FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 22:17:33 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 49 [50] 51 ... 103
 
Kirjoittaja Aihe: Ilves 2022  (Luettu 484099 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Naapel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #1225 : 30.06.2022 klo 22:07:14

Ollilan jatkosopimus pitäisi olla prioriteetti numero yksi. Mutta vähän pahaa pelkään, koska eiköhän vähintään melkein jokainen liigaseura ole kiinnostunut. Mutta aika isoa vaihtuvuutta varmasti tulee. Tällä hetkellä lisäksi varmaankin Leislahti, Almen ja Siira ovat ainoat, joille voisi kuvitella jatkosopimusneuvotteluja käytävän junnujen lisäksi. Vidjeskog toki myös, jos saadaan pysyvästi riveihin.

Mutta ei muutos välttämättä huono asia ole. Eiköhän jo tälle kaudelle olisi ollut enemmän muutoksia, jos sopimukset eivät olisi jatkuneet.
Limppu6

Poissa Poissa


Vastaus #1226 : 30.06.2022 klo 22:31:51

Maalivahtiosasto ja puolustus ovat kohtuullisen hyvällä tasolla, vaikka urheilulehdessä sanottiin Ilveksen tarvitsevan maalivahdin ja topparin. Katz ja Almen ovat kuitenkin vielä kehittyviä pelaajia. Jos Manga ei jatka, niin sitten tarvitsee komannen kunnon topparin. Laitapakkiosastolle lähinnä vaihtomiestä kaipaa paitsi, jos Ollila lähtee ulkomaille. Keskikenttäosastolle kaipaa sen Vidjeskogin tai vastaavan ja Moussan nousun paremmalle tasolle. Laituriosastolla en pitäisi kuin Sarrin varamiehenä siihen tarvitsee kaksi vahvistusta. Hyökkäys kanssa menee uusiksi. Meriluoto ei enään seuraavalla kaudella Ilveksessä ole. Tuco voi olla, jos alkaa taas osumaan maaliin. Loput hyökkääjät eivät pärjää. Sillekin osastolle pari vahvistusta tarvitaan. Tucon jatkaessa riittäisi yksi.
Limppu6

Poissa Poissa


Vastaus #1227 : 01.07.2022 klo 00:49:23

Somessa oli hauska pätkä, kun Pennanen kysyi Miettuselta: "kuka olisi, jos saisi olla yhden päivän olla ihan kuka vaan" Miettusen vastaus: "ehkä olisin joku meidän toimistolta, niin näkisin kuinka rankkaa se oikeasti on." Kumpikin repeää nauruun sen jälkeen.
Naapel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #1228 : 01.07.2022 klo 01:03:06

Somessa oli hauska pätkä, kun Pennanen kysyi Miettuselta: "kuka olisi, jos saisi olla yhden päivän olla ihan kuka vaan" Miettusen vastaus: "ehkä olisin joku meidän toimistolta, niin näkisin kuinka rankkaa se oikeasti on." Kumpikin repeää nauruun sen jälkeen.
Näissäkin klipeissä taitaa olla ongelmana se, että eivät ole Twitterissä, joka ainakin itselle on ensisijainen muoto somen seuraamiseen. Toivottavasti jatkossa klipit vietäisiin joka alustalle. Ja ainakin itse toivoisin, että olisi enemmän sisältöä pelaajista itsestään, jotta he tulisivat enemmän tutuiksi ja kiinnostavammiksi yleisölle. Vaikka Tatu on ollut jo lähemmäs kymmenen vuotta edustuksessa ja nykyinen kapteeni, ainakin itsestä tuntuu että persoona on jäänyt täysin piiloon. Toivottavasti pelaajia pystytään tuomaan jatkossa paremmin esille, ettei Tampereen yöelämä ole ensisijainen paikka tutustua pelaajiin.
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #1229 : 01.07.2022 klo 10:22:54

Voin tietysti olla väärässä

Ja olet... SoMe markkinoinnin (tai ylipäätään markkinoinnin) oppituntia tässä jaksa alkaa kesähelteellä kirjottaan (mutta aika pienellä vaivalla voit goolata perusteita), mutta ethän sää ole nyt edes vähää hajulla miten nää toimii.
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #1230 : 01.07.2022 klo 10:37:27

Näissäkin klipeissä taitaa olla ongelmana se, että eivät ole Twitterissä, joka ainakin itselle on ensisijainen muoto somen seuraamiseen.

Twitteriä käyttää päivittän vain 11% suomalaisista ja siinä ylipäätään on vain 38% kun esim Facea käyttää päivittäin 54% ja siinä on 79% suomalaisista. WA toki on viä suositumpi päivittäiskäytössä (vaikka ei SoMe sellasenaan ole, kertoo kuinka merkittävää on laittaa se ”jaa WA:ssa” nappi sinne sivulle). Youtubessa on eniten väkeä rekisteröityneenä, mutta ei päivittäiskäyttäjissä pärjää esim IG:lle, Facesta puhumattakaan

Twitter on suosiossa ja käytössä siä IG, IG storiisen, Mesen, Snapchatin ja TikTokin jälkeen (miesten käytössä Twitter ohittaa niukasti Snapin) .
Tietty ikäryhmäeroja on, mutta yleistrendi pysyy.


Twitter on toimittajien, poliitikkojen ja päättäjien alusta. Siellä voi nostaa asioita yleisen keskusteluun, mutta markkinoinitkanavana se on paljon alempana hierarkiassa.. joka ei tarkoita, etteikö julkasujen pitäsi olla sieläKin, jotta ne lehtitoimittajat näkeesen

Twitterin ongelma on myös twiittamisen voimaks keskittyminen kaupunkeihin ja erityisesti Helsinkiin, josta suurin osa twiiteistä tehdään
harkkapilli

Poissa Poissa


Vastaus #1231 : 01.07.2022 klo 10:57:50

Toivottavasti ei mene jo liikaa otsikon vierestä, mutta yksi näkökulma vielä eri somealustojen eroista.

Twitter on toimittajien, poliitikkojen ja päättäjien alusta. Siellä voi nostaa asioita yleisen keskusteluun, mutta markkinoinitkanavana se on paljon alempana hierarkiassa.. joka ei tarkoita, etteikö julkasujen pitäsi olla sieläKin, jotta ne lehtitoimittajat näkeesen

Oman kokemukseni perusteella Twitterin hyvä puoli on sekin, että halutessaan siellä voi seurata tiettyjä tilejä niin, että niiden tilien julkaisuista tulee varmasti ilmoitus sillä samalla sekunnilla kuin ne julkaistaan.

Facebook-omisteisissa palveluissa (Facebook ja Instagram) en ole ainakaan itse saanut viriteltyä sovelluksia niin, vaan liian usein on ihan sattumasta kiinni mistä sovellukset ilmoittavat ja mitä näyttävät etusivun viestivirrassa.

Esimerkiksi Facebookissa silläkään ei tunnu olevan mitään merkitystä, että merkitsee joukkueen sivun julkaisut ensiksi näytettäviksi ja tykkää jokaisesta julkaisusta. Silti julkaisuja saattaa mennä ohi ja hyvällä tuurilla näkyä joskus kahden päivän päästä julkaisusta.

Juuri toimittajille lienee tärkeää, että tuore tieto on saatavilla heti, eikä vasta silloin kuin somealustan algoritmit suvaitsevat sen tiedon näyttää.
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #1232 : 01.07.2022 klo 17:59:09

Facebook-omisteisissa palveluissa (Facebook ja Instagram) en ole ainakaan itse saanut viriteltyä sovelluksia niin, vaan liian usein on ihan sattumasta kiinni mistä sovellukset ilmoittavat ja mitä näyttävät etusivun viestivirrassa.


OT tästä vähän viä

FB:n osalta tämä muutettiin reilu 10 vuotta sitten, jolloin esim bändien omien sivujen julkaisuja ei näytettykään enää kaikille seuraajille (aka heti kun MySpacesta oli kaikki saatu siirtyyn FB:n, heh). Asiasta nousi isoa kohua tuolloin 2010 -luvun alussa. Tämän muutoksen takana on ollut suoraan FB:n halu myydä maksullista mainontaa. Eli jos haluat julkaisusi näkyvän, maksa siitä. Ja tämä on hyvä bisnes nykyään FB:lle.. taisiis Meta:lle. Toki myös niiden maksullisten julkaisujen kohdentamistyökalut on todella hyviä ja kehittyneitä ja Suomen kokoisessa maassa kohderyhmien ollessa USA mittakaavassa pieniä, myös halpoja.

Eli harrastustoiminnan kannalta nuo ovat huonoja alustoja, ja siksipä WA on noussut suosituimmaksi alustaksi meillä ja Telegram monessa muussa maassa. Siksi, että perustat ryhmän ja Kaikki viestit tulee Heti kaikille näkyviin. WA:ssa toki on se, että ne on "omia" ryhmiä, joihin ulkopuolisella ei ole seurantapääsyä, mutta Telegramissa sitten on vähän samaan taas mahdollista seurata esim seuran tiedottamista jne. kuten Twitterissä.

Twitterin ongelma on siis se, että sillä ei tavoita markkinointimielessä massoja.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1233 : 01.07.2022 klo 18:26:19

Hyvää keskustelua Ylos

Twitter on tosiaan erinomainen tiedottamiseen, mutta ehkä juuri tästä johtuen liian ”kuiva” alusta suurille massoille. Markkinointi kannattaa hoitaa näillä suosituimmilla alustoilla.

Se on ikävää, että monet Ilveksen viesteistä ilmeisesti jäävät tavoittamattomiin. Kertoo siitä, että joko niiden läpimenoon ei ole panostettu riittävästi tai sitten postaukset eivät ole olleet riittävän mielenkiintoisia ja niiden kattavuus on jäänyt pieneksi.

Joka tapauksessa parannettavaa löytyy.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1234 : 01.07.2022 klo 18:30:30

Pitäiskö olla oma topic Ilves markkinointi ja täällä vähän futisjuttujakin vai onko näin ihan hyvä?
Ehkä se menee niin, että jos markkinointi tekee työnsä hyvin niin faneilla on muitakin puheenaiheita kuin markkinoinnin paskuus.

Aiemmilla kausilla olen muistaakseni kiimaillut europeleistä, cupin finaaleista, omien kasvattien hienoista suorituksista, mestaruustaisteluista tai Tammelan hyvästä tunnelmasta. Nyt ei ole oikein mitään sanottavaa.

Ihan kivaa neppailua yleisurheilustadionilla.
kupru123

Poissa Poissa


Vastaus #1235 : 01.07.2022 klo 18:53:54

Touche-hyvä vastaus. HIFK kuitenkin maanrakoon Boltilla maanantaina. Jos nyt olisi vähän yritystäkin.
Limppu6

Poissa Poissa


Vastaus #1236 : 01.07.2022 klo 21:32:41

Onko Suomessa seuraa joka tekee hyvin markkinoinnin ketjun asiantuntijoiden mielestä? Seura saa olla jalkapallon ulkopuoleltakin.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1237 : 01.07.2022 klo 23:29:24

Onko Suomessa seuraa joka tekee hyvin markkinoinnin ketjun asiantuntijoiden mielestä? Seura saa olla jalkapallon ulkopuoleltakin.

On
Limppu6

Poissa Poissa


Vastaus #1238 : 02.07.2022 klo 00:07:54

On
Mitkä seurat?
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1239 : 02.07.2022 klo 00:12:59

Mitkä seurat?
Ilves jääkiek
Limppu6

Poissa Poissa


Vastaus #1240 : 02.07.2022 klo 00:20:59

Ilves jääkiek
Missä se erottuu muista. Alustoissa missä markkinoi vai markkinoinnin sisällössä. Markinointiin satsatussa rahamäärässä. Tavoittaako enemmän ihmisiä, vai onko tavoitetut ihmiset tyytyväisempiä mainoksiin.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #1241 : 02.07.2022 klo 07:42:16

Missä se erottuu muista. Alustoissa missä markkinoi vai markkinoinnin sisällössä. Markinointiin satsatussa rahamäärässä. Tavoittaako enemmän ihmisiä, vai onko tavoitetut ihmiset tyytyväisempiä mainoksiin.

Mainoksiin :D Alas

Aloita nyt vaikka tästä: Tampereen Ilves on onnistunut luomaan somessa poikkeuksellista hypeä ja sai nyt palkinnon siitä – "Kyse on halusta jakaa tunne, kuten rakkaudessa"
Limppu6

Poissa Poissa


Vastaus #1242 : 02.07.2022 klo 23:31:36


Paljon uskot noiden somevideoiden (Jotka ovat ihan hyviä ja hauskoja) tuovan lisää katsojia Ilves jääkiekolle. Paljon uskot, että olisi Ilveksen jalkapallopeleissä käynyt enemmän yleisöä, jos sama teami olisi tehnyt samanlaisia jalkapallon puolella.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #1243 : 03.07.2022 klo 00:03:14

Eipä sillä ole mitään väliä mitä täällä futisforumilla spekuloidaan jonkin firman mainostuloiksi ja -menoiksi. Fakta on se, että firmat markkinoivat siksi, että niiden tuotteet menisivät paremmin kaupaksi.

Ja nykyään tuo on niin hyvin mitattavissa, että kaiken järjen mukaan markkinointitiimi tekee kovaa tulosta.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #1244 : 03.07.2022 klo 07:52:01

Paljon uskot noiden somevideoiden (Jotka ovat ihan hyviä ja hauskoja) tuovan lisää katsojia Ilves jääkiekolle. Paljon uskot, että olisi Ilveksen jalkapallopeleissä käynyt enemmän yleisöä, jos sama teami olisi tehnyt samanlaisia jalkapallon puolella.

Jääkiekosta tuli ilmiö, ja oma arvio on että somen osuus oli tässä erittäin suuri.

Ilman mitään somea yleisömäärät olisivat hyvin voineet olla vaikka 6000 katsojaa pienemmät per ottelu. Paskalla somella tuhansia.

Aiemmin kirjoitin:

Epäkiinnostava some. Taitava tiimi voisi rakentaa mielenkiintoista sisältöä vähän kehnommistakin raaka-aineista, mutta Ilveksen nyky-some on yhtä kiinnostava kuin joukkue tai valmentaja.

En tiedä olisiko sama tiimi saanut noista raaka-aineista rakennettua ilmiötä, mutta jos edes jonkinlaisen, niin vaikutukset yleisökeskiarvoon olisivat voineet olla nelinumeroisia.

Toisaalta sitten vierastan vähän sellaista, että jos jollain on tähdet kohdallaan ja onnistutaan rakentamaan ilmiö, niin se olisi kaikkien muiden toistettavissa. Ei tietenkään, mutta kyllä tuo osoittaa kokonaisvaltaisen digiviestinnän voiman, jota on turha latistaa johonkin ”mainoksiin” tai edes ”hauskoihin videoihin”.
Czakon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Sheffield United


Vastaus #1245 : 03.07.2022 klo 20:09:13

https://www.aamulehti.fi/jalkapallo/art-2000008922818.html

Uutinen
Ilves-luotsi myöntää, että parasta aikaa käydään keskusteluita joukkueen mahdollisesta vahvistamisesta. Siirtoikkuna aukeaa 13. heinäkuuta.

”Kokoonpanon rakentaminen on tietynlaista palapeliä. Niinpä on turha lukita, mille paikalle uutta pelaajaa tarvitaan. Jos joku lähtee jostakin syystä, korvaaja tarvitaan sille paikalle.”

KuPSista tulleen keskikenttämiehen Axel Vidjeskogin kohtalo on vielä auki. Laina-aika päättyy 17. heinäkuuta.

”Haluaisimme pitää Vidjeskogin, mutta KuPSin kanta ei ole vielä tiedossa.”
« Viimeksi muokattu: 03.07.2022 klo 21:08:39 kirjoittanut Czakon »
Naapel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #1246 : 03.07.2022 klo 20:21:38

Otteluennakon mukaan Ollila ja Jäntti ovat sivussa, joten taitaa olla pakko laittaa Almen vasemmaksi pakiksi ja sitten Miettunen tai Manga toppariksi.
Daigle#91

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #1247 : 03.07.2022 klo 20:47:44

Onko se Moussa vielä mukana menossa?
amuji

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maajoukkue, Ilves, SOHO SS, Arsenal


Vastaus #1248 : 03.07.2022 klo 20:54:20

Onko se Moussa vielä mukana menossa?
Miksi ei olisi? Loukkaantuneena oli tässä hetken. Nyt ilmeisesti kunnossa.
Jämpti

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Viikingit, mansefutis


Vastaus #1249 : 04.07.2022 klo 21:00:36

Pisteet on pisteitä. Eipä hirveästi Leislahden lisäksi auta muiden ipalaisten henkseleitä kuitenkaan paukuttella. Yhdeksän hengen fanikatsomossa hyvä meno Ylos

 
Sivuja: 1 ... 49 [50] 51 ... 103
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa