FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
30.11.2024 klo 01:11:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: Amerikkalainen näkökulma  (Luettu 2330 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dickinson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mikaela Ingberg

Vastaus #25 : 15.05.2007 klo 20:01:34

Hanskojen oleellisin tarkoitus on helpottaa pallon kiinniottoa, ja eivät sellaisina ole kovin lajinomaisia ja ovat aika uusi juttu futiksen pitkässä historiassa. Pallon aiheuttamia mahdollisia käsiin kohdistuvia loukkaantumisia (lähinnä murtumat, jos veto tulee suorana olevaan sormeen) hanskat eivät ehkäise.

Itse asiassa nykyään sormituetut hanskat ovat yleistyneet ja ne kyllä ehkäisevät murtumia tehokkaasti. Itse en sellaisia kyllä käytä huonon pallotuntuman vuoksi.
Lisuke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EI VAAN NOUSE!

Vastaus #26 : 15.05.2007 klo 20:02:10

vähän jenkijanari liioittelee hanskojen kokoa :D
mitäköhän vittua muuten:
http://www.youtube.com/watch?v=_IWVnuwevRA :D nikit esiin.

ja vielä: en kyllä haluaisikaan että jenkit tulisivat rellestämään rahojensa kanssa jalkapalloon, joka on jo tarpeeksi kaupallistunutta.
jee jee milloin nähdään niitä ihanan muovisia nimiä esim. italiassa ::)
jee Milano red catzejä ja andalucia lionseja odotellessa :keskari: tai london supersonics :-[
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sääntöjen rajamaat

Vastaus #27 : 15.05.2007 klo 20:05:23

Itse asiassa nykyään sormituetut hanskat ovat yleistyneet ja ne kyllä ehkäisevät murtumia tehokkaasti. Itse en sellaisia kyllä käytä huonon pallotuntuman vuoksi.

No onpa tullut tiputtua kehityksen merrasta, kiitos tiedosta  Ylos

Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että lajiummikoille naureskelu sen vuoksi että he (tietämättään) kysyvät miksi veskarin varusteet eivät ole sellaiset kuin ne lähes 100 vuotta futiksessa olivat, on hölmöä.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 15.05.2007 klo 20:06:52

ja vielä: en kyllä haluaisikaan että jenkit tulisivat rellestämään rahojensa kanssa jalkapalloon, joka on jo tarpeeksi kaupallistunutta.

Ehkä seurojen pelipaidoista kuitenkin saataisiin mainokset pois tyyliin NBA, NFL tai NHL?  8)
Lisuke

Poissa Poissa

Vastaus #29 : 15.05.2007 klo 20:30:20

Ehkä seurojen pelipaidoista kuitenkin saataisiin mainokset pois tyyliin NBA, NFL tai NHL?  8)
Nojoo...kuitenkin itse katson mielummin paitaa jossa lukee siemens kuin joukkueita jotka ovat nimetty aivan vituilleen.
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets

Vastaus #30 : 15.05.2007 klo 21:06:19

Naks Naks tyhmille redneckeille :D :keskari:
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 15.05.2007 klo 21:35:52

Nojoo...kuitenkin itse katson mielummin paitaa jossa lukee siemens kuin joukkueita jotka ovat nimetty aivan vituilleen.

Ne on niitä kulttuurijuttuja. Kyllä Sheffieldin Keskiviikko, Kuninkaan Puiston Vartijat, Kristallipalatsi sun muut kuulostaisivat aika hassuilta jos ne nyt ensimmäistä kertaa kuulisi...  ;)

Eli jenkkilajien seurat on nimetty paikallisen tavan mukaan, muualla sitten toisin. Meillähän futiksessa... no niin.  :-[
Tonton Zola Moukoko

Poissa Poissa

Vastaus #32 : 15.05.2007 klo 22:17:43

"Your goal is like a three car carage and you can never make a point."  :D
Lisuke

Poissa Poissa

Vastaus #33 : 15.05.2007 klo 22:28:14

Ne on niitä kulttuurijuttuja. Kyllä Sheffieldin Keskiviikko, Kuninkaan Puiston Vartijat, Kristallipalatsi sun muut kuulostaisivat aika hassuilta jos ne nyt ensimmäistä kertaa kuulisi...  ;)

Eli jenkkilajien seurat on nimetty paikallisen tavan mukaan, muualla sitten toisin. Meillähän futiksessa... no niin.  :-[
nojoo..sikäli aivan sama, koska mitään jenkkieninvaasiota ei ole tulossa lähiaikoina ::)

"Your goal is like a three car carage and you can never make a point."
pointille :D :D :D :D
Tonton Zola Moukoko

Poissa Poissa

Vastaus #34 : 15.05.2007 klo 22:46:51

Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että tuo on joku tarkoituksella tehty komediapätkä, jossa sekä tehdään pilaa jenkkien tyhmyydestä ja itsekeskeisyydestä että provosoidaan muita. Ukkeli voi hyvinkin olla joku tuntematon stand-up -hupailija.

Tai sitten ei.
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland

Vastaus #35 : 15.05.2007 klo 22:52:26

Youtuben yksinpuhelujulistuksille yleisesti vahva.  :keskari: :keskari: Olivat sitten ironiaa (kuten useimmiten) tai eivät.
murdock

Poissa Poissa

Vastaus #36 : 15.05.2007 klo 22:58:25

Oli sen verran läskipääjanari etten jaksanut kuunnella, mutta odotin kyllä pätkää Simpsoneista, jossa ensin odotetaan hulluna pelin alkua, ja kun se vihdoin pääsee käyntii, kaksi pelaaja syöttelevät keskenään omalla kenttäpuoliskolla. Tuoppi

http://www.youtube.com/watch?v=RhT4oACS7ec

Ylos

Ariaga, Ariaga II, Bariaga, Aruglia... and Pizozza!
romario#1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #37 : 15.05.2007 klo 23:13:10

http://www.youtube.com/watch?v=RhT4oACS7ec

Ylos

Ariaga, Ariaga II, Bariaga, Aruglia... and Pizozza!

:D :D :D

Ei hemmetti olin jo unohtanut tämän klassikon.  Ylos
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets

Vastaus #38 : 16.05.2007 klo 22:18:36

:D :D Ylos Ylos Tuoppi Tuoppi Pallo Pallo
bullitt1144

Poissa Poissa

Vastaus #39 : 16.05.2007 klo 23:01:34

Kuka forumisti käyny kommentoimassa responseen:

"masamatti (1 day ago)
Football is religion and Jari Litmanen is God!"

Ylos Ylos :D :D

Niin ja kukas se hieno mies oli joka sanoi jotakuinkin
"The fact that proves football is so great is that americans don't understand it at all" tms
oisko ollu Lineker?
« Viimeksi muokattu: 16.05.2007 klo 23:03:22 kirjoittanut bullitt1144 »
Tonton Zola Moukoko

Poissa Poissa

Vastaus #40 : 16.05.2007 klo 23:06:22

Loistava tuo Simpsons-pätkä.
Lisuke

Poissa Poissa

Vastaus #41 : 16.05.2007 klo 23:19:37

Kuka forumisti käyny kommentoimassa responseen:

"masamatti (1 day ago)
Football is religion and Jari Litmanen is God!"

Ylos Ylos :D :D

veikkaan matti-92? ;)

Lainaus
Niin ja kukas se hieno mies oli joka sanoi jotakuinkin
"The fact that proves football is so great is that americans don't understand it at all" tms
oisko ollu Lineker?
Ylos
JMP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit

Vastaus #42 : 16.05.2007 klo 23:44:06

Loistava tuo Simpsons-pätkä.

Sama  Ylos
Alty

Poissa Poissa

Vastaus #43 : 17.05.2007 klo 00:10:35

Itse asiassa järkevä kysymys. Monet veskarit pelasivat hanskoitta pitkälle 70-luvulle, ManU:n Gary Bailey vielä 80-luvullakin. Ja takavuosikymmeninä pallot vieläpä kostuivat ja tulivat silloin paljon painavammiksi. Kipukynnys- ja tottumuskysymys.

Hanskojen oleellisin tarkoitus on helpottaa pallon kiinniottoa, ja eivät sellaisina ole kovin lajinomaisia ja ovat aika uusi juttu futiksen pitkässä historiassa. Pallon aiheuttamia mahdollisia käsiin kohdistuvia loukkaantumisia (lähinnä murtumat, jos veto tulee suorana olevaan sormeen) hanskat eivät ehkäise.

Nykyäänhän on sellaisia hanskoja (en tosin tiedä kuinka uusi keksintö on), jotka estävät sormien taipumisen. Tiedä sitten kuinka hyvin käytännössä toimivat....

Edit: Huomasin vasta nyt, että oli jo kirjoitettu aiemmin tästä. Olisi pitänyt lukea loppuun saakka.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2007 klo 00:16:57 kirjoittanut Alty »
Morchen

Poissa Poissa

Vastaus #44 : 18.05.2007 klo 16:36:18

Tuo videohan oli hauska ja itseironinen  :D
Porukka osoittaa omaa tasoaan tuolla youtuben kommenttipalstalla. Kaveri oli selkeästi jalkapallosta kiinnostunut, kun tiesi nimeltä eurooppalaisia pelaajia jenkkien liigassa.
dilledong

Poissa Poissa

Vastaus #45 : 18.05.2007 klo 20:44:40

Olen huolestunut tsekin iPod tilanteesta.
Herski

Poissa Poissa

Vastaus #46 : 13.06.2007 klo 02:52:53

Sama dillen kanssa :D miten vitussa liittyi asiaan :D video tosin vaikuttaa vitsiltä...
Iskender

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Craig Bellamy

Vastaus #47 : 13.06.2007 klo 06:55:09

No mulle on ainakin ihan sama mitä joku sanoo. Jos ei pidä jostain lajista tai ei ymmärrä sitä, niin mikäs siinä. Itsekin saan kuulla usein kommentteja tyyliin "Mitä hienoa on koripallosssa kun isot neekerit pomppivat kentällä ja yrittävät tehä korisa, jääkiekossa saa sentää taklata" Sitten kun huomauttaa, että kendossa on lihavia, hampaattomia kanadalaisia jotka yrittävät hakata toisiaan enemmän kuin kiekkoa niin joku keksii tietenkin sanoa, että "Ei se oo kendoa se on jääkiekkoa, mä voin ottaa sun kanssa kendomatsin jäällä. Yleensä tämän jälkeen on pakko nauraa heille päin naamaa ja suosittelen sitä forumisteillenkin tuon videon aikana.

Sivuja: 1 [2]

Siirry: