saatuna. Mutta jotenkin oletin, että nämä poikkeukset olisi kerrottu. Mutta eipä oletus sitä tarkoita.
Eihän aluksi edes ne, jotka olivat kertaalleen rokotettuja yli 14 päivää sitten, tuplarokotettuja tai sairastanut koronan viimeisen puolen vuoden sisään, laitettu täyttämään näitä Finentry-lappuja. Meidän automatkaajille ainakin annettiin laput täytettäväksi vain muutamalle. Sitten kun testit loppuivat ja kaikkia alettiin päästää läpi, niin laitettiin loputkin meidän autosta laput täyttämään. Eli tällä perusteella sieltä olisi johonkin seiskaan-kasiin asti päästetty aika monta läpi ilman Finentry-lappuja.
|
|
|
|
DAF
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK, Riveluutio, KoiPS
|
|
Vastaus #1366 : 30.06.2021 klo 18:27:00 |
|
Ei ole määrätty eikä voida määrätä. Korkeintaan voitaisiin määrätä sellaiset, jotka ohittivat testin ilman rokotuksia, negatodistusta jne., eikä käsittääkseni näitäkään ole. Tartuntatautilaki ei mahdollista tässä muuta.
|
|
|
|
Herstein
Paikalla
|
|
Vastaus #1367 : 30.06.2021 klo 18:29:06 |
|
Eihän aluksi edes ne, jotka olivat kertaalleen rokotettuja yli 14 päivää sitten, tuplarokotettuja tai sairastanut koronan viimeisen puolen vuoden sisään, laitettu täyttämään näitä Finentry-lappuja. Meidän automatkaajille ainakin annettiin laput täytettäväksi vain muutamalle. Sitten kun testit loppuivat ja kaikkia alettiin päästää läpi, niin laitettiin loputkin meidän autosta laput täyttämään. Eli tällä perusteella sieltä olisi johonkin seiskaan-kasiin asti päästetty aika monta läpi ilman Finentry-lappuja.
Ja lopulta ainakin kaikille meidän bussin tyypeille, jotka eivät olisi muutenkaan menneet testiin, sanottiin, että sitä lappua ei tarvitse palauttaa.
|
|
|
|
justjoo
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Honka
|
|
Vastaus #1368 : 30.06.2021 klo 18:29:39 |
|
Itsehän olen heivannut koronavilkun mäkeen, koska puhelimen muistissa ei ollut tilaa kaikelle roskalle. Onneksi sekin vakoilusofta on poissa. VMP.
|
|
|
|
viiksisieppo
Poissa
|
|
Vastaus #1369 : 30.06.2021 klo 18:34:31 |
|
Tää voi olla kanssa tietysti, tai sairastettu sopiva aika sitten ja yksi rokote saatuna. Mutta jotenkin oletin, että nämä poikkeukset olisi kerrottu. Mutta eipä oletus sitä tarkoita.
Ei ole sairastettu aiemmin ja yksi rokote löytyy vasta. Siksi ihmetyttääkin että miksi ei ole puhelin vielä pirissyt.
|
|
|
|
Murheensa Natsi
Poissa
Suosikkijoukkue: SMJ, TuPV, Real Madrid, TPS
|
|
Vastaus #1370 : 30.06.2021 klo 18:42:22 |
|
Uskomatonta sekoilua Helsingin päässä. Olimme avopuolison kanssa yllä olevassa bussissa. 72h jälkeen testi -> nega, ja maanantaina 144h jälkeen uusi testi -> nega. Tänään tuli karanteenipäätökset 6.7. asti. Avopuoliso soitti alkuiltapäivästä siihen päätöksen yhteydessä annettuun epidemiologisen osaston numeroon, josta selvittelyn jälkeen ilmoittivat, että meidän spekseillä ei tarvitse sittenkään olla karanteenissa. Nyt illalla soiteltiin puolestaan allekirjoittaneelle ja sanottiin, että jokainen bussilla 22.6. palannut on määrätty karanteeniin ilman poikkeuksia. Selvittelivät hieman lisää ja totesivat lopulta, että aiemmin päivällä annettu tieto on jonkun omasta päästään keksimä ja karanteeni on kaikille pakollinen. Jos bussilla oli liikenteessä, ei lopputulokseen näemmä myöskään vaikuta millään tavalla se, miten sen matkan oli järjestänyt. Turhaan siis jäi ryyppyreissu välistä.
|
|
|
|
KilkanKalkan
Poissa
|
|
Vastaus #1371 : 30.06.2021 klo 18:51:20 |
|
Tuo on mielenkiintoista jos toisessa paikassa loppuu karanteeni ensimmäiseen negatiiviseen..
Jos olet altistumisen takia määrätty karanteeniin, negatiivinen testitulos ei sitä lyhennä. Omaehtoinen karanteeni ulkomailta palatessa on eri asia eikä kyseessä ole karanteenimääräys terveysviranomaisen taholta.
|
|
|
|
|
Wiltsu
Poissa
|
|
Vastaus #1373 : 30.06.2021 klo 19:19:44 |
|
No, karanteeni sitten 6.7 asti vaikka sekä 72h, että viikon jälkeinen testi negaa. Onko kukaan muuten saanut enää tällä viikolla posia vai ovatko kaikki nuo positiiviset viime viikolta?
|
|
|
|
Skradimir
Poissa
Suosikkijoukkue: Härmä
|
|
Vastaus #1374 : 30.06.2021 klo 19:29:46 |
|
No, karanteeni sitten 6.7 asti vaikka sekä 72h, että viikon jälkeinen testi negaa. Onko kukaan muuten saanut enää tällä viikolla posia vai ovatko kaikki nuo positiiviset viime viikolta?
Ilmeisesti maanantaina ainakin vielä muutama, mutta oireet alkaneet jo viime viikon puolella. Näin muistelen täältä lukeneeni.
|
|
|
|
|
|