FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.11.2024 klo 12:34:33 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 63

Kirjoittaja Aihe: Täällä seurataan pelimatkojen koronatartuntoja ja altistuksia  (Luettu 261567 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Bex

Poissa Poissa

Vastaus #175 : 23.06.2021 klo 20:06:12

Niin yksi piikkikään ei taida kauheasti antaa Pietarissa jylläävälle koronalle suojaa, jos oikein ymmärsin. Ja yhdellä piikilläkin pääsi testin ohi suoraan niin kannattaa käydä testaa itsensä heti Suomessa. Itse kävin tänään ja vähän jopa tulosta tulee jännitettyä.
Herstein

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Heitto

Vastaus #176 : 23.06.2021 klo 20:11:06

Ensimmäinen rokotus toki käytännössä estää taudin vakavan muodon, joten kyllä sitä suojaa löytyy. Toki ei estä hurjn hyvin itse taudin saamista, mikä vaan korostaa noiden karanteenien yms. noudattamisen tärkeyttä, kun valtaosa tartunnan saaneista tuskin edes oireilee.
Kankkunen

Poissa Poissa

Vastaus #177 : 23.06.2021 klo 20:12:57

Sinänsä jopa aika maltillista. Eikös jossain lukenut, että vaalimaalla ehdittiin testata 800 ihmistä?
Yli 900 testattiin muistaakseni, ja tämä vain eiliseltä. Joku 3% testatuista siis positiivisia.

Olisivat voineet käyttää nuo 900 testiään Pietarissa viikon olleisiin, hukkaanhan nuo meni päivän / pari päivää paikalla olleisiin, jos itämisajat ovat kerran noin pitkät.
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #178 : 23.06.2021 klo 20:13:58

Niin yksi piikkikään ei taida kauheasti antaa Pietarissa jylläävälle koronalle suojaa, jos oikein ymmärsin. Ja yhdellä piikilläkin pääsi testin ohi suoraan niin kannattaa käydä testaa itsensä heti Suomessa. Itse kävin tänään ja vähän jopa tulosta tulee jännitettyä.

Mä odotan yksipiikkisenä mahdollisimman myöhään testiin menossa, jotta kaikki mahdolliset altistumiset näkyvät varmasti testeissä. Tiukassa karanteenissa yksin kotona tietty.
jan2000

Poissa Poissa

Vastaus #179 : 23.06.2021 klo 20:16:17

Eilen illalla palattu viikon matkalta Nevan bussilla Pietarista, ilman koronatestiä rajalla. Kävin tänään aamulla testissä: negatiivinen tulos tuli 9 tunnissa (HUS). Toiseen testiin sitten pe iltana. Jos se nega, vapautan itseni omaehtoisesta karanteenista lauantaina, ja lähden juhannuksen viettoon vaiheessa, turvavälein toki.

Toivon, että täällä ilmoitellaan, jos tietoon tulee tartuntoja bussista, kun matkanjärjestäjien ja viranomaisten jäljitykseen ja tiedottamiseen ei ihan sataprosenttista luottoa.
linnunlaulu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JIPPO, Suomi, Juventus

Vastaus #180 : 23.06.2021 klo 20:18:41

Oireettomuus ja negatestit ei tietysti tässä vaiheessa kerro mitään, mutta oletettavasti sama siis itsellä edessä.
Vai missä päin bussia satuit olemaan, jos sopii kysyä.
Ihan sillä jos se jotain merkitsisi.
Kohtuu edessä istuin, mutta eipä istumapaikkoja mihinkään kirjoitettu. Koronavilkku napsahti myös yhden bussilaisen kohdalla. Toki negatestit eivät vielä kerro mitään, perjantaina uudestaan testiin. Mitään oireita ei ole.
Bex

Poissa Poissa

Vastaus #181 : 23.06.2021 klo 20:31:28

Mä odotan yksipiikkisenä mahdollisimman myöhään testiin menossa, jotta kaikki mahdolliset altistumiset näkyvät varmasti testeissä. Tiukassa karanteenissa yksin kotona tietty.

Joo hyvä tosiaan jos pystyy yksin olemaan ihan. Itse ajattelin kahta tosiaan kun ei pysty olemaan yksin kauhean pitkään. Ja oli tossa viikossa kyllä paikkoja joissa riskiä varmasti oli.

No just tuli negat.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2021 klo 21:40:18 kirjoittanut Bex »
AvaruusOsmo

Poissa Poissa

Vastaus #182 : 23.06.2021 klo 21:49:22

Olin viikon Pietarissa ja paluudösässä kuuluisassa ilmastointi ja rengas paskaksi smäikän dösässä Helsinkiin.

Äsken tuli tekstiviesti positiivisesta testistä jonka kävin tänään omasta aloitteesta ottamassa

3.6 ensimmäinen piikki saatu ja tästä syystä ei tullut erikseen käytyä Pietarissa testissä tai sitä otettu rajalla.

Kyllähän tämän riskin tiesi ja oli sen valmis henkilökohtaisesti ottamaan, mutta pahoittelut kaikille kehen tämä vaikuttaa.

Istuin takana vessan kohdalla yksin

Tosiaan en tiedä milloin tartunta tullut
redhandulster1872

Poissa Poissa

Vastaus #183 : 23.06.2021 klo 21:51:37

Olin viikon Pietarissa ja paluudösässä kuuluisassa ilmastointi ja rengas paskaksi smäikän dösässä Helsinkiin.

Äsken tuli tekstiviesti positiivisesta testistä jonka kävin tänään omasta aloitteesta ottamassa

3.6 ensimmäinen piikki saatu ja tästä syystä ei tullut erikseen käytyä Pietarissa testissä tai sitä otettu rajalla.

Kyllähän tämän riskin tiesi ja oli sen valmis henkilökohtaisesti ottamaan, mutta pahoittelut kaikille kehen tämä vaikuttaa.

Itsellä kans posi tulos mutta Nevan dösästä. Myös eka piikki saatu, ei mainittavia oireita ainakaan vielä.. mites siellä?
Kuhnuri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #184 : 23.06.2021 klo 21:52:30

Itsellä kans posi tulos mutta Nevan dösästä. Myös eka piikki saatu, ei mainittavia oireita ainakaan vielä.. mites siellä?

Mikä nevan dösä? Numero?
AvaruusOsmo

Poissa Poissa

Vastaus #185 : 23.06.2021 klo 21:55:30

Hikoiluttaa jne.. mutta vaikea sanoa mikä johtuu Koronasta ja mikä reissusta sekä kuumuudesta
Bex

Poissa Poissa

Vastaus #186 : 23.06.2021 klo 22:01:44

Okei sama dösä missä itse olin. No riskin tiesi kyllä, että viikon bussissa saattaa tartuntoja tulla. Tsemppiä ja paranemista sinne!
« Viimeksi muokattu: 23.06.2021 klo 22:15:50 kirjoittanut Bex »
AvaruusOsmo

Poissa Poissa

Vastaus #187 : 23.06.2021 klo 22:07:26

Okei sama dösä itellä. No riskin tiesi, että viikon bussissa saattaa tartuntoja tulla. Tsemppiä ja paranemista sinne!

Kiitos! Toivotaan ettei tarttunut muihin.
jan2000

Poissa Poissa

Vastaus #188 : 23.06.2021 klo 22:09:29

Mikä Nevan dösä kyseessä? Kiinnostaa sikäli, että osaa varautua suunnitelmien muutokseen, jos tulee itselle soitto ja karanteeni.
Knappe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kaikki hyvät

Vastaus #189 : 23.06.2021 klo 22:17:14

Testitulos ei vieläkään saapunut. Kaverille nousi tänään kuume, eiköhän sieltä positiivinen läsähdä. Nevan bussi BCX-177, raportoin lisää tilanteen kehittyessä.
Benediktus

Poissa Poissa

Vastaus #190 : 23.06.2021 klo 22:18:45

Testitulos ei vieläkään saapunut. Kaverille nousi tänään kuume, eiköhän sieltä positiivinen läsähdä. Nevan bussi BCX-177, raportoin lisää tilanteen kehittyessä.

Mikä bussin numero? Rekisterinumeroa en pistänyt itse merkille.
DAF

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK, Riveluutio, KoiPS

Vastaus #191 : 23.06.2021 klo 22:19:18

Tartuntaa estää alle 50 % teholla, vakavan muodon käytännössä täysin ja samoin oireet kuitenkin lähes täysin. Eli kyllä antaa suojaa varsinkin eteenpäin tartuttamiseen. Toki testeihin kaikki kuten kuuluukin.
Knappe

Poissa Poissa

Vastaus #192 : 23.06.2021 klo 22:19:26

Mikä bussin numero? Rekisterinumeroa en pistänyt itse merkille.
Mahtoi olla 7.
Gunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta

Vastaus #193 : 23.06.2021 klo 22:20:05

Eiköhän se ole jokaisen bussin kohdalla hyvä varautua ettei lähde sinne mummolaan ihan suoraan ja karantenisoi ittensä muutamaksi päiväksi.
Julluh

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #194 : 23.06.2021 klo 22:21:39

Lähemmäs kymmenen tuttua saanut jo positiivisen tuloksen/kuume noussut tämän päivän aikana. Käytännössä kaikki parista frendiporukasta ketkä kisoihin lähteneet ja siellä aikaa viettäneet yhdessä, toki myös muiden huuhkajafanien kanssa yhdessä huutaessa ja riehuessa. Omilla kyydeillä toki taisivat kaikki olla matkassa. Itse ei tullut kisoihin lähdettyä ja ehkä tämä vielä kertaakaan rokottamattomana onkin se ainoa hyvä puoli siinä, ettei paikan päälle päässyt rymyämään.

Toiveissa vaan se, että näitä karanteeneja oikeasti noudatettaisiin ja testeissä käytäisiin, sen verran herkästi tuo nyt näköjään tuolla noillekin kaikille tarttunut.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2021 klo 12:07:10 kirjoittanut Julluh »
DAF

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK, Riveluutio, KoiPS

Vastaus #195 : 23.06.2021 klo 22:24:11

Lähemmäs kymmenen tuttua saanut jo positiivisen tuloksen/kuume noussut tämän päivän aikana. Käytännössä kaikki parista frendiporukasta ketkä kisoihin lähteneet ja siellä aikaa viettäneet yhdessä, toki myös muiden huuhkajafanien kanssa yhdessä huutaessa ja riehuessa. Omilla kyydeillä toki taisivat kaikki olla matkassa. Itse ei tullut kisoihin lähdettyä ja ehkä tämä vielä kertaakaan rokottamattomana onkin se ainoa hyvä puoli siinä, ettei paikan päälle päässyt rymyämään.

Toiveissa vaan se, että näitä karanteeneja oikeasti noudatettaisiin ja testeissä käytäisiin, sen verran herkästi tuo nyt näköjään tuolla noillekin kaikille tarttunut, vaikka toki mestat huorabaareista yleisiin juottoloihin läpi ovat käyneetkin.

Oliko näillä kavereillasi muuten sitä ensimmäistäkään rokotusta? Itsekin tiedän joitain tartuntoja, mutta ovat olleet rokottamattomia (pl. täällä mainittu pari rokotettua).
Knappe

Poissa Poissa

Vastaus #196 : 23.06.2021 klo 22:25:51

Toiveissa vaan se, että näitä karanteeneja oikeasti noudatettaisiin ja testeissä käytäisiin, sen verran herkästi tuo nyt näköjään tuolla noillekin kaikille tarttunut, vaikka toki mestat huorabaareista yleisiin juottoloihin läpi ovat käyneetkin.

Rymysin itsekin enemmän mitä tämän valtion lait sallisivat ja välipäiviltä jäi pari tyhjää hetkeä filmille mutta kiltisti itse ainakin erokoiduin kotiin ja tilasin foodoralla ruokaostokset. Jatkan karanteenia vielä ainakin sen 48h tästä vaikka negatiivinen tulos nyt tulisikin. E. ennen toista testiä siis.

Ei se auta kuin toivoa että muutkin olisivat nyt varovaisia
Kuosi Modo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honsu

Vastaus #197 : 23.06.2021 klo 22:26:54

Kannattaa käydä katsomassa tulos Oma kannasta, jos viestiä ei kuulu.
Julluh

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #198 : 23.06.2021 klo 22:28:17

Oliko näillä kavereillasi muuten sitä ensimmäistäkään rokotusta? Itsekin tiedän joitain tartuntoja, mutta ovat olleet rokottamattomia (pl. täällä mainittu pari rokotettua).

En tiedä osan tilannetta, osalla rokotteesta alle pari viikkoa, eli vaikutus tuskin vielä kovinkaan suuri. Kenelläkään ei varmasti paria rokotetta vielä ole. Osa porukasta ollut reissussa viikon, osa kolme päivää.
Nigel Kugelschfeir

Poissa Poissa

Vastaus #199 : 23.06.2021 klo 22:35:11

Tuntuu aika hurjalta että noin moni sairastuu. Kuin moni on reissulla saanut minkäänlaista flunssaa?

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 63

Siirry: