Keijo Von Turska
Poissa
Suosikkijoukkue: isäm maa, popeda
|
|
Vastaus #1400 : 01.07.2021 klo 11:34:50 |
|
En ihan itse ymmärrä tuota joka päiväistä testissä rämppäämistä jos joka tapauksessa on määrätyssä karanteenissa, reissun jälkeen meni pari päivää nukkuessa himassa ja sen jälkeen negatiivinen testi. Nyt vois ens maanantaina varmuudeksi käydä kun karanteeni loppuu, mutta en koe että hyötyä olisi tässä välissä käydä.
|
|
|
|
Vornander
Poissa
|
|
Vastaus #1401 : 01.07.2021 klo 11:35:57 |
|
Eilen täytin nettilomakkeen (HUS) ja nyt pamahti karanteenipäätös tekstarilla. Tottakai omaehtoista vietetty tähän asti.
Oletan että "sinut on asetettu karanteeniin 7.6. saakka" pitää sisällään myös tuon 7.6. vai onko jollain parempaa tietoa?
|
|
|
|
Latvis
Poissa
Suosikkijoukkue: MP
|
|
Vastaus #1402 : 01.07.2021 klo 11:39:43 |
|
Eilen täytin nettilomakkeen (HUS) ja nyt pamahti karanteenipäätös tekstarilla. Tottakai omaehtoista vietetty tähän asti.
Oletan että "sinut on asetettu karanteeniin 7.6. saakka" pitää sisällään myös tuon 7.6. vai onko jollain parempaa tietoa?
En tiedä aiotko olla vajaan vuoden karanteenissa, mutta jos meinasit 7.7. niin ainakin mulla se on jo "vapaata" kun edellinen altistuminen on siltä paluutiistailta. Tuolle päivälle laittoivat mulle heti siirretyn rokoteajankin. Eli vika karanteenipäivä 6.7.
|
|
|
|
Fantsuahei
Poissa
|
|
Vastaus #1403 : 01.07.2021 klo 11:41:26 |
|
En tiedä aiotko olla vajaan vuoden karanteenissa, mutta jos meinasit 7.7. niin ainakin mulla se on jo "vapaata" kun edellinen altistuminen on siltä paluutiistailta. Tuolle päivälle laittoivat mulle heti siirretyn rokoteajankin. Eli vika karanteenipäivä 6.7.
Jos olet 22.6 palannut Suomeen niin joo 6.7 on viimeinen karanteenipäivä. En tiedä miten muualla toimitaan, mutta täällä soitetaan karanteenissa olijoille joka päivä.
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
|
Vastaus #1404 : 01.07.2021 klo 11:43:59 |
|
En tiedä miten muualla toimitaan, mutta täällä soitetaan karanteenissa olijoille joka päivä.
Espoossa ei ole soitettu kertaakaan.
|
|
|
|
Jämpti
Paikalla
Suosikkijoukkue: FC Viikingit, mansefutis
|
|
Vastaus #1405 : 01.07.2021 klo 11:46:22 |
|
Vissiin riippuu siitä, loppuiko altistus tiistain puolella. Topikkia lukien joku aiemmin oli saanut keskiviikkoon kestävän karanteenin koska paluukin oli keskiviikon puolella.
|
|
|
|
Hasselhoff
Poissa
Suosikkijoukkue: HJS, Suomen maajoukkue
|
|
Vastaus #1406 : 01.07.2021 klo 11:47:05 |
|
Ei tietoo miten täällä karanteenissa olijoille, mutta eristyksessä oleville soitetaan parin päivän välein. Itselle kyllä sovitusti kolmen päivän välein kun lievätkin oireet loppui jo perjantaina.
|
|
|
|
Jämpti
Paikalla
|
|
Vastaus #1407 : 01.07.2021 klo 11:49:11 |
|
Ei tietoo miten täällä karanteenissa olijoille, mutta eristyksessä oleville soitetaan parin päivän välein. Itselle kyllä sovitusti kolmen päivän välein kun lievätkin oireet loppui jo perjantaina.
Oon eristyksissä eikä kyllä oo luvattu soittaa kuin vasta 6.7. kun tsekataan voiko eristyksen päättää...
|
|
|
|
Avispón
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves & Boca
|
|
Vastaus #1408 : 01.07.2021 klo 11:51:08 |
|
Karanteeni myös altistumisen takia 6.7. saakka, joten keskiviikkona 7.7. häkkilintu vapautuu. Mulle ei ainakaan tullut mitään määräystä testiin, vaan käsky oli vaan lusia 2 vkoa poissa ihmisten ilmoilta. Toki jäljttäjän (HUS) kanssa käytiin läpi, että kaikki kolme testiä, rajalta, 72h ja 5 vrk, olivat negatiivisia. Tiedä sitten oliko noilla testeillä mitään painoarvoa, mutta kuitenkaan uuteen testiin ei määrätty eikä aikaa varattu.
|
|
|
|
Kulttuurilasagne
Poissa
Suosikkijoukkue: Endnu ukendt
|
|
Vastaus #1409 : 01.07.2021 klo 11:52:40 |
|
En ihan itse ymmärrä tuota joka päiväistä testissä rämppäämistä...
En tiedä viittaatko perheeni tilanteeseen mutta he ovat koko ajan tehneet niin kuin on neuvottu, jatkotestit tehtiin siksi kun oireet alkoivat ja kokonaisvaltaisesti ajateltiin että parempi että mäkin oisin siellä jeesaamassa jos vaimon olo huononee - mutta toisaalta mun on järjetöntä mennä jos heillä edelleen negat. Ei ole Helsingissä soitettu kuin kerran "eristyspuhelu" ja sitten lääkäri kerran nopeesti kävi läpi perusasiat. Eristyksen lopetuspäivämääräkin jo sanottiin ja kerrottiin että lääkäri ei erikseen soita silloin.
|
|
|
|
Hasselhoff
Poissa
Suosikkijoukkue: HJS, Suomen maajoukkue
|
|
Vastaus #1410 : 01.07.2021 klo 11:53:06 |
|
Oon eristyksissä eikä kyllä oo luvattu soittaa kuin vasta 6.7. kun tsekataan voiko eristyksen päättää...
Kuntakohtaisia eroja. Hämeenlinnassa tosiaan noin että hoitaja soittelee parin päivän välein.
|
|
|
|
Gunner
Poissa
Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta
|
|
Vastaus #1411 : 01.07.2021 klo 12:45:04 |
|
Turkulainen jäljittäjä soitteli mulle vasta eilen ja ihmetteli eikö kukaan ole ollut vielä karanteeniasioista yhteydessä. Vinkkasin jäljittäjälle tästä ketjusta, ja ohjeistin kädestä pitäen googlen kautta foorumille. Siellä sitten ihastelivat kollegan kanssa yhdessä tätä listausta ja bongailivat busseja joihin olivat soitelleet.
Taitaa tämä topikki olla paras korona pulssin oma-aloitteinen lutuuriteko ikinä missään. Kunhan klikkilehdet hoksaavat tämän nostetaan kaikki foorumistit jalustalle ja naisia riittää meille rumimmillekin
|
|
|
|
ginikettu
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK (BJK)
|
|
Vastaus #1412 : 01.07.2021 klo 12:51:00 |
|
naisia riittää meille rumimmillekin Selviät puhumalla. Mutta onhan tämä mielenkiintoinen seurantotopikki.
|
|
|
|
Voyage voyage
Poissa
|
|
Vastaus #1413 : 01.07.2021 klo 13:05:35 |
|
Neva tours 3, rek. ILE-503: äsken tuli soittoa ja asettivat viralliseen karanteeniin 6.7. asti, eli 7.7. vapaa. Itse olen ollut tähän asti omaehtoisessa karanteenissa ilman ainoatakaan ihmiskontaktia. Kaksi negatiivista alla, mutta testeillä ei karanteenia voi lyhentää. Täysin luonnollisesti tämä lusitaan nyt loppuun asti kotona, jotta tartuntaketjuja ei pääse muodostumaan. Tästä ei syytetä ketään muita kuin itseä ja ministereille haistattelijat voisivat vähän opetella ryhdikkyyttä ja käytöstapoja. Nyt on meidän kaikkien reissussa olleiden pystyttävä osoittamaan vastuullisuutta myös sellaisessa tilanteessa, jossa itse joutuu vähän kärsimään. Me nähtiin Suomen EM-matsi, tämä on pieni hinta siitä.
Kaiken maailman Petereille vielä iso keskari pystyyn.
|
|
|
|
Kuhnuri
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #1414 : 01.07.2021 klo 13:09:02 |
|
Samaan bussiin liittyen tuli soitto Turun tartunnanjäljityksestä. Asun kuitenkin Vantaalla, niin ottavat sieltä ilmeisesti vielä yhteyttä tänään.
Itsekin ennakoinut, että määräys karanteeniin tulee ja suuresti asia ei omaan elämään vaikuta. Onko 6.7. vielä siis karanteenipäivä, vai loppuuko karanteeni 5.7. illalla, kun on 6.7. saakka?
Nyt tuli vihdoin tekstiviesti ja määräys karanteeniin 6.7. saakka 22.6. tapahtuneen altistumisen takia. Tulee käydä testissä 13. päivänä altistumisesta. Neva Tours 5 siis kyseessä.
|
|
|
|
Bunuel
Poissa
Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo
|
|
Vastaus #1415 : 01.07.2021 klo 13:09:20 |
|
Eihän tuo karanteenissa / eristyksessä oleville soittelu päivittäin mitään ole, edellisellä sivulla kerrottiin notta Meillä töissä oli talvella yksi henkilö viranomaisen määräämässä karanteenissa, kun oli altistus. Oireseuranta oli koko ajan päällä ja hoitaja kävi vähintään tunnin välein tapaamassa.
Veikkaan että kyseessä oli joku kendojanari. Ei ainakaan foorumisti.
|
|
|
|
Kuninkaanmies
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi
|
|
Vastaus #1416 : 01.07.2021 klo 13:37:03 |
|
Eristys lyhentyi puhelulla ja oireettomuudella. Huomenna olen vapaa mies. Muu perhe eristyksessä ainakin viikon vielä, koska avovaimo sai posin eilen. Vaimoke ottanu ät asian yllättävän löysin rantein...
|
|
|
|
harryhilleri
Poissa
|
|
Vastaus #1417 : 01.07.2021 klo 13:41:54 |
|
Miten varaan helsinkiläisenä noita Mäkijärven ja Salmisen suosittelemia ylimääräisiä 7 ja 14 jne. päivän testejä? Finentryn kautta voi varata vaan yhden (72h) ja Omaolo-palvelun kautta ei pääse Venäjän-matkalaisena lisätesteihin, ellei valehtele itselleen jotain oireita?
Lensin Pietariin ja takas järeä maski päässä. Ei mitään oireita, paluusta nyt 8 päivää ja rajatesti ja 72h oli negatiivisia. Omaehtoisessa karanteenissa lusitaan.
Hämmentävästi on speksattu valtion tasolta tämä homma, kun lain mukaan pelkkä rajatesti riittää, sitten on THL:n suositus rajatesti + 72h testi ja sitten THL:n / HUSin johtajan henkilökohtainen suositus, jossa noiden lisäksi vielä kolme testiä, mutta systeemit ei tähän veny.
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.07.2021 klo 13:44:20 kirjoittanut harryhilleri »
|
|
|
|
|
DAF
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK, Riveluutio, KoiPS
|
|
Vastaus #1418 : 01.07.2021 klo 13:44:27 |
|
Miten varaan helsinkiläisenä noita Mäkijärven ja Salmisen suosittelemia ylimääräisiä 7 ja 14 jne. päivän testejä? Finentryn kautta voi varata vaan yhden (72h) ja Omaolo-palvelun kautta ei pääse Venäjän-matkalaisena lisätesteihin, ellei valehtele itselleen jotain oireita?
Lensin Pietariin ja takas järeä maski päässä. Ei mitään oireita, paluusta nyt 8 päivää ja rajatesti ja 72h oli negatiivisia. Omaehtoisessa karanteenissa lusitaan.
Hämmentävästi on speksattu valtion tasolta tämä homma, kun lain mukaan pelkkä rajatesti riittää, sitten on THL:n suositus rajatesti + 72h testi ja sitten THL:n / HUSin johtajan henkilökohtainen suositus, jossa noiden lisäksi vielä kolme testiä, mutta systeemit ei tähän veny.
Koronabotin kautta eikä tarvitse valehdella mitään vaan siellä on valinta, että olet tullut ulkomailta.
|
|
|
|
Jämpti
Paikalla
|
|
Vastaus #1419 : 01.07.2021 klo 13:45:56 |
|
Soitto koronaneuvontaan niin onnistuu: 09 310 10024
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
|
Vastaus #1420 : 01.07.2021 klo 13:49:49 |
|
Finentryn kautta onnistuu myös useamman varaaminen, kun valitsee "uusi matka" ja syöttää Pietarin reissun tiedot uudelleen. Kävin sen kautta tänään toista kertaa.
|
|
|
|
straiter
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg
|
|
Vastaus #1421 : 01.07.2021 klo 13:56:15 |
|
Soitin Hesan koronaneuvontaan, kun halusin kysyä Omakantaan merkitystä lekurin yhteydenotosta, jota ei ole koskaan tapahtunut. Siellä kerrottiin, että eristystä ei voi purkaa ennen negatiivista testitulosta. Mitähän vittua nyt taas Ohjeet ovat kuulemma mulle lähetetyssä sähköpostissa, jota ei tosin ole vielä tullut.
|
|
|
|
_rok
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United - Jämsänkosken Ilves
|
|
Vastaus #1422 : 01.07.2021 klo 14:19:20 |
|
Pahoittelut ot, mutta vastasiko julkaistu uutinen iltapäivälehdessä itse haastattelua, vai oliko mukana luovaa tulkintaa toimittajalta?
Sain lukea vedoksen ilman otsikkoa ennen kuin lähti ”painoon”, siitä puuttui täysin maininnat SMJK:sta. Siinä puhelimessa sitten rouva kirjaili jotain ja lupaili lisäillä ne sinne. Vähän vajavaiseksi jäi mielestäni se. Olisin itse halunnut vielä enemmän korostaa sitä että SMJK toimi kyytien järjestäjänä ja heidän osaltaan homma toimi erittäin hyvin. Ja sitä että me jokainen ollaan vastuussa omista päätöksistä karanteenin ja käytöksen niin kotona kuin reissussa eikä SMJK.
|
|
|
|
madikuusela
Poissa
Suosikkijoukkue: RoPS, Pool ja Muurinen
|
|
Vastaus #1423 : 01.07.2021 klo 14:23:47 |
|
16.6. päiväreissulaisena käyty mielenrauhan vuoksi vielä viimeisen kerran testeissä tämän reissun tiimoilta ja näköjään selvittiin ilman koronaa
|
|
|
|
Elba
Poissa
Suosikkijoukkue: MyPa, Huuhkajat
|
|
Vastaus #1424 : 01.07.2021 klo 14:57:43 |
|
Karanteenimääräys oli näköjään tullut postitse vaikka meilitse sen mielestäni pyysin. Samapa tuo sinänsä, ihan nopeaa toimintaa joka tapauksessa
|
|
|
|
|
|