FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 02:24:35 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 7 [8]
 
Kirjoittaja Aihe: IFK Mariehamn 2022 - Nystart och 18:e ligasäsong  (Luettu 40264 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #175 : 05.12.2022 klo 16:32:24

Oskari ha tydligen skrivit på för en klubb utanför Finlands gränser. Och det verkar inte handla om Sverige, enligt hans väderstrecks-ledtrådar.
http://www.veikkausliiga.com/uutiset/2022/12/05/satakunnan-kansa-oskari-forsman-jatkaa-uraansa-ulkomailla

OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #176 : 06.12.2022 klo 14:37:38

Fint att Oskari får ett äventyr ännu i karriären. Tyder väl på att IFK inte erbjöd kontrakt (eller inte ett bra åtminstone) då han så gärna ville till IFK tidigare.
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #177 : 07.12.2022 klo 12:29:45

OEA, vill du skriva 2023-presentation?

Enligt Forsman tidigare, han ville till Mariehamn eftersom hans son (5 år) kan nu flyga ensam från Rovaniemi. Ehhh, jag skulle inte ens ha 10-åriga flyga ensam till Helsingfors och vidarekoppla till ön. Kanske det var bara typ prat att skifta fokuset ut från VPS läget?

Pratade lite med kontoret när jag hämtade säsongskortet. Troligtvis blir två hemmamatch på ligacupen i Eckerö eller WHA (beroende av vädret), ligacupen ska blir två 6-lags grupper. Allt går bra med truppen (förutom Tehe som är knäskadad), och fokus är att hamna i översta sexan i tabellen! Såg också Nissinen och Sid mm. träna långa passningar, bra tempo med detta också. Såg inga nybörjare som jag kände, så inga skvallrar om nya "stjärnor" i laget. :)
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #178 : 08.12.2022 klo 09:25:42

OEA, vill du skriva 2023-presentation?
Har inget emot att någon annan gör det :)
Men om inte så kan jag nog göra det i något skede med bättre tid
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #179 : 08.12.2022 klo 09:48:32

Första nyförvärvet ska presenteras idag.
Och en inhemsk spelare. Finns det några kvar att jubla över?
Matti Klinga? Vidjeskog? Nån från HIFK?
Dalamaria

Poissa Poissa


Vastaus #180 : 08.12.2022 klo 12:18:58

Vi fick Oskari, dock Sallinen inte Forsman!
eddi

Poissa Poissa


Vastaus #181 : 08.12.2022 klo 13:16:55

Grattis..ni fick en bra kille/arbetsmyra..hälsningar fr Ekenäs
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #182 : 17.12.2022 klo 14:21:03

Kegan Caull -> MIFK *

Perinteisen Instagram-seurannan perusteella.

Kan det röra sig om en av testspelarna i januari?
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #183 : 21.12.2022 klo 08:31:24

Får väl anta att silly season tar en paus nu över julen och vi inte ser fler förtärkningar innan januari. IFK lyckades väl behålla alla de HG spelare man ville, utom då Albin som säkert letar plats utomlands antar jag. Men samtidigt ser nog HG delen ännu tunn ut då endast Sallinen kommit in. Speciellt mot HJK då inte lånespelarna får spela.

Utländska spelare kommer förstås in sen under vårvintern och fyller upp öppningselvan, men någon till HG hade man nog önskat det kommit in. Nästan som om Hambo och Tamminen hör till toppen av lediga HG spelare nu, men kanske PM har några div1 överraskningar ellr någon hemvändare från utomlands på kommande
OEA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn


Vastaus #184 : 22.12.2022 klo 16:34:22

http://www.veikkausliiga.com/uutiset/2022/12/22/ifk-mariehamnilta-tuskin-sopimusuutisia-ennen-vuodenvaihdetta-kerrankin-joulu-ihan-rauhassa

Riktigt så där är det nog inte. Räknar jag rätt hade IFK vid Jul ifjol 13 kontrakt och inte "runt 5" som han säger här.
Dock är det ju bra att kontinuiteten är mycket bättre nu och att man också har en del kontrakt som sträcker sig över två säsonger.
Kalvholmsträske

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Man U, AC Milan, Holland


Vastaus #185 : 22.12.2022 klo 20:11:11

I tidningen sa han också att det inte är särskilt många platser kvar att fylla. "Många" är förståss relativt, men det är ju fortfarande spetsspelare som ska in.
Av de 15 i truppen spelade knappt hälften regelbundet i år, så jag skulle nog säga att en hel del jobb återstår.
Därmed inte sagt att Peter Mattsson inte skulle vara förtjänt av lugn och ro till julen precis som alla andra. Men då skinkan är uppäten ska nya kontrakt fram på bordet.

 
Sivuja: 1 ... 7 [8]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa