FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.09.2021 klo 07:17:27 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

FF2-kauppa:kauppa.ff2.fi, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Sarjalisenssit naisten sarjoihin - miksi, miten ja missä saunotaan  (Luettu 953 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
haikaran uhri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Miksi olen täällä?

: 06.08.2021 klo 13:02:52

Avausviestiin voisi laittaa linkkejä. (En jaksa etsiä, joten, jos jollakin linkki pistäkää ketjuun)

Kansallinen Liiga

Naisten Kansallinen Ykkönen
« Viimeksi muokattu: 06.08.2021 klo 13:09:43 kirjoittanut haikaran uhri »
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #1 : 06.08.2021 klo 13:08:39

Tuosta lisenssi asiasta päästäänkin taas omaan aiheeseen.
Olen joskus lueskellut noita lisenssi ehtoja ja nauranut partaani niitä vaikka partaa ei olekkaan.
Lisenssissä on kaiken näköisiä ehtoja ja vaatimuksia olosuhteisiin, seuran toimintan jne + talouteen liittyen.
Lisenssin liitteeksi pitää ymmärtääkseni laittaa tilinpäätöksiä, seuran ja joukkueen budjetteja jne...
Minulle ei aukea se että miksi mukaan pitää laittaa budjetit koska uskallan vannoa että sitä budjetin seurantaa ei tehdä millään tasolla. Uskallan vaittää että SPL ei pyydä seuroilta esim välitilinpäätöksiä tai vastaavia. Budjettiinhan voi periaatteessa laittaa ihan vasemmasta hihasta summia ja läpi menee.

Ei sen lisenssimenettelyn ensisijaisena tarkoituksena ole hylätä tai hyväksyä seuroja, vaan ohjata niiden toimintaa.

Kuinka voi ohjata jos lähtökohtaisesti voi toimittaa esim väärin/vasurilla tehtyjä budjetteja.
OK, tilinpäätöksestä nähdään paljon mutta kyllä lisenssimenettely /sen haku pitää perustua faktoihin ja faktoja pitää tarkistaa.
haikaran uhri

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 06.08.2021 klo 13:19:09

Otan kantaa tuohon viimeiseen. Olisiko tarkoitus, että kun halutaan toiminnan ammattimaiseksi, pyritään saada seuroihin henkilöitä, jotka ymmärtävät asiasta jotain? Kyllä, siellä voi varmasti aika paljon väärentää, mutta eiköhän se on hyvä alku, että edes vaadita, että seura osaa tehdä suunnitelman?

Yleinen jalkapallosarjan tarkoitus on, että kaikki joukkueet pystyvät pelaamaan kauden loppuun, koska muuten joudut urheilullisesti hankaluuksiin (otetaanko tulokset pois, saavatko muut luovutusvoittoja, onko joku mestaruudesta taisteleva viimeisellä kierroksella ilman peliä, mistä pelaajat saavat peliaikaa, kun siirtoikkuna on kiinni yms). Vaikka välitilikauden tilanne olisi kuinka huono, niin yleensä saat väkisin pelattua kauden loppuun, koska talousongelmat eivät synny yön yli. Jos huomataan jo ennen kautta, että tuo seura on kusessa, kun ei osa edes suunnitella, riski on suurempaa, että pääsiäisenä löytyy mätiä muneja.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2021 klo 13:24:12 kirjoittanut haikaran uhri »
ReppuReino

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 09.08.2021 klo 09:59:58

Varmasti asia on niin että kun toiminta halutaan ammattimaiseksi niin silloin myös mukaan sellaisia henkilöitä pyritään saamaan mukaan jotka ymmärtävät asioista.

Olen täydellisen samaa mieltä kanssasi että tarkoitus on että joukkue pystyy pelaamaan kautensa loppuu jne....
Minun pointtini tuon budjetin suhteen on että budjetit pitää olla realistisia, joo nyt on ollut helppo  perustella tuki eurojen vähyyttä koronalla ja tottahan se on että moni yritys joka lompakkoa on availlut on taloudellisesti vaikeuksissa ja tuki rahat on tiukassa, samoin ottelutapahtumista budjetoidut rahat on pienentyneet.
Vaikka lähes kaikissa seuroissa joissa on  KL joukkue niin se on eriytetty emoseurasta. Mutta ollaan rehellisiä niin jos massi loppuu tai jäädään velkaa niin emoseura=junnut kuittaa.

season

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 09.08.2021 klo 10:28:50

Edellinen kausi kertoo hyvin lähelle seuraavan kauden budjetin. En täten usko että budjettiasialla paljon painoarvoa lisenssiasioissa, yksi asia muiden joukossa  että nähdään toiminnan olevan järkevällä pohjalla

Sivuja: [1]

Siirry: