FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 10:08:19 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 14
 
Kirjoittaja Aihe: Futissuomi.fi - Forkan oma Suomifutismedia  (Luettu 65147 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
khat

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, Mathare United, Zeddy & KÖNÖ


Vastaus #75 : 16.02.2022 klo 10:09:47

Voin avara sen verran, että nettisivut tulevat alan ammattilaiselta. Taustajoukot haluavat heti alusta asti uskottavan näköisen alustan, ja siihen kuuluu viimeistelty graafinen ilme, toimivat nettisivut ja loppuun asti tehty full stack (?) kehitystyö. Tämä tulee ihan oikealta yritykseltä. Pahoittelen terminologian virheellisyyttä. Itse en näitä juttuja osaa.

Ihan ymmärrettävää tekstiä ja terminologiaa. Hienoa Tuoppi
vekkul1mursu

Poissa Poissa


Vastaus #76 : 16.02.2022 klo 11:01:57

Mihin saa tehdä lahjoituksen sivun juoksevia kustannuksia varten?
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #77 : 16.02.2022 klo 11:13:02

Mihin saa tehdä lahjoituksen sivun juoksevia kustannuksia varten?
Ensi viikolla aukeaa kanavia. Siellä minua fiksummat puuhaa näiden kanssa kovaa vauhtia.
Bockwurst

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #78 : 16.02.2022 klo 11:21:48

Hyvältä kuullostaa! Puuhamiehille jo tässä vaiheessa Ylos Tuoppi
Perusveijo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #79 : 16.02.2022 klo 11:25:00

Kuulostaa upealta toiminnalta, onnea TuoppiYlos
Raffael

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FCLK & SMJK


Vastaus #80 : 16.02.2022 klo 11:27:26

Mahtavaa! Tämähän vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Olispa upeaa, kun sais jonkun kilpailevan podcastin tolle suplan pallokerholle, joka laadussaan mennyt roimasti alaspäin. The Athletic podcasteista esim mallia, siellä osataan
cvb

Poissa Poissa


Vastaus #81 : 16.02.2022 klo 11:30:20

Saako täällä negailla?

Jos jokaisen joukkueen topikista otetaan paras ja/tai aktiivisin kirjoittaja larppaamaan toimittajaa johonkin wannabe verkkomediaan, voi forkan keskustelu mennä lähemmäs jatkoajan vastaavaa eli kuolleeksi ja ei ketään kiinnostavaksi.

Ja miksi tälle uudelle saitille pitäisi tehdä jotain lahjoituksia tai crowdfundingia? Jos tämä uusi saitti on sidoksissa futisforum2.orgiin, niin forkan mainosnäytöillä kyllä makselee aika pitkän pennin servereitä, jos kirjoittajat vetää pääosin talkoilla
Rafu

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #82 : 16.02.2022 klo 12:12:37

Upea homma - seurantaan! Ylos
Huysegems

Poissa Poissa


Vastaus #83 : 16.02.2022 klo 12:24:41

Hienoa toimintaa! Hattua päästä aktiiveille Tuoppi
JoenDoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Honka


Vastaus #84 : 16.02.2022 klo 14:14:11

Monskan ensimmäiselle hyvälle postaukselle Ylos Tuoppi
John Fire

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Brahen kenttä


Vastaus #85 : 16.02.2022 klo 15:05:27

Upee juttu. Mihin voi lahjoittaa rahaa toiminnan tukemiseksi?
Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #86 : 16.02.2022 klo 15:54:28

Kyllähän tämä lämmittää mieltä. Hyvää työtä Tuoppi
Kim Suomisen ponnari

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit


Vastaus #87 : 16.02.2022 klo 15:58:43

Ehdotonta peukkua ja kaikin tavoin pyrin tukemaan projektin olemassaoloa.
Cruijffturn

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hyökkäysalueen punainen kortti


Vastaus #88 : 16.02.2022 klo 16:26:04

Lämmittää mieltä ja ajatuksia tällainen hanke! Hattua käteen jokaiselle joka lähtee mukaan, ja varsinkin niille jotka tätä käynnistävät! Itsekin kiinnostunut tukemaan ja mahdollisesti auttamaan sisällöllisesti.
Jair Bolsoaarnio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pyssyt ja F/A-18 Hornetit Helsingin yössä


Vastaus #89 : 16.02.2022 klo 18:41:44

Upea juttu! Jään odottamaan mielenkiinnolla. Patreonia pystyyn vaan.
Don Carles

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #90 : 16.02.2022 klo 19:29:59

Saako täällä negailla?

Futisforum on sisäänpäin lämpiävä futisnörttien rinki.  Uudella formaatilla on mahdollisuus tehdä helpommin lähestyttävää matskua ja saada uusia ihmisiä futiksen pariin. Siksi tämä on vuosikymmenen lutuuriteko tälle pitää antaa kaikki tuki.
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.


Vastaus #91 : 16.02.2022 klo 22:48:23

Saako täällä negailla?

Jos jokaisen joukkueen topikista otetaan paras ja/tai aktiivisin kirjoittaja larppaamaan toimittajaa johonkin wannabe verkkomediaan, voi forkan keskustelu mennä lähemmäs jatkoajan vastaavaa eli kuolleeksi ja ei ketään kiinnostavaksi.

Ja miksi tälle uudelle saitille pitäisi tehdä jotain lahjoituksia tai crowdfundingia? Jos tämä uusi saitti on sidoksissa futisforum2.orgiin, niin forkan mainosnäytöillä kyllä makselee aika pitkän pennin servereitä, jos kirjoittajat vetää pääosin talkoilla

Negailu toki on aina perseestä, joten mielummin se kannattaa kohdistaa palautteen antamiseen. Yleinen kriittisyys tässä vaiheessa olisi vähän turhan aikaista (ja epäilyttävää), kun kivi on vasta laitettu pyörimään.

Tämä on monin osin foorumista erillinen projekti, ja ihan hyvä niin. Ei mulla yksinään tai minään päävetäjänä olisi riittänyt kapasiteetti. Mukana on joukko tyyppejä, jotka uskovat projektiin ja haluavat siitä jotain uutta ja hyvää suomifutisskeneen. Tarkoituksena on siis hyödyntää foorumin hyviä puolia, mutta samaan aikaan luoda jotain omilla jaloilla seisovaa.

Nämä kommentit ovat omia ensikäsityksiäni tästä projektista, joten päätyypit voivat ne allekirjoittaa tai olla allekirjoittamatta.
Toni Polster

Poissa Poissa


Vastaus #92 : 16.02.2022 klo 23:02:27

Liikenne Futisforumille kannattaa sitten kanavoida Futissuomen kautta -> kävijöitä sivuille -> enemmän mainostuloja.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #93 : 16.02.2022 klo 23:26:20

Negailu toki on aina perseestä, joten mielummin se kannattaa kohdistaa palautteen antamiseen. Yleinen kriittisyys tässä vaiheessa olisi vähän turhan aikaista (ja epäilyttävää), kun kivi on vasta laitettu pyörimään.

Tämä on monin osin foorumista erillinen projekti, ja ihan hyvä niin. Ei mulla yksinään tai minään päävetäjänä olisi riittänyt kapasiteetti. Mukana on joukko tyyppejä, jotka uskovat projektiin ja haluavat siitä jotain uutta ja hyvää suomifutisskeneen. Tarkoituksena on siis hyödyntää foorumin hyviä puolia, mutta samaan aikaan luoda jotain omilla jaloilla seisovaa.

Nämä kommentit ovat omia ensikäsityksiäni tästä projektista, joten päätyypit voivat ne allekirjoittaa tai olla allekirjoittamatta.
Allekirjoitan Boottiksen näkemyksen. Minähän en henkilökohtaisesti Boottista olisi koskaan edes lähestynyt ilman sattumien kauppaa. Vähän taustaa:

Minulla ja kuudella suomifutista aktiivisesti seuraavalla ihmisellä on syksyllä 2019 perustettu WhatsApp-ryhmä nimellä "Veikkausliiga 2020". Olin tuolloin vielä Facebookissakin ja siellä meillä oli samalla nimellä kulkeva suljettu ryhmä. Olimme lopen kyllästyneitä suomalaista futista koskevaan uutisointiin, ja halusimme muutosta. Monet meistä oli mukana siinä shotsin vetämässä Ruotsifutis-ennakossa ja itse asiassa lähes kaikki olimme saaneet yhteyden toisiimme sitä kautta.

Silloin shots sanoi yhtä ruotsifutispodcastia nauhoittaessa, että pitäiskö tehdä suomifutikselle jotain? Kun meillä kaikilla on aina ollut intresseissä Suomifutis ja Allsvenskan, niin aloimme suunnitella Veikkausliiga 2020 -ennakkoa. Vesi virtasi, työt veivät ja aikaa ei tuntunut löytyvän. Niinpä tuo WA-ryhmäkin muuttui "Yleistä keskustelua suomalaisesta futiksesta" -tyyppiseksi. Koko ajan mietittiin, miten mennä eteenpäin. Haasteita oli monia, ja kun oltiin jokainen osallamme, jotkut pienemmällä, jotkut suuremmalla, tekemässä tuota EOM-lehteä talkoilla, niin ei tästä vain tullut mitään.

EOM:n lopetettua tuo tyhjiö oli taas täällä. Samaten EOM oli erilainen kuin meidän tavoittelema media. He keskittyivät laajemmin koko jalkapalloskeneen, kun taas meille tärkeintä on ollut koko ajan Veikkausliiga. Myös Ykkönen ja Kakkonen on ollut koko ryhmän läheisessä seurannassa, ja viime aikoina siihen on tullut myös naisten kotimaista huippufutista.

Kun sitten tämä topic näki forkalla päivänvalon ja vähän tunnusteltiin jengin fiiliksiä, alkoi asioita loksahdella paikoilleen. Kuten kaikki minua somessa seuraavat tietävät, olen vähän tällainen oman elämäni Valavuori, joskin sillä erolla, että osaan sanoa olevani osaamaton joissain asioissa. Näihin asioihin kuuluu mm. uskottavien nettisivujen luominen, talousosaaminen (tämänkin jengi näkee minun somestani) ja suuren kuvan hallinta. Tykkään kirjoittamisesta, minulla on kohtalaiset suhteet kotimaisessa futisskenessä ja "osaan johtaa edestä" ihmisiä tempaisemaan.

Tämän topicin innoittamana minua lähestyi Joni Hiltunen. En ollut koskaan aiemmin häntä tavannut. Joni vei minut syömään, kertoi visioistaan ja alusta asti meillä klikkasi. Jonin suhdeverkosto yritysmaailmaan ja osaaminen siellä oli juuri sitä, mitä me skribentit olimme kaivanneet. Se ukko kaivoi viikossa meidän ekasta palaverista useamman yrityselämän tyypin tarjoamaan osaamistaan. Enpä olisi kolme viikkoa sitten uskonut tämän projektin taakse tulevan ammatikseen verkossa koodaavaa henkilöä, useampaa skribenttiä ja upeita apuja forkan tyypeiltä.

Kun oman perheeni sisällä pyöritetty MNR oli lyöty telakalle viime joulukuussa, niin tämä oli täysin no brainer. MNR:n tarina oli tullut päätökseen, koska se oli mun ja isäni projekti. Tietäjät tietää miksi se ei enää näin ole, ja muut saa sitten tiedon niiltä. En jaksa tarkemmin avata, koska ei liity tähän.

Nyt sitten Joni on tehnyt hartiavoimin duunia taustalla ja minä esittelin asian Boottikselle. Halusimme löytää hyvän synergiaedun. En tiedä forkan mainostuloista mitään, eikä se minua edes kiinnosta. Me haimme ja haemme edelleen synergiaa. Futisforumilla on jatkuvasti paikalla yli tuhat eri ip-osoitetta. Täällä on paljon hyvää jalkapallokeskustelua ja täällä on myös järkyttävästi massaa. Uuden median luominen tyhjään olisi ollut itsemurha, koska toiminta ei perustu klikkiotsikoihin ja sitä kautta tuleviin mainostuloihin. Tarkoitus on antaa jotain, toivottavasti loppukäyttäjän mielestä paljon, hyvää aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti kotimaista futista seuraaville ihmisille.

Totta kai me tulemme ohjaamaan sivustolta lukijoita forkalle, ja forkalla tulee myös näkymään tuo uutissivusto. Ne ovat kuitenkin taloudellisesti täysin eriytettyjä. Niiden on tarkoitus ruokkia toisiaan, ja antaa samalla mahdollisuuden itsenäisyyteen. Ei aivan kuin tårta på tårta, mutta fanaattisimmille se varmasti on sitä.

Ennen kaikkea sivusto haluaa luoda mahdollisuuden kirjoittaa futiksesta matalalla kynnyksellä osaavan toimittajan opastuksella (en minä) ja vahvan toimitusporukan tuella. Jos jostain henkilöstä sitten kasvaa "Suomifutiksen Emil Elo", niin sehän olisi vain hieno asia. Eikö?

Toivottavasti tämä avaa vähän enemmän taustoja, ja ennen kaikkea tällaisten forumthreadien kausaliteettia.
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.


Vastaus #94 : 17.02.2022 klo 00:24:50

Liikenne Futisforumille kannattaa sitten kanavoida Futissuomen kautta -> kävijöitä sivuille -> enemmän mainostuloja.

Vaikka tämä viesti taitaakin olla jonkin sortin negailua, niin vakavasti: Idea toimii juuri päin vastoin. Foorumille ei ole tarkoitus haalia uusia käviöjitä, vaan nimen omaan saada tarpeeksi lukijoita FF2:lta Futissuomelle, jottei käy kuten vaikkapa EOM-lehdelle (joka toki oli painettu lehti, mutta ilmeisesti ei ollut tarpeeksi lukijoita [= maksavia asiakkaita]). Foorumin tuloilla varmasti saataisiin jokin maijamehiläinen aikaiseksi, mutta nyt panostetaan alusta asti isompiin ympyröihin, johon tarvitaan isompia tykkejä.
alamummo

Poissa Poissa


Vastaus #95 : 17.02.2022 klo 09:35:17

Puuhamiehille Ylos Tuoppi
the beer rules

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #31 ja Super-Honsu


Vastaus #96 : 17.02.2022 klo 10:27:21

Voin kopsata KuPS-uutiset sivuille jos hinnoista päästään yhteisymmärrykseen.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #97 : 17.02.2022 klo 11:06:34



Olin ehkä vähän pessimistinen tämän hankkeen suhteen aluksi, mutta tämän viestin luettuani alkoi vaikuttaa siltä, että tämä voi oikeasti olla alku jonkin suuremman. Jos tuonne nyt alkuun saisi kasvatettua hyvän perus käyttäjäkunnan, joka jakaisi näitä uutisia aktiivisesti somessa niin tämä sivusto voi olla valtavan iso palvelus koko Suomi-futiksen kiinnostavuudelle ja samalla hyvä bisnes.

Toivon, että muutaman vuoden päästä tämä hanke on vielä pystyssä ja tuottaa erittäin mielenkiintoista tavaraa Suomifutiksesta kiinnostuneille ja muillekin Ylos
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #98 : 17.02.2022 klo 11:17:07

Haluan tosiaan olla rehellinen alusta asti tämän projektin suhteen. Jengille ei saa jäädä olo tämän olevan mun oma projekti, vaan tosiaan olen vain yksi palanen jengiä. Niin hyvässä kuin pahassa mulla on ydinporukan pisin forumhistoria ja ehkä eniten tunnettavuutta. Kaikki tuntee apinan jne.

Meidän hallituksessa on tosiaan ihmisiä viestintäalan huipulta. Ja ei, minä en ole hallituksessa :) Hallituksella on selkeä kaksivuotis- ja viisivuotissuunnitelma, joten tarkoitus ei ole tulla markkinoille vain lyhytkestoisesti.

Verkkokauppa avataan helmikuun aikana.

Edelleen skribentit ovat tervetulleita!
mooses pessi

Poissa Poissa


Vastaus #99 : 17.02.2022 klo 17:07:09

Puuhamiehille Ylos Tuoppi

Sama. Melkein pitää laittaa hattu päähän, jotta sitä voi hankkeen puuhamiehille nostaa.

Ulkosuomalaisena suomifutiksen ja (Hakan noustua) Veikkausliigan intohimoisena seuraajana tällaista on kaivannut. Toki foorumillakin notkuessa  pysyy jossain määrin uutisvirran mukana, mutta ei vaan tahdo aika useinkaan riittää.

 
Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 14
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa