newilled
Poissa
|
|
Vastaus #850 : 09.02.2022 klo 19:17:07 |
|
Andberg meni sitten Gnistaniin, hyvä niin. Ei taso oikein liigaan riitä...
|
|
|
|
laitakoira
Poissa
|
|
Vastaus #851 : 09.02.2022 klo 19:18:54 |
|
Andberg meni sitten Gnistaniin, hyvä niin. Ei taso oikein liigaan riitä...
Hyvä. Voisivat samalla ottaa Palmaston mutta valitettavasti näyttää treeneissä yhä olevan. Käsittämätöntä mikäli Palmasto saa sopparin ja Andberg ei saa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.02.2022 klo 19:22:42 kirjoittanut laitakoira »
|
|
|
|
|
Firestarter
Poissa
|
|
Vastaus #852 : 09.02.2022 klo 19:29:29 |
|
Lönnströmin ja HIFK:n scouttaus ja rekrytointiosaaminen on resursseihin nähden huomattavasti paremmalla tasolla kuin vaikka HJK:n urheilujohdon osaaminen. Ferahyan on todennäköisesti parempi maalivahti kuin Klubin veskarit, ja eiköhän Riihilahti pyri hankkimaan Ferahyanin HJK:n maalille kaudeksi 2023. Siksi ihmetyttää, miksi HIFK ei uusien omistajien voimin voi edelleenkään tehdä kuin vuoden sopimuksia.
Uskon myös HIFK:n ulkomaalaisten arpojen olevan huomattavasti paremmalla prosentilla hyviä hankintoja verrattuna HJK:n ulkomaan arpoihin. Tässä suhteessa HIFK kannattajilla ei mielestäni ole syytä huoleen. Teillä on vähän resursseja, mutta osaamista ja pelisilmää on selkeästi enemmän kuin Pohjoismaisessa suurseurassa.
Nyt vedetään kyllä melkoisia johtopäätöksiä. Ainoa HIFK:n ulkkareista, joka HJK:ta voisi kiinnostaa on Macario ja hänkin on edellisten omistajien tuoma. Hyvin on edellisinä vuosina HIFK pelimerkkinsä käyttänyt, mutta että ylivertainen HJK:n rekrytointiin on tosi paksua.
|
|
|
|
laitakoira
Poissa
|
|
Vastaus #853 : 09.02.2022 klo 19:30:44 |
|
|
|
|
|
puhumaton pää
Poissa
Suosikkijoukkue: Veikkausliiga
|
|
Vastaus #854 : 09.02.2022 klo 19:41:04 |
|
Nyt vedetään kyllä melkoisia johtopäätöksiä. Ainoa HIFK:n ulkkareista, joka HJK:ta voisi kiinnostaa on Macario ja hänkin on edellisten omistajien tuoma. Hyvin on edellisinä vuosina HIFK pelimerkkinsä käyttänyt, mutta että ylivertainen HJK:n rekrytointiin on tosi paksua.
En edelleenkään puhunut mistään "ylivertaisuudesta" vaan siitä, että resursseihin nähden HIFK:n toiminta on huomattavasti laadukkaampaa. Ja sitä paitsi HJK:han hankki jo aikanaan HIFK:sta Luis Henriquen. Ja tämän pre seasonin aikana Klubin ketjussa on spekuloitu Kei Kamaran hankkimista. Ylipäätään HJK:n strategiana on nykyään luottaa muiden liigajoukkueiden rekryihin ja poimia näistä parhaat päältä sitten myöhemmin. Suurelta osinhan tuossa on kyse siitä, etteivät osaa käyttää ylivertaisia resurssejaan itse yhtään parempiin hankintoihin.
|
|
|
|
Firestarter
Poissa
|
|
Vastaus #855 : 09.02.2022 klo 19:51:54 |
|
En edelleenkään puhunut mistään "ylivertaisuudesta" vaan siitä, että resursseihin nähden HIFK:n toiminta on huomattavasti laadukkaampaa. Ja sitä paitsi HJK:han hankki jo aikanaan HIFK:sta Luis Henriquen. Ja tämän pre seasonin aikana Klubin ketjussa on spekuloitu Kei Kamaran hankkimista. Ylipäätään HJK:n strategiana on nykyään luottaa muiden liigajoukkueiden rekryihin ja poimia näistä parhaat päältä sitten myöhemmin. Suurelta osinhan tuossa on kyse siitä, etteivät osaa käyttää ylivertaisia resurssejaan itse yhtään parempiin hankintoihin.
Myös Henrique hankittiin uusien omistajien toimesta ja rahoilla, joten Lönnströmin meriitiksi häntä ei voi laittaa. Väitätkö myös ihan tosissaan, että juuri hankittu maalivahti on parempi kuin HJK:n ykkönen? Gomez onnistui omilla kontakteillaan hankkimaan pelimiehiä HIFK:n (ml Kamara), katsotaan onnistuuko sama tämä vuonna. CV:n perusteella ei vaikuta siltä. HJK:n strategia hankkia kilpailijoiden parhaat pelaajat on varsin toimiva strategia, etenkin kotimaan kilpailun kannalta. Resurssien käytöstä etenkin muualta rekrytoitavien pelaajien kohdalla olen varsin samaa mieltä kanssasi.
|
|
|
|
Ravenmoon
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, 49ers
|
|
Vastaus #856 : 09.02.2022 klo 21:15:04 |
|
Pitikö mennä "Bongaa jalkapallopersoona" –topicciin?
Mäkin olen jokusen kertaa pyörinyt Turun keskustassa ja siellä on itseasiassa aika mukavaa. Tosin siinä Kaskenkadun joen nurkalla sijaitsevaan maailman paskinta palvelua tarjoavaan "olutravintolaan" en suosittele kenenkään menevän, etenkin kun Turussa on mahtavia olutmestoja ihan noin muuten.
edit. Tiedä sitten yhtään mikä määritellään Turussa keskustaksi, se kun on jok'ikisessä kaupungissa jatkuvassa neuvottelussa oleva seikka. Kesällä kuitenkin tarkoitus matkata away-retkelle vähintään, kenties olla yönkin yli kun lauantaimatsi saatu.
Siitä päästäänkin otteluohjelmaan sillä tavoin, että vähän harmittaa kun Tampere-away sijoitettiin arjen keskelle. No, kaikkea ei voi saada ja jotkut ovat viettäneet onnistuneesti kesäpäiviä Vaasassa.
Kaskenkadun joennurkalla oleva olutravintola lienee uusi apteekki. Mutta en kyllä itse tätä kaupunkia suosittele kenellekään tähän aikaan vuodesta Juna-aseman suunnalta tuo kohti toria oli kulkemassa, kummastutti vaan ajankohta arkena puolilta päivin. Kuvittelisin noilla olevan treenejäkin tuohon aikaan.
|
|
|
|
freebird
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK
|
|
Vastaus #857 : 09.02.2022 klo 21:21:06 |
|
Ehdottomasti rankinta IFK:n kannattamisessa on se, kun ei saa käyttää suurta osaa päivistään muiden liigajoukkueiden pelaajarekrytointien arvosteluun foorumilla ja Twitterissä. Olisinpa minäkin turkulainen tai sakilainen.
|
|
|
|
Bolzarelli
Poissa
|
|
Vastaus #858 : 09.02.2022 klo 21:58:56 |
|
Mieltä lämmittää että IFK:n joukkue on koko Suomen juttu. Hieman jopa ehkä häkellyttää että naapurit vaativat kiivaiten meiltä laatua kentälle. Se päivä kun voitamme mestaruuden, on niin rakkauden täytteinen juhla Suomessa että siihen verrattuna Woodstock on kuin joulu turvatalossa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.02.2022 klo 22:48:31 kirjoittanut Bolzarelli »
|
|
|
|
|
Wanha futaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Jag ser rött...
|
|
Vastaus #859 : 10.02.2022 klo 07:57:56 |
|
HIFK kiinnostaa vähän joka puolella Suomea, mutta mikäs siinä. Kelpaa. Toisaalta on meillä symppaajia ja fanejakin paljon, yllättävissä paikoissa kaukana Stadista joskus törmää etäkannattajiin. Se aina lämmittää.
|
|
|
|
puhumaton pää
Poissa
Suosikkijoukkue: Veikkausliiga
|
|
Vastaus #860 : 10.02.2022 klo 11:28:02 |
|
HIFK kiinnostaa vähän joka puolella Suomea, mutta mikäs siinä. Kelpaa. Tämä ja edellisen kirjoittajan viesti ovat tyypillisiä esimerkkejä HIFK -kannattajien reaktioista tässä ketjussa kirjoitettuihin viesteihin. Pyrkimyksenne on selvästi saada "turkulaiset" ja muut jollakin tavalla nalkkiin siitä, että he ovat kiinnostuneita HIFK:n, eli "teidän" asioistanne. En ihan ymmärrä tätä naureskelua. Eikö tämä ole suomifutikseen keskittynyt foorumi, jonka koko idea on se, että aihepiiristä kiinnostuneet ihmiset vaihtavat ajatuksiaan? Itse en ole varsinainen HIFK kannattaja, vaan olen kiinnostunut Veikkausliigasta ja suomalaisen jalkapallokulttuurin kehittymisestä ylipäätään. HIFK vs HJK asetelmaan sisältyy paljon hyvää potentiaalia suomalaisen jalkapallokulttuurin kehittymiselle. Ja sen takia olen itse kiinnostunut myös HIFK:n toiminnan kehittymisestä. Kun ollaan futisforumilla, on vähän lapsellista kuittailla siitä, jos joku tänne vaivautuu kirjoittamaan.
|
|
|
|
Tähtirinta
Poissa
|
|
Vastaus #861 : 10.02.2022 klo 11:50:01 |
|
Kyllähän joidenkin nimimerkkien panos HIFK-keskusteluun on lähinnä vittuilua ja provoilua, joten heillehän nämä viestit on suunnattu. Itse ainakin toivon ja on mukavaa jos muidenkin jengien kannattajia osallistuu täällä asioiden puimiseen - asiallisesti. Pilkettä saa olla silmäkulmassa ja välillä sivaltaakin, mutta jos lähes jokainen viesti on dissaamista tms. niin sitä en kyllä kaipaa.
|
|
|
|
Cruijffturn
Poissa
Suosikkijoukkue: Hyökkäysalueen punainen kortti
|
|
Vastaus #862 : 10.02.2022 klo 11:53:03 |
|
Tämä ja edellisen kirjoittajan viesti ovat tyypillisiä esimerkkejä HIFK -kannattajien reaktioista tässä ketjussa kirjoitettuihin viesteihin. Pyrkimyksenne on selvästi saada "turkulaiset" ja muut jollakin tavalla nalkkiin siitä, että he ovat kiinnostuneita HIFK:n, eli "teidän" asioistanne. En ihan ymmärrä tätä naureskelua.
Eikö tämä ole suomifutikseen keskittynyt foorumi, jonka koko idea on se, että aihepiiristä kiinnostuneet ihmiset vaihtavat ajatuksiaan? Itse en ole varsinainen HIFK kannattaja, vaan olen kiinnostunut Veikkausliigasta ja suomalaisen jalkapallokulttuurin kehittymisestä ylipäätään. HIFK vs HJK asetelmaan sisältyy paljon hyvää potentiaalia suomalaisen jalkapallokulttuurin kehittymiselle. Ja sen takia olen itse kiinnostunut myös HIFK:n toiminnan kehittymisestä.
Kun ollaan futisforumilla, on vähän lapsellista kuittailla siitä, jos joku tänne vaivautuu kirjoittamaan.
Allekirjoitan täysin. Kyllästynyt ainaiseen rapaloiden nielemiseen, itsensä paijaamiseen ja fanimentaliteetilla oman seuran sokeaan puolustamiseen. Onneksi viimeiseen ei ole viime aikoina ollut akuuttia syytä, mutta silti tämä keskustelun kuoliaaksi halaaminen vaivaannuttaa. Omaa kannattajuuttani kun leimaa tervehenkinen kriittisyys. Toki tuorein "itsetyydytys" täällä kiihottui juuri sinun kommenteistasi, jotka näyttäytyivät varsin naiiveilta. Itse tulkitsin ne jopa turhaksi provokaatioksi, sillä täällä kun ajoittain käy muutama naapuriseurasta ja Raisiosta etsimässä alahyllyn viiniputelia. Oma trollitutkani oli ehkä hieman yliherkkänä. Väli- ja esikausi on yllättävän pitkä, tai ainakin katkonainen, mikä virittää keskustelua välillä tyhjästäkin. Aikaa ei ole syyttä kutsuttu silly seasoniksi. Seuran tekeminen näyttää tällä hetkellä omaan silmään hyvältä ja lupaavalta, mutta vasta kentältä kerätty empiria kertoo meille tarkemman onnistumisen. Seuraavaksi vastassa onkin hyvänä mittarina toimiva hupilupi. Kohtaamista odotetaan innolla ja se varmasti herättää keskustelua - aiheesta ja aiheen vierestä.
|
|
|
|
General-classic-portion
Poissa
Suosikkijoukkue: Jörn Donner & muut suomenruotsalaiset instituutiot
|
|
Vastaus #863 : 10.02.2022 klo 11:54:09 |
|
Tämä ja edellisen kirjoittajan viesti ovat tyypillisiä esimerkkejä HIFK -kannattajien reaktioista tässä ketjussa kirjoitettuihin viesteihin. Pyrkimyksenne on selvästi saada "turkulaiset" ja muut jollakin tavalla nalkkiin siitä, että he ovat kiinnostuneita HIFK:n, eli "teidän" asioistanne. En ihan ymmärrä tätä naureskelua.
Eikö tämä ole suomifutikseen keskittynyt foorumi, jonka koko idea on se, että aihepiiristä kiinnostuneet ihmiset vaihtavat ajatuksiaan? Itse en ole varsinainen HIFK kannattaja, vaan olen kiinnostunut Veikkausliigasta ja suomalaisen jalkapallokulttuurin kehittymisestä ylipäätään. HIFK vs HJK asetelmaan sisältyy paljon hyvää potentiaalia suomalaisen jalkapallokulttuurin kehittymiselle. Ja sen takia olen itse kiinnostunut myös HIFK:n toiminnan kehittymisestä.
Kun ollaan futisforumilla, on vähän lapsellista kuittailla siitä, jos joku tänne vaivautuu kirjoittamaan.
Yhdyn täysin tähän. Itse olen, niin kuin muutkin tässä yllä, toivottanut ns. ulkopuolisten kirjoituksia tervetulleeksi tänne, mukavaahan se on kun seuraa huomioidaan täällä! Luulen, että useimpia IFK-kannattajia täällä kuitenkin huvittaa se jokavuotinen sykli, joka on toistunut täällä vuodesta toiseen. Alkutalvesta puhutaan konkurssista, sitten kun se ei toteudu ja liigalisenssi varmistuu aletaan kritisoimaan urheilullisia päätöksiä ja vakuutella divariin tippumista. Kun peliotteet eivät kauden alla tai alettua näytäkkään liigasta tippuvalta joukkueelta aletaan vetää niitä muita kortteja esiin. Aina löytyy seurasta jokin vika tai syy miksi se ei voisi vakiinnuttaa itsensä Veikkausliigassa menestyvänä toimijana. Kaikki tätä topicia vuodesta toiseen seuranneet kyllä tiedostavat aiheet ja niiden suurpiirteisen pinnalle pulpahtamisen kuukauden-parin heitolla vuositasolla. Vanhojen argumenttien käyttäminen vuodesta toiseen seuran sisäisen tilanteen muuttuessa koetaan varmaan useamman kuin minun mielestäni huvittavana. Tätä ei kuitenkaan pidä tulkita sillä tavalla, että täältä Stadin punaisesta leiristä haluttaisiin mitenkään kieltää tai vaikeuttaa tällaisen keskustelun syntyä tai mielipiteiden ja kritiikin esiin tuomista. Lähinnä tämä Päiväni murmelina ilmiö tässä herättää huvitusta.
|
|
|
|
Edinson
Poissa
|
|
Vastaus #864 : 10.02.2022 klo 11:59:19 |
|
Muutama ajatus. Yleisesti: palstalle kirjoitetaan mielestäni liian vähän, sillä useimpia ei kiinnosta. Se miksi ei kiinnosta on samaa juurta sen kanssa, miksi muiden seurojen kannattajien tänne kirjoittamat viestit närästävät. Erikseen: Moni tänne kirjoittava vittuilee joko infantiilisti tai provoilee epä-älyllisesti, mikä ei miellytä varsinkaan vanhempaa kirjoittajakuntaa - on liian "internettiä". Samoin joillain on erityisen ärsyttävä tapa kirjoittaa sinänsä kaikki näkemykselliset viestinsä vittuilun kautta, ja jos on ilmeisesti jonkun muun kannattaja, kuten KSP, tulee fiilis, että mitä se sulle kuuluu. Asiallisia kirjoituksia on muilta hyvin vähän. Erityisesti juuri HIFK-kirjoittajista moni kirjoittaa / seuraa myös lätkän puolen Jatkoaikaa, jossa on liki kiellettyä kirjoittaa muiden joukkueiden osioihin, ja varsinkin vittuilevaan sävyyn (kirjoitusoikeudet menevät välittömästi). Syy on juuri tuo, että menee Twitter- tai Futisforum-tyyliseksi typeräksi, mitään lisäarvoa antamattomaksi mukahauskaksi ja mukanäppäräksi vittuiluksi. Jatkoajassa myös "vaalitaan hyvää suomen kieltä". Ei olla totuttu siihen, että saa vittuilla ja että se on jopa hyväksyttyä, koska "Futisforumin koodi" ja "kansainvälinen hulikoodi", jossa muuten aggressiivittomaan lajiin on kannattajien toiminnan kautta sisällytetty vastustajaan suuntautuva aggressiivisen viestinnän ulottuvuus. Tän Jatkoaika-vaikutuksen puolesta puhuisi, että ilmeisesti muissa osioissa tällaista ärsyyntymistä vierailevien kirjoittajien suuntaan ei ole, päätellen muun muassa sun (ja monien muiden) viesteistä. Se että Jatkoaika on tolkuttomasti isompi indikoi lajin suosituimmuuden lisäksi myös siitä, että keskustelupalstan linja on onnistuneempi kuin tämä Futisforumin. (Ja vittuilua kaipaaville: kyllä siellä vittuillaan, mutta omien kesken, omista asioista.) Ja vielä asia, joka mua närästää henkilökohtaisesti - miksi suosikkijoukkuekohdassa ei kehdata kertoa, että kannattaa kotimaista futisjoukkuetta? Se jos mikä on yksi merkki siitä, että kotimaista seurajoukkuefutista ei arvosteta, kun edes kannattajat eivät ilkeä kirjoittaa, mitä jengiä kannustavat. Esimerkiksi luulin vuosia, että Kim Suomisen ponnari on HIFK:n fani, kun hän kirjoitti tänne koko ajan, suosikkijoukkuekohta viittaa jääkiekon Liigaan ja vittuili jengille kuin omalleen. Pelkääkö esim. hän, että häntä pidettäisiin esimerkiksi naiivina, jos kertoisi kannattavansa Barcelonan tai Chelsean sijaan "potkupalloa" pelaavaa Interiä Turusta? Sen ymmärrän, että kilpailevien joukkueiden toiminta saattaa jotain kiinnostaa, mutta mitä lisäarvoa tuo käydä vittuilemassa heidän osiossaan, mitään mistään tietämättä, ulkopuolisena. Siksi tuolla on yleisosio, että siellä voi kirjoittaa näitä "meidän pelaaja on siirtymässä noille, se olikin ihan paska" -viestejä siirtohuhuketjuihin. Tässä puolen päivän avautuminen...
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.2022 klo 12:05:18 kirjoittanut Edinson »
|
|
|
|
|
Vasen laitapaitsio
Poissa
Suosikkijoukkue: 1907
|
|
Vastaus #865 : 10.02.2022 klo 12:02:22 |
|
tämän pre seasonin aikana Klubin ketjussa on spekuloitu Kei Kamaran hankkimista.
Ei muuten välttämättä sillä että joku kirjottelee FF2:lla jotain nähtyään Kamaralta yhden pelin viime kaudella, oo kauheesti tekemistä sen kanssa, että Klubin toimistolla ois ees mielen vieressä käyny hankkia hänet sinivalkoisiin.
|
|
|
|
oman_elämänsä_sankari
Paikalla
Suosikkijoukkue: Lundgrens SK
|
|
Vastaus #866 : 10.02.2022 klo 13:00:31 |
|
Ei muuten välttämättä sillä että joku kirjottelee FF2:lla jotain nähtyään Kamaralta yhden pelin viime kaudella, oo kauheesti tekemistä sen kanssa, että Klubin toimistolla ois ees mielen vieressä käyny hankkia hänet sinivalkoisiin.
Niin, eihän sitä ehdi sellaisia ajatella kun oli kova tohina hankkimaan tiukkaa mestaruuskamppailua ratkomaan Hostikka ja Nkeng.
|
|
|
|
Kim Suomisen ponnari
Paikalla
Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit
|
|
Vastaus #867 : 10.02.2022 klo 13:42:18 |
|
Sen ymmärrän, että kilpailevien joukkueiden toiminta saattaa jotain kiinnostaa, mutta mitä lisäarvoa tuo käydä vittuilemassa heidän osiossaan, mitään mistään tietämättä, ulkopuolisena.
Tämä on kyllä asia mitä olen itsekin monta kertaa ihmetellyt. Mikäs linkki tuo oikein on... http://futisforum2.org/index.php?action=profile;u=62544Se on ainakin omalla kohdalla aika lailla metsän ja sinne huutamisen esimerkkiä mitä noudattaa. Aika monta kertaa sitä on ihan vakavaan sävyyn yrittänyt esim. HIFK:n parin viime kauden sekoiluaikoina keskustella meneillään olevasta tilanteesta (oli kyseessä sitten kinkkiomistaja tai retuperällä oleva rahatilanne) mutta kun vastaukset on joko nimimerkki Viinipullon dosenttitasoinen yhden rivin, usein vähän henkilökohtaisuuksiinkin menevä näppäimistöpieru, tai kymmenen HIFK-kirjoittajan "ai vitsi kun HIFK kiinnostaa näköjään siellä landella" -tason huikea comeback, ei sitä sitten itsekään jaksa kovinkaan tarkkaan miettiä enää että miten ja millä sävyllä asiansa tähän ketjuun kirjoittaa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.2022 klo 13:50:49 kirjoittanut Kim Suomisen ponnari »
|
|
|
|
|
newilled
Poissa
|
|
Vastaus #868 : 10.02.2022 klo 14:05:14 |
|
|
|
|
|
Itä132
|
|
Itä132
Vastaus #869 : 10.02.2022 klo 14:11:12 |
|
Ei pelkkää ff2-kirjoittelua. Innanen vihjaili syksyllä asiasta. https://twitter.com/TInnanen/status/1456981938120577034Sittemmin on ollu hiljaista
|
|
|
|
Wanha futaaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Jag ser rött...
|
|
Vastaus #870 : 10.02.2022 klo 14:15:52 |
|
Kyllähän tänne kirjoittavat muutamat ei-kannattajat vuodesta toiseen lähinnä vinoilumielessä. HIFK ei liene heillekään suinkaan yhdentekevä, kun viitsisivät silti vaivan nähdä. Vahingoniloa, epäonnistumisille nauramista ja konkurssia sekä alemmalle sarjatasolle tippumistakin ovat nämä ”hienot miehet” vuosien varrella toistuvasti toivotelleet. Välillä topikki on ollut niin sakea, että olen itsekin miettinyt mitä hyödyttää edes osallistua. Joskus olen ajatellut, että pitäisi varmaan avata joku ”Täällä haukutaan ja irvaillaan HIFK:lle” - topikki, jotta tänne varsinaiselle saisi asialliset kirjoitukset.
Sitä asiallista keskustelua tuskin kukaan dumaa, vaikka se sisältäisi tiukkaakin kritiikkiä. Tietysti kritiikkiä tulee omiltakin, harva tänne säännöllisesti kirjoittava fani pelkästään hypettää sitä miten kivaa on koko ajan. Kritiikkiä on tosin monenlaista. Pelkkä itku ei auta mitään. Pitäisi olla myös konkreettisia parannusehdotuksia niihin epäkohtiin. Jos hyviä ideoita homman kehittämiseen löytyy, voi niitä esittää suoraan toimistollekin. Sielläkin ollaan varmasti kiinnostuneita.
Lopuksi vielä omasta puolestani anteeksi, jos joku on joskus pahoittanut mielensä jostain mitä minä olen kirjoittanut. Rehellisesti ja käsi sydämellä, en koskaan ole halunnut ketään loukata.
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.2022 klo 15:37:22 kirjoittanut Wanha futaaja »
|
|
|
|
|
Edinson
Poissa
|
|
Vastaus #871 : 10.02.2022 klo 14:44:52 |
|
Näköjään - kakkosen SalPaa vastaan. Ilmeisesti treenipeli testimiesten katsastamiseksi, mutta luulis että edes ykkösen jengejä vastaan pelattaisiin. Mitä infoa antaa se, että joku pärjää kakkosen jengiä vastaan? (Toki se, että ei pärjää, kertoo tietysti.) Tuntuu totaaliselta resurssien tuhlaamiselta tilanteessa, jossa sitä aikaa ei ole kovin paljoa käytössä. Lattea vertaus, mutta silti: tuskin HIFK:n lätkäjengi pelais treenipeliä Suomisarjan Huntersia vastaan. Ja periaatteessa molemmat HIFK:t ovat omassa lajissaan saman tason, eli pääsarjan ylemmän keskikastin jengejä.
|
|
|
|
Hadji
Poissa
|
|
Vastaus #872 : 10.02.2022 klo 14:49:06 |
|
Näköjään - kakkosen SalPaa vastaan. Ilmeisesti treenipeli testimiesten katsastamiseksi, mutta luulis että edes ykkösen jengejä vastaan pelattaisiin.
SalPan tämän kauden rosteri vastaa Ykkösen peräpään-alemman keskikastin nippuja. En toki tiedä peluuttavatko tänään aivan absoluuttista ykköskokoonpanoa.
|
|
|
|
Mehu-Jani
Paikalla
Suosikkijoukkue: 4.10.2014
|
|
Vastaus #873 : 10.02.2022 klo 14:50:48 |
|
Näköjään - kakkosen SalPaa vastaan. Ilmeisesti treenipeli testimiesten katsastamiseksi, mutta luulis että edes ykkösen jengejä vastaan pelattaisiin. Mitä infoa antaa se, että joku pärjää kakkosen jengiä vastaan? (Toki se, että ei pärjää, kertoo tietysti.) Tuntuu totaaliselta resurssien tuhlaamiselta tilanteessa, jossa sitä aikaa ei ole kovin paljoa käytössä. Lattea vertaus, mutta silti: tuskin HIFK:n lätkäjengi pelais treenipeliä Suomisarjan Huntersia vastaan. Ja periaatteessa molemmat HIFK:t ovat omassa lajissaan saman tason, eli pääsarjan ylemmän keskikastin jengejä.
SalPalla on kyllä kova jengi ja tavoitteena nousu ykköseen, voi olla kovakin haaste IFK:lle tänään. Mm. RoPS:ssa ja Klubissa pelannut Taye Taiwo pelaa nykyään SalPassa. Jaha, hidastelin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.02.2022 klo 14:53:27 kirjoittanut Mehu-Jani »
|
|
|
|
|
freebird
Poissa
|
|
Vastaus #874 : 10.02.2022 klo 14:59:41 |
|
Luulisi että jokainen suomifutista aktiivisesti seuraava ymmärtäisi, että resurssit ovat suurimmalla osalla suomalaisista seuroista pienet. Sen takia on todella vaikea ymmärtää täälläkin topicissa vierailevia tiettyjen joukkueiden kannattajia, joiden ainoa ulosanti on aina alleviivata kysymystä "miksi ette hoida seuranne resursseja kuntoon". Kuka jaksaa enää vastata tuohon kysymykseen tai siitä johdettuihin muihin vastaaviin huuteluihin?
Faktat on selvät: Meillä on seura, joka on noussut parissa vuosikymmenessä konkurssista aladivareiden kautta liigan keskikastiin. Mun mielestä se on kehitys, josta voi kannattajana olla ylpeä. Kaikkea ei pystytä hoitamaan tällä hetkellä optimaalisesti, mutta seuraa pyritään kehittämään parhaan mukaan. Tosi usein täällä foorumilla myös unohtuu se fakta, että mikään helsinkiläisjoukkue ei ole vuosikymmeniin pystynyt vastaavaan, mitä HIFK on nyt tehnyt nousten toiseksi helsinkiläiseksi liigaseuraksi HJK:n ohelle.
Oikeastaan yksi suurimmista asioista, joka omasta mielestä jarruttaa suomalaisen futiskulttuurin kehitystä on nimenomaan tällainen keskustelukulttuuri, jossa keskitytään lähinnä voin lyhytnäköisesti kritisoimaan toisen joukkueen (tai jopa oman) resursseja, toimintatapoja, johtamista ja pelaajia – vuodesta toiseen. Kyllä liigaseurojen kannattajienkin pitäisi pystyä miettimään hieman laajempaa kuvaa ja tarkastella sitä, minkälaisella keskustelukulttuurilla voitaisiin oikeasti kehittää suomifutista ja futiskulttuuria Helsingissä.
|
|
|
|
|
|