FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
11.08.2022 klo 18:44:29 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Futissuomi.fi, FF2-kauppa:kauppa.ff2.fi, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 44 [45] 46 ... 63
 
Kirjoittaja Aihe: Ilves 2022  (Luettu 292416 kertaa)
1 Jäsen ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1100 : 19.06.2022 klo 22:01:53

https://static.googleusercontent.com/media/economicimpact.google.com/en//static/reports/2016/ei-report-2016.pdf

Itse asiassa tämä taitaa olla se lähde mitä muistelin. Tuottoarvio olikin 8$ yhtä käytettyä dollaria kohden eli vähän väärin muistin.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #1101 : 19.06.2022 klo 22:06:04

https://static.googleusercontent.com/media/economicimpact.google.com/en//static/reports/2016/ei-report-2016.pdf

Itse asiassa tämä taitaa olla se lähde mitä muistelin. Tuottoarvio olikin 8$ yhtä käytettyä dollaria kohden eli vähän väärin muistin.

AdWordsissa... Ihan mahdollinen jossain tapauksissa ja tiettyyn rajaan asti. Ilveksellä tuskin mitenkään mahdollinen, vai millä hakusanoilla?
Limppu6

Poissa Poissa


Vastaus #1102 : 20.06.2022 klo 00:22:31

Pelien mainostaminen tai se kuinka paljon sijoittaa rahaa mainostamiseen on hankala asia. Totta kai jääkiekossa tai HJK jalkapallossa mainostaa enemmän pelejään kuin futis Ilves. Ottelutuloihin nähden mainostaminen on suunnilleen samaa luokkaa kaikilla. Määräänsä enempää ei kannata rahoja tuhlata mainostamiseen. Silloin kun menee huonosti (olosuhteet, stadion, sää, menestys ym.), niin yleisöä ei tule peleihin vaikka mainostaisit kuinka. Taas buumin ollessa päällä, niin mainostamista ei tarvitse. Stadion tulee täyteen ja jokainen huolehtii itse milloin peli on, jos meinaa päästä paikanpäälle katsomaan. Noiden mainoskaverien puheet tuotosta hiljenee siinnä vaiheessa, kun sanot että mainos on ilmainen jos ei tuota mitään. Yksikään ei ole suostunut sen jälkeen tekemään sopimusta, vaikka niin oli vakuuteltu että tää toimii aina.

Omasta mielestäni Ilveksen pitäisi keskittyä enemmän sponsorien hankintaan. Sillä saralla Ilves ei ole kovin hyvin onnistunut ja ei ole paljoa uusia sponsoreita tullut. Toki tämä sama ongelma taitaa olla kaikilla urheiluseuroilla. Tietyt uskolliset sponsoroi seuraa aina ja uusia ei meinaa millään saada. Vähän huolestuttavan jutun kuulin Ilveksestä tähän asiaan liittyen, kun olisi saanut ison sponsorin vain soittamalla, niin koskaan ei soittoa tullut. Uusi Tammela avaa tähän aivan uuden mahdollisuuden ja samalla saadaan luultavasti uusilla sponsoridiileillä myytyä lippuja ja kausikortteja paljon, mutta silloin kannattaa ottaa puhelin käteen ja soittaa, jos joku kertoo, että kannattaa ottaa tähän henkilöön yhteyttä.

Uskon Ilveksen pelissä yleisömäärän nousevan päälle 3000 peleissä jossa Ilves taistelee mitallista ja sää on hyvä. Sama peli jos pelattaisiin vanhassa Tammelassa yleisömäärä olisi 4000 ja uudessa Tammelassa 5000.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1103 : 20.06.2022 klo 08:05:09

AdWordsissa... Ihan mahdollinen jossain tapauksissa ja tiettyyn rajaan asti. Ilveksellä tuskin mitenkään mahdollinen, vai millä hakusanoilla?
Google Ads on sama asia kuin Adwords.

Miksi ei olisi Ilvekselle mahdollista? Ei tuota markkinointia yhdellä kikalla, kuten paremmilla hakusanoilla, ratkaista. Koko Ads-maailmaan täytyisi panostaa ja kohdentaa markkinointia kaikille Tampereen alueen urheilusta kiinnostuneille henkilöille.
Yourworstnightmare

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham


Vastaus #1104 : 20.06.2022 klo 08:08:35

Itselle tulee kyllä Ilveksen uutiskirje tasaisin väliajoin. Olisiko sitten jäsenille tarkoitettu vai mitä kautta se sähköpostiin kilahtaa.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1105 : 20.06.2022 klo 08:11:51

Silloin kun menee huonosti (olosuhteet, stadion, sää, menestys ym.), niin yleisöä ei tule peleihin vaikka mainostaisit kuinka. Taas buumin ollessa päällä, niin mainostamista ei tarvitse. Stadion tulee täyteen ja jokainen huolehtii itse milloin peli on, jos meinaa päästä paikanpäälle katsomaan. Noiden mainoskaverien puheet tuotosta hiljenee siinnä vaiheessa, kun sanot että mainos on ilmainen jos ei tuota mitään. Yksikään ei ole suostunut sen jälkeen tekemään sopimusta, vaikka niin oli vakuuteltu että tää toimii aina.

Joojoo. Miksi näitä pelejä ylipäänsä mainostetaan missään, jos siitä ei ole mitään hyötyä?

Jos valitset Google Adsin mainossanan huutokaupassa huutokauppatavaksi CPE eli cost per engagement niin maksat vain silloin, kun haluttu toiminta aktuaalisesti tapahtuu. Kyseinen toiminta voi olla vaikka ottelulipun osto.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #1106 : 20.06.2022 klo 09:22:49

Google Ads on sama asia kuin Adwords.

Miksi ei olisi Ilvekselle mahdollista? Ei tuota markkinointia yhdellä kikalla, kuten paremmilla hakusanoilla, ratkaista. Koko Ads-maailmaan täytyisi panostaa ja kohdentaa markkinointia kaikille Tampereen alueen urheilusta kiinnostuneille henkilöille.

Et taida nyt ymmärtää mistä puhut. Adwords ja näyttömainonta ovat täysin eri eläin…

Jalkapallo-ottelulippujen myynti adwordsin kautta tuntuu aika kaukaa haetulta.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1107 : 20.06.2022 klo 11:14:14

Et taida nyt ymmärtää mistä puhut. Adwords ja näyttömainonta ovat täysin eri eläin…

Jalkapallo-ottelulippujen myynti adwordsin kautta tuntuu aika kaukaa haetulta.
:D :D :D

Tästä pääset alkuun: https://support.google.com/google-ads/answer/2567043?hl=en
harkkapilli

Poissa Poissa


Vastaus #1108 : 20.06.2022 klo 11:32:54

Itselle tulee kyllä Ilveksen uutiskirje tasaisin väliajoin. Olisiko sitten jäsenille tarkoitettu vai mitä kautta se sähköpostiin kilahtaa.
Minullekin tuli viime kaudella ry:n viikottainen uutiskirje, kun olin mukana lapsen Futis-Liigan -joukkueen valmennusporukassa ja siten myös ry:n jäsen. Tällä kaudella olen tavallinen kausikorttilainen sekä Veikkausliiga-joukkueelle, että Kansallisen Liigan joukkueelle. Sähköposteja ei ole enää tullut ry:ltä tai edustusjoukkueelta. Eipä tuon takia ole mennyt yhtään peliä ohi, mutta tämänkin ketjun perusteella yli kuukauden tauko kotiotteluista oli jonkun päässyt kuitenkin yllättämään.
Monzan gorilla

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys


Vastaus #1109 : 20.06.2022 klo 11:35:05

En tiedä onko muilla samaa ongelmaa, mutta itse seuraan kotipelien mainontaa lähinnä seuran FB-tapahtumien perusteella. Parilla edellisellä kaudella algometrit on tyrkyttäneet aina notifikaatioina, kun Ilves luo uuden tapahtuman ja ottelutapahtumat ovat pyörineet somefiidissä huomattattavasti enemmän.

Tällä kaudella tapahtumat ei ole enää pyörineet samalla tavalla, eikä niistä ole tullut erillisilmoituksia. Lieköhän oman FB:n algometrit jotenkin pudottaneet Ilves-uutisointia pois.
harkkapilli

Poissa Poissa


Vastaus #1110 : 20.06.2022 klo 11:41:01

Tällä kaudella tapahtumat ei ole enää pyörineet samalla tavalla, eikä niistä ole tullut erillisilmoituksia. Lieköhän oman FB:n algometrit jotenkin pudottaneet Ilves-uutisointia pois.
Facebookissa on edelleen paljon porukkaa, mutta se on harmillisen epävarma kanava markkinoida tapahtumia ja ylipäätään joukkueen päivityksiä.

Ymmärtääkseni ainoastaan maksulliset Sponsored-päivitykset näkyvät varmuudella suurimmalle osalle seuraajista. Maksuttomat päivitykset näkyvät satunnaisesti etusivun virrassa ja vain osalle seuraajista. Tuolla tavalla Facebook "kannustaa" ostamaan maksullisia Sponsored-päivityksiä, kun algoritmeilla rajataan päivitysten näkyvyyttä.

Twitter on tässä mielessä vielä parempi alusta, kun kännykkäsovelluksen voi laittaa hälyttämään notifikaatiolla ja valitun tilin jokaisesta viestistä sellainen kyllä tulee lähes samalla sekunnilla kuin twiitti on lähetetty.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2022 klo 11:43:58 kirjoittanut harkkapilli »
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #1111 : 20.06.2022 klo 11:44:59


Lopeta tuo hössötys ja aloita vaikka tutustumalla tuohon omaan linkkiisi. Tuolla on mainittu heti alkuun kaksi kampanjatyyppiä: Display campaigns (eli näyttömainokset, mistä alunperin puhuit) ja sitten Search campaigns (eli ex-AdWords). Aikajana meni niin, että sinä ihmettelit miksi Ilves ei käytä näyttömainoksia ja sanoit että niillä on 800% ROI. Pyysin viitettä tälle ja laitoit linkin AdWordsin ROI:hin. Sanoin että AdWords ei ole se mistä me keskusteltiin, vaan näyttömainokset, ja myös että AdWordsin hyöty ottelulippujen myyntiin on aika olematon. Sitten aloit sekoilla jotain tyyliin "Google Ads on sama asia kuin Adwords"... Ei se ole, vaan AdWords = nykyään Search campains = yksi Google Ads -kampanjatyyppi...
Jääpoiju

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Würzburger Kickers


Vastaus #1112 : 20.06.2022 klo 11:58:23

Itselle tulee kyllä Ilveksen uutiskirje tasaisin väliajoin. Olisiko sitten jäsenille tarkoitettu vai mitä kautta se sähköpostiin kilahtaa.

Sama. Liittynee siihen kun osti satasen t-paidan tukeakseen seuraa?

Joka tapauksessa, pelkkä parranpärinä täällä ei tuo mitään etua kenellekään.

On myös meidän kannattajien vastuulla jakaa kokemuksia muille ja kertoa peleistä ja hyvistä jutuista.

Ratinaa ei täyteen saada, mutta vähintään muutama henkilö lisää voisi mahtua ;)

Eli kerrotaan peleistä myös jälkikäteen. Esimerkiksi nyt Lahden pelistä voi kertoa vaikka mitä, upea loppu etenkin.

Sekä tietysti ennen peliä, että on menossa ja niin edelleen.

Ei nyt kännykällä paljon saa kirjoitettua, mutta ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa?
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1113 : 20.06.2022 klo 12:58:07

Lopeta tuo hössötys ja aloita vaikka tutustumalla tuohon omaan linkkiisi. Tuolla on mainittu heti alkuun kaksi kampanjatyyppiä: Display campaigns (eli näyttömainokset, mistä alunperin puhuit) ja sitten Search campaigns (eli ex-AdWords). Aikajana meni niin, että sinä ihmettelit miksi Ilves ei käytä näyttömainoksia ja sanoit että niillä on 800% ROI. Pyysin viitettä tälle ja laitoit linkin AdWordsin ROI:hin. Sanoin että AdWords ei ole se mistä me keskusteltiin, vaan näyttömainokset, ja myös että AdWordsin hyöty ottelulippujen myyntiin on aika olematon. Sitten aloit sekoilla jotain tyyliin "Google Ads on sama asia kuin Adwords"... Ei se ole, vaan AdWords = nykyään Search campains = yksi Google Ads -kampanjatyyppi...

- En ole missään vaiheessa sanallakaan maininnut Google Adwordsia, koska sitä ei ole vuosiin ollut olemassakaan

- Sanoin, että Google Adsin ROI on 800% ja korjasin myöhemmin, että se onkin 8-kertainen sijoitettuun dollariin nähden

- Sanoin myös, että Display-mainoksia kannattaisi käyttää urheiluaiheisilla sivustoilla

En jaksa tarkemmin vastata tuohon viestiisi, koska se on niin sekava ja täynnä erikoisia väitteitä.

Display-kampanjoita kannattaa tehdä näkyvyyden parantamiseksi ja koko Google Ads -kavalkadia käyttämällä ROI on mahdollista saada hyvälle tasolle.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1114 : 20.06.2022 klo 12:59:53

Ei nyt kännykällä paljon saa kirjoitettua, mutta ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa?
Kyllä. Tämä on myös tärkeää. Suosittelut kavereille hyvästä matsikokemuksesta ja ehkä muutama somekuva luomaan pöhinää.

Tuo on kuitenkin vain täydentävää markkinointia Ilveksen tekemälle markkinoinnille, jonka pitäisi olla ammattimaisempaa.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1115 : 20.06.2022 klo 17:17:08

Tsekkasinpa vielä Googlen Text ads -hakutulokset. Ei mitään mainoksia päällä.

Tätä testattu seuraavilla hakusanoilla:

- ilves liput
- ilves otteluliput
- ilves ottelu
- ilves ottelut
- ilves jalkapallo liput
- ilves jalkapalloliput

Eli jo aivan minimaalisella panostuksella puoli-ilmaiseksi voisi saada haluamansa sivun Googlen ensimmäiseksi hakutulokseksi. Miksei Ilves viitsi laittaa vaikka ylläolevilla hakusanoilla etsittäessä mainosta päälle, joka ohjaisi kotisivujen landing pagelle, josta pääsisi ostamaan matsiliput?
Maccarone

Poissa Poissa


Vastaus #1116 : 20.06.2022 klo 17:27:01

Itsellä jää pelit tällä hetkellä käymättä muutamista syistä joista päällimmäisenä otteluohjelma ja toisena ratina. Kyllä niin sillisalaattia on nuo pelipäivät, että ei vaan jotenkin saa innostusta. Kyllähän tuo rytmi pitäisi olla niin, että vieras-koti-vieras-koti etc... Sitten veikkausliigan naulata tietyt päivät kun pelataan oikeasti täysiä kierroksia. Pelejä sieltä täältä ja taukoja kotipeleistä niin into ja rytmi katoaa. Taitaa tulla toinen kausi putkeen kun on kausikortti kyllä mutta tulee käytyä kolmessa kotipelissä.

Mainostamisen puutteeseen samaa mieltä muutamien kanssa. Vähän joutuu tietoa onkimaan, kun innostavaa mainontaa pitäisi tuoda asiakkaan ulottuville.

Ratinan ympäristössä ei mitään vikaa ole jos miettii että pystyy kaatumaan kesäkuumalla stadionilta suoraan ravintola laivoille, mutta itse pelin tunnelmaa ei synny
« Viimeksi muokattu: 20.06.2022 klo 17:29:55 kirjoittanut Maccarone »
Nabu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, AIK


Vastaus #1117 : 20.06.2022 klo 18:09:42

Tsekkasinpa vielä Googlen Text ads -hakutulokset. Ei mitään mainoksia päällä.

Tätä testattu seuraavilla hakusanoilla:

- ilves liput
- ilves otteluliput
- ilves ottelu
- ilves ottelut
- ilves jalkapallo liput
- ilves jalkapalloliput

Eli jo aivan minimaalisella panostuksella puoli-ilmaiseksi voisi saada haluamansa sivun Googlen ensimmäiseksi hakutulokseksi. Miksei Ilves viitsi laittaa vaikka ylläolevilla hakusanoilla etsittäessä mainosta päälle, joka ohjaisi kotisivujen landing pagelle, josta pääsisi ostamaan matsiliput?

Ainakin itselläni useallakin noilla hakutuloksia joka tapauksessa oli ykkösenä linkki josta pääsisi ostamaan liput.
Enkä nyt muutenkaan tiedä olisiko nuo mainitut hakusanat kovinkaan tehokkaita? Sikäli kun henkilö kirjoittaa Google hakuun vaikkapa tuon "Ilves jalkapallo liput" niin voitaisiin olettaa että hän on jo kenties tehnyt ostopäätöksen?

Sen sijaan voisi paljon hyödyllesimpiä hakusanoja olla vaikkapa:
Tapahtumat Tampere 2022
Tapahtumat Tampere Kesäkuu
Jalkapallo-ottelut Tampere

Enkä tiedä nyt olenko ainoa, mutta itse en kyllä koskaan klikkaa noita ensimmäiseksi tulevia linkkejä jos niissä lukee se "mainos". Ihan siitä syystä, että niissä tuskin kuitenkaan on edes sitä asiaa mitä lähdin Googlesta hakemaan, vaan rullaan pikkasen alaspäin ja löydän aidosti ykkösenä olevan hakutuloksen, josta todennäköisesti löydän hakemani.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1118 : 20.06.2022 klo 18:31:48

Sen sijaan voisi paljon hyödyllesimpiä hakusanoja olla vaikkapa:
Tapahtumat Tampere 2022
Tapahtumat Tampere Kesäkuu
Jalkapallo-ottelut Tampere

Enkä tiedä nyt olenko ainoa, mutta itse en kyllä koskaan klikkaa noita ensimmäiseksi tulevia linkkejä jos niissä lukee se "mainos". Ihan siitä syystä, että niissä tuskin kuitenkaan on edes sitä asiaa mitä lähdin Googlesta hakemaan, vaan rullaan pikkasen alaspäin ja löydän aidosti ykkösenä olevan hakutuloksen, josta todennäköisesti löydän hakemani.
Noissa hakusanoissa on vaan se kysymys, että haluaako Ilves kohdentaa mainontaa ja maksaa sellaisista klikkauksista, joita tekevät ihmiset, jotka haluavat selata tapahtumia. Noista kovinkaan moni ei välttämättä lopulta osta lippua, joten Ilves ei välttämättä jää voitolle tuollaisesta kampanjasta. Tuo ”Jalkapallo-ottelut Tampere” on mielestäni hyvä hakusana, mutta muut menevät liikaa ohi.

Jos niistä mainoksista ei nouse hyviä tuloksia niin sitten ne on huonosti kohdennettu. Kaikista Googlen hakutulosklikkauksista yli 40% johtaa mainoksen klikkaamiseen, mutta jos mainos ei ole relevantti niin ei sitä tuotetta osteta.

Asiahan on niin, että melkein puolet Googlen käyttäjistä ei osaa edes nähdä eroa orgaanisen ja maksetun osuman välillä.

Nyt kun noilla relevanteilla hakusanoilla ei ole mitään kilpailua niin olisi aika tekemätön paikka luoda kampanja, jossa maksettaisiin esim 1 sentti jokaisesta klikkauksesta. Eiköhän tuo maksaisi itsensä takaisin pitkällä aikavälillä.
Bubi-huuhkaja

Poissa Poissa


Vastaus #1119 : 20.06.2022 klo 18:55:42

Enkä tiedä nyt olenko ainoa, mutta itse en kyllä koskaan klikkaa noita ensimmäiseksi tulevia linkkejä jos niissä lukee se "mainos".

Kyllä meitä on monia – varmasti useampi promille Googlen käyttäjistä!

"ilves edustus" tarjoaa kepeästi parhaat hakusanatulokset Twitter-feedeineen päivineen. Ilves.comin lisäksi Katkiksen linkit ajavat edelle pelkkää Ilveksen otteluohjelmaa etsittäessä.

Luulisi Sanomankin digiverkostoihin matsimainosten runttaamisen olevan aika hyvä ja kustannustehokas idea. Oli alusta mikä tahansa niin oikealla kohdennuksella pitäisi olla kyllä vaivan väärtti.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1120 : 20.06.2022 klo 19:00:32

Kyllä meitä on monia – varmasti useampi promille Googlen käyttäjistä!

"ilves edustus" tarjoaa kepeästi parhaat hakusanatulokset Twitter-feedeineen päivineen. Ilves.comin lisäksi Katkiksen linkit ajavat edelle pelkkää Ilveksen otteluohjelmaa etsittäessä.
Tämä otteluohjelman etsiminen on sellainen asia mikä on itseäni vituttanut jo pitkään. Normaalilla hakusanalla tuo on vaikea löytää, koska kendotuloksia pukkaa.
Limppu6

Poissa Poissa


Vastaus #1121 : 20.06.2022 klo 23:07:23

Tsekkasinpa vielä Googlen Text ads -hakutulokset. Ei mitään mainoksia päällä.

Tätä testattu seuraavilla hakusanoilla:

- ilves liput
- ilves otteluliput
- ilves ottelu
- ilves ottelut
- ilves jalkapallo liput
- ilves jalkapalloliput

Eli jo aivan minimaalisella panostuksella puoli-ilmaiseksi voisi saada haluamansa sivun Googlen ensimmäiseksi hakutulokseksi. Miksei Ilves viitsi laittaa vaikka ylläolevilla hakusanoilla etsittäessä mainosta päälle, joka ohjaisi kotisivujen landing pagelle, josta pääsisi ostamaan matsiliput?

Miksi Ilves maksaisi tuosta mitään. Jos joku on vaivautunut kirjoittamaan noita hakusanoja, niin luultavasti on ostamassa sitä lippua peliin ja sivu löytyy helposti vaikka Ilves ei mitään maksaisi. Voi olla, että tulee jääkiekko Ilveksen tapahtumia ensin, jos kirjoitat vain ilves otteluohjelma, mutta itse aina kirjoitan jalkapallo tai jääkiekko, niin löytyy kyllä helposti oikea sivu. Ei kai kenenkään lipun osto kaadu siihen, jos ensimmäiseksi tulee väärän lajin liput myyntiin. Lopputulos voisi olla, että jääkiekko ja jalkapallo maksavat vuoron perään googlelle, että saisivat omat sivut ensimmäiseksi.

Netin käyttäjät nyt helposti löytävät otteluohjelman ja sivut joilla lippuja myydään, mutta vanhempi sukupolvi joka ei paljoa nettiä käytä on nykyaikana hankaluuksissa löytää otteluohjelmaa. En tiedä onko tienvarsilla tietoa seuraavsata pelistä. Silloin kun olin lapsi, niin tienvarsimainoksissa lukivat jääkiekon ja jalkapallon seuraavat pelit. Taisivat jopa olla Tapparan, Ilveksen ja TPV.n yhteiset mainokset. Myös se vakipelipäivä ja tasainen pelitahti helpottaisvat huomattavasti, mutta se on mahdotonta maajoukkuetaukojen ja eurokiireiden takia.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #1122 : 20.06.2022 klo 23:26:05

Noissa hakusanoissa on vaan se kysymys, että haluaako Ilves kohdentaa mainontaa ja maksaa sellaisista klikkauksista, joita tekevät ihmiset, jotka haluavat selata tapahtumia. Noista kovinkaan moni ei välttämättä lopulta osta lippua, joten Ilves ei välttämättä jää voitolle tuollaisesta kampanjasta. Tuo ”Jalkapallo-ottelut Tampere” on mielestäni hyvä hakusana, mutta muut menevät liikaa ohi.

Jos niistä mainoksista ei nouse hyviä tuloksia niin sitten ne on huonosti kohdennettu. Kaikista Googlen hakutulosklikkauksista yli 40% johtaa mainoksen klikkaamiseen, mutta jos mainos ei ole relevantti niin ei sitä tuotetta osteta.

Asiahan on niin, että melkein puolet Googlen käyttäjistä ei osaa edes nähdä eroa orgaanisen ja maksetun osuman välillä.

Nyt kun noilla relevanteilla hakusanoilla ei ole mitään kilpailua niin olisi aika tekemätön paikka luoda kampanja, jossa maksettaisiin esim 1 sentti jokaisesta klikkauksesta. Eiköhän tuo maksaisi itsensä takaisin pitkällä aikavälillä.

Siis ihanko tosissasi haluaisit maksaa vaikka edes yhden sentin hakusanoista, jotka ovat kärjessä muutenkin? Miksi ihmeessä ???

Hakusanamarkkinoinnilla pyritään nimenomaan iskemään johonkin tarpeeseen, jonka jalkapallo-ottelu sitten täyttää. Ei sellaiselle asiakkaalle kannata ostaa mainosta, joka on jo tulossa Ilveksen jalkapallo-otteluun.

Haepa huviksesi <mikä tahansa kiekko- tai futisseura> liput, otteluliput, jne... Kukaan ei pistä rahojaan tällaiseen, koska se olisi todella tyhmää, vaan hoitaa homman riittävällä SEOlla.

Tai <mikä tahansa nhl, la liga, serie a, bundesliga, jne> tickets... Ei kampanjoita, koska vitun typerä idea.
Bubi-huuhkaja

Poissa Poissa


Vastaus #1123 : 21.06.2022 klo 01:01:06

Haepa huviksesi <mikä tahansa kiekko- tai futisseura> liput, otteluliput, jne... Kukaan ei pistä rahojaan tällaiseen, koska se olisi todella tyhmää, vaan hoitaa homman riittävällä SEOlla.
Eihän noiden pitäisikään näkyä, ellei osuta oikeaan kohderyhmään. Mutta joo samaa mieltä, että hakusanamainonta on aika hölmöä, jos tuote on uniikki ja valmiiksi hakutulosten kärjessä. Nimenomaan SEO:lla pitäisi nämä hanskata ja ikävä kyllä tämä toteutuu vain "ilves edustus" -kombolla (väliotsikot ja Twitter-feedi) ja esim. Limpun käyttämä "ilves jalkapallo" heittää junnupuolen sivut ykköstulokseksi. Pikkujuttu rullata sen yli kakkostulokseen edarin sivuille, mutta silti.

Tämän AdWords-sivujuonteen takana homman pihvi nyt kuitenkin taisi olla tämä:
- Sanoin myös, että Display-mainoksia kannattaisi käyttää urheiluaiheisilla sivustoilla


Toki Hexi Artevan tyyliin voitaisiin todeta, että paskaakos tätä betonibunkkeriottelutapahtumaa markkinoimaan, Tammelassa uusi yritys.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1124 : 21.06.2022 klo 07:35:10

Siis ihanko tosissasi haluaisit maksaa vaikka edes yhden sentin hakusanoista, jotka ovat kärjessä muutenkin? Miksi ihmeessä ???



Haepa huviksesi <mikä tahansa kiekko- tai futisseura> liput, otteluliput, jne... Kukaan ei pistä rahojaan tällaiseen, koska se olisi todella tyhmää, vaan hoitaa homman riittävällä SEOlla.
Laitoin googleen ”ilves liput” ja klikkasin ensimmäistä osumaa. Pääsin ostamaan kausikorttia Nokia Areenalle.

Kirjoitin myös 2 ensimmäistä kv-seuraa mitä tuli mieleen. Sekä ”barcelona tickets” että ”manchester united tickets” tuo esille mainoksia.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2022 klo 07:37:32 kirjoittanut Jalitsumies »

 
Sivuja: 1 ... 44 [45] 46 ... 63
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa