candidate
Poissa
|
|
Vastaus #475 : 29.09.2021 klo 23:59:13 |
|
Jos täällä mitään enää itse pelistä voi sanoa, niin oli kyllä hyvinkin vaikea ilta jälleen kerran. Eikä Villarreal ei todellakaan ollut mikään erityisen hyvä joukkue tänään, vaan United oli vaan yksinkertaisesti huono. Eikä se yllätä oikeastaan ikinä silloin, kun McFred ei ole avauksessa. Ja tämä ei tarkoita sitä, että McFred olisi riittävä taso - tai edes ainoa ongelma, mutta koko kentän tasapaino on aina hyvin heikoilla kantimilla, kun keskikentän keskustassa on joko Pogba tai Matic joko McTominayn tai Fredin parina. Liike ei riitä, eikä oikein muutenkaan yksinkertaisesti kokonaisuus toimi. Tätä puutetta on vaikeata korvata ilman hankintoja. Ilman McTominayta tai Frediä on taso olematon, mutta jo toisen poistaminen tekee paljon hallaa. Onhan se nyt nähty jo niin monta kertaa.
Yläkerrassa isoin ongelma oli se, että Sancho, C. Ronaldo, Bruno tai Greenwood sähläsivät useamminkin nopeamman pelinrakentelun johonkin yksilövirheeseen, eikä yleisesti saaneet oikein mitään aikaan noin muutenkaan. CMoren selostaja ja foorumi ilmeisesti näkee syyllisen penkin päässä, mutta kyllä mielestäni ihan voivat nämä itse pelaajatkin ottaa vastuuta. Toki siellä harjoituksissa voisi yhteenpelaamista opetella ja valmennuksen kuuluu tasapaino löytää, mutta kyllähän tuolla myös yksilötasolla tehtiin virheitä.
Sancho varsinkin alkaa olemaan jo oikeasti lähes rasite ja Lingard on penkiltä ainakin antanut niin paljon enemmän, että alkaisin katsomaan, josko roolit pitäisi kääntää toistaiseksi toisinpäin. Toki Lingardille on aina sopinut penkiltä mukaan tuleminen, joten sinänsä toki ihan oikein näin, mutta Sancho ei tunnu juuri nyt onnistuvan missään. Nuori mies ja kova siirtosumma on tietenkin sellainen yhtälö, että alun tahmeus ei yllätä, mutta juuri nyt tulostakin pitää tulla. Onneksi kolmikko Cavani, Rashford ja Martial siellä jossain vaiheessa ovat ehdolla, jos Sancholla ei lähde, mutta parasta toki olisi, että nimenomaan Sancho löytäisi syöttökenkänsä myös Old Traffordilla ja paikkaisi osaltaan aukkoja pelinrakentelussa.
Laitapelaaminen ihan yleisesti oli tänään todella heikkoa, oikeastaan molempiin suuntiin. Telles ja Dalot ei ihan yhtä hyvin toimi kuin Shaw ja AWB, mikä ei sekään yllätys ole, mutta mainitaan nyt kuitenkin. Dalot tuntuu myös jatkuvasti olevan ongelmissa alaspäin, joka ei niin iso ongelma olisi, jos sentään ylöspäin saisi jotain aikaan. Greenwoodin kanssa ei mitään synergiaetuja nähty, mutta ehkäpä se ajan kanssa kehittyy. Ei vaan olisi aikaa UCL-otteluissa tätä yhteyttä hakea, mutta tätä se vaan on. Tellesin ja Brunon hieno vaparikuvio vapauttaa brassin isommalta ripitykseltä, mutta eipä kyllä Telles myöskään Sanchon kanssa oikein esille päässyt. Heikkoa oli silläkin osastolla.
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.09.2021 klo 00:01:18 kirjoittanut candidate »
|
|
|
|
|
Tuukka
Poissa
Suosikkijoukkue: JäPS, Manchester United
|
|
Vastaus #476 : 30.09.2021 klo 01:38:35 |
|
Jos täällä mitään enää itse pelistä voi sanoa, niin oli kyllä hyvinkin vaikea ilta jälleen kerran. Eikä Villarreal ei todellakaan ollut mikään erityisen hyvä joukkue tänään, vaan United oli vaan yksinkertaisesti huono. Eikä se yllätä oikeastaan ikinä silloin, kun McFred ei ole avauksessa. Ja tämä ei tarkoita sitä, että McFred olisi riittävä taso - tai edes ainoa ongelma, mutta koko kentän tasapaino on aina hyvin heikoilla kantimilla, kun keskikentän keskustassa on joko Pogba tai Matic joko McTominayn tai Fredin parina. Liike ei riitä, eikä oikein muutenkaan yksinkertaisesti kokonaisuus toimi. Tätä puutetta on vaikeata korvata ilman hankintoja. Ilman McTominayta tai Frediä on taso olematon, mutta jo toisen poistaminen tekee paljon hallaa. Onhan se nyt nähty jo niin monta kertaa.
Yläkerrassa isoin ongelma oli se, että Sancho, C. Ronaldo, Bruno tai Greenwood sähläsivät useamminkin nopeamman pelinrakentelun johonkin yksilövirheeseen, eikä yleisesti saaneet oikein mitään aikaan noin muutenkaan. CMoren selostaja ja foorumi ilmeisesti näkee syyllisen penkin päässä, mutta kyllä mielestäni ihan voivat nämä itse pelaajatkin ottaa vastuuta. Toki siellä harjoituksissa voisi yhteenpelaamista opetella ja valmennuksen kuuluu tasapaino löytää, mutta kyllähän tuolla myös yksilötasolla tehtiin virheitä.
Sancho varsinkin alkaa olemaan jo oikeasti lähes rasite ja Lingard on penkiltä ainakin antanut niin paljon enemmän, että alkaisin katsomaan, josko roolit pitäisi kääntää toistaiseksi toisinpäin. Toki Lingardille on aina sopinut penkiltä mukaan tuleminen, joten sinänsä toki ihan oikein näin, mutta Sancho ei tunnu juuri nyt onnistuvan missään. Nuori mies ja kova siirtosumma on tietenkin sellainen yhtälö, että alun tahmeus ei yllätä, mutta juuri nyt tulostakin pitää tulla. Onneksi kolmikko Cavani, Rashford ja Martial siellä jossain vaiheessa ovat ehdolla, jos Sancholla ei lähde, mutta parasta toki olisi, että nimenomaan Sancho löytäisi syöttökenkänsä myös Old Traffordilla ja paikkaisi osaltaan aukkoja pelinrakentelussa.
Laitapelaaminen ihan yleisesti oli tänään todella heikkoa, oikeastaan molempiin suuntiin. Telles ja Dalot ei ihan yhtä hyvin toimi kuin Shaw ja AWB, mikä ei sekään yllätys ole, mutta mainitaan nyt kuitenkin. Dalot tuntuu myös jatkuvasti olevan ongelmissa alaspäin, joka ei niin iso ongelma olisi, jos sentään ylöspäin saisi jotain aikaan. Greenwoodin kanssa ei mitään synergiaetuja nähty, mutta ehkäpä se ajan kanssa kehittyy. Ei vaan olisi aikaa UCL-otteluissa tätä yhteyttä hakea, mutta tätä se vaan on. Tellesin ja Brunon hieno vaparikuvio vapauttaa brassin isommalta ripitykseltä, mutta eipä kyllä Telles myöskään Sanchon kanssa oikein esille päässyt. Heikkoa oli silläkin osastolla.
Sen verran humalassa olen itse, mutta mitä sain selkoa tästä viestistä niin aikalailla kaikkeen pystyn yhtyä. Järkyttävän huono peli, mutta tulos tuli. Aamulla kirjoitan enemmän.
|
|
|
|
Beth
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
|
Vastaus #477 : 30.09.2021 klo 02:24:26 |
|
Kyllähän Olen aikana eteenpäin on menty aika saatanasti edellisten sekoilujen jälkeen. Eli tuloksia on tullut, mutta ei pokaalien muodossa. Omasta mielestä on sokeaa tuijottaa vaan palkintokaappia tässä kohtaa. Voittaa pitää, mutta ei minkä tahansa kustannuksella!
Peli EI vielä ole uomissaan, mutta onhan tämä ajoittain jo parempaa kuin edellisen 3 valmentajan aikana. Mieluummin jatkan Olella ja parannetaan askel kerrallaan rauhassa, eikä lähdetä taas keuliin ja kolaroida vuoden päästä. Olen tiimiin voisin naarata jostain oikeasti meritoituneen kakkosen ryhmään mukaan, koska Carrick ja Kieran ei kovin kokeneita penkinpäässä istujia ole...ja itse en pidä Phelania minään mestaritaktikkona. Tähänkin huomiona, että sielläkin suunnalla on tullut parannusta Ramseyn muodossa ja osataan reagoida.
Ole Gunnarin kaksi ensimmäistä täyttä kautta poikivat 66p ja 74p. Mourinhon vastaavat olivat 69p ja 81p + kaksi pokaalia. Vaikea on itse tuota saatanallista eteenpäin menoa tuosta löytää. Solskjär on kuitenkin saanut melko makoisasti rahaakin käyttöönsä ja joukkueen materiaali on parantunut vuosi vuodelta. Todisteeksi siitä vaikkapa molempien Eurooppa-liigan finaalien avauskokoonapanot. Mourinho vs Ajax: Romero; Darmian, Blind, Smalling, Valencia; Mkhitaryan, Pogba, Herrera, Fellaini, Mata; Rashford Solskjär vs Villarreal: de Gea; Shaw, Lindelöf, Bailly, Wan-Bissaka; Rashford, Pogba, Fernandes, McTominay, Greenwood; Cavani Norjalainen on ollut kohta jo kolme vuotta tuolla, joten "peli ei vielä ole uomissaan" alkaa olla aika vähän tahmainen argumentti. Itse ainakin löisin rahani ennemmin sen puolesta ettei Solskjärin kyvyt vain yksinkertaisesti riitä. Vaikka tuonne on rahdattu nyt viime kesän aikana kolme todellista supermiestä, niin aivan samat pelilliset ongelmat ovat kaikkien nähtävissä kuin viime kaudella. Minusta tuo kakkoskoutsin vaihtaminen (tai uuden miehen tuominen lisäksi) on nurinkurinen ajatus. Solskjärillä on varmasti kaikki valtuudet ilmoittaa vaikkapa Carrickin hommien nykyisessä pestissä päättyneen ja tilalle tulevan herran X. Tälläinen homma olisi kuulunut hoitaa kesän aikana, mutta näin ei toimittu. Vaikka Molden enkelin vastuuta on yritetty vierittää muiden valmentajien harteille, niin kyllä se vaan niin menee, että manageri/päävalmentaja kantaa vastuun siitä tuloksesta, mitä hänen oma tiiminsä kokonaisuutena tekee.
|
|
|
|
Valonheitin
Paikalla
|
|
Vastaus #478 : 30.09.2021 klo 06:07:23 |
|
Mielestäni Olen osaamista on ihan aiheellista kyseenalaistaa tässä vaiheessa. Toki pelaajat tekevät virheitä, mutta joukkue nojaa edelleen täysin yksilöiden ratkaisuihin ja harjoiteltu pelitapa näyttäisi edelleen puuttuvan.
Usein hyökkäyksen ylimmät 4-5 pelaajaa ovat käytännössä samassa linjassa ja laitapakit ilman tilaa, mihin nousta. Jo pelkästään tämä muodostelma hidastaa hyökkäyspeliä ja vähentää syöttömahdollisuuksien määrää. Yleensä Bruno pienen jauhamisen jälkeen putoaa linjasta alas ja pyrkii pelattavaksi ns. taskuun.
Myös tämä pelaajien staattisuus ja yhdessä linjassa pelaaminen aiheuttaa sen, että keskikentällä on usein puolustavassa asemassa esim. vain Fred ja joukkue on aika haavoittuvainen vastaiskuille. Wolves ja Adama Traore oli hyvä esimerkki, josta joukkue selvisi lähinnä tuurilla.
Toki omissa vastaiskuissa joukkue on hyvä ja uskoisin Olen olevan taas vahvoilla esim. Cityä vastaan.
Tässä on kyllä valtava ero verrattuna esim. Pepin ruudukkomalliin ja pelaajien reagointiin toistensa liikkeisiin.
Kaikkia ongelmia ei siirtoikkunan aikana saatu korjattua, mutta Olelta taisi jäädä myös kesäkurssit käymättä.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
|
Vastaus #479 : 30.09.2021 klo 07:08:07 |
|
Ole Gunnarin kaksi ensimmäistä täyttä kautta poikivat 66p ja 74p. Mourinhon vastaavat olivat 69p ja 81p + kaksi pokaalia.
Erona noilla on myös se, että Solskjär palkattiin rakentamaan joukkueen täysin uudestaan, kun Mourinhon oli tarkoitus tuoda nopeaa menestystä täsmähankintojen avulla. Eikä mielestäni Mourinhon menestyksessä mitään vikaa ollut. Se vaan ei ollut kestävällä pohjalla ja kun joukkueesta oli ravitty kaikki irti tuolla jälkimmäisellä kaudella, jota seurasi sukellus, niin mitään muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin vaihtaa manageria ja kokeilla toisenlaista lähestymistapaa. Toisaalta Solskjärin kahdella aiemmalla täydellä kaudella alku on ollut täysin katastrofaalinen sekä pelillisesti että tuloksellisesti, mutta homma on parantunut merkittävästi kauden mittaan. Solskjärin on pakko tehdä tällä kaudella tulosta ja toistaiseksi ainut minkä United on menettänyt, on liigacup ja se tuskin varsinaisesti ketään haittaa. Valioliigassa tilanne on varsin hyvä, eikä CL:ssä mitään hätää ole. Siellä on kuitenkin 3 uutta ison roolin pelaajaa avauksessa, joten ei ole mitenkään perusteetonta olettaa, että peli tuosta vielä paranee. En toki itsekään pidä kovin todennäköisenä, että Solskjär on manageri, joka Unitedille tuo suurta menestystä pokaalien muodossa, mutta potkujen vaatiminen noilla tuloksilla ja aiempien kausien kehityskaaria katsoen tuntuu tässä vaiheessa kautta aika väsyneeltä, vaikka olen itsekin sitä mieltä, ettei pelillinen puoli ole kehittynyt alkuunkaan riittävästi. e: Ja "puuttuvien hankinojen" taakse ei todellakaan voi mennä. Sinnä on tullut sisään Varane, Ronaldo ja Sancho, eikä ne keskikenttäpelaajat niin heikkoja ole, etteikö tuolla joukkueella olisi kaikki edellytykset dominoida lähes kaikkia pelejä. Kyllä tuolla joukkueella pitäisi pystyä noin 15 pistettä edelliskautta enemmän pisteitä ottamaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.09.2021 klo 07:11:40 kirjoittanut Eiccu »
|
|
|
|
|
Valonheitin
Paikalla
|
|
Vastaus #480 : 30.09.2021 klo 07:45:44 |
|
En toki itsekään pidä kovin todennäköisenä, että Solskjär on manageri, joka Unitedille tuo suurta menestystä pokaalien muodossa, mutta potkujen vaatiminen noilla tuloksilla ja aiempien kausien kehityskaaria katsoen tuntuu tässä vaiheessa kautta aika väsyneeltä, vaikka olen itsekin sitä mieltä, ettei pelillinen puoli ole kehittynyt alkuunkaan riittävästi.
Vaikka en Olea ole pois potkimassa, niin kuinka kauan pitäisi sitten odottaa tuota pelin kehittymistä? Tämä on varmasti se ydinkysymys, mitä jopa ManU:n johto (ainakin jollain tasolla) joutuu jo nyt pohtimaan. Toki tämän hetken tilanne on aika selkeä: joukkuetta on vahvistettu todella paljon ja se on selkeä luottamuslause valmentajalle. Lisäksi vapailla markkinoilla ei ole juuri parempiakaan vaihtoehtoja tarjolla, mikä rauhoittaa tilanteen aika lailla. Tilanne voi jo kevään tienoilla olla sitten aivan eri ja varmasti monen mielestä mahdollisen floppikauden jälkeen potkut ovat ihan hyväksyttävä vaihtoehto. Tietenkin osa futisromantikoista vaatisi tuolloinkin Olelle aikaa viitaten Fergusonin alkuaikohin. Ja hyvä niin, romantiikkaa tarvitaan aina.
|
|
|
|
Waine Ruuna
Poissa
Suosikkijoukkue: ManU, Fc Melody
|
|
Vastaus #481 : 30.09.2021 klo 08:31:23 |
|
Vaikka en Olea ole pois potkimassa, niin kuinka kauan pitäisi sitten odottaa tuota pelin kehittymistä? Tämä on varmasti se ydinkysymys, mitä jopa ManU:n johto (ainakin jollain tasolla) joutuu jo nyt pohtimaan. Toki tämän hetken tilanne on aika selkeä: joukkuetta on vahvistettu todella paljon ja se on selkeä luottamuslause valmentajalle. Lisäksi vapailla markkinoilla ei ole juuri parempiakaan vaihtoehtoja tarjolla, mikä rauhoittaa tilanteen aika lailla.
Tilanne voi jo kevään tienoilla olla sitten aivan eri ja varmasti monen mielestä mahdollisen floppikauden jälkeen potkut ovat ihan hyväksyttävä vaihtoehto.
Tietenkin osa futisromantikoista vaatisi tuolloinkin Olelle aikaa viitaten Fergusonin alkuaikohin. Ja hyvä niin, romantiikkaa tarvitaan aina.
Ainakin itse kuulun tähän ryhmään ja vertaan Fergusonin alkuun, koska kuitenkin seurassa on tapahtunut paljon positiivisia asioita nimenomaan tuloksia katsomatta. Eli pelaajarakenne, seurakulttuuri ja koko tunnelma seuran sisällä on muuttunut...eli tulevaisuus on terveemmällä pohjalla. Joten ainakin itse odottaisin vielä pari kautta tämän jälkeen, kunhan minimi tavoitteet saavutetaan: neljän sakissa ja chämppärissä lohkosta jatkoon tai EL:ssä finaaliin. Nämä itseni asettamia ja omaan makuun näillä tavoitteilla tässä tilanteessa voidaan mennä. Nykypäivän kaikki mulle heti tänne ajattelu yritysmaailmassa ja sitä kautta urheilumaailmassa, kun raha on noussut prioriteetti ykköseksi (pois lukien öljyt) tuntuu hätäiseltä valmentajan suhteen. Pelaajien siirtyminen on helpompaa, jos asenne tai joku muu asia mättää kentällä/ulkopuolella. Toivoisin, että ManU olisi jatkanut samaa periaatetta, mikä oli Sir Alexin aikana. Valmentaja saa isoimpaa palkaa, jolloin kukaan pelaaja ei ole seuraa suurempi ja palkkarakenne pysyy väkisin kunnossa. Toki tässä mallissa se manageri valinta on aika tärkeä vrt. Mourinho, mutta nyt Olen kanssa samaa itsetunto yms. ongelmia ei ainakaan tähän asti ole näkynyt.
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
|
Vastaus #482 : 30.09.2021 klo 08:56:26 |
|
Tyhmää verrata Fergusonin alkuaikoja Unitedissa ja Olea, sillä Ferguson oli jo Euroopan tasolla ihmeitä tehnyt valmentajavelho ja Olen näytöt on Cardiffin pudottaminen Valjusta ja Norjan mestaruus täysin ylivoimaisilla resursseilla. Eli Fergusonin kohdalla oli selkeitä viitteitä onnistumisen mahdollisuudesta. Lisäksi mies oli sisään tullessaan aloittanut mylläämään koko organisaatiota ja pelaajaputkea uuteen malliin. Olen kohdalla taas mikään asia ei viittaa suunnan kääntymisestä.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
|
Vastaus #483 : 30.09.2021 klo 09:14:06 |
|
Vaikka en Olea ole pois potkimassa, niin kuinka kauan pitäisi sitten odottaa tuota pelin kehittymistä? Tämä on varmasti se ydinkysymys, mitä jopa ManU:n johto (ainakin jollain tasolla) joutuu jo nyt pohtimaan. Toki tämän hetken tilanne on aika selkeä: joukkuetta on vahvistettu todella paljon ja se on selkeä luottamuslause valmentajalle. Lisäksi vapailla markkinoilla ei ole juuri parempiakaan vaihtoehtoja tarjolla, mikä rauhoittaa tilanteen aika lailla.
Tilanne voi jo kevään tienoilla olla sitten aivan eri ja varmasti monen mielestä mahdollisen floppikauden jälkeen potkut ovat ihan hyväksyttävä vaihtoehto.
Tietenkin osa futisromantikoista vaatisi tuolloinkin Olelle aikaa viitaten Fergusonin alkuaikohin. Ja hyvä niin, romantiikkaa tarvitaan aina.
Välillähän se peli on toiminut oikein hyvin, mutta alkukaudesta ei yhdelläkään Solskjärin kaudella. Vaikka on osa-alueita, jotka ovat jatkuvasti olleet ongelmallisia, niin se ei pidä paikkaansa, että peli ei olisi mihinkään kehittynyt. Itse en painota niin paljon sitä miltä ne pelit näyttää kuin monet muut, vaan jos pisteitä kertoo myös heikoilla esityksillä, niin ei ne heikot esitykset mikään iso ongelma ole. Ronaldon viimeisellä kaudella ennen Realiin lähtöä Unitedin peli oli mielestäni aivan karmeaa, mutta tulokset oli ihan kelvollisia. Itse olen koko ajan ollut sitä mieltä, että Solskjär jatkakoon niin kauan kun homma etenee oikeaan suuntaan peilaten tuloksiin, joukkueen rakenteeseen ja myös siihen miltä peli näyttää. Oikeastaan tuossa järjestyksessä. Mutta tämähän on tietysti makuasia. Eli Fergusonin kohdalla oli selkeitä viitteitä onnistumisen mahdollisuudesta. Lisäksi mies oli sisään tullessaan aloittanut mylläämään koko organisaatiota ja pelaajaputkea uuteen malliin. Olen kohdalla taas mikään asia ei viittaa suunnan kääntymisestä.
Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että Solskjärin aikana strategia on vaikuttanut samalta kuin van Gaalin ja Mourinhon aikana? Solskjär teki todella kovia ratkaisuja joukkueen uudistamiseksi ja joukkue on aivan eri luokkaa kuin todella pitkään aikaan. Sitä en osaa sanoa riittääkö Solskjärin eväät viimeisen askeleen ottamiseen, mutta on siellä Solskjärin aikana aika paljon positiivisia asioita tapahtunut. Toki viime kädessä tulostakin on tehtävä ja paineet sille luonnollisesti kasvaa koko ajan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.09.2021 klo 09:24:22 kirjoittanut Eiccu »
|
|
|
|
|
günthers
Poissa
Suosikkijoukkue: Uli Hoeness
|
|
Vastaus #484 : 30.09.2021 klo 09:22:51 |
|
Onko Unitedin peli ollut samanlaista aiemmin alkukaudella? Kolme pistettähän eilinen tuotti, mutta peli oli ainakin neutraalista näkökulmasta isäntien osalta surkeaa - ainakin jos ottaa huomioon hyökkäyspään materiaalin. Puolustus oli helisemässä ja tuota voi vielä osittain selitellä useammilla puolustuslinjan muutoksilla, mutta hyökkäämisessä pelaaminen oli mielikuvituksetonta ja yksittäistä näpertelyä. Usean vuoden sekoilun ja lyhyiden pikaprojektien jälkeen ymmärrän tahtotilan antaa Olelle aikaa, mutta ainakin eilisen perusteella ymmärrän myös täysin, mikäli myös vastustajat ovat mielissään Olen jatkamisesta penkin päässä pidempään.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
|
Vastaus #485 : 30.09.2021 klo 09:27:25 |
|
Onko Unitedin peli ollut samanlaista aiemmin alkukaudella? Kolme pistettähän eilinen tuotti, mutta peli oli ainakin neutraalista näkökulmasta isäntien osalta surkeaa - ainakin jos ottaa huomioon hyökkäyspään materiaalin. Puolustus oli helisemässä ja tuota voi vielä osittain selitellä useammilla puolustuslinjan muutoksilla, mutta hyökkäämisessä pelaaminen oli mielikuvituksetonta ja yksittäistä näpertelyä. Usean vuoden sekoilun ja lyhyiden pikaprojektien jälkeen ymmärrän tahtotilan antaa Olelle aikaa, mutta ainakin eilisen perusteella ymmärrän myös täysin, mikäli myös vastustajat ovat mielissään Olen jatkamisesta penkin päässä pidempään.
Solskjärin kahdella edellisellä kaudella United tuomittiin syyskuussa keskikastiin ja harva uskoi edes taisteluun CL-paikasta kehnon alkukauden jälkeen.
|
|
|
|
Waine Ruuna
Poissa
|
|
Vastaus #486 : 30.09.2021 klo 09:44:25 |
|
Kyllähän peli on pääsääntöisesti ollut samaa paskaa, mutta tuloksia on tullut kohtalaisesti. Enemmän muutoksia on Olen aikana tullut seura/organisaatio tasolla parempaan suuntaan kuin kentällä. Se on ihmeellistä, että sama staattisuus, kenttätasopainon puute, helpot yksilövirheet ja hidas pallonliikuttelu on vaivannut LvG:n, Mourinhon ja Olen aikana. Tietenkin toinen johtuu toisesta jne., mutta kuten edellä joku jo mainitsi niin ylhäällä yksi linja ja laitapakkien nousut tukossa, keskustassa ei ketään. Peliä avatessa kaksi kk:n alempaa äijää hakee palloa toppareiden jalasta ja Bruno on ylimmässä linjassa niin etäisyydet on ihan karmeet. Sitten tulee ihmeellisiä aivopieruja, kuten eilen yhdessä kulmassa. Kulma vastustajan päässä, 10 sek kulman annon jälkeen 2 vs 1 vastahyökkäys vastustajalla (jossa yhdellä helpolla pystysyötöllä ohitettiin Unitedin 3 pelaajaa), onneksi ei maalia. Tästä saatiin pallo niin tempastiin pitkä pallo Sancholle laitaan ja siitä alotettiin 2 vs 7 vastahyökkäys. Ihmetyttää, että mitä siellä harjoituskentällä oikein tehdään. Joku Conte varmasti saisi muutoksen tähän, kuten Mourinho teki? Vai mitä te näette Contessa, sama valmentajakaarihan silläkin on menossa ku Moulla. Muutama vuosi, tulos kenties ja sit ulos ja taas etsittäis pitkäaikaisempaa ratkaisua? Jos omistajat ei ilmeisesti halua palkata urheilutoimenjohtoa niin silloin täytyy mennä manageri vetoisesti, mutta selkeää on, että valmennustiimi kaipaa muutosta tai lisäapuja. Selkeää on myös se että Ole ei ole se päätaktikko tässä ryhmässä vaan joku muu, olisi mukava tietää kuka se on.
|
|
|
|
icebox
Poissa
|
|
Vastaus #487 : 30.09.2021 klo 10:37:34 |
|
Conte tuskin olisi Unitedille se täydellinen match kun nykyinen pelaajamateriaali ei taitaisi hirveän hyvin hänen sapluunaan sopia, mutta muuten on kyllä mielenkiintoista Conten vähättelyä ollut viimeisillä sivuilla. Juventuksessa mies viihtyi kolme kautta, tuloksena kolme mestaruutta. Chelseassa kaksi kautta, tuloksena mestaruus ja FA-cup. Interissä kaksi kautta, tuloksena mestaruus. Jokainen näistä pesteistä toki loppui siihen, kun mies ei saanut mielestään tarvitsemiaan resursseja joukkueidensa rakentamiseen, eikä yhdelläkään näistä pesteistä Conte ole jättänyt jälkeensä mitään savuavia raunioita. Pokaaleita toki jätti vitriineihin lähtiessään ja Unitedissa saattaisivat resurssitkin olla hänen tahtomallaan tasolla..
Olella lähti nyt käyntiin kolmas täysi kausi ja pokaaleita ei näy eikä kuulu. Joukkuetta hän on rakentanut melkeinpä erinomaisesti, mutta ei vaan kentällä ole tuon työn tulokset juuri näkyneet. Turha Olea kuitenkaan olisi tämän kauden aikana lähteä potkimaan ulos, ellei suoritustaso nyt romahda täysin ja joukkue meinaa jäädä top4 ulkopuolle. Ensi kesällä sitten osaavampaa valmentajaa sisään, jos ei tulosta tule.
|
|
|
|
Utelias Vili
Poissa
Suosikkijoukkue: RB Leipzig
|
|
Vastaus #488 : 30.09.2021 klo 10:54:18 |
|
Sir Alexin pitkä pesti mänätserinä taisi sekottaa pakkaa sillä että tuommoinen 20v+ rykäsy olisi ihan normaalia. Ei kai se mikään ongelma ole jos siellä valkku käy sen pari vuotta pyörähtämässä, nostaa kannuja ojentajat hellänä ja seuraaks valitaan joku saman sapluunan kaveri, ettei koko pelaajaryhmä oo kelvoton sille kaverille.
|
|
|
|
Waine Ruuna
Poissa
|
|
Vastaus #489 : 30.09.2021 klo 11:02:23 |
|
Conte tuskin olisi Unitedille se täydellinen match kun nykyinen pelaajamateriaali ei taitaisi hirveän hyvin hänen sapluunaan sopia, mutta muuten on kyllä mielenkiintoista Conten vähättelyä ollut viimeisillä sivuilla. Juventuksessa mies viihtyi kolme kautta, tuloksena kolme mestaruutta. Chelseassa kaksi kautta, tuloksena mestaruus ja FA-cup. Interissä kaksi kautta, tuloksena mestaruus. Jokainen näistä pesteistä toki loppui siihen, kun mies ei saanut mielestään tarvitsemiaan resursseja joukkueidensa rakentamiseen, eikä yhdelläkään näistä pesteistä Conte ole jättänyt jälkeensä mitään savuavia raunioita. Pokaaleita toki jätti vitriineihin lähtiessään ja Unitedissa saattaisivat resurssitkin olla hänen tahtomallaan tasolla..
Olella lähti nyt käyntiin kolmas täysi kausi ja pokaaleita ei näy eikä kuulu. Joukkuetta hän on rakentanut melkeinpä erinomaisesti, mutta ei vaan kentällä ole tuon työn tulokset juuri näkyneet. Turha Olea kuitenkaan olisi tämän kauden aikana lähteä potkimaan ulos, ellei suoritustaso nyt romahda täysin ja joukkue meinaa jäädä top4 ulkopuolle. Ensi kesällä sitten osaavampaa valmentajaa sisään, jos ei tulosta tule.
Vaatii kuun taivaalta ja kun ei saa niin kiukettelee ja eroaa. Miten eroaa Mourinhosta? Se ettei odota potkuja ja vaan lähtee itse. Oliko peli parempaa, itse en muista tai ole katsonut niitä pelejä. Vai oliko vaan voitto edellä, eli bussia.
|
|
|
|
Lankila
Poissa
|
|
Vastaus #490 : 30.09.2021 klo 11:03:50 |
|
Floppikauttakaan ei tarvita, mutta tulokseton kausi riittääkööt. Hyvin kiteytty monen keskustelussa se että, vaikka Olen peliltä toivoisi enemmän, ei muita valmentajia tässä vaiheessa vuotta ole tarjolla. Joo siellä on se Conte, mutta en itse ole monen tavoin valmis siihen 1-3v valmentaja rumbaan mitä juuri ennen Olea todistettiin vuosia. Jos ei kerta parempaa ole tarjolla ja laiva jotenkin kelluu, jatkakoot norjalainen. Muistetaan myös että moni pelaaja on innoissaan "Olen projektista". Varane esimerkiksi siirtonsa yhtyedessä nimenomaan sanoi että Olella oli iso rooli siirron suhteen. Myös Pogban-saagaa seuratessa on pitkään jo toitotettu sitä miten Pogban ja managerin välit ovat hyvät. Tosin siihen ei paljoa Mourinhon jälkeen tarvittu..
|
|
|
|
Heiska
Poissa
Suosikkijoukkue: REMOULADE
|
|
Vastaus #491 : 30.09.2021 klo 11:06:12 |
|
Ei mun mielestä Unitedin materiaali ole Contelle mitenkään epäsopiva. Toki sen paremman keskikentän pohjapelaajan tarve on edelleen. Ja tässähän nyt peilataan saatavilla olevia vaihtoehtoja Solskjaeriin, eli Contea ei nyt vertailla kaikkiin maailman valmentajiin. Vaatii kuun taivaalta ja kun ei saa niin kiukettelee ja eroaa. Miten eroaa Mourinhosta? Se ettei odota potkuja ja vaan lähtee itse. Oliko peli parempaa, itse en muista tai ole katsonut niitä pelejä. Vai oliko vaan voitto edellä, eli bussia.
Heh. Jos tietämys on tällä tasolla niin en painaisi lähetysnappia. Mourinho-kohta nauratti kun juuri edellä oli mm. lueteltu viime vuosien saavutuksia.
|
|
|
|
hermannisuur
Poissa
Suosikkijoukkue: Hifk, Internazionale Milano
|
|
Vastaus #492 : 30.09.2021 klo 11:09:53 |
|
Luin jostain että Conte olisi itse kiinnostunut Manusta. Kieltäytyi muutamista seuroista jo.
Ekalla kaudella haastaisi mestaruudesta. Maailman parhaimpia valmentajia ja sarjavoittaja.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
|
Vastaus #493 : 30.09.2021 klo 12:25:42 |
|
Heh. Jos tietämys on tällä tasolla niin en painaisi lähetysnappia. Mourinho-kohta nauratti kun juuri edellä oli mm. lueteltu viime vuosien saavutuksia.
No ei ne valmennetut joukkueetkaan ole ihan vertailukelpoisia olleet. Mutta tosiaan, en kyllä itsekään vertialisi Contea ja Mourinhoa muuta kuin siinä mielessä, että molempien kanssa ajaudutaan ongelmiin jos asiat ei suju täysin herrojen mielen mukaan. Tässä vaiheessa en Contea kyllä tuonne pestaisi, mutta jos tosiaan alkaa näyttää siltä, että nykyistä polkua ei päästä tuloksiin, niin kyllä Conte tuonne kelpaa siinä missä muutkin välittömään menestykseen tähtäävät managerit.
|
|
|
|
Waine Ruuna
Poissa
|
|
Vastaus #494 : 30.09.2021 klo 12:39:04 |
|
Mihin Moun saavutukset on kadonnut vai voitko ne jotenkin kiistää? https://fi.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Mourinho#SaavutuksetVoitko kiistää ettei yhtäläisyyksiä ole, jos et ajattele pelkkää nykyisyyttä? Kavereillahan on ihan samanlainen urakaari menossa. Menestystä tulee ja projekteja menee muutaman vuoden sykleillä. Kiukuttelu alkaa molemmilla jossain kohtaa seurajohtoa vastaan ja ulostus on edessä, Conte on vaan lähtenyt ilman erorahoja. Heh ja heh
|
|
|
|
Heiska
Poissa
Suosikkijoukkue: REMOULADE
|
|
Vastaus #495 : 30.09.2021 klo 12:48:22 |
|
Voitko kiistää ettei yhtäläisyyksiä ole, jos et ajattele pelkkää nykyisyyttä?
En, en voi tätä kiistää. Sitä en sitten ymmärrä, miksi Mourinhon 10 vuoden takaisia saavutuksia nostellaan framille jos vertaillaan jatkuvasti viime vuosina eri puolella voittaneeseen Conteen. Kavereillahan on ihan samanlainen urakaari menossa. Ei ole. Conte ei ole osoittanut mitään merkkejä siitä, ettei mukautuisi muuttuvan huippufutiksen lainalaisuuksiin. Myöskään mestaruuksien voittaminen ei ole loppunut. No ei ne valmennetut joukkueetkaan ole ihan vertailukelpoisia olleet.
Eikös nyt ManU ja Chelsea esim. 2016-17 olleet hyvinkin vertailukelpoisia. Pelasivat samassa sarjassakin!
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.09.2021 klo 12:52:43 kirjoittanut Heiska »
|
|
|
|
|
Waine Ruuna
Poissa
|
|
Vastaus #496 : 30.09.2021 klo 12:52:16 |
|
En, en voi tätä kiistää. Sitä en sitten ymmärrä, miksi Mourinhon menneitä saavutuksia nostellaan framille jos vertaillaan jatkuvasti viime vuosina eri puolella voittaneeseen Conteen. Jos osaat lukea niin näet yllä mihin minun ajatus pohjaa, mutta jos et niin ei voi mitään. Voit olla minun puolesta eri mieltä, se ei minua haittaa.
|
|
|
|
Keynes
Poissa
|
|
Vastaus #497 : 30.09.2021 klo 13:03:52 |
|
Itse en painota niin paljon sitä miltä ne pelit näyttää kuin monet muut, vaan jos pisteitä kertoo myös heikoilla esityksillä, niin ei ne heikot esitykset mikään iso ongelma ole.
Minusta vaikuttaa siltä, että sinä puhut aina eri asiasta "tuloksia painottaessasi". Valtaosa peliesityksiä kritisoivista ei suhtaudu peliin kriittisesti välttämättä esteettisistä syistä vain siksi, että peliesitykset ja tulostaso kulkevat käsi kädessä. Itse suhtaudun ainakin kriittisesti heikkoihin peliestiyksiin tuloksesta riippumatta, sillä vaikka joukkue onnistuisikin kaapimaan täysiä pistepotteja heikoilla esityksillä, on turvallista olettaa sen olevan kestämätöntä pidemmällä tähtäimellä ja tulostason regressoituvan ennemmin tai myöhemmin. Siitä oli kyse mm. Mourinhon toisella kaudella Unitedin kaapiessa 81 pistettä De Gean loisto-otteilla vaikka Kurikkaan asti näkyi pelillisen tason olleen merkittävästi heikompi. Tämä näkyi karusti Mourinhon kolmannella kaudella kun tulokset alkoivat vastaamaan peliesityksiä. Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että Solskjärin aikana strategia on vaikuttanut samalta kuin van Gaalin ja Mourinhon aikana? Solskjär teki todella kovia ratkaisuja joukkueen uudistamiseksi ja joukkue on aivan eri luokkaa kuin todella pitkään aikaan. Sitä en osaa sanoa riittääkö Solskjärin eväät viimeisen askeleen ottamiseen, mutta on siellä Solskjärin aikana aika paljon positiivisia asioita tapahtunut. Toki viime kädessä tulostakin on tehtävä ja paineet sille luonnollisesti kasvaa koko ajan.
Itse, kuten varmasti moni muukin, näen Solskjaein erinomaisena urheilutoimejohtajana. Norjalainen on tehnyt nimenomaan loistavia ratkaisuja henkilöstöpuolella ja selvästi ollut keskeinen tekijä ilmapiirin puhdistamisessa ja seurakulttuurin vahvistamisessa. Yhtälailla voidaan valitettavasti todeta, että valmentajana hän ei valitettavasti ole kyennyt yhtä hyviin suorituksiin. Keskikentän keskustan puutteista huolimatta, käsissä on niin kova miehistö, että kolmannen täyden kauden käynnistyessä ei ole mitään syytä miksi Unitedin ei tulisi kyetä huomattavan paljon parempiin esityksiin (ja sitä kautta tuloksiin) kuin nähty.
|
|
|
|
Eiccu
Poissa
|
|
Vastaus #498 : 30.09.2021 klo 13:54:54 |
|
Minusta vaikuttaa siltä, että sinä puhut aina eri asiasta "tuloksia painottaessasi". Valtaosa peliesityksiä kritisoivista ei suhtaudu peliin kriittisesti välttämättä esteettisistä syistä vain siksi, että peliesitykset ja tulostaso kulkevat käsi kädessä. Itse suhtaudun ainakin kriittisesti heikkoihin peliestiyksiin tuloksesta riippumatta, sillä vaikka joukkue onnistuisikin kaapimaan täysiä pistepotteja heikoilla esityksillä, on turvallista olettaa sen olevan kestämätöntä pidemmällä tähtäimellä ja tulostason regressoituvan ennemmin tai myöhemmin. Siitä oli kyse mm. Mourinhon toisella kaudella Unitedin kaapiessa 81 pistettä De Gean loisto-otteilla vaikka Kurikkaan asti näkyi pelillisen tason olleen merkittävästi heikompi.
Unitedin ongelma on Solskjärin aikana ollut eniten epätasaiset peliesitykset, kun ne kolmen edeltäjän aikana oli käytännössä koko ajan korkeintaan keskinkertaisia. Mourinho sai raavittua tulokset, koska se on asia missä Mourinho on ollut lähes koko uransa ajan erinomainen. Unitedissa näkyy tostuvasti ongelmat erikoistilannepuolustamisessa ja hyökkäyspelin epäjärjestelmällisyydessä, mutta toisaalta joukkue säännönmukaisesti kääntää pelejä tappoista voitoiksi. Meillä on varmaan se näkökulmaero, että minä katson tuloksia ja toten miten meni ja sinä katsot peliesityksiä ja toteat miten olisi pitänyt mennä ja ilmeisesti arvelet, että tulevaisuudessa menne kuten olisi pitänyt mennä. Ja tosiaan, luonnollisesti peliesitysten avulla on mielekkäämpää arvioida tulevaa, mutta omasta mielestäni esimerkiksi managerin vaihdoksista päätettäessä pitäisi painottaa kylmiä faktoja, eli toteutunutta tuloskehitystä sen sijaan, että pohjataan huteralla pohjalla oleviin ennusteisiin. Noin Unitedissa on toimittukin ja toivon, että toimitaan jatkossakin. Aika kirkkaana on vielä mielessä ajat, kun United Fergusonin alaisuudessa voitti mestaruuksia, vaikka monien mielestä peli oli huonoa ja pelit kääntyi voitoiksi tuurilla ja tuomarien avulla. Tämän vuoksi hieman karsastan subjektiivisia arvioita pelin tasosta. Toki olen itsekin sitä mieltä, että alkukauden otteet ovat olleet kehnoja tai sanotaanko, että tulokset ovat isossa kuvassa vastanneet esityksiä - joukkoon mahtuu tosin "ansaitsemattomia" voittoja ja tappioita. Tämä näkyi karusti Mourinhon kolmannella kaudella kun tulokset alkoivat vastaamaan peliesityksiä.
Olisiko tässä vedetty ihan vähän mutkia suoraksi sen suhten mitä tuolla tapahtui?
|
|
|
|
Keynes
Poissa
|
|
Vastaus #499 : 30.09.2021 klo 14:50:22 |
|
Unitedin ongelma on Solskjärin aikana ollut eniten epätasaiset peliesitykset, kun ne kolmen edeltäjän aikana oli käytännössä koko ajan korkeintaan keskinkertaisia. Mourinho sai raavittua tulokset, koska se on asia missä Mourinho on ollut lähes koko uransa ajan erinomainen.
United on toki ollut Solskjaerin alaisuudessa pelillisesti selkeästi parempi kuin kolmen edeltäjän kanssa. Epätasaisuus ei kuitenkaan ole mikään force majeure valmentajalle - laadukas ja hyvin valmennettu joukkue kykenee kyllä tasaisesti hyviin esityksiin. Unitedissa näkyy tostuvasti ongelmat erikoistilannepuolustamisessa ja hyökkäyspelin epäjärjestelmällisyydessä, mutta toisaalta joukkue säännönmukaisesti kääntää pelejä tappoista voitoiksi. Meillä on varmaan se näkökulmaero, että minä katson tuloksia ja toten miten meni ja sinä katsot peliesityksiä ja toteat miten olisi pitänyt mennä ja ilmeisesti arvelet, että tulevaisuudessa menne kuten olisi pitänyt mennä. Ja tosiaan, luonnollisesti peliesitysten avulla on mielekkäämpää arvioida tulevaa, mutta omasta mielestäni esimerkiksi managerin vaihdoksista päätettäessä pitäisi painottaa kylmiä faktoja, eli toteutunutta tuloskehitystä sen sijaan, että pohjataan huteralla pohjalla oleviin ennusteisiin.
No kuka tahansa kykenee tarkistamaan tuloksen teksti-tvstä ja toteamaan notta hyvin/paskasti meni. Tulokset kuitenkin korreloivat pitkässä juoksussa hyvin peliesitysten kanssa, jonka johdosta niitä ei kovinkaan usein tarvitse erotella toisistaan. Suotavaa toki olisi, että varsinkin seurajohdot mutta miksei kannattajatkin kykenisi tarvittaessa näkemään tulosten taakse. Esimerkiksi Newcastlen sijoittuminen 5:ksi 2011/2012-kaudella oli mielestäni ilmiselvä esimerkki tulosten ja peliesistysten välisen suhteen epäjohdonmukaisuudesta ja siksi oli helppo ennustaa tulostason romahdusta seuraavalle kaudelle. Sama koski itse asiassa Mourinhon toista kautta, jolloin moni United-kannattajakin oli sitä mieltä, että joukkueen tulostaso oli kestämättömällä tasolla. Mitä taas Solskjaeriin tulee, niin itse olen sitä mieltä, että United on hänen alaisuudessaan saavuttanut suurin piirtein sen mitä on ansainnutkin. Oma skeptisyys kodistuu enemmän tulevaan - kykeneekö United hänen alaisuudessaan parantamaan ja siten saavuttamaan tavoitteensa (joiden tulee olla isokorvaisten nostaminen)? Peliesityksiä ja kokoonpanoa vilkaisemalla olen vahvasti sitä mieltä, että norjalaisella on tullut katto vastaan ja Unitedilla jää hänen alaisuudessaan isot pokalit voittamatta tulevaisuudessakin. Aika kirkkaana on vielä mielessä ajat, kun United Fergusonin alaisuudessa voitti mestaruuksia, vaikka monien mielestä peli oli huonoa ja pelit kääntyi voitoiksi tuurilla ja tuomarien avulla. Tämän vuoksi hieman karsastan subjektiivisia arvioita pelin tasosta. Toki olen itsekin sitä mieltä, että alkukauden otteet ovat olleet kehnoja tai sanotaanko, että tulokset ovat isossa kuvassa vastanneet esityksiä - joukkoon mahtuu tosin "ansaitsemattomia" voittoja ja tappioita. Unitedin peli oli Fergusonin loppuaikoina minunkin mielestä melko heikkoa, mutta silloin joukkue kykeni kyllä systemaattisesti nollaamaan vastustajansa "ansaitusti" samalla kun Ronaldo/Van Persie olivat toisessa päässä todella tehokkaita. Mourinhon tai Solskjaerin alasiuudessa ei olla nollattu ketään yhtä laadukkaalla puolustamisella vaan puolustuksen laivaa on pitänyt pinnalla joko huippuvireinen maalivahti (De Gea 17/18 -kaudella) tai sitten se on yksinkertaisesti vuotanut liikaa. Tällä tarkoitan sitä, että Fergusonin viimeiset mestaruudet tulivat tunkkaisista esityksistä huolimatta sikäli ansaitusti, että laadukas puolustuspeli mahdollisti aidosti poikkeuksellisen tehokkaiden hyökkääjien hyödyntämisen tuloksentekomielessä. Olisiko tässä vedetty ihan vähän mutkia suoraksi sen suhten mitä tuolla tapahtui?
Minusta taas sinä jätät sivuutat itsellesi sopivasti kaikki mielipiteet ja ennustukset, joissa povattiin Unitedin tulostason romahtamista ja keksit kolmannen kauden katastrofin johtuneen pelkästään edeltävästä kesästä. Unitedhan sijoittui Mourinhon ensimmäisellä kaudella sarjassa kuudenneksi ja taisivat olla olla potkujen hetkellä taulukossa ~8:lla sijalla. Toinen kausi näyttäytyy siinä vertailussa poikkeukselta ja sitä se oli monen tulosten taakse katsovan mielestä myös sillä hetkellä.
|
|
|
|
|
|